Test: Mercedes E220d All-Terrain – nemecký turista

Spájanie luxusných a terénnych automobilov nie je žiadnou novinkou. Mercedes vštepil novej triede E trochu turistických vlastností tak, aby sa s ňou zákazníci mohli vydať aj mimo asfaltových ciest. Do blata sa tak vydáva ďalšie luxusné kombi.

30.07.2017 07:00
debata
Kto nechce SUV, no občas potrebuje vybehnúť do... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Mercedes E220d All-Terrain Kto nechce SUV, no občas potrebuje vybehnúť do lesa, ten potrebuje terénne kombi.

Segment, ktorý kedysi vytvorilo Volvo a jeho asi najznámejším zástupcom je Audi A6 Allroad, evidentne láka stále väčší počet zákazníkov. Švédska automobilka nedávno predstavila nový model V90 CrossCountry, ktorý sme mali možnosť aj vyskúšať. Audi rozšírilo svoje portfólio modelov Allroad a pridáva sa aj novinka zo Stuttgartu.

Mercedes sa však nepustil do pretekov o čo najvyšší podvozok. V porovnaní s klasickým kombíkom je All-Terrain vyšší len o 29 mm. Hlavný dôvod na tento krok je jasný. Trieda E v terénnom vyhotovení nemá vykrádať zákazníkov SUV GLE. Preto sa viac drží pri zemi.

Väčšinu života E All-Terrain prežije na asfalte.

Plasty predávajú

Kým jedna časť ľudí „bije na poplach“ kvôli plastom v oceánoch, iná skupina plasty najradšej vidí na karosérií svojho auta. Výrobcovia čoraz viac pridávajú plastové panely do jednotlivých častí auta.

Veď čo navyše v porovnaní inými typmi karosérie ponúkajú mnohé crossovery alebo SUV? Okrem niekedy zvýšených podvozkov sú to plastové doplnky, ktoré dodávajú autu optickú robustnosť. A o to práve ide. Ľudia sa chcú v aute cítiť bezpečne, chcú sedieť v robustných autách, ktoré sa javia, že v prípade nehody im poskytnú lepšiu ochranu. Do terénu s týmito autami jazdí len menšina majiteľov.

V porovnaní s konkurenciou má Mercedes... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Mercedes E220d All-Terrain V porovnaní s konkurenciou má Mercedes najnižšiu svetlú výšku.

A tak Mercedesu neostávalo nič iné, len nové kombi oplastovať. Čierne panely pribudli na blatníky, podbehy alebo spodné časti nárazníkov. Dovolíme si zo subjektívneho hľadiska tvrdiť, že napríklad Volvo zvládlo toto spojenie v prípade V90 citlivejšie. V prípade Mercedesu nové doplnky pôsobia viac rušivo.

Vo vnútri sa v porovnaní s klasickým kombi takmer nič nezmenilo. Akurát v ponuke jazdných režimov pribudla možnosť „All-Terrain“.

Offroadový jazdný režim dá vzduchovému pruženiu... Foto: Martin Majerníček, Pravda
Mercedes E220d All-Terrain Offroadový jazdný režim dá vzduchovému pruženiu povel na zvýšenie auta.

Väčšia plavnosť

Terénna trieda E so vzduchovými tlmičmi ponúka na ceste lepšie filtrovanie nerovností. Pravdepodobne za to môže väčší zdvih tlmičov. Na druhej strane zvýšená svetlá výška vozidla na 156 mm nezničila jeho jazdné vlastnosti na asfalte.

All-Terrain pocitovo zlepšil aj komfort jazdy. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Mercedes E220d All-Terrain All-Terrain pocitovo zlepšil aj komfort jazdy.

Štandardne je automobil vybavený pohonom všetkých kolies, a tak mu nerobí problém ani ľahký terén. Rozjazdy do kopca po zablatenej lúke zvláda bez problémov. Prvým limitujúcim faktorom sú jeho cestné pneumatiky, ktoré v takýchto podmienkach narazia na svoje hranice asi najskôr.

Viete si však predstaviť E s terénnymi pneumatikami? Určite áno, keďže ste už asi videli triedu E All-Terrain 4×4 na druhú, ktorú nedávno predstavil výrobca. Ale tento model? To asi nie. V ťažšom teréne automobil naráža na hranice svojej výšky, ktorá na konkurenciu nestačí.

V interiéri aj naďalej vládne luxus, koža a drevo. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Mercedes E220d All-Terrain V interiéri aj naďalej vládne luxus, koža a drevo.

Za málo

Do terénu Mercedes posiela svoje dielo s jedným z dvoch naftových motorov. My sme mali možnosť vyskúšať štvorvalec s výkonom 194 konských síl. Druhou možnosťou je 258 koňový šesťvalec. V oboch prípadoch je s pohonnou jednotkou spojený 9 stupňový automat.

Menší agregát je mimoriadne úsporný. V kombinovanom režime sme držali spotrebu v intervale od 5,5 do 6 litrov. Ani dynamické parametre nie sú vôbec zlé. Na stovku sa vozidlo dostane za 8 sekúnd a jeho maximálka je 231 km/h.

Ide o údaje porovnateľné s Volvom V90 CrossCountry D5, ktoré má však väčšiu porciu koní a taktiež väčší apetít. Pohonná jednotka pod kapotou Mercedesu bežného vodiča uspokojí po každej motoristickej stránke.

Záver

Základná cena Mercedesu E220d All-Terrain je stanovená na 58 362 eur. Model s rovnakými motorom, s pohonom všetkých kolies, no bez označenia All-Terrain stojí 53 670 eur. Navyše je podľa oficiálnych údajov o čosi rýchlejší a úspornejší.

V ponuke All-Terrain sú len dva naftové motory. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Mercedes E220d All-Terrain V ponuke All-Terrain sú len dva naftové motory.

Volvo V90 Cross Country ponúka aj s benzínovými motormi. Porovnateľná verzia s označením D4 AWD stojí v základe 56 200 eur. Audi ponúka A6 Allroad len s naftovým šesťvalcom, ktorý stojí minimálne 58 050 eur.

Volvo tvrdí, že jeho kombi je najodolnejšie na svete. V teréne je na tom rozhodne lepšie ako Mercedes. Avšak nemecké kombi sa lepšie správa na ceste. V každom prípade, príplatková výbava aj tak zdvihne základnú cenu minimálne o niekoľko tisíc eur.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 947
Šírka (mm) 1 861
Výška (mm) 1 497
Rázvor (mm) 2 939
Objem batožinového priestoru (l) 670/1 820
Objem palivovej nádrže (l) 50
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 920

Technické údaje

Typ Motora vznetový
Zdvihový objem motora (cm3) 1 950
Počet valcov 4
Výkon (kW/k pri ot./min) 143/194 pri 3 800
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 400 pri 1 600 – 2 800
Prevodovka 9 stupňová automatická
Poháňaná náprava obe
Max rýchlosť (km/h) 231
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 8
Spotreba (kombi) (l/100km) 5,3
Spotreba (test) (l/100km) 5,7

Cena

Základná cena triedy E kombi 48 540EUR
Základná cena testovaného modelu 58 362 EUR
Mercedes E220d All-Terrain
Mercedes E220d All-Terrain
+23Mercedes E220d All-Terrain

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #test #Mercedes Benz E #Mercedes-Benz E All-Terrain #Mercedes Benz #E220d #4MATIC
Články podľa značiek