Test: BMW 335i Coupé - xDrive zlepšuje trakciu, no kazí zábavu

Testované BMW 335i Coupé v sebe nesie to najlepšie, čo BMW v tomto segmente ponúka. Od dizajnu cez pohonnú jednotku až po jazdné vlastnosti.

27.12.2011 12:33
BMW 335i Coupé Foto:
Kupé radu 3 je predovšetkým o jazdných zážitkoch.
1

Vyváženosť línií exteriéru si zaslúži len pochvalu. Všetky proporcie ostávajú v rovnováhe a základná silueta športového kupé je taká ako má byť. Široký postoj s dlhou prednou kapotou, šikmo sklonené predné sklo a dozadu plynulo splývajúca strecha nie je „vylepšená“ žiadnymi dizajnérskymi úletmi.

Ani kupé našťastie nie je ovešané nevkusnými... Foto: Jozef Pospíšil
BMW 335i Coupé Ani kupé našťastie nie je ovešané nevkusnými spojlermi.

Je to jeden z mála modelov značky BMW, na ktorý si pravoverný fanúšik značky BMW nemusí zvykať. Je až neuveriteľné, že BMW 3 Coupé počas celej kariéry odolal nasadeniu dizajnérskych „skvostov“ kreatívnych dizajnérov. Vyhol sa tak napríklad „šikmookým“ zadným svetlometom (BMW 3 sedan) a stále odoláva vydutej prednej kapote s príliš dominantne pôsobiacimi ľadvinkami a mohutnými zadnými svetlometmi (BMW 5, BMW 7).

Toto BMW vás príliš veľkými ľadvinkami nevystraší. Foto: Jozef Pospíšil
BMW 335i Coupé Toto BMW vás príliš veľkými ľadvinkami nevystraší.

Jednoducho, nemôžem mlčať, keď vidím, ako sa snažia dizajnéri od BMW nasilu zasadiť tvar a veľkosť prednej masky z BMW 7 dokonca na BMW radu 1. To čo sa hodí veľkému sedanu, predsa nemusí sedieť menšiemu modelu. V tomto kontexte môžeme len dúfať, že aj nasledovník BMW 3 Coupé sa vyhne týmto excesom a zachová si vzhľadovú striedmosť a pôvodný feeling. Unifikácia vytvárajúca spolupatričnosť k značke je fajn vec, ale ako sa hovorí – všetko s mierou.

Testovaný exemplár poháňal prepĺňaný benzínový... Foto: Jozef Pospíšil
BMW 335i Coupé Testovaný exemplár poháňal prepĺňaný benzínový šesťvalec s výkonom 306 k.

Architektúra interiéru nesie osvedčené znaky značky BMW: typickú prístrojovku, mohutný stredový tunel obopínajúci vodiča, jednoduchú a prehľadnú grafiku ciferníkov otáčkomera, rýchlomera a palivometra, do rúk padnúci, masívny, športový volant, otočný ovládač informačného systému iDrive, nízko položené športovo tvarované sedadlá potiahnuté kvalitnou kožou s vysúvateľným sedákom a nastaviteľnými bočnicami operadiel poskytujúce vysokú úroveň komfortu, príkladnú oporu v zákrutách a mohutný stredový tunel umiestnený tak, že nebráni vo voľnosti. Vodič ocení vysúvateľné rameno s bezpečnostným pásom, niekedy sme však na to, kedy nám podá pás čakali pridlho. Mechanizmus by mohol pracovať rýchlejšie.

Čisté línie palubnej dosky takmer nestarnú. Foto: Jozef Pospíšil
BMW 335i Coupé Čisté línie palubnej dosky takmer nestarnú.

Určitú kritiku môže BMW dostať aj za „hrubozrnnú“ a gumovú kvalitu plastov na prístrojovom paneli, ktorá nepôsobí vzhľadom na prémiový typ vozidla práve najkvalitnejšie. To je však trend aj v ostatných prémiových modeloch s výnimkou značky Audi, ktorá používa hladké mäkčené plasty pôsobiace kvalitnejším dojmom. Samozrejme, tento problém odpadá s prístrojovým panelom potiahnutým kožou. Odkladacie priestory pre poháre s efektívnym vysunutím zo stredoveho panelu pamätajú aj na návštevníkov fast-foodov, ďalej na pohľad úzke priečinky vo dverách je možné zväčšiť vyklopením.

V BMW 3 Coupé nechýbajú ani praktické držiaky... Foto: Jozef Pospíšil
BMW 335i Coupé V BMW 3 Coupé nechýbajú ani praktické držiaky na nápoje.

Vnútorný priestor pre 4-člennú posádku je postačujúci vo všetkých smeroch, to platí aj pre vodiča, ktorého obopína spomínaný stredový tunel. Vpredu a vzadu sa za seba usadia bez väčších problémov aj 180 cm vysokí pasažieri, to však viac-menej platí len pre spolujazdca a cestujúceho sediaceho za ním – za vodičom je miesta v pozdĺžnom smere pomenej. Prečo? Testovací model bol totiž vybavený automatickou prevodovkou a vodič používajúci automat obvykle sedí s viac vystretými nohami, nakoľko nepotrebuje vytláčať spojku.

Vzadu je trochu problém s miestom pre chodidlá. Foto: Jozef Pospíšil
BMW 335i Coupé Vzadu je trochu problém s miestom pre chodidlá.

S batožinovým priestorom je to takisto v poriadku, objem 440 litorv a možnosť sklopenia zadných operadiel, aj keď nie do roviny, poskytuje dostatočné možnosti na prepravu batožiny. Pri nakladaní objemnejšej batožiny (napríklad hokejového vaku) musíte počítať s relatívne menším vstupným otvorom do kufra. Naopak, výhoda je ľahká a rýchla manipulácia pri otváraní a zatváraní malých kufrových dverí.

Objem 440 l poteší. Foto: Jozef Pospíšil
BMW 335i Coupé Objem 440 l poteší.

Poďme však k tomu, čo radí túto značku k lídrom na automobilovom trhu a tou je samotný jazdný prejav. Toho si užijete s modelom BMW 335i Coupé vo veľkej miere, ten, kto jazdí na iných, hlavne väčších modeloch BMW 5 a 7, by mal okúsiť BMW coupé trojkovej rady a najlepšie so športovým podvozkom M. Vedel by tak, v čom je podstata trojkového radu BMW.

Motor je jeho silnou stránkou. Foto: Jozef Pospíšil
BMW 335i Coupé Motor je jeho silnou stránkou.

Jeho najväčším tromfom je zosúladenie trojlitrového šestvalca a podvozku. Podvozok a riadenie zvláda dávkovanie výkonu prechádzajúceho cez šesťstupňový automat bez problémov. Ťažko opísať celkový zážitok z jazdy. Slová ako "obratný“, „agilný“ a „stabilný“ síce dobre vystihujú jeho jazdné vlastnosti, ale ani zďaleka nedokážu opísať skutočný pocit. Skrátka si predstavte, že sedíte v aute zrýchľujúcom z 0 na 100 km/h za 5,3 s a jazdiacom rýchlosťou 250 km/h. V dostatočnom predstihu dáva najavo svoje zámery a napovedá, čo robiť, aby ste mali situáciu vždy pod kontrolou.

Pohon všetkých kolies prospieva trakcii, ale... Foto: Jozef Pospíšil
BMW 335i Coupé Pohon všetkých kolies prospieva trakcii, ale nie zábave za volantom.

V malých rýchlostiach a pri parkovacích manévroch by však niekomu mohlo prekážať tuhšie radienie. Počítajte aj s tým, že pohon všetkých kolies xDrive zlepšuje trakciu, no na druhej strane zároveň potáča pretáčavú charakteristiku auta tak výrazne, že to kazí akúkoľvek snahu o prejazd zákrutou driftom.

Pripravené v spolupráci s magazínom AUTOtest

AUTOtest magazín
AUTOtest magazín AUTOtest magazín
Výhody Nevýhody
jazdné vlastnosti tuhé riadenie
výkon motora strata zábavnosti
trakcia cena
Technické údaje
Model: BMW 335i Coupé xDrive
Počet valcov/ventilov: 6/24
Objem motora (cm3): 2979
Výkon (kW/ot.): 225/5800
Krútiaci moment (Nm/ot.): 400/1200–5000
Prevodovka: 6-automat
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4612/1782/1395
Rázvor náprav (mm): 2750
Objem bat. priestoru/nádrže (l): 440/63
Maximálna rýchlosť (km/h): 250
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s): 5,4
Komb. spotreba (l/100 km): 9,1
Cena: 60 144 €
Autozor: BMW 3 – ceny, výbavy a porovnanie s konkurentmi
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
1 debata chyba
Články podľa značiek