Test: BMW 440i Gran Coupé – v tieni SUV

03.09.2017 07:00

Kupé s benzínovým šesťvalcom? Čo viac si môžeme priať? Rad 4 od BMW navyše ponúka aj dvojicu dverí v zadnej časti auta. Cestu mu prešliapalo väčšie štvordverové kupé radu 6. Otázkou ostáva, prečo radom 4 Gran Coupé nie sú obsypané ulice ako súrodeneckou X4?

BMW 440i Gran Coupé sa podobá na sedan radu 3....
BMW 440i Gran Coupé sa podobá na sedan radu 3. Podobnosť nie je čisto náhodná. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Každý, kto má rád pekné autá, musí uznať, že karoséria typu kupé je jednou z najkrajších. Bezrámové okná na dverách a zvažujúca sa línia strechy pôsobí mimoriadne ladne a elegantne. Nevýhodou kupé je však existencia len dvojice dverí a obmedzené množstvo priestoru na zadných sedadlách.

BMW, rovnako ako iní prémioví výrobcovia, chcelo týmto autám dodať viac praktickosti, a tak pridalo ďalšiu dvojicu dverí a zväčšilo priestor vzadu. Automobilka v roku 2012 najprv takto pripravila Gran Coupé radu 6. O dva roky neskôr prišiel na rad aj rad 4.

Rozmery auta napovedajú, že vo vnútri bude...
Rozmery auta napovedajú, že vo vnútri bude menej miesta. Je ho tam ešte menej ako čakáte. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Názvoslovie bavorskej automobilky sa postupom rokov menilo do takej podoby, že dnes je takmer nerozlúštiteľné. Testovaný automobil preto vôbec nevychádza zo sedanu radu 4. Taký vôbec neexistuje. Jeho hlavnou predlohou je sedan radu 3. Kupé, kabriolet a „grancoupé“ (alebo ak chcete fastback), boli od radu 3 odčlenené a dostali vlastné číslo.

Obľúbenosť veľkých kupé je vysoká. Nie takých, aké sme testovali. V kurze je najmä kríženec kupé a SUV. Dôkazom je pomerne vysoký počet X6 a X4 na našich cestách. Dokonca už aj Mercedes pripravil model GLE, ktorý spája rovnaké dva svety. Ľudia jednoducho obľubujú vysoké podvozky a vyššie sedenie. Často je to na ich škodu.

Súčasťou "M Sport" výbavy sú...
Súčasťou "M Sport" výbavy sú aj modré brzdové strmene. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Skvelý motor

Označenie 440i ukrýva vrcholnú ponuku tohto modelu. Vyššie sa už nachádza len M4 a tú BMW vo verzii štvordverového kupé nevyrába. To znamená, že 440i je najsilnejšie veľké kupé, ktoré je k dispozícii.

Poháňa ho 3 litrový benzínový šesťvalec s výkonom 326 koní. Vďaka pohonu všetkých kolies xDrive o 8 stupňovej automatickej prevodovke sa automobil dostane na 100 km/h za 5 sekúnd. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h.

Krútiaci moment 450 Nm spolu s výkonom 326 koní...
Krútiaci moment 450 Nm spolu s výkonom 326 koní auto rozhýbu veľmi svižne. Autor: Martin Majerníček, Pravda

Ale nejde len o silu, ktorá posádku zatlačí do sedadla. Zvuk, ktorý prevádza činnosť tejto pohonnej jednotky, sa dnes už len tak ľahko nepočuje. Už po naštartovaní sa ozve sýty barytón zo zadnej časti auta. Každé pridanie plynu je sprevádzané príjemne tlmeným koncertom prenikajúcim priamo do kabíny auta.

Napriek tomu, že emisie vytláčajú tieto motory z ich prirodzeného teritória, ich spotreba vôbec nie je vysoká. Pri bežnej jazde sa priemer odberu ustálil na hodnote 8,4 l/100 km. S autom sme jazdili po diaľniciach, mimo mesta aj v meste. Pomaly aj rýchlo. Áno, v prípade záujmu je možné spotrebu vyhnať aj do dvojciferných čísiel, ale v bežnej prevádzke sa drží na uzde.

Spotreba 8,4 l/100 km nie je pre túto porciu...
Spotreba 8,4 l/100 km nie je pre túto porciu výkonu zlým výsledkom. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Správaniu na ceste ťažko niečo vyčítať

Správanie veľkého kupé na ceste je takmer dokonalé. BMW je známe svojimi dobrými jazdnými vlastnosťami a 440i Gran Coupé nie je výnimkou. Pri jazde na diaľnici je automobil tichý a stabilný. Zaradený 8. prevodový stupeň spolu s otáčkami nedosahujúcimi ani hodnotu 2-tisíc robí z testovaného auta príjemného spoločníka na dlhé cesty.

V zákrutách jazdné vlastnosti zlepšuje tuhší podvozok, ktorý auto nedávno dostalo v rámci faceliftu. Športový režim upravuje správanie športovej prevodovky a posilňovača riadenia. Adaptívny podvozok na palube prítomný nebol. Ani nekvalitný asfalt nezničí jazdné vlastnosti auta. Hluk od kolies, prípadne od samotného podvozka, je v interiéri minimálny.

Riadenie je pre BMW typické. Príjemne tuhé a...
Riadenie je pre BMW typické. Príjemne tuhé a úplne presné. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Ako väčšina áut, ktoré pôvodne posielali výkon len na zadnú nápravu, tak aj štvordverové kupé má dobrý polomer otáčania. V meste však treba dávať pozor najmä na predný nárazník. Konkrétne na jeho spodnú časť, ktorú ohrozujú obrubníky.

Kritika interiéru

Pred niekoľkými mesiacmi rad 4 dostal facelift v rámci ktorého boli xenónové svetlomety nahradené modernejšími svetlami s LED technológiou. Ďalšie zmeny boli skôr kozmetické. Do interiéru pribudli nové farebné alebo obkladové možnosti.

Komfort na zadných sedadlách je kvôli priestoru...
Komfort na zadných sedadlách je kvôli priestoru obmedzený. Autor: Pravda, Martin Majerníček

A práve v interiéri je najväčší problém radu 4 Gran Coupé. Priestor pred zadnými sedadlami je príliš malý. Cestujúci, ktorí sa tam chcú usadiť na dlhšie trasy, budú musieť prijímať výrazné kompromisy. Subjektívne máme pocit, že je tam ešte menej miesta ako v sedane radu 3.

Na hlavy majú pasažieri na zadných sedadlách miesta dostatok. Rovnako aj batožinový priestor ponúka objem 480 litrov. Vpredu je všetko po starom. Interiér je na prvý pohľad rozoznateľný. Patrí BMW. Možno až príliš sa podobá na interiéri iných modelov.

Do batožinového priestoru sa zmestí veľa a...
Do batožinového priestoru sa zmestí veľa a prístup do neho je výrazne lepší ako v sedane. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Subjektívne sa nám veľmi páčila hnedá koža, ktorá je za príplatok 1 695 eur. V interiéri bol prítomný opäť športový kožený volant „M“. Už si ani nepamätáme, kedy sme videli BMW so štandardným volantom.

Záver

BMW radu 4 Gran Coupé, nie je až také veľké, ako napovedá názov. Rozhodne v ňom však nájdete viac priestoru ako v dvojdverovom kupé. Ak chcete veľké kupé a jazdiť s plne obsadeným interiérom, možno by stálo za zváženie BMW 6 Gran Coupé.

Okná bez rámov sú veľmi zaujímavé. Treba na ne...
Okná bez rámov sú veľmi zaujímavé. Treba na ne pri zatváraní dverí dávať väčší pozor. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Benzínový šesťvalec je však vynikajúcou voľbou. Výkon môže rozdávať aj okoloidúcim autám a bežný vodič viac koní pod kapotou nepotrebuje. Spotreby sa báť netreba, pohybuje sa pod 9 litrami. Je to síce viac ako spotrebuje naftový šesťvalec s rovnakým výkonom, ale …

Cenou BMW opäť neprekvapuje. V najzákladnejšom základe cena štartuje na sume 40 600 eur. Za to dostanete 184 koňový benzínový štvorvalec a manuálnu prevodovku. Základná cena testovaného auta 57 250 eur. Po príplatkovej výbave sa dostávame na sumu 76 213 eur.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 638
Šírka (mm) 1 825
Výška (mm) 1 389
Rázvor (mm) 2 810
Objem batožinového priestoru (l) 480/1 300
Objem palivovej nádrže (l) 60
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 760

Technické údaje

Typ Motora zážihový
Zdvihový objem motora (cm3) 2 998
Počet valcov 6
Výkon (kW/k pri ot./min) 240/326 pri 5 500
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 450 pri 1 380 – 5 000
Prevodovka 8 stupňová automatická
Poháňaná náprava obe
Max rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 5
Spotreba (kombi) (l/100km) 7,4
Spotreba (test) (l/100km) 8,4

Cena

Základná cena radu 4 Gran Coupé 40 600 EUR
Cena testovaného modelu 76 213 EUR
BMW 440i Gran
		Coupé
BMW 440i Gran
		Coupé
+19BMW 440i Gran
		Coupé

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#xDrive #test #BMW 440i #BMW 4 Gran Coupé #BMW
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
9. 10. 2017zlacnenie1.136 €zlacnenie1.262 €
2. 10. 2017zdraženie1.139 €zlacnenie1.265 €
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk