Test: BMW 650i xDrive - na polceste k M6

Na blatníkoch ani zadnom veku síce nenájdete kultové bavorské M, ale prítlaky do sedadla sú také presvedčivé, že si len ťažko predstaviť ešte čosi silnejšie.

28.03.2012 07:00
BMW 650i Foto:
Kupé z Mníchova má síce takmer dve tony, no to mu nebráni šprintovať na stovku za menej ako päť sekúnd.
debata

Je dobré že aj v časoch škrtenia emisií sú ešte na svete autá, ktoré vám vedia poriadne rozprúdiť krv. Nová šesťstopäťdesiatka k nim nepochybne patrí. Veď vďaka jej preplňovanému 4,4-litrovému 8-valcu sa v zrýchlení takmer dotiahla na staršiu generáciu BMW M6 s mohutným a smädným 10-valcom. To, čo bolo teda ešte nedávno vrcholom, je v prípade 650i akoby štandard.

Verziu 650i poháňa preplňovaný benzínový... Foto: Jozef Pospíšil
BMW 650i Verziu 650i poháňa preplňovaný benzínový osemvalec s objemom 4,4 l.

Niet sa čo čudovať. Motor ponúka rozprávkových 300 kW/408 k a 600 Nm krútiaceho momentu, ktoré sú k dispozícii v širokom pásme od 1750 do 4500 otáčok. V praxi to znamená, že tento takmer dve tony vážiaci koráb šprintuje na stovku za 4,8 sekundy a akcelerovať je ochotný prakticky kedykoľvek. Je jedno, či vyrážate z križovatky alebo sa rozhodnete šliapnuť mu na krk pri stošesťdesiatke. Výkonová rezerva je akoby bezodná. Zošliapnete plynový pedál na podlahu, 8-stupňový automat podradí na čo najnižší stupeň, zozadu sa ozve bravúrne naladený „bublavý“ zvuk výfukov a vy cítite omamný prítlak do sedadla, ktorý vám na pár sekúnd nedovolí vydýchnuť.

Motor má takmer nevyčerpateľnú zásobu výkonu. Foto: Jozef Pospíšil
BMW 650i Motor má takmer nevyčerpateľnú zásobu výkonu.

Zaváhanie „emkových“ bavorákov“ so zadným náhonom sa však tentoraz nekoná. Systém xDrive prenesie výkon na asfalt bez akéhokoľvek zaváhania a nerieši ani otázku, či práve prší alebo nie.

Pohon všetkých kolies ukazuje svoje výhody aj... Foto: Jozef Pospíšil
BMW 650i Pohon všetkých kolies ukazuje svoje výhody aj na mokrom povrchu.

Fascinujúca je aj kultivovanosť tejto brutálnej sily. Šesťstopäťdesiatka nie je športiak, ktorý z vás vytrasie dušu. Dávkovanie výkonu prebieha s ladnosťou a v tichu luxusnej limuzíny. Podobne je na tom podvozok s aktívnymi tlmičmi, ktorý vás doslova rozmaznáva. Ak ste však vyznávačom puristickej filozofie, stačí na stredovej konzole preladiť program Comfort+ alebo Comfort za ostrejšie nastavenie Sport, prípadne extrémny Sport+ s vypnutou stabilizáciu a z aristokratického krížnika sa stane šelma, z ktorej vás rýchlo rozbolí žalúdok. Tlmiče pritvrdia, reakcia na plyn je citeľne ostrejšia, prevodovka si nárokuje na ďalší stupeň pri vyšších otáčkach a v rukách vám stuhne volant takmer na kameň. V tej chvíli máte auto pod kontrolou bez zásahov elektroniky. Na to si už musíte veriť, a to aj napriek tomu, že stabilita tohto kupé so špičkovým podvozkom vám dovolí naozaj veľa.

V útulnom a luxusne zariadenom interiéri... Foto: Jozef Pospíšil
BMW 650i V útulnom a luxusne zariadenom interiéri spoznáte komfort limuzíny, ale aj brutalitu superšportu.

Za svoje služby si síce agregát pýta viac paliva, no vír v nádrži vzniká len pri naozaj ostrej športovej jazde. Vtedy môže palubný počítač ukázať aj dvojcifernú číslicu s dvojkou na začiatku. Za normálnych okolností je však možné jazdiť v meste do 14 litrov, čo je menej, ako udáva výrobca, a mimo neho dokonca tesne podliezť desaťlitrovú hranicu. To nie je na 300 kW naozaj veľa. Napokon, ekonomike napomáha prevodovka, ktorá sa snaží držať otáčky na minime, ale aj rekuperácia kinetickej energie.

Dobré držanie tela predvádzajú aj jeho zadné... Foto: Jozef Pospíšil
BMW 650i Dobré držanie tela predvádzajú aj jeho zadné sedadlá.

Za túto bavorácku nirvánu, ktorá je určená skôr pre dvoj- ako štvorčlennú posádku, zaplatíte však minimálne 94 400 eur, a to ste len na začiatku. Odolať totiž hriešne drahým príplatkom v podobe M-paketu, dynamickej kontroly tlmičov, radarového tempomatu, adaptívnych LED-svetiel či audiosústavy Bang & Olufsen je naozaj ťažké.

Občas príde vhod aj batožinový priestor so... Foto: Jozef Pospíšil
BMW 650i Občas príde vhod aj batožinový priestor so základným objemom 460 l.

Fotografie vznikli v spolupráci s magazínom AUTOtest

. Foto: AUTOtest magazín
Logo .
Technické údaje
Model: BMW 650i xDrive Coupé
Počet valcov/ventilov: 8/32
Objem motora (cm3): 4395
Výkon (kW/ot.): 300/5500–6400
Krútiaci moment (Nm/ot.): 600/1750–4500
Prevodovka: 8-automat
Dĺžka/šírka/výška (mm): 5005/1895/1390
Rázvor náprav (mm): 2970
Objem bat. priestoru (l): 460–1265
Maximálna rýchlosť (km/h): 250
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s): 4,8
Komb. spotreba (l/100 km): 11,3
Cena: 94 400 €
Autozor: BMW radu 6 – ceny, výbavy a porovnanie s konkurentmi
debata chyba
Články podľa značiek