Test: Fiat Linea 1,3 MTJ

Nášmu redakčnému testu sa už podrobila Linea vo verzii s 1,4 litrovým preplňovaným zážihovým motorom. Tentokrát sme si ju vyskúšali s 1,3 litrovým turbodieselom pod kapotou. S motorom 1.4 T-Jet nás dokázala osloviť, boli sme teda zvedaví, ako sa jej to podarí s turbodieselom 1,3 Multijet.

23.08.2008 20:18 , aktualizované: 24.08.2008 06:30
Fiat Linea Foto:
17-palcové disky kolies dostanete len za príplatok.
debata

Fiat Linea je veľmi podarený sedan. Taliani opäť raz dokázali, že dizajn je ich parketa. Elegantná zadná časť pôsobí prirodzene a skvelo ladí s líniami prednej časti. Vyzerá presne tak reprezentatívne, ako sa na správny sedan patrí. Vďaka rázvoru predĺženému na dĺžku až 2603 mm pôsobí Linea skôr ako sedan segmentu C, aj keď podvozkovú platformu zdieľa s Puntom.

Luxusnejšie Punto

Vo vnútri je už spoločný základ s Fiatom Grande Punto evidentnejší. Až na pár detailov zostal interiér prakticky nezmenený. Nové „budíky“ majú luxusnejší vzhľad. Hodnotnejšie tiež pôsobí dvojfarebná kombinácia plastov použitých na palubnej doske. Nami testovaný kúsok mal dokonca sedadlá čalúnené svetlo hnedou kožou. V kombinácii so 17-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin, chrómovanou prednou maskou a peknou modrou metalízou pôsobila Linea veľmi reprezentatívne.

O tom, že Linea je pekné a priestranné auto, ktoré poskytuje dostatok priestoru aj pasažierom na zadných sedadlách a k tomu ešte odvezie 500 litrov batožiny, ste sa už mohli dočítať v našom prvom teste. Poďme sa teda pozrieť, ako Linea jazdí s 1,3 litrovým turbodieselom pod kapotou.

1,3 Multijet

Pri našom druhom stretnutí s Fiatom Linea pracoval pod jeho kapotou vznetový štvorvalec s objemom 1,3 litra preplňovaný turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek. Motor je tiež vybavený medzichladičom vzduchu a priamym vstrekovaním paliva typu common-rail. Dosahuje maximálny výkon 66 kW (90 k) pri 4000 ot./min a krútiaci moment rovných 200 Nm vrcholí už pri 1750 ot./min. Sú to hodnoty veľmi podobné tým, ktorými disponoval 1,4 litrový vznetový agregát v naposledy testovanej Toyote Corolle. Podobne je na tom aj silnejší trojvalec 1,4 TDI – 59 kW (80k), ktorý sme si mali možnosť vyskúšať vo Fabii. Ak by sme mali porovnať tieto tri maloobjemové vznetové agregáty v kultúre chodu, Linea by sa zaradila niekde do stredu. Trojvalec vo Fabii sa ostatným dvom štvorvalcom nevyrovná. Toyota sa nám však zdala o malý kúsok lepšie odhlučnená. V oblasti dynamiky Linea vodu veľmi nezamútila. Tu naopak exceluje trojvalec 1,4 TDI. Fabia má však v tejto oblasti hmotnostnú výhodu, preto je o čosi svižnejšia a zároveň aj mierne úspornejšia. Obidva sedany, Linea aj Corolla, sú na tom dynamicky aj so spotrebou približne rovnako. S obidvoma sa nám darilo mimo mesta jazdiť so spotrebou okolo 5 litrov na 100 km. Oproti Fabii však ponúkajú väčší vnútorný priestor a oveľa viac miesta pre batožinu.

Resumé

Fiat Linea s benzínovým motorom 1,4 T-Jet je mimoriadne elegantný sedan, ktorému tento motor dodáva nadpriemernú dynamiku. Nie každý je však ochotný „prehltnúť“ vyššiu spotrebu paliva za cenu bleskových reakcií na plyn. Pre tých, ktorí preferujú ekonomiku prevádzky pred dynamikou jazdy, by mohla byť Linea s motorom 1,3 MTJ vhodným riešením.

Cena základného modelu: Fiat Linea 1,3 MTJ Emotion: 519.900 Sk

Cena testovaného vozidla:  607.300 Sk

Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca (s možnosťou deaktivácie), bočné a hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS+EBD, ESP+ASR+Hill holder, elektrický posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel (vyhrievané), centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, predné hmlové svetlomety, rádio s CD prehrávačom + mp3+USB vstup a ovládaním na volante, výškovo a osovo nastaviteľný kožený volant, palubný počítač, automatická klimatizácia, bluetooth handsfree s ovládaním na volante.

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
metalická farba: modrá Fox-Trot: 13.000 Sk, disky z ľahkých zliatin 17"+pneu 205/45 R17: 10.900 Sk, čalúnenie interiéru béžovou kožou: 52.000 Sk, parkovací senzor vzadu: 11.500 Sk.

Technické údaje:
Radový štvorvalcový turbodúchadlom preplňovaný vznetový motor, vodou chladený, ventilový rozvod DOHC, uložený vpredu naprieč, zdvihový objem valcov 1248 cm3, maximálny výkon 66 kW (90 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 200 Nm od 1750 ot/min.
Priemerná spotreba: 4,9 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, trecia suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies typu McPherson s teleskopickými dvojitými absorbérmi nárazu, stabilizačná tyč so stabilizačnými vzperami, vzadu kolesá spojené so skrutnou nápravou s otvorenou stredovou sekciou, teleskopické absorbéry nárazu.
Brzdy:  vpredu kotúčové s vnútorným chladením, priemer 257 mm, vzadu bubnové brzdy s priemerom 228 mm, protiblokovací systém ABS+EBD, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.

Karoséria:
4– dverový sedan, DxŠxV 4560×1946×1494 mm, rázvor osí kolies 2603 mm, pohotovostná hmotnosť 1185 kg, objem batožinového priestoru 500 litrov.

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 13,8 s
Maximálna rýchlosť: 170 km/h

debata chyba
Články podľa značiek