
Segment D je pre pomerne plný. Svojich zákazníkov v ňom lovia vozidlá ako Škoda Superb, Ford Mondeo, Opel Insignia, Mazda 6, Toyota Avensis alebo iné. Automobilky vedia, že tieto vozidlá si kupuje už klientela, ktorá je majetnejšia. Ceny sa často s ľahkosťou prehupnú cez hranicu 30-tisíc eur.
Hyundai i40 v druhej polovici svojho života bojuje práve priaznivou cenou a bohatou výbavou. Ale ani dizajnové zmeny nie sú na zahodenie.
Mejkap od Genesisu
Z prednej časti na každom aute najviac zaujmú svetlá a mriežka chladiča. Presne týmto partiám sa venoval aj facelift. Mriežka chladiča dostala rebrovanie ako Genesis. Okrem toho operáciu podstúpili aj svetlá. Výrobca používal rovné línie, ktoré autu pristanú.

Z bočnej strany nie sú žiadne zmeny. Zadné LED svetlá dostali novú grafiku. Do ponuky navyše pribudli nové 18 palcové zliatinové disky. Dvojitá koncovka výfukov ostala zachovaná. I40 má s ňou svalnatejší vzhľad.
Žiadne výrazné zmeny sa teda neudiali. Hyundai svojej i40 len prepudroval nos. Tým jej však dal modernejší vzhľad, ktorý jej zabezpečí silu na boj o zákazníka v druhej polovici svojho života.

Prémiový pocit
Facelift sa vo vnútri dotkol len volantu a detailov ako napríklad lakťová opierka. Béžová koža vo vnútri dáva posádke prémiový pocit. Hyundai však útočí na city spotrebiteľov najmä výbavou.
Výrobca chce posádku svojich automobilov rozmaznávať napríklad ventilovanými sedadlami. Je to skvelá vec najmä v lete, kedy spotené telo a kožené sedadlo spolu veľmi dobre nereagujú. Ventilácia im však pomáha nájsť spoločnú reč. Za zmienku stojí ja roleta zadného okna, vyhrievaný volant alebo vyhrievanie zadných sedačiek. Palubná doska má niekoľko farieb a je vyrobená z mäkkých aj tvrdých plastov.

Kritiku si zaslúži umiestnenie tlačidla na zapnutie vyhrievania volantu, ktoré je z ľavej strany presne za ním. Sedadlá by mohli mať výraznejšie bočné vedenie. Na druhej strane cestujúci na zadných sedadlách majú miesta dostatok. I40 rekordy netrhá, no aj napriek tvaru karosérie si dozadu môžu sadnúť aj 186 cm vysokí ľudia bez toho, aby nemali dostatok miesta na hlavu.

Každý, kto má záujem o sedan musí počítať s obmedzeným vstupom do batožinového priestoru. Jeho kapacita síce dosahuje 525 litrov, no nakladanie rozmernejších predmetov je obmedzené. Zadné sedadlá sa sklopiť dajú, takže previezť dlhé predmety nie je problém.


Hyundai pozná značky a drží sa v pruhu
Z technologických prvkov má i40 na palube napríklad rozpoznávanie značiek. Vzhľadom na to, že táto funkcia je dostupná už aj pre menšiu i30, tak v danom sedane ide o povinnú jazdu. Poznatky o značkách, ktoré Hyundai predkladá vodičovi treba brať však s rezervou. Nie vždy si všimne všetky značky a nie vždy pochopí význam križovatky.

Oveľa lepšie pôsobí systém na udržanie v jazdných pruhoch. Žiadne otravné pípanie do celého interiéru sa nekoná. V prípade priblíženia k čiare systém vodiča vyzve jemným zvukovým signálom, ktorý počuje tak maximálne on. Ak sa nič nedeje, auto samo natočí volant tak, aby sa vrátilo do stredu jazdného pruhu. Vozenie sa so založenými rukami sa však nekoná. V prípade, že vodič stále nereaguje, systém sa začne dožadovať jeho pozornosti. Ak nedôjde k zásahu, deaktivuje sa. Jeho zapínanie a vypínanie je navyše úplne jednoduché a dostupné prostredníctvom tlačidla na volante.

Palubný informačno-zábavný systém funguje prostredníctvom 7 palcového dotykového displeja, v ktorom sa ukrýva aj vylepšená navigácia. Škoda, že počas jazdy nezobrazuje informácie o nastavenej teplote. Kto zabudne, čo si nastavil, musí po tom pátrať stlačením tlačidla „Climate“.
Jeden naftový motor za všetky
Asi najviac kritizovanou časťou i40 je jej ponuka naftových motorov, ktorá pozostáva z 1,7 litrového naftového štvorvalca a ničoho. Auto by si rozhodne zaslúžilo väčší dvojlitrový agregát. Na druhej strane 1,7 litrová pohonná jednotka sa snaží a odmieňa sa dobrou spotrebou.

V testovanom aute dosahovala výkon 141 koní a 340 Nm krútiaceho momentu. Tento motor žil svojim životom v i40 aj pred faceliftom. Omladenie prinieslo mierne zvýšenie výkonu a hlavne splnenie emisnej normy Euro 6.
Zrýchlenie na 100 km/h za 10,3 sekundy je priemerným údajom. Na predbiehanie má i40 výkonu dostatok. Navyše v tomto prípade je prijateľná spotreba. Výrobca by si prial, aby kombinovane i40 spotrebovala 4,6 l/100 km. V realite sa pohybuje okolo šiestich litrov. Na diaľnici a v meste okolo 7 l/100 km. Na diaľnici vodič ocení nízke otáčky 6 stupňovej manuálnej prevodovky. Pri 130km/h motor točí len o niečo menej ako 2 400 otáčok. Okrem toho, motor je veľmi dobre odhlučnený a posádku na diaľnici neobťažuje. Rovnako nerobí zvukovú nepohodu ani po studenom štarte.
Kladne hodnotíme aj 70 litrovú nádrž, ktorá dojazd na jedno natankovanie predlžuje na viac ako tisíc kilometrov. Je to veľmi príjemná zmena z trendu ustavičného zmenšovania palivových nádrží, ktoré si vyžadujú čoraz častejšie tankovanie, keďže reálna spotreba automobilov príliš neklesá.
Komfort s pribrzdeným kolesom
Facelift na podvozok nepriniesol žiadne zmeny. Vpredu sa aj naďalej nachádza zavesenie typu McPherson, vzadu nezávislá viacprvková náprava. Podvozok je naladený komfortne a zvláda filtrovanie nerovností. Je však veľmi príjemne odhlučnený a do interiéru preniká skutočne málo zvukových prejavov.
Zaujímavosťou je prítomnosť systému Advanced Traction Cornering Control (ATCC), ktorý v zákrute pribrzďuje odľahčené koleso. Vďaka tomu je možné prejsť zákruty rýchlejšie, ale v tomto prípade ide o stabilnejšiu jazdu. Kto by predsa len chcel skúsiť ostrejšiu jazdu, môže stlačiť tlačidlo „Drive mode“. Jeho úlohou je v tomto konkrétnom aute len znížiť účinok posilňovača riadenia. Ak je automobil vybavený 7 stupňovým dvojspojkovým automatom, tak toto tlačidlo zmení aj jeho náladu. V kombi verzii zvláda pracovať aj s tlmičmi.

Parkovanie s pomerne rozmerným autom nie je nočnou morou. I40 vie dokonca sama zaparkovať. Potrebuje k tomu, samozrejme, asistenciu zo strany vodiča v podobe pridávania a brzdenia, no volantom točí sama. Polomer otáčania auta je 5,47 metra.
Počas jazdy trochu zamrzí, že nastavenie rýchlosti tempomatu sa nikde nezobrazuje a teda musíte sa trafiť. Prípadne plynom auto rozbehnúť na požadovanú rýchlosť a potom ho aktivovať. Alebo držať ovládač, kým auto nedosiahne požadovanú rýchlosť. Na druhej strane vodiča v noci potešia bi-xenónové svetlomety.

Záver
To najlepšie nakoniec. Hyudani boduje najmä cenou. V najvyššej výbave je pod úrovňou 30-tisíc eur (28 990 eur). Začiatok cenníkovej ponuky je dokonca už na hodnote 22 990 eur. Už v základnej výbave Family je napríklad k dispozícii kolenný airbag, tempomat, dažďový a svetelný senzor alebo vyhrievanie volantu.

Najvyššia výbava navyše ponúka vyhrievané a odvetrávané kožené sedadlá, hliníkové pedále, zadnú roletu, systém rozpoznávania značiek, automatické prepínanie diaľkových svetiel, bezkľúčové odomykanie a štartovanie alebo externý zosilňovač audiosystému.
V najvyššej výbave Premium je možné priplatiť si len za metalický lak (550 eur), hnedé kožené čalúnenie sedačiek (500 eur), panoramatické strešné okno (1 200 eur) a novú dvojspojkovú automatickú prevodovku (2 000 eur).

Áno, niektoré prvky výbavy chýbajú, ako napríklad adaptívny tempomat alebo systém na sledovanie vozidla v mŕtvom uhle. No Hyundai to vyvažuje dobrou cenou, dobrým pocitom z celého auta a inou výbavou.
Rozmery, Objemy, hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4 745/1 815/1 470 |
---|---|
Rázvor náprav (mm) | 2 770 |
Objem kufra (l) | 525 |
Objem nádrže (l) | 70 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 644 |
Technické údaje
Model | Hyundai i40 1,7 CRDi Premium |
---|---|
Motor | 1,7 litrový naftový preplňovaný štvorvalec |
Objem motora (ccm) | 1 685 |
Max. výkon (kW/ot.) | 104/4 000 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 340/1 750 – 2 500 |
Prevodovka | 6M |
Max. rýchlosť (km/h) | 203 |
0 – 100 km/h (s) | 10,3 |
Priemerná spotreba na 100 km (l) | 4,6 |
Priemerná spotreba počas test (l) | 5,9 |
Cena testovanej verzie | od 22 990 € |
Cena testovaného auta | 29 490 € |