Test: Škoda Fabia Combi Scoutline- vystrojený obľúbenec

Škoda Fabia nie je len malý hatchback alebo kombi segmentu B. Výrobca svojim zákazníkom ponúka aj možnosť výberu špeciálneho vzhľadu. Scoutline prináša trochu drsnejší vzhľad, ktorý mnohým imponuje.

16.10.2016 07:00
debata (6)
Aktuálne je na trhu tretia generácia modelu Fabia. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Fabia Combi Scoutline Aktuálne je na trhu tretia generácia modelu Fabia.

Fabia tretej generácie je na trhu už od roku 2014. Po prvýkrát bola predstavená v októbri daného roka na autosalóne v Paríži. Do predaja išla už nasledujúci mesiac. Bohužiaľ, ide o prvú generáciu Fabie, ktorá so sebou nepriniesla ostrú RS verziu. Podľa vedenia automobilky boli za zrušením najvýkonnejšej verzie slabé predaje.

Automobil vznikol na mixe platforiem PQ26 a MQB. Prvá menovaná tvorí základ napríklad pre VW Polo piatej generácie. Na MQB stojí niekoľko modelov koncernu VW. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je Fabia tretej generácie o 90 mm širšia a 30 mm nižšia.

Pozrite si krátke video!

Výrobca sa našťastie ako v druhej, tak ani v tretej generácii nevrátil k sedanu a teda na trhu je dostupný hatchback a kombi. Lenže dnes zákazníci chcú SUV, crossovery a zvýšené podvozky. A keď už nemôžu mať to, tak aspoň nech sa auto tvári, že lesnú cestu zvládne.

A tak Škoda vyhovela potrebám trhu už v druhej generácii verziou Scout. Tretia generácia v tomto trende pokračuje verziou Scoutline. Ako už slovo “line” napovedá, nebude to o skautských ideáloch, ale skôr o vzhľade a výzore.

V turistickom

Už na prvý pohľad je jasné, že niečo na tejto Fabii nehrá. Automobil má isté interiérové doplnky, ktoré napovedajú, že je pripravený vyraziť do terénu. V prednej časti nájdete zmeny na spodnej strane nárazníka. Dizajnovo má zaujať strieborná vystupujúca časť.

V prednej časti je zmenený nárazník. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Fabia Combi Scoutline V prednej časti je zmenený nárazník.

Verzia Scoutline na bočnú stranu pridala plastové doplnky. Nájdeme ich na lemoch blatníkov a prahoch. Zadný nárazník má spodnú časť čiernu, na ktorej je strieborná imitácia difúzora. Na streche sa nachádzajú taktiež strieborné lyžiny.

Inak ide o obyčajnú Fabiu, ktorá sa dizajnom zaradila do rodiny. V porovnaní so svojim predchodcom má ostrejšie rezané línie. Predná maska jasne napovedá, že ide o Škodu. V predných svetlách sú integrované diódy denného svietenia.

Oplastovanie má chrániť podbehy kolies a prahy. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Fabia Combi Scoutline Oplastovanie má chrániť podbehy kolies a prahy.

Bohužiaľ, dizajnové doplnky nekorešpondujú s využiteľnosťou auta. Kto očakáva, že Scoutline je v porovnaní s bežnou verziou vyšší, tak bude sklamaný. Výrobca svetlú výšku nemenil. Automobil taktiež nemôže mať ani pripojiteľný pohon zadnej nápravy. Využiteľnosť v teréne sa teda nezmenila.

Vzadu je imitácia difúzora. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Fabia Combi Scoutline Vzadu je imitácia difúzora.

Radšej praktik ako dobrodruh

Vypracovanie interiéru Fabie poslednej generácie je na vysokej úrovni. Výrobca v interiéri použil pomerne kvalitné plasty. Kritiku si zaslúžia sedadlá, ktoré poskytujú dostatočné poholie najmä pri krátkodobých pobytoch. Bočné vedenie je navyše pomerne slabé. Fabia však nie je hltač zákrut alebo diaľničný koráb.

Škoda mohla lepšie vyriešiť aj umiestnenie lakťovej opierky, ktorá zavadzia pri zapínaní bezpečnostného pásu alebo zaťahovaní parkovacej brzdy.

Interiér môže obsahovať aj 6 palcový dotykový... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Fabia Combi Scoutline Interiér môže obsahovať aj 6 palcový dotykový displej.

Najväčšou devízou testovaného auta bol jeho vnútorný priestor najmä za zadnými sedadlami. V štandardnom stave sa do batožinového priestoru zmestí 530 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 1 608 litrov. Škoda však, že po sklopení sedadiel nevznikne rovná plocha.

Každou generáciou majú autá lepšiu a lepšiu výbavu. Testovaná Fabia mala na palube také prvky, o ktorých by sa jej v minulých rokoch ani nesnívalo. Stredom interiéru je šesťpalcový dotykový displej. Hudbu do interiéru reprodukoval audiosystém Bolero.

V bežnom režime sa do kufra auta zmestí 530... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Fabia Combi Scoutline V bežnom režime sa do kufra auta zmestí 530 litrov.

O komfort na palube sa stará automatická klimatizácia, ktorú posádka ovláda prostredníctvom digitálneho displeja. Štartovanie navyše v testovanom aute prebiehalo bezkúčovo.

Po sklopení sedačiek priestor narastá na 1 608... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Fabia Combi Scoutline Po sklopení sedačiek priestor narastá na 1 608 litrov, no rovná podlaha nevzniká.

Kultúra s rozumnou spotrebou

O pohon Fabie sa v tomto prípade staral 1,2 litrový benzínový motor TSI s výkonom 110 koní spolu s krútiacim momentom 170 Nm. Výkon prechádza výhradne na predné kolesá prostredníctvom 6 stupňovej manuálnej prevodovky.

Automobil má s daným agregátom celkom slušnú dynamiku. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,6 sekundy a maximálna rýchlosť sa vie vyšplhať až na 199 km/h. Priemerná spotreba by podľa oficiálnych čísel mala dosiahnuť 4,8 l/100 km, no v skutočnom svete treba počítať s odberom približne o liter vyšším.

Benzínový štvorvalec s objemom 1,2 litra... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Fabia Combi Scoutline Benzínový štvorvalec s objemom 1,2 litra dosahuje 110 koní.

Pohodnná jednotka sa vyznačuje kultúrou chodu. Kým niektoré automobilky siahajú po benzínových trojvalcoch, ktoré sa vyznačujú vibráciami, štvorvalce nie. Po naštartovaní pohonnú jednotku takmer ani nepočuť. Z motorového priestoru nadmerné zvukové vlny nevychádzajú ani počas bežnej jazdy. Motor o sebe dá vedieť až potom, keď otáčkomer prekročí 3-tisíc otáčok. Do lesa to nie je

Podvozok vozidla je nastavený príjemne tuho. Automobil sa nenakláňa, no rozhodne nemôžeme hovoriť o tom, že vylepšená Fabia je vhodná na lesné cesty. Najmä nie v obutí, v ktorom jazdí novinársky kus. Scoutline stál na 16 palcových zliatinových kolesách, ktoré sú skutočne vhodné najmä na asfalt.

Testovaný motor je párovaný so 6 stupňovou... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Fabia Combi Scoutline Testovaný motor je párovaný so 6 stupňovou manuálnu prevodovkou.

Na diaľnici je vo vozidle pomerne výrazný hluk. Vozidlá segmentu B však týmto neduhom trpia často. V meste pri parkovaní treba dávať pozor najmä na vylepšený predný nárazník, konkrétne na jeho striebornú časť. Vyššie položený obrubník ho môže poškodiť.

Záver

Je nutné kúpiť si verziu Scoutline? Nie je. Samotné dizajnové vylepšenia jazde a použiteľnosti auta nepomôžu. Ľudia si však Fabiu Scoutline kvôli radovánkam na lesných cestách evidentne nekupujú. Jednoducho sa im páči.

Taktiež ako verzia Monte Carlo aj Scoutline sú len pre oko. A teda, keď sa vám tento štýl páči, nie je nad čím váhať. Treba však myslieť na to, že vylepšený vzhľad niečo stojí. Kým obyčajná Fabia kombi stojí 10 440 eur, za Scoutline je nutné priplatiť 1 650 eur.

Testovaná verzia navyše s príplatkovou výbavou stála až 15 527 eur a to je už pomerne vysoká cena. Na palube však bol audiosystém Bolero, bezkľúčové štartovane alebo panoramatická strecha.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 257
Šírka (mm) 1 732
Výška (mm) 1 488
Rázvor (mm) 2 470
Objem batožinového priestoru 530/1 608 l
Objem palivovej nádrže 45 l
Pohotovostná hmotnosť 1 078 kg

Technické údaje

Typ Motora zážihový radový štvorvalec s preplňovaním
Zdvihový objem motora 1 197 cm3
Výkon 81 kW (110 k ) pri 4 600 – 5 600 ot./min
Max. krútiaci moment 170 Nm pri 1 400 – 4 000 ot./min
Prevodovka 6-stupňová manuálna
Pohon FWD
Max rýchlosť 199 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 9,6 s
Spotreba (kombi) 4,8 l/100 km
Spotreba (test) 5,9 l/100 km

Cena a záruka

Základná cena Fabie Combi Scoutline 12 090 EUR
Cena testovaného modelu 15 527 EUR
Škoda Fabia Combi Scoutline
Škoda Fabia Combi Scoutline
+40Škoda Fabia Combi Scoutline

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Škoda #Škoda Fabia #Škoda Fabia Combi #Skoda Fabia Combi Scoutline
Články podľa značiek