Test: Suzuki Ignis 1,2 Dualjet 4WD – Mini SUV s maxi potenciálom

Nové Suzuki Ignis presne vystihuje súčasnú situáciu na automobilovom trhu. Zákazníci hľadajú SUV alebo crossovery za rozumnú cenu a Ignis pokrýva oboje. K tomu ešte pridáva pohon oboch náprav a výbornú spotrebu paliva.

08.07.2017 07:00
DSCN9322 Foto:
Suzuki Ignis rozširuje ponuku značky v segmente malých a mini áut.
debata

Suzuki Ignis nie je pre slovenských motoristov žiadna neznáma. Jeho prvá generácia sa vyrábala od roku 2000 do roku 2008. Na sklonku kariéry sa však delilo o techniku so Chevroletmi a Fiatmi a to bol už len krok k ukončeniu výroby. Po osemročnej prestávke sa však model Ignis vrátil v podobe druhej generácie.

Zámerom výrobcu bolo zostrojiť kompaktné SUV, ktoré bude výborne slúžiť v mestskej premávke, no zároveň ho neprekvapí ľahký terén. Suzuki Ignis rozširuje ponuku značky v segmente malých a mini áut. Práve pohon oboch náprav a svetlá výška ho odlišujú od malého Celeria, športového Swiftu a rodinne orientovaného Balena.

Vydarený dizajn

Z hľadiska vonkajšieho vzhľadu môžeme Ignis pokojne zaradiť k extravagantným modelom. V prednej časti upútajú masívne LED denné aj stretávacie svetlá, ktoré spája čierna maska chladiča. Tú pretína chrómovaný pás v strede predelený logom. Svetlá s maskou tvoria celok vďaka ďalšej chrómovej lište, ktorá ich obklopuje. Pod nimi má miesto evidenčné číslo vozidla a hmlové svetlá.

Z hľadiska vonkajšieho vzhľadu môžeme Ignis... Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN9318 Z hľadiska vonkajšieho vzhľadu môžeme Ignis pokojne zaradiť k extravagantným modelom.

Zboku vyzerá Suzuki Ignis hranato. Umocňuje to masívny C-stĺpik, ktorý vznikol prudkým zrezaním zadného okna. Zaujímavým dizajnovým prvkom sú tri zárezy pripomínajúce žiabre. Za zmienku stoja aj A-stĺpiky čiernej farby. Vďaka nim pôsobí strecha dojmom, že sa vznáša. Zadná časť dáva vyniknúť širokým blatníkom a výraznému nárazníku.

Suzuki Ignis je dlhé 3 700 mm, vďaka čomu sa s... Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN9327 Suzuki Ignis je dlhé 3 700 mm, vďaka čomu sa s ním výborne parkuje.

Suzuki Ignis je dlhé 3 700 mm, čo ho predurčuje na výborné manévrovacie schopnosti. Široké je 1 690 mm a vysoké 1 595 mm, vďaka čomu sa doň pohodlne nastupuje. Celková dĺžka nebráni dostatku miesta vo vnútri, keďže rázvor náprav dosahuje 2 435 mm. Dôkazom praktickosti z hľadiska manévrovania je minimálny polomer otáčania 4,7 metra.

Radosť šoférovať

Na prvý pohľad sa to nemusí zdať, ale Suzuki Ignis je agilné vozidlo. Poháňa ho 1,2-litrový atmosférický štvorvalec s výkonom 66 kW (90 k). Pomerne nízky krútiaci moment 120 Nm kompenzuje pohotovostná hmotnosť 905 kilogramov. Motor spolupracuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. V prípade straty priľnavosti predného kolesa systém Allgrip prenesie krútiaci moment na zadnú nápravu.

Suzuki Ignis poháňa 1,2-litrový atmosférický... Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN9350 Suzuki Ignis poháňa 1,2-litrový atmosférický štvorvalec s výkonom 66 kW (90 k).

Ignisu nerobí problém prudšia akcelerácia pri nižších prevodových stupňoch. Radiaca páka má krátke dráhy, v ktorých sa pohybuje s ľahkosťou. V zákrutách sa auto správalo sebavedomo a nepociťovali sme ani náklony karosérie. Podvozok je naladený komfortne a prejazd nerovností bolo viac počuť ako cítiť. Šestnásťpalcové disky kolies neboli prekážkou pohodlného odpruženia. Pokiaľ ide o hluk, ten sa dostaví hlavne na diaľnici. Jednak od motora, ktorý pri rýchlosti 130 km/h pracuje až pri 3 500 otáčkach za minútu, a jednak od okien, kadiaľ do kabíny preniká aerodynamický hluk.

Podvozok je naladený komfortne a prejazd... Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN9330 Podvozok je naladený komfortne a prejazd nerovností bolo viac počuť ako cítiť.

Suzuki Ignis nie je vhodné na diaľničnú jazdu ani z hľadiska spotreby benzínu. Kým mimo mesta je spotreba pod päť litrov na sto kilometrov samozrejmosťou, na diaľnici stúpne až na sedem. V meste sme jazdili za 5,5 l/100 km, čo je o štyri desatiny nižšia hodnota, ako sa oficiálne udáva. Kombinovaná spotreba sa ustálila na hodnote 5,2 litra na sto kilometrov.

Jazda ľahkým terénom nie je pre toto auto problém. Vďaka svetlej výške 180 milimetrov sa o podvozok netreba príliš obávať. Ten má navyše po vzore väčších SUV plastovú ochranu. V prípade prudkých zjazdov pomôže asistent jazdy z kopca, ktorý vozidlo nenechá zrýchliť nad 10 km/h. Po zastavení vo svahu poskytne pomoc systém pre rozjazd do kopca.

Kompromisy v interiéri

V prvom rade sedadiel sa vodič aj spolujazdec cítia ako v japonskom aute v európskom dizajnovom prevedení. Väčšinu materiálov síce tvoria plasty, no sú v niekoľkých farbách. Čierno-bielu kombináciu ozvláštňuje oranžový okraj stredového tunela. Japonská praktickosť sa prejavuje v množstve a rozmiestnení tlačidiel.

Japonská praktickosť sa prejavuje v množstve a... Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN9337 Japonská praktickosť sa prejavuje v množstve a rozmiestnení tlačidiel.

Nad odkladacími priehradkami v stredovom tuneli sa nachádza ovládanie kúrenia a klimatizácie. Tlačidlá majú netradičný, no o to zaujímavejší tvar. Nad nimi sa nachádza dotykový displej, cez ktorý sa ovláda navigácia a multimediálny systém. Škoda, že v nich chýba možnosť voľby slovenského jazyka. Ďalšie tlačidlá sú umiestnené na volante. Ovláda sa nimi rádio, palubný počítač, telefonovanie cez Bluetooth a tempomat. Pomerne neprakticky sú umiestnené tlačidlá ovládajúce jazdné asistenty. Nachádzajú sa pod ovládaním kúrenia a dokonca sú zapustené hlbšie.

V prípade pohonu oboch náprav je auto... Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN9336 V prípade pohonu oboch náprav je auto štvormiestne.

Na zadných sedadlách je dostatok miesta v každom smere. Pre niekoho však môže byť problém, že v prípade pohonu oboch náprav je auto štvormiestne. Vtedy tvoria druhý rad posuvné sedadlá, ktoré možno jednotlivo sklopiť. Skutočným kompromisom je však objem batožinového priestoru. Pri štandardnom usporiadaní posuvných sedadiel má len 204 litrov. Po ich sklopení sa do vozidla zmestí 1 086 litrov nákladu.

Záver

Suzuki Ignis je v ponuke len s jedným motorom a jednou prevodovkou. Rozhodovať sa teda možno medzi pohonom a stupňom výbavy. Základná cena modelu je 8 740 eur. V tomto prípade ide o kombináciu predokolky a základnej výbavy GL. V prípade strednej výbavy GL+ je možnosť voliť medzi pohonom prednej nápravy a štvorkolky. Najvyššia výbava GLX je v ponuke výlučne s pohonom 4×4 a stojí 13 140 eur.

Výhodou je, že v najvyššej výbave je zahrnuté všetko, čo je pre Ignis k dispozícii. Jedinou príplatkovou položkou je dvojfarebná kombinácia karosérie, za ktorú sa dopláca 300 eur. Súčasťou najvyššej výbavy je predkolízny systém, elektricky ovládané zadné okná, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, automatická klimatizácia, navigácia, tempomat, volant s koženým poťahom, LED denné aj stretávacie svetlomety a šestnásťpalcové disky kolies.

Suzuki Ignis osloví široké spektrum zákazníkov, a to hlavne cenou. Ďalším plusom je možnosť vybaviť vozidlo pohonom 4×4, čo nebýva v prípade crossoverov pravidlom. Pozornosť vzbudí aj u ľudí, ktorí si zakladajú na nízkych prevádzkových nákladoch a ktorí sa autom pohybujú prevažne v obciach. Na druhej strane niekoho môže odradiť neveľký batožinový priestor a štyri miesta na sedenie v prípade pohonu oboch náprav.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 3 700
Šírka (mm) 1 690
Výška (mm) 1 595
Rázvor (mm) 2 435
Svetlá výška (mm) 180
Objem batožinového priestoru (l) 204/1 086
Objem palivovej nádrže (l) 30
Pohotovostná hmotnosť (kg) 905
Celková hmotnosť (kg) 1 330
Rozmery pneumatík 175/60 R16

Technické údaje

Typ motora radový zážihový
Zdvihový objem motora (cm3) 1 242
Počet valcov/ventilov 4/16
Kompresný pomer 12,5:1
Výkon (kW/k pri ot./min) 66/90 pri 6 000
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 120 pri 4 400
Prevodovka 5-stupňová manuálna
Poháňaná náprava 4×4
Max rýchlosť (km/h) 165
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,9
Spotreba (mesto/mimo/kombi) (l/100km) 5,9/4,5/5,0
Emisie CO2 (g/km) 114
Počet miest na sedenie 4

Cena a záruka

Základná cena modelu 8 740 EUR
Základná cena testovanej verzie 13 140 EUR
Cena testovaného vozidla 13 440 EUR
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
Suzuki Ignis 1,2 Dualjet 4WD
Suzuki Ignis 1,2 Dualjet 4WD
+31Suzuki Ignis 1,2 Dualjet 4WD

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Suzuki #Suzuki Ignis #mini SUV #1.2 Dualjet
Články podľa značiek