
Už na prvý pohľad je jasné, že Micra svoj návrat myslí vážne. Bez jedného milimetra auto meria 4 metre. Z prednej strany nás už nevíta milý a nevinný výraz predných svetiel, ale naopak sebavedomá maska so známkami dynamiky.
Krivky sa však nekončia na hrane kapoty ale pokračujú pozdĺž celého auta. Nissan na C stĺpiku použil dvojfarebné prevedenie, čím napodobnil napríklad Opel Astru. Čierna časť vytvára pocit „plávajúcej strechy“. Aby toho nebolo málo, tak kľučka zadných dverí je integrovaná do vrchnej oblasti blízko spomenutého stĺpika. S týmto riešením mimochodom svojho času ako prvá prišla Alfa Romeo.

Výroba malého Nissanu sa presunula z Indie do továrne vo francúzskom meste Flins, kde z liniek schádza Renault Clio. Napriek tomu však Micra stojí na modernejšej platforme V. Malé Clio má ako základ platformu B.
Pri pohľade zo zadnej strany má auto tie správne proporcie. Je nízke a široké. Na výšku meria 1 455 mm a na šírku 1 743 mm. Z jeho najbližších konkurentov je širší už len Citroën C3, ktorý v tomto rozmere meria 1 749 mm, no zároveň je vysoký až 1 474 mm.
V interiéri posádku a vodiča víta dvojfarebné prevedenie, ktoré je dnes v oblasti malých áut takmer štandardom. Za volantom som si našiel miesto rýchlo aj so svojimi 186 cm. Samotný padol do ruky veľmi rýchlo. Veniec je príjemne hrubý a účinok posilňovača riadenia primeraný.

Na palube sú staré známe systémy, ktoré poznáme už aj z iných modelov Nissanu. Nechýba napríklad ani 360 stupňový kamerový záber okolo auta. Našťastie, japonská automobilka v tomto prípade použila nový a lepší hlavný sedempalcový displej.
Je evidentné, že Micra je dospelé auto, ktoré v súčasnosti dostalo piatu generáciu. Interiér je vypracovaný mimoriadne kvalitne a použité materiály sú absolútne v poriadku. Ergonómia je taktiež na veľmi dobrej úrovni, keďže všetky potrebné ovládače sú „poruke“. Jedine systém na stráženie jazdného pruhu je pred ľavým kolenom. Po jeho aktivácii však neočakávané prekročenie čiary nesprevádza len zvukový ale aj vibračný signál.

Batožinový priestor dosahuje 300 litrov a po sklopení zadných sedadiel narastá na 1 004 litrov. Miesta pred zadnými sedadlami je málo. Dvaja rovnako vysokí ľudia ako ja si za seba sadnú len s veľkými problémami, čo môže byť aj napriek zameraniu auta problém.
Úsporná nafta
Motory, ktoré sme mohli vyskúšať zdieľa Nissan v rámci spolupráce s Renaultom. Jediný štvorvalec v ponuke spaľuje naftu. S výkonom 90 koní a krútiacim momentom 220 Nm je táto pohonná jednotka pasovaná za najúspornejšiu.

Na testovacom okruhu neďaleko chorvátskeho Dubrovníka sme dosiahli v kombinovanej prevádzke spotrebu 4,4 l/100 km. Auto sme nijak nešetrili. Motor ťaží najmä so svojho krútiaceho momentu, ktorý dovoľuje predbiehať aj v prudších stúpaniach. Nissan napriek tomu očakáva, že drvivá väčšina ľudí si Micru kúpi s benzínovou pohonnou jednotkou. Vozidlo v tejto konfigurácii váži len 1 082 kg.
Ostrejší benzín
Benzínový trojvalec s výkonom 95 koní je aj napriek krútiacemu momentu 150 Nm pocitovo svižnejší. Rýchlejšie reaguje na stlačenie plynového pedálu a ochotnejšie stúpa do otáčok. Typický zvuk trojvalca je samozrejme prítomný, no Nissan veľmi dobre odstránil vibrácie na voľnobehu. Zrýchlenie na 100 km/h prebehne za 12,1 sekundy, čo je o 0,3 sekundy viac ako v prípade naftového motora.

Spotreba tohto agregátu je minimálne o 1,5 litra vyššia akú dosahuje motor spaľujúci naftu. Automobil je však ľahší o 81 kilogramov. Váži len 1 001 kg. Tretím motorom v ponuke bude litrový benzínový trojvalec bez turba. Detaily o jeho parametroch však zatiaľ nie sú známe.
Suverénna jazda
Napriek ostrému dizajnu Nissan naladil novej Micre podvozok veľmi neutrálne. Ide o takmer dokonalý mix medzi komfortom a tuhosťou podvozku. S naftovým motorom bol však podvozok naladený mäkšie.

Problémy nastávajú pri väčších diskoch a benzínovom motore, kde sa priečne nerovnosti hlásili priamo v interiéri. V oboch prípadoch však ide o dobre odhlučnené malé auto. Ani vo vysokých rýchlostiach do interiéru nepreniká príliš veľa hluku. Za dobrým pocitom z jazdy určite stojí aj 5 stupňová manuálna prevodovka, ktorá radí presne a hladko. Radiace dráhy sú primerané, rovnako ako odstupňovanie prevodov.
Záver
Nissan však stále nezverejnil najdôležitejší parameter, ktorým je cena. Tá dokáže v segmente malých automobil výrazne zamiešať karty. Automobil je už síce vo výrobe, no na slovenský trh má doraziť až v apríli tohto roku.

Každopádne sa Micra vrátila z cesty roztomilého cukríka, do ktorého by len s ťažkosťami sadol muž, na cestu kvalitného malého auta. Rozmermi interiéru patrí stále k tým menším vo svojom segmente. Kvalita vypracovania je však na vyššej úrovni ako priemer. V interiéri je napríklad dostupný audiosystém BOSE Personal, ktorý reproduktory vkladá aj do hlavových opierok.
Druhá generácia Micry získala v roku 1993 titul Európske auto roka. Novinka má zatiaľ najväčší potenciál spomedzi svojich predchodkýň tento úspech zopakovať.