Test: Honda CR-V

Druhá generácia prišla s odvážnejším dizajnom a pridala k tomu výrazný pokrok v kvalite interiéru. Na výber ponúka dva motory – zážihový dvojliter a 2,2-litrový turbodiesel. Čas strávený s benzínovou verziou nám do veľkej miery odpovedal na otázku, ktorý z nich je pre CR-V vhodnejším partnerom.

04.11.2007 18:01
Honda CR-V
Honda CR-V 2.0 Elegance
debata

Po desiatich rokoch, ktoré CR-V strávila na trhu SUV, uviedla Honda tretie pokračovanie tohto rodinno-dobrodružného bestselleru. Prvé dve generácie sa držali svojim dizajnom viac pri zemi a nepriťahovali pozornosť okolia tak ako najnovšie prevedenie. Novinka sa svojimi estetickými črtami odpútala od konzervatívneho nastavenia, v kontúrach zvýraznila svoj ázijský pôvod a vydala sa vyzývavejším a pútavejším smerom. Vzhľad nového CR-Véčka už nie je tak univerzálny ako kedysi a nepochybne sa ozvú aj negatívne hlasy, konečne však vykročila z radu a pôsobí sebavedomo.

Príjemné prostredie

Po nasadnutí za volant Hondy si nás interiér auta získal na svoju stranu. Prostredie, v ktorom sa budete minimálne vy ako vodič nachádzať, je príjemné, prehľadné a kvalitne zhotovené. Komponenty palubnej dosky k sebe pekne lícujú a svojou kvalitou dokážu úplne zatieniť fakt, že miestami mohli byť použité plasty mäkšie. Kabína CR-V je vyhotovená v príjemnom industriálnom štýle a kombinácia modrého a bieleho podsvietenia tlačidiel pôsobí moderne a high-endovo. Medzi vodičom a spolujazdcom sa usídlilo netradične koncipované madlo ručnej brzdy, za ktorým nájdete objemnú odkladaciu schránku schopnú poňať 1,5-litrovú fľašu.

Umiestnenie radiacej páky na stredovom paneli spríjemňuje radenie, pri ktorom vám stačí presunúť ruku iba o pár centimetrov vpravo od volantu a rovná podlaha opticky otvorila priestor v prednom rade. Absenciu stredového tunela ešte viac ocenia cestujúci vzadu, ktorý si vďaka tomu dokážu usporiadať dolné končatiny aj v trojici.

Medzi prehľadnými a efektne podsvietenými budíkmi je umiestnený displej, ktorý vďaka svojej veľkosti naraz zobrazuje údaje palubného počítača – priemernú a okamžitú spotrebu, prejdenú vzdialenosť a dojazd, takže nemusíte počas jazdy skladať zrak a preklikávať sa medzi položkami. Displej slúži zároveň ako digitálny palivomer a ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny. Keďže ani dnes nie je podsvietenie tlačidiel multifunkčného volantu samozrejmosťou, zaslúži si CR-V aspoň jednou vetou pochvalu, že na takýto detail nezabudla a v noci sa vám nestane, že namiesto hlasitosti na rádiu pridáte rýchlosť na tempomate.

Variabilita smerom dozadu narastá

Zadná lavica je delená v pomere 2:3 a obe časti môžete nezávisle posúvať. Okrem toho sa môžu bočné a stredové operadlá samostatne sklápať  Aby sa pri takejto manipulácii predišlo odhaleniu obsahu batožinového priestoru, Honda použila okrem jednej veľkej krycej rolety ďalšie tri menšie, zakrývajúce priestor medzi hlavnou roletou a sedadlami. Sympatické riešenie, ktoré určite poteší.

Základný objem batožinového priestoru je 524 litrov a po sklopení zadných sedadiel zvládne CR-V 955 l. Oba údaje sú však počítané iba po hranu okien, takže kapacity Hondy majú slušné rezervy.

Zadné sedadlá Hondy poskytujú dostatočný komfort vďaka rovnej podlahe a dostatku miesta nad hlavou. Vyšším postavám sa budú zdať operadlá trochu prinízke, kvôli čomu si budú musieť vytiahnuť opierky hlavy netradične vysoko.

Benzín pod kapotou

Dvojlitrový štvorvalec je postavený na základe menšieho motora 1.8 i-VTEC, ktorý používa Civic. Použitie špičkovej techniky, variabilných rozvodov a technológií Hondy- ktoré znižujú trenie v motore, postavilo pohonnú jednotku do úlohy moderného a technicky vyspelého agregátu.

Lenže v Honde CR-V sme z neho mali pocit, ako keď výbornému hercovi jednoducho nesadne rola a nedokáže si nájsť v danej hre ideálnu polohu. Točivý motor sa do 4000 ot./min iba prebúdza a ak z neho chcete dostať maximum, musíte držať plynový pedál na zemi až do 6200 ot./min. Vtedy nastúpi na scénu 150 koní a typický zvuk motorov Hondy, jazda má konečne ten správny charakter. To všetko znie perfektne a veľmi príťažlivo, len keby sme sedeli v hatchbacku. V CR-V zaplatíte za radosť z jazdy vyše desať litrov na sto kilometrov. Okrem toho, na mohutnejšiu postavu SUV-éčka je 192 Nm primálo, ak predpokladáme v aute plne naloženú rodinu s batožinou.

Pravdou je, že použitá technika umožňuje s motorom dosiahnuť príjemnú spotrebu – v meste sme sa dostali na 8,5 litra na 100 km. Vtedy musí isť dynamika jazdy úplne bokom a práca s plynom si vyžaduje jemnosť baletného tanečníka.

Poďme to teda zhrnúť. Nový motor má skvelý charakter i zvuk a predstavuje naozaj výbornú zážihovú jednotku, ale v službách CR-V si vieme lepšie predstaviť turbodiesel 2.2 i-CTDi a predovšetkým jeho 340 Nm, ktorý by zabezpečil autu silu už od nízkych otáčok.

Real Time 4WD

Za bežných podmienok je Honda stopercentná predokolka. Akonáhle však systém rozpozná preklzávanie predných kolies, pustí krútiaci moment aj na zadnú nápravu. Nielen podvozok, ale i systém pohonu všetkých kolies je tak CR-V postavená predovšetkým na cesty. Real Time 4WD sa nesnaží zbytočne robiť z auta offroad – má za úlohu predovšetkým zlepšiť jazdné vlastnosti na šmykľavej vozovke (voda, sneh, jemné kamienky). Vďaka tomu netrpí CR-V nijakou schizofréniou typickou pre SUV, je jasne postavená na cesty a tam je božská. Pevná, sebaistá a vo svojej cenovej kategórii bezkonkurenčná.

Záver

Tretia generácia modelu sa Honde podarila. V rukáve skrýva perfektný prejav na ceste a kvalitný interiér. S oboma motormi je to dobré auto, záleží iba na vašich prioritách. Benzín má ostrý charakter, dokáže sa vybičovať k pútavým výkonom, ale hlasný prejav a vyššia spotreba sa nám k CR-V jednoducho nehodia.

Cena základného modelu Honda CR-V 2.0 Elegance: 1.077.000 Sk
Cena testovaného vozidla: 1.077.000 Sk

Sériové vybavenie:
airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, ABS, EBD, TSA, VSA, posilňovač riadenia, predné hmlové svetlomety, elektricky nastaviteľné sklopné a vyhrievaná vonkajšie spätné zrkadlá, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, imobilizér, elektricky ovládané predné a zadné okná, výškovo nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, uchytenie detskej sedačky ISOFIX vzadu, kryt batožinového priestoru, tempomat, dvojzónová klimatizácia, kožený volant, dažďový senzor, palubný počítač, komunikačné vnútorné spätné zrkadlo, 17“ disky kolies z ľahkých zliatin, autorádio s CD/MP3 + 6× repro, ovládanie tempomatu a autorádia na volante

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
-

Technické údaje

Motor: radový benzínový štvorvalec uložený naprieč, štvorventilová technika, rozvod SOHC i-VTEC, zdvihový objem 1997 cm3, maximálny výkon 110kW (150 k) pri 6200 ot./min, najvyšší krútiaci moment 192 Nm pri 4200 ot./min.
 
Priemerná spotreba (mesto/mimo/kom­bi): 10,4/6,7/8,1 litra na 100 km
 
Prevodovka: 6-stupňová manuálna prevodovka, pohon všetkých kolies Real Time 4WD

Podvozok: vpredu zavesenie kolies typu McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové zá­vesy

Brzdy: vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu kotúčové, ABS+EBD, VSA, TSA

Karoséria: päťdverové SUV, DxŠxV 4525×1820×1675 mm, rázvor osí kolies 2630 mm, objem batožinového priestoru 524 l, pohotovostná hmotnosť 1569 kg, celková hmotnosť 2080 kg, objem palivovej nádrže 58 l
** **
10,2 s

Maximálna rýchlosť: 190 km/h

debata chyba
Články podľa značiek