Test: Hyundai i10 1,1 i Style

Hyundai i10 nebolo práve jedno z tých áut, ktorých testovania sme sa nevedeli dočkať. Už za pár dní však dokázalo toto malé mestské autíčko premeniť naše pesimistické predsudky na optimistické skúsenosti. Hyundai i10 je pre nás jedno z najväčších prekvapení tohto roka.

01.11.2008 13:16
Hyundai i10 Foto:
Nová i10-tka vyzerá ozaj sympaticky.
debata

Nový Hyundai i10 nahrádza v ponuke tejto kórejskej automobilky model Atos. A práve v tomto fakte mali svoj pôvod naše predsudky. Atos nie len že nebol najlepším autom na trhu, ale rozhodne nebol ani tým najkrajším. Aj keď je i10-tka koncipovaná veľmi podobne, dizajnérom sa podarilo dodať jej celkom sympatické a moderné tvary. Podstatné však je, že pomer výšky a šírky karosérie už nie je až taký odstrašujúci.

Priestranný interiér

Hyundai i10 je jedným z tých áut, ktorým sa podarilo aj na veľmi malom pôdoryse karosérie vyčarovať nezvyčajne veľký vnútorný priestor. i10-tka má totiž rázvor osí kolies dlhý 2380 mm. To je rovnaká hodnota, akou disponuje napríklad Suzuki Swift. Hyundai i10 tak vďaka rázvoru automobilov segmentu B dokáže odviezť aj piatich ľudí priemerného vzrastu. Dokonca ani pasažieri na zadných sedadlách sa nebudú sťažovať na nedostatok priestoru na nohy. Prekážať by im ale mohla pre troch ľudí trochu nedostačujúca šírka zadnej lavice. Batožinový priestor trpí na úkor veľkého vnútorného priestoru. Jeho 225 litrov vám na dovolenku asi nepostačí, ale na bežné nákupy je to tak akurát.

Vynikajúci motor

Áno, Hyundai i10 má nečakane sympatický dizajn ako exteriéru, tak aj interiéru, ale najväčším prekvapením pre nás bola práve veľmi vydarená pohonná jednotka. Nejakým zázrakom sa totiž podarilo jej konštruktérom dosiahnuť to, že krútiaci moment atmosférického zážihového motora vrcholí už pri 2800 ot./min. Aj keď 99 Nm nie je veľa, pri jazde je jeho skorý nástup cítiť. Ani 49 kW (66 k) výkonu nie je veľa, ale v kombinácii s nízkou hmotnosťou auta a ochotou motora nechať sa vytáčať do vyšších otáčok robí divy. Hyundai i10 s týmto motorom je tak vo výsledku celkom živé auto, ktoré sa hravo prepletá mestskými ulicami. Keďže práve mesto je prirodzeným teritóriom i10-tky, mimo neho sme ju ani neskúšali. Keďže Hyundai i10 nemá palubný počítač, nevieme vám povedať presnú hodnotu spotreby paliva. Odhadujeme ju však na veľmi priateľských 6,5 litra vzhľadom na to, že sme sa s autom veľmi nemaznali.

Resumé

Hyundai i10 je veľmi vhodným spoločníkom do mesta. Veľmi ľahko sa totiž ovláda. Riadenie nie je preposilňované, ako zvykne byť u týchto malých áut, a radiaca páka je hneď „po ruke“. „Čipernému“ motoru nerobí problém okamžite reagovať na vzniknuté dopravné situácie a aj keď sa s ním jazdí športovejšie, nemá neprimerane vysokú spotrebu. Navyše na rozdiel od jeho trojdverových konkurentov, s Hyundaiom i10 nebudete mať problém, keď budú pasažieri vzadu chcieť rýchlo vystúpiť, prípadne nastúpiť. Za takúto cenu je Hyundai i10 veľmi dobrá kúpa.

Cena základného modelu: Hyundai i10 1,1 i Style: 299.900 Sk

Sériové vybavenie verzie Style (vybrané prvky):
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS+EBD, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, elektricky ovládané spätné zrkadlá, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, predné hmlové svetlomety, rádio s CD/mp3 prehrávačom, (6 reproduktorov), výškovo nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, manuálna klimatizácia, kovodekor prístrojovej dosky

Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový atmosférický zážihový motor, vodou chladený, ventilový rozvod SOHC – 12 ventilov, uložený vpredu naprieč, zdvihový objem valcov 1086 cm3, maximálny výkon 49 kW (66 k) pri 5500 ot/min, maximálny krútiaci moment 99 Nm pri 2800 ot./min.
Priemerná spotreba: 5,2 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, trecia suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies typu McPherson so stabilizátorom, vzadu náprava spriahnutá so skrutnou priečkou
Brzdy:  vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu tiež kotúčové, protiblokovací systém ABS+EBD, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá

Karoséria:
5– dverový hatchback, DxŠxV 3565×1595×1540 mm, rázvor osí kolies 2380 mm, prevádzková hmotnosť 1083 kg, objem batožinového priestoru 225/910 litrov,

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 15,6 s
Maximálna rýchlosť: 152 km/h

debata chyba
Články podľa značiek