Exteriér
Peugeot nenechal nikoho na pochybách, že si nedá fušovať do remesla konkurenčným Renaultom a rozmermi opäť nasadil latku v triede. Nový Partner je citeľne väčší ako jeho predchodca. Do dĺžky pribudlo takmer štvrť metra. Svoj úžitkový formát úspešne kamufluje nápaditým dizajnom, najmä výraznými oblúkmi blatníkov či originálne tvarovaným oknám a reflektorom. Verzia TePee k tomu pridáva súpravu hliníkových doplnkov na nárazníkoch, bočné ochranné lišty, strešné lyžiny či efektné hliníkové disky kolies. S takouto výzbrojou sa rozhodne nemusíte cítiť ani cez pracovné dni ako vodič dodávky.
Priestor a variabilita
Interiér, do ktorého je vynikajúci prístup cez dvojicu rozmerných
klasických a dvojicu bočných posuvných dverí vás priam omráči
priestorom. Nielen pre nohy, ale aj obrovskou rezervou nad hlavou. Za všetko
hovorí celková výška karosérie 1800 mm, ktorou skryje do vrecka aj
predstaviteľov veľkých MPV. S výnimkou tretieho radu sedadiel im konkuruje
aj variabilitou. Tri samostatné zadné sedadlá sú sklopné a
demontovateľné.
Neuveriteľné množstvo odkladacích priestorov má celkový objem viac ako
50 litrov. Nájdete ich vo dverách, palubnej doske, stredovej konzole či
veľkom boxe medzi prednými sedadlami a tiež pod nimi, ale aj v podlahe a
pozdĺžnej strešnej poličke, ktorá sa tiahne celým interiérom až po
operadlá zadných sedadiel.
Opisovať batožinový priestor hádam ani nemá zmysel. Stačí uviesť
celkový objem podľa usporiadania sedadiel od 675 do 3300 litrov a hneď je
jasné, že máme do činenia s rekordnými hodnotami. Obrovské výklopné
zadné veko vám však môže robiť problémy pri otváraní v stiesnených
pomeroch podzemných garáží či na parkovisku.
Vybavenie a spracovanie
So spracovaním interiéru to však až také ružové nie je. Predsa len
cítiť, že Partner TePee je odnožou modelu vytvoreného prioritne na
podnikanie. Hovoria o tom tvrdšie plasty palubnej dosky, nie príliš
očarujúca stredová konzola či jednoduché výplne dverí a okná zadných
dverí, ktoré nie je možné sťahovať. V tomto smere majú civilné MPV
predsa len niečo navyše. Peugeotu sa však podarilo dobre zvládnuť
ergonómiu. Poloha volantu a radiacej páky je oveľa prirodzenejšia ako
v minulosti aj sedadlá poskytujú slušný komfort. Teda aspoň tie predné.
Trojica úzkych zadných trpí totiž chronickou chorobou MPV – variabilitou
na úkor pohodlia.
Z auta je dobrý výhľad a vonkajšie spätné zrkadlá si zaslúžia jednotku
s hviezdičkou. Len kontrola priestoru po boku vozidla je z dôvodu extrémnej
hrúbky stĺpikov B dosť problematická.
Výbavou sa TePee nápadne doťahuje k autám nižšej strednej triedy. Už v základe sú dva airbagy, elektricky ovládané predné okná, centrálne uzamykanie či dvojosová regulácia volantu a posilňovač riadenia. A vo vyššom stupni vybavenia Comfort Pack aj klimatizácia a audiosústava s CD prehrávačom. No a dopriať si môžete aj také vymoženosti ako dvojzónovú klimatizáciu, tempomat alebo vyhrievané sedadlá.
Motor a prevodovka
Štvorvalec 1,6 HDi vo svojej najvýkonnejšej verzii 80 kW (109 k) je pre
TePee ako stvorený. Bohužiaľ, v porovnaní s benzínovým agregátom 1,6i
(80 kW/109 k) si zaň priplatíte až 90-tisíc korún. Stojí to však zato.
Veľký model s gigantickou čelnou plochou stavaný na vysokú záťaž
potrebuje čosi nad sto koníkov. Inak si s ním len ťažko predstaviť
rodinnú dovolenku.
Atletické výkony od neho aj tak neočakávajte, no za podpory 260 Nm a
kratšie odstupňovanej 5-stupňovej prevodovky sa s ním nemusíte ani na
diaľnici cítiť ako brzda v premávke. Zrýchlenie na stovku za
12,5 sekundy je úplne postačujúce. A navyše, prekvapí vás aj spotrebou.
Výrobcom udávaná priemerná hodnota 5,6 litra je síce fikciou, no ani pri
temperamentnejšej jazde sa nemusí jeho apetít vyšplhať nad sedem litrov
paliva. A to je slušné.
Nový Partner sa však nezbavil „gumeného“ radenia prevodových stupňov.
Len ťažko sa môže porovnávať s presnosťou akou triafate prevodové
stupne v konkurenčnom VW Cady Life alebo menšej Škode Roomster.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti sú kompromisom medzi tým, čo potrebuje malá dodávka a
pohodlím očakávaným od osobného auta. Partner je prekvapujúco mäkko
odpružený, no ako väčšina modelov z PSA nemá rád malé nerovnosti. Tie
sa prenášajú do interiéru sprevádzané nie práve lákavou zvukovou
kulisou. Na kvalitných cestách však nejaký výrazný hendikep necítiť.
Veľkosť karosérie sa ale podieľa na väčšom aerodynamickom hluku než je
bežné u civilných MPV a tiež na citlivosti na bočný vietor. Z pohľadu
ovládacích síl je ale Partner čistokrvným osobným autom. Výkonný
posilňovač riadenia a bŕzd robia z riadenia hračku. A ani dĺžka
4,4 metra mu nerobí v meste problémy.
Ak sa teda zbavíte predsudkov a neprekáža vám, že Partner pochádza predsa
len z rodiny úžitkových áut, dokáže vám ponúknuť oveľa viac ako
klasické kombi či 5-miestne MPV. A čo je podstatné, ešte aj
ušetríte.
Výhody:
priestor a variabilita
úsporný motor
slušné vybavenie
cena
Nevýhody:
úzke sedadlá v druhom rade
tvrdšie plasty v interiéri
absorpčné vlastnosti podvozku
Technické údaje:
Model: Peugeot Partner 1,6 HDi TePee Comfort Pack
Počet valcov/ventilov: 4/16 DOHC
Objem motora (cm3): 1560
Výkon (kW/ot.): 80/4000
Krútiaci moment (Nm/ot.): 260/1750
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4380/1810/1875
Rázvor náprav (mm): 2728
Objem batožin. priestoru/nádrže (l): 675 – 3000/60
Maximálna rýchlosť (km/h): 173
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s): 12,5
Priemerná spotreba na 100 km (l): 5,6
Cena: 686 900 Sk
Vybavenie verzie TePee (vybrané prvky):
2× airbag, ABS, dvoje bočné posuvné dvere, predné hmlové svetlá,
dvojosová regulácia volantu, výšková regulácia sedadla vodiča,
posilňovač riadenia, centrálne uzamykanie, el. ovládanie okien a zrkadiel,
manuálna klimatizácia, audio s CD, lakťové opierky vodiča.