Test: Honda Accord 2,4i Executive

07.12.2008 20:45, aktualizované: 08.12.2008 03:40
Honda Accord
Strmšie riadenie dáva vodičovi výbornú kontrolu nad autom, a neúnavné brzdy tiež. Autor:

Už minulou generáciou Accordu dala Honda jasne najavo, že sa mieni v Európe podeliť o predaj nielen s ikonami strednej triedy od Volkswagenu či Fordu, ale tiež rozčeriť vody v prémiovom rybníku. Tentoraz to nie je inak a ani sa niet čomu čudovať. Veď európsky Accord je de facto prezlečenou americkou Acurou TSX.

S výnimkou obmedzenej motorizácie a pohonu všetkých kolies sa nová generácia Hondy Accord opäť púšťa do boja s mníchovskou trojkou, Á-štvorkou z Ingolstadtu alebo Lexusom IS.

Exteriér

Nový Acord si zachoval črty svojho predchodcu, no prevažne elegantný look nahradil výrazne športovejší štýl. Accord je nižší, širší a svalnatejší. Väčšou prednou maskou imponuje poslednej európskej móde, pri ktorej stačí jediný pohľad do spätného zrkadla a hneď máte jasno, kto vám dýcha na krk. Popisovať jeho dizajn je ako hovoriť slepému o farbách, no na rozdiel od konkurentov má v sebe predsa len čosi iné. Najlepšie to asi vystihuje slovíčko „moderný“.
 
Accord je naozaj „trendy“ a pritom si vystačí bez exhibícií pomocou gigantických svetiel či komplikovaných prelisov. Z jeho jasne čitateľných kontúr ťaží aj posádka. Je totiž o šesť centimetrov dlhší a má rázvor, na ktorom pribudlo 35 užitočných milimetrov. Jediná výčitka azda smeruje ku kolesám. Robustnejšia vizáž by si totiž zaslúžila sériové osemnástky s mierne väčším rozchodom.
 
Interiér

Posádka sa má na čo tešiť. Accord ponúka výborný výhľad všetkými smermi a navyše prekvapí veľkými spätnými zrkadlami. Široké a robustné sedadlá Accordu patria rozhodne k tomu najlepšiemu, čo v strednej triede nájdete. S výnimkou priestoru nad hlavou vzadu, je všade dostatok miesta. Nie taký, akým disponujú „extrémisti“ Ford Mondeo alebo Škoda Superb, no rozhodne ich poráža šírkou vo výške lakťov a ramien. A to je pre športovú limuzínu oveľa podstatnejšie ako desiatky nevyužitých centimetrov pre nohy zadných cestujúcich.

Atmosféra interiéru ladí s moderným zovňajškom. Dizajn palubnej dosky nie je zďaleka taký futuristický ako v prípade menšieho Civicu, no invencia mu rozhodne nechýba. Vodič a spolujazdec sedia v jasne oddelených „kokpitoch“ ohraničených vysokým stredovým tunelom. Na miesto „pilota“ rýchlo zapadnete. Ergonómia je jednoducho perfektná. Trojramenný športový volant s dvojosou reguláciou je citeľne hrubší ako u predchodcu. Za ním žiari v modro-bielom podsvietení detailne spracovaný prístrojový panel s veľkými a dobre čitateľnými analógovými prístrojmi. Obežné ručičky vytvorili priestor pre displej palubného počítača v tachometri a tiež pre asistent ekonomického radenia v otáčkomeri.
 
Rozmiestnenie ovládacích prvkov na volante a stredovej konzole je veľmi prehľadné a funkčné, no v časoch presadzovania multimediálnych rozhraní nie príliš moderné. S inovatívnou povahou Accordu tiež príliš neladí čiernobiely centrálny displej a niektoré lacné detaily ako pogumované rukoväte dverí a najmä vnútorné plastové kľučky. Inak je kvalita materiálov a spracovanie na prémiovej úrovni.

Vybavenie a variabilita

Honda ostáva verná koncepcii pevných výbav. Vybrať si môžete len jednu z troch úrovní, no niet sa na čo sťažovať. Už druhý stupeň Executive obsahuje množstvo prvkov, za ktoré si musíte v strednej triede zvyčajne priplácať. Tak napríklad dvojzónovú klimatizáciu, elektricky nastaviteľné kožené sedadlá, tempomat, parkovacie senzory, veľkoplošné strešné okno a neuveriteľne kvalitnú audiosústavu s desiatimi reproduktormi, ktorá avizuje americké nároky. Kompromisy sa nerobili ani v bezpečnosti. Starajú sa o ňu bi-xenónové svetlá, stabilizačný systém a šesť airbagov. No a ak sa rozhodnete pre vyšší stupeň Top Executive, rátať môžete aj s takými chuťovkami ako aktívnym tempomatom, systémom na zmiernenie kolízie, systémom pre nedobrovoľné opustenie jazdného pruhu, či parkovacím a asistentom s kamerou.

Čo sa týka úžitkových vlastností, trpí Accord všetkými neduhmi prémiového sedanu. Od relatívne malého kufra s objemom 460 litrov, až po malý prístupový otvor k batožine a schod vytvorený sklopenými operadlami. Ku cti mu slúži len praktický systém sklápania zadných sedadiel pomocou tiahel v kufri a mnžstvo decentne zakrytých odkladacích priestorov v kabíne.

Motor a prevodovka

Benzínový štvorvalec 2,4i i-VTEC asi nebude tou správnou európskou motorizáciou no zarytí „hondisti“ z nej budú nadšení. Honda opäť ukázala, že to ide aj bez turba. Ponúka rovných 200 koní (148 kW) a neuveriteľne kultivovaný chod. Pokojne by si to tento motor mohol rozdať s radovým šesťvalcom. A to aj priebehom krútiaceho momentu. Ťahá pekne odspodu a s pribúdajúcimi otáčkami jeho kvality len a len rastú. Šeťstupňový manuál s excelentne presným radením si s ním veľmi dobre rozumie. A keďže motor točí až do 7400 otáčok za minútu, stovku pokoríte už na dvojke.
 
Nákazlivý, ale dobre tlmený zvuk len znásobuje vašu túžbu po športovej jazde. Kto chce, môže sa s autom doslova vyblázniť. No ani komótna jazda mu nie je nijako proti srsti. K preradeniu na šiesty rýchlostný stupeň vás Accord vyzýva šipkami na prístrojovom paneli už pri šesťdesiatkilo­metrovej rýchlosti. To vysvetľuje, prečo je schopný relatívne úspornej jazdy. V meste sa síce pod desať litrov asi nezmestíte, ale mimo neho je možné jazdiť aj za osem.

Jazdné vlastnosti

Jazdnými vlastnosťami patrí Accord rozhodne do prémiovej triedy. Je si istý za každých podmienok a priam miluje rýchle prejazdy zákrut. Náklony karosérie takmer nepozná a má len mierne sklony k nedotáčavosti. Strmšie riadenie dáva vodičovi výbornú kontrolu nad autom, a neúnavné brzdy tiež. Pritom však dokáže odfiltrovať väčšinu nerovností a na rozdiel od nemecky tvrdej konkurencie ponúknuť aj niečo, čomu sa hovorí plavný komfort. Možno nie až taký ako Citroën C5, no túto malú rezervu zas dokáže využiť v prospech radosti z jazdy, ktorú vám dáva. Svoje kvality dáva najavo aj cenou, ale vzhľadom na vysoký štandard vybavenia, ktorý je u konkurentov za príplatok vychádza Accord z porovnania vo veľmi dobrom svetle.

Výhody:

moderný dizajn
bohaté vybavenie
jazdný komfort
jazdné vlastnosti
ergonómia
výkonný motor

Nevýhody:

menej miesta nad hlavou vzadu
menší kufor
vyššia spotreba
plastové vnútorné kľučky

Technické údaje:

Model: Honda Accord 2,4 i-VTEC Executive
Počet valcov/ventilov: 4/16 DOHC 
Objem motora (cm3): 2354
Výkon (kW/ot.): 148/7000  
Krútiaci moment (Nm/ot.): 234/4200   
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4725/1840/1440 
Rázvor náprav (mm): 2705 
Objem batožin. priestoru/nádrže (l): 467/65
Maximálna rýchlosť (km/h): 227    
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s): 8,1   
Kombinovaná spotreba na 100 km (l): 8,8 
Cena: 969 000 Sk
 
Vybavenie Executive (vybrane prvky):

6× airbag, stabilizačný systém VSA, predné hmlové svetlá, xenónové svetlá, centrálne uzamykanie, 4× el. ovládané okná, vyhrievané spätné zrkadlá, palubný počítač,  el. strešné okno, 2× elektricky nastaviteľné sedadlá, kožené čalúnenie, kožený volant a radiaca páka, tempomat, duálna klimatizácia, parkovacie senzory audi s CD a MP3 + 10 reproduktorov, USB port, hliníkové 17-palcové disky.

Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR