Test: Volvo V60 T3 - základ ako sa patrí

Volvo V60
Harmonické línie vytvárajú dojem kompaktnosti, v skutočnosti je však nové Volvo V60 väčšie než jeho predchodca. Autor:

Stačí Volvu V60 prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,6 l na dostatočne prémiový pocit z jazdy? Zisťovali sme to počas testu benzínovej verzie T3.

Kombi V60 si zachováva všetky prednosti limuzíny S60, pričom posádke ponúka mimoriadny komfort pohodlných kožených sedadiel i dostatok priestoru. Samozrejme, nie je to rozmerový rekordér, ale v triede prémiových modelov strednej triedy to nie je nič výnimočné. V porovnaní so sedanom však pridáva podstatne lepší prístup k zadným sedadlám a väčšiu priestorovú rezervu nad hlavou zadných cestujúcich. A pripočítať musíme aj lepší výhľad vzad cez väčšie okno piatych dverí.

Automobilka pasuje model V60 do úlohy...
Automobilka pasuje model V60 do úlohy najšportovejšieho kombi vo svojej histórii. Autor: Václav Lipavský
Krátky zadný previs a sklon zadného okna...
Krátky zadný previs a sklon zadného okna naznačujú, že v prípade V60 ide viac o štýl ako prepravnú kapacitu. Autor: Václav Lipavský

Viac štýlu ako priestoru

V kufri pribudlo v kontexte s S60 päťdesiat litrov k dobru. Celkovým objemom 430 litrov však patrí tento Švéd i tak k slabším, zvlášť ak sa pod dvojitou podlahou kufra našlo miesto len pre lepiacu súpravu.

Interiér, zariadený v typicky strohom švédskom...
Interiér, zariadený v typicky strohom švédskom štýle, ponúka vysoký prémiový komfort. Autor: Václav Lipavský
V porovnaní s predchodcom je vzadu podstatne...
V porovnaní s predchodcom je vzadu podstatne viac miesta. Zadné operadlo je delené v pomere 40:20:40. Autor: Václav Lipavský

Oceniť však treba praktické delenie zadných operadiel v pomere 40 : 20 : 40, čo zvyšuje variabilitu, ako aj možnosť vytvoriť po ich sklopení úplne vodorovnú podlahu. Škoda len, že operadlá sa nedajú sklápať priamo z batožinového priestoru. Zato pochválite vertikálnu sieťku integrovanú v kazete za sedadlami, ktorá po vysunutí oddelí bezpečne kufor od cestujúcich.

Základný objem kufra je skromných 430 l.
Základný objem kufra je skromných 430 l. Autor: Václav Lipavský
Pod dvojitou podlahou ostáva miesto na...
Pod dvojitou podlahou ostáva miesto na príslušenstvo a praktické drobnosti. Autor: Václav Lipavský

Tisíckrát chválený motor

Po prvýkrát sa pod kapotou tohto kombíka objavuje maloobjemový preplňovaný štvorvalec 1.6 EcoBoost (s kódovým označením B4164T3). Slúži ako základná benzínová alternatíva a zároveň náhrada za pôvodný atmosférický dvojliter. Je to ten istý agregát, ktorý nás o svojich kvalitách presvedčil už počas testov niekoľkých súčasných Fordov. Svojim výkonom 110 kW/150 k a najmä krútiacim momentom 240 Nm dostupným už pri 1600 otáčkach doterajší atmosférický dvojliter jednoznačne prekonáva. Dobre navrhnuté prepĺňanie sa stará o rýchlu odozvu motora a zároveň jeho veľmi živý prejav tesne pred červeným poľom otáčkomera. Skĺbiť tieto dve protichodné požiadavky je pre konštruktérov motorov vždy veľkou výzvou.

Benzínový motor 1.6 EcoBoost sa zatiaľ javí ako...
Benzínový motor 1.6 EcoBoost sa zatiaľ javí ako spoľahlivá voľba. V jeho útrobách koluje 4,1 l motorového oleja. Znesie aj ustálenú jazdu pri 1200 otáčkach Autor: Václav Lipavský

Agregát 1.6 EcoBoost je na tom zatiaľ dobre aj v otázke spoľahlivosti. V jeho útrobách cirkuluje 4,1 l motorového oleja, ktorý ho musí dokonale mazať nielen pri športovej jazde, ale aj v prípade, že sa za túto verziu rozhodnete zapriahnuť brzdený príves ťažký 1,6 t.

Zadný priečne uložený výfukový tlmič je dosť...
Zadný priečne uložený výfukový tlmič je dosť "na rane". Pozor, aby ste ho pri nacúvaní na prekážku nepoškodili. Autor: Václav Lipavský

Aj vo Volve vyniká testovaný motor excelentnou pružnosťou v širokom spektre otáčok a dobre si rozumie s príjemne presnou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou MMT6 (maže ju olejová náplň s objemom 1,7 l). I keď od neho nemôžete očakávať športové výkony, pocitom nedostatku výkonu rozhodne netrpíte. Pri predbiehacích manévroch si síce niekedy vyžaduje podradenie aj o dva stupne, no nebudete to vnímať ako negatívum, pretože otáčky doslova miluje a navyše je extrémne tichý. Posádku tak neobťažuje ani pri vyslovene dynamickej jazde s otáčkami v druhej polovici otáčkomera.

Zohnite sa k zadnej náprave Volva V60 a uvidíte...
Zohnite sa k zadnej náprave Volva V60 a uvidíte to isté, čo pod Mondeom. Zaujímavé však je, že Ford zvláda jazdu po náročných povrchoch lepšie než jeho švédsky rival. Autor: Václav Lipavský

Po meste dokážete jazdiť rýchlosťou 50 km/h zo zaradenou štvorkou a 1500 otáčkami. Zaradením päťky otáčky klesnú na hranicu 1200, to sa však už motor začína brániť jemnými vibráciami a dunením. Rozhodne sa vyhnite jazde v takto nízkych otáčkach, zbytočne pri nej trpí dvojhomotový zotrvačník, ktorým je tento benzínový agregát vybavený.

Pri rýchlosti 90 km/h a zaradenej šestke motor točí len 1850 otáčok, takže s ním mimo mesta dokážete s prehľadom jazdiť so spotrebou pod šesťlitrovou hranicou. Ani na diaľnici (130 km/h) otáčky neprekročia trojtisícovú hranicu, neprekvapí preto, že cesta z Bratislavy do Žiliny skončila pri dodržiavaní rýchlostných limitov spotrebou 7,3 l/100 km. Auto však bolo obsadené len dvoma osobami a bez nákladu v kufri.

Nízkoprofilové pneumatiky s rozmermi 235/45 R...
Nízkoprofilové pneumatiky s rozmermi 235/45 R 17 znižujú komfort pruženia a na dierach zbytočne búchajú. Autor: Václav Lipavský

Dynamickejšia jazda mestom s častým brzdením a rozjazdami od semaforov skončí konečným účtom medzi 8–9 l/100 km. Prepĺňaný motor si jednoducho za svoje nadštandardné služby v meste a pri dynamickej jazde pýta svoju daň. Ak sa často ponáhľate a prekonávate pritom veľké vzdialenosti, vedzte, že naftový motor 2.0 D3 (120 kW/163 k) je menej citlivý na jazdný štýl. Je síce drahší, ale v súčasnej akciovej ponuke len o zanedbateľných 700 eur.

Prepĺňaný benzínový motor verzie T3 sa ani raz...
Prepĺňaný benzínový motor verzie T3 sa ani raz počas testu neukázal ako dynamicky poddimenzovaný. Naopak, jeho pružnosť je ohromujúca. Autor: Václav Lipavský

Benzínový motor verzie T3 každopádne stojí za pozornosť. Vďaka svojmu dynaickému prejavu je pre model V60 s prevádzkovou hmotnosťou 1637 kg viac než dôstojným pohonom, pričom s ľahkou nohou na plyne a trochou predvídavosti dokáže byť aj prekvapujúco úsporným agregátom.

Výhody Nevýhody
ergonómia komfort na nízkoprofilových pneumatikách
pružný motor objem kufra
aktívna a pasívna bezpečnosť balík Podpora vodiča len za príplatok
Technické údaje
Model: Volvo V60 T3 Ocean Race
Počet valcov/ventilov: 4/16 DOHC
Objem motora (cm3): 1596
Výkon (kW/ot.): 110/5700
Krútiaci moment (Nm/ot.): 240/1600–2400
Prevodovka: 6-manuál
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4630/1865/1485
Rázvor náprav (mm): 2775
Objem bat. priestoru/nádrže (l): 430–1240/68
Maximálna rýchlosť (km/h): 205
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s): 9,7
Komb. spotreba (l/100 km): 6,7
Cena: 34 400 €
Sériové vybavenie Ocean Race (vybrané prvky):
Stabilizačný systém DSTC, 6× airbag, City Safety, stop-štart systém, zadný parkovací asistent, štartovanie tlačidlom, multifunkčný volant, palubný počítač, informačný farebný displej, dvojzónová klimatizácia, elektrochromatické spätné zrkadlo, tempomat, el. balík na okná a zrkadlá, kožené čalúnenie, audio s CD, kožený volant a radiaca páka, 17-palcové disky Ocean Race, exteriérové a interiérové dekorácie Ocean Race.
Autozor: Volvo V60 – ceny, výbavy a porovnanie s konkurentmi
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR