
V minulosti sme v redakcii vyskúšali model Pulsar DIG-T 115 s 1,2 litrovým benzínovým turbo motorom. Automobil sa hodí pre vodičov, ktorí si nepotrpia na extra vysoký výkon. V tomto prípade však Nissan mieri práve na tých, ktorí radi zažívajú príjemné zrýchlenia. Hatchbacky nižšej strednej triedy väčšinou majú svoje ostré verzie. Ešte pred pár rokmi by Pulsar s týmto výkonom určite zapadol k vozidlám s označeniami GTi, RS, GT a podobne. Dnes to však nestačí. Športový model potrebuje viac a Pulsar Nismo zatiaľ na trhu nie je. 190 koní pod kapotou Pulsaru sa však nechce dať zahanbiť.
Vyšší výkon v utajení
Z dizajnového hľadiska aj najsilnejší Pulsar patrí do kategórie áut, ktoré na cestách ľahko prehliadnete. Z vonku naozaj nič nenasvedčuje tomu, že tento Pulsar má pod kapotou výkonný motor. Pohonnú jednotku môžete získať v dvoch výbavách Acenta a Tekna.

Výrobca túto pohonnú jednotku vždy kombinuje s balíkom „Look“. To znamená, že 190 koňový motor posiela výkon na vozovku prostredníctvom 17 palcových diskov a zadné okná sú tmavšie. Daný balík je však pri výbave Tekna štandardom pri každom modeli, takže ovplyvňuje len výbavu Acenta.
Interiér vozidla je taktiež až na pár výnimiek úplne rovnaký. Žiadne špeciálne prešívanie, športové doplnky, ani nič podobné. Najsilnejší benzínový motor je vždy spárovaný s koženými vyhrievanými prednými sedadlami, ktoré sú tvrdšie ako obyčajné sedadlá. Iné motorizácie túto možnosť majú dostupnú len za príplatok 950 eur aj to len v najvyššej výbave Tekna.


Treba však zdôrazniť, že Pulsar ponúka veľmi zaujímavý vnútorný priestor. Najmä cestujúci na zadných sedadlách si užijú jednu z najväčších porcií priestoru v triede. Do batožinového priestoru sa navyše zmestí až 385 litrov.

Väčšie stádo Pulsaru pristane
Kým vzhľad auta je obyčajný, tak správanie motora rozhodne nie. Samotný agregát dáva autu pridanú hodnotu. Ide o rovnakú pohonnú jednotku, ktorú sme pred časom vyskúšali v type Qashqai. Trochu sme mali obavy, že aj jej naladenie bude rovnaké a teda výkon bude prichádzať až vo vyšších otáčkach.

Báli sme sa zbytočne. Motor prekonal očakávania. 190 koní je skombinovaných s krútiacim momentom 240 Nm. Ten je dostupný už od 1 600 otáčok. Automobil vážiaci 1 315 kilogramov sa s pohonnou jednotkou dostáva na 100 km/h za 7,7 sekundy.
Ťah motora pokračuje až približne k 5 400 otáčkam a potom začína vädnúť. Turbo efekt je skutočne minimálny a zrýchľovanie vozidla sprevádza príjemná zvuková kulisa. Motor je v porovnaní s Qashqaiom naladený určite viac športovo. Maximálna rýchlosť leží v oblasti 217 km/h.

Agregát robí z Pulsaru doslova nenápadný športiak. Zlé to nie je ani so spotrebou. Na diaľnici nám palubný počítač ukázal 6,5 l/100 km. V meste si auto pýtalo menej ako 7 litrov, mimo mesta spotreba klesala k piatim litrom. Kombinovane tak Pulsar dosiahol 6,2 l/100 km. Na 190 koní celkom slušný výsledok.
Jazdné vlastnosti sa nemenia
Podvozok Pulsara je nastavený skôr komfortne ako športovo. A inak tomu nie je ani v tomto prípade. Jazdné vlastnosti rozhodne zlepšujú 17 palcové disky, ktoré však komfortu jazdy príliš neuberajú.
Riadenie je taktiež nastavené komfortne. Pochvalu si určite zaslúži 6 stupňová manuálna prevodovka, ktorej radiace dráhy sú príjemne krátke a jednotlivé prevody zapadajú na svoje miesta ako sa patrí.
Pocit z jazdy rozhodne zlepšuje motor. Charakteristiku jazdy neovplyvňuje však len pohonná jednotka. A teda Pulsara nemôžeme označiť za pravé športové auto. Mohli by sme povedať, že ide hatchback so silným motorom.
Okrem už spomenutých prvkov výbavy Nissan pre tento model ponúka aj niekoľko vecí, ktoré zlepšujú a uľahčujú pobyt za volantom. Najsilnejší benzínový motor má sériovo v najvyššej výbave (v nižšej za príplatok) dažďový a svetelný senzor. Na palube sa taktiež nachádza štandardne systém Nissan Connect, panoramatický parkovací systém alebo Safety Shield, ktorý má za úlohu odhaľovať a eliminovať riziká nehody.
Záver
Nissan Pulsar je vo všeobecnosti pre ľudí, ktorí nemajú potrebu vytŕčať z davu, no radi si užijú dobrú výbavu a pomerne veľký priestor. Prečo by si však nemohli vychutnať aj výkonný motor? 190 koňový štvorvalec dodal hatchbacku úplnú dušu. Pred niekoľkými rokmi by sme z hľadiska výkonu naozaj mohli hovoriť o ostrej verzii.

Cena Nissanu Pulsar začína na hodnote 12 990 eur. DIG-T 190 vo výbave Acenta stojí 19 200 eur a v najvyššej výbave Tekna 21 900 eur. Áno, nejde o pravý ostrý hatchback. Pulsar ponúka výkonný motor a nikomu nevnucuje tvrdý podvozok. V tvrdej konkurencii to však má rozhodne ťažké.
Rozmery, Objemy, hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4 387/2 014/1 520 |
---|---|
Rázvor náprav (mm) | 2 700 |
Rozchod kolies vpredu/vzadu (mm) | 1 530/1 530 |
Objem kufra (l) | 385 |
Priestor pre kolená vzadu (mm) | 692 |
Objem nádrže (l) | 46 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 315 |
Technické údaje
Model | Nissan Pulsar 1,6 DIG-T 190 |
---|---|
Motor | 1,6 litrový benzínový preplňovaný štvorvalec |
Valce | 4 v rade |
Objem motora (ccm) | 1 618 |
Max. výkon (kW/ot.) | 140/5 600 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 240/1 600–5 200 |
Prevodovka | 6M |
Max. rýchlosť (km/h) | 217 |
0 – 100 km/h (s) | 7,7 |
Priemerná spotreba na 100 km (l) | 5,7 |
Priemerná spotreba počas test (l) | 6,2 |
Cena | od 19 200 € |