Test: Fiat Bravo 1,6 MultiJet

V našom redakčnom teste sme už preverili schopnosti Fiatu Bravo s najsilnejším zážihovým agregátom 1,4 T-Jet. S Bravom, ktoré malo pod kapotou nový turbodiesel 1,6 MTJ, sme sa už stretli na polygóne v Moste, no na detailnejšie spoznávanie vtedy nebol čas. Tentokrát sme na to mali vyše týždňa.

24.10.2008 18:04
Fiat Bravo Foto:
Fiat Bravo vyzerá výborne aj v obyčajnej bielej farbe.
debata

K dizajnu testovaných áut sa vyjadrujeme veľmi neradi. Je to totiž vecou vkusu a to je subjektívna záležitosť každého z nás. Napriek tomu nám nedá neklasifikovať krivky nového Fiatu Bravo ako v skutku nádherné. Opäť nás o tom presvedčil aj tento konkrétny kúsok, ktorý vyzerá úžasne aj v obyčajnej bielej farbe.

Výbava Dynamic

Interiér Fiatu Bravo nás opäť nadchol aj pri tomto stretnutí. Išlo pri tom o verziu Dynamic a nie o nami preferované výrazne športovo ladené prevedenie Sport. Napriek tomu, že verzia Dynamic je po výbave Active druhá najzákladnejšia, má čo ponúknuť. Už jej sériové vybavenie je veľmi bohaté. Nie je teda náhodou, že najviac zákazníkov volí práve túto výbavu. Zaujali nás aj jej originálne a veselo koncipované poťahy sedadiel.

Ako sme už spomínali aj v predošlom teste, Bravo je na tom dobre aj čo sa týka priestrannosti interiéru. Batožinový priestor s objemom rovných 400 litrov patrí tak isto k tým väčším v danom segmente. Navyše je tiež diaľkovo otvárateľný stlačením príslušného tlačidla na kľúči. Tento detail vám dokáže aspoň trošku spríjemniť život a to nie len keď k autu kráčate ovešaní taškami nákupov.

1,6 MultiJet

Motory 1,6 Multijet 16v nahrádzajú v ponuke motorizácií doterajší základný vznetový motor 1,9 MJet s výkonom 88 kW (120 k). Ten bol však kombinovaný iba s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Nové motory 1,6 Multijet, rovnako aj všetky ostatné motorizácie pre Fiat Bravo, sú štandardne dodávané so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Existujú dve prevedenia motora 1,6 MTJ s rôznym výkonom. Nám sa do rúk dostala tá slabšia verzia s výkonom 77 kW (105 k) a krútiacim momentom 290 Nm, ktorý je k dispozícii už od 1500 ot./min. Treba však povedať, že Bravo s týmto motorom zaberá naplno až o niečo neskôr, približne od 2000 ot./min. Nie je to však nič výnimočné, pretože približne pri týchto otáčkach vrcholí krútiaci moment väčšiny vznetových agregátov.

V prípade Brava ide o základnú vznetovú motorizáciu. Jej výkon sa preto ľahko stratí v dave stále viac výkonnejších agregátov. Devízou tohto motora je však jeden z najväčších krútiacich momentov v danej kategórii. A u dieselových motorov je práve krútiaci moment veľmi dôležitý. Bravo s týmto motorom je teda, čo sa dynamiky jazdy týka, veľmi slušnou základnou motorizáciou.

Veľmi dobre je na tom tento motor aj so spotrebou. V meste sme bez problémov dosiahli hodnotu 6,2 litra nafty na 100 km, ktorú udáva aj výrobca. Pri jazde mimo mesta nám palubný počítač ukázal cifru 5,3. Auto však bolo plne naložené a nešli sme práve najpomalšie. Určite by sa teda dalo zajazdiť aj s nižšou spotrebou. Sprevodovanie šesťstupňovej manuálnej prevodovky však priamo zvádza k rýchlej jazde. Pri rýchlosti 140 km/h točí motor na šiestom prevodovom stupni ešte iba 2500 ot./min. a palubný počítač ukazuje momentálnu spotrebu okolo 5 litrov na 100/km.  

Resumé

Ak hľadáte plnohodnotné rodinné auto za cenu 500 až 600 tisíc korún, ktoré by malo mať moderný turbodiesel s dostatočným výkonom, nízkou spotrebou a kultivovaným chodom, máte dokonca niekoľko možností. Ak však zároveň chcete, aby vaše auto vyzeralo maximálne štýlovo ako zvonku tak aj zvnútra, máte iba jednu možnosť.

Cena základného modelu: Fiat Bravo 1,6 MTJ (77 kW) Dynamic: 515.900 Sk

Sériové vybavenie verzie Dynamic: (vybrané prvky)
Airbag vodiča a spolujazdca, bočné a hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS+EBD, predné hmlové svetlomety s funkciou „Cornering“ , rádio s CD prehrávačom – 6 reproduktorov, palubný počítač, manuálna klimatizácia, elektronický posilňovač riadenia Dualdrive s režimom „City“, elektricky ovládané zrkadlá s vyhrievaním, elektricky ovládané predné okná.

Technické údaje:
Motor: Radový štvorvalcový turbodúchadlom preplňovaný vznetový motor, vodou chladený, ventilový rozvod DOHC, uložený vpredu naprieč, zdvihový objem valcov 1598 cm3, maximálny výkon 77 kW (105 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 290 Nm pri 1500 ot/min.
Kombinovaná spotreba: 4,9 litra/100 km
Prevodovka: šesťstupňová  manuálna prevodovka, trecia suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies typu McPherson s dvojčinnými teleskopickými tlmičmi a stabilizátorom, vzadu torzná náprava s teleskopickými tlmičmi a stabilizačnou tyčou.
Brzdy:  vpredu ventilované kotúčové brzdy s priemerom kotúča 284 mm, vzadu kotúčové neventilované brzdy s priemerom kotúča 251 mm, protiblokovací systém ABS+EBD, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
** Karoséria:**
5-dverový hatchback, DxŠxV 4336×1792×1498 mm, rázvor osí kolies 2600 mm, prevádzková hmotnosť 1390 kg, objem batožinového priestoru 400/1175 litrov.
** Zrýchlenie 0 – 100 km/h :**
11,3 s
Maximálna rýchlosť: 187 km/h

debata chyba
Články podľa značiek