Test: Citroën C3 PureTech 110 EAT6 – automat sa oplatí

Zástupca segmentu B francúzskej značky chce prilákať zákazníkov najmä odvážnym dizajnom a priaznivou cenou. Pre náročnejších má však pripravenú aj výkonnejšiu verziu s automatickou prevodovkou.

03.01.2018 06:00
DSCN0840 Foto:
Zovňajšok Citroënu C3 patrí určite medzi jeho silné stránky.
debata (3)

Koncern PSA postupne naberá na sile. Modelovú ofenzívu podporil aj kúpou značky Opel, ktorá mu má vydláždiť cestu na vrchol štatistík predaja na niektorých trhoch. Jeho pilierom však naďalej ostávajú malé autá a crossovery. A práve v kategórii malých áut sa snaží presadiť model C3 vyrábaný v Trnave.

Na ceste neprehliadnuteľný

Zovňajšok Citroënu C3 patrí určite medzi jeho silné stránky. Extravagancia sa nemusí páčiť každému, no na prvý pohľad je zrejmé, že dizajnéri sa snažili exteriér prepracovať do detailov. Predná maska spolu s delenými svetlami sa medzičasom stala poznávacím znakom nových Citroënov. Model C3 ich zdedil po Citroëne C4 Cactus a už ho prebrali aj nový C3 Aircross a C4.

Dizajnovú príslušnosť ku crossoverom prezrádza... Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN0842 Dizajnovú príslušnosť ku crossoverom prezrádza plastové lemovanie podvozka.

Zboku skvele vyznieva kombinácia laku karosérie s čiernou strechou, chrómovanými kľučkami, čiernymi diskami kolies a plastovými ochrannými panelmi Airbump. Dizajnovú príslušnosť ku crossoverom prezrádza plastové lemovanie podvozka. Vzadu dominuje mohutný plastový nárazník a diódové svetlá.

Rovnako nápaditý interiér

Vnútro Citroënu C3 je zmesou rôznych materiálov. Dominujú plasty. Na dverách a na volante si našiel miesto čierny lakovaný plast. Kľučky dverí a lemovania výduchov ventilácie a tlačidiel sú kovové. Najzaujímavejším prvkom je však čalúnenie palubnej dosky pred spolujazdcom a výplní dverí, ktoré pripomínajú čalúnenie nábytku. Koniec koncov aj sedadlá sú inšpirované bytovým dizajnom.

Z hľadiska funkčnosti je interiér usporiadaný... Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN0859 Z hľadiska funkčnosti je interiér usporiadaný jednoducho.

Z hľadiska funkčnosti je interiér usporiadaný jednoducho. Hlavným ovládacím prvkom je displej informačno-zábavného systému. Okrem navigácie a multimediálnych funkcií združuje aj ovládanie klimatizácie a nastavení vozidla. Nastavovanie kúrenia a klimatizácie cez dotykový displej je nepraktické, lebo je komplikovanejšie ako nastavovanie analógovými ovládačmi a odvádza pozornosť vodiča od šoférovania. Našťastie hlasitosť rádia sa dá ovládať tlačidlami na volante alebo otočným ovládačom pod displejom.

Palubný počítač medzi ukazovateľmi rýchlosti a otáčok je jednofarebný. Okrem údajov o spotrebe a o prejdených kilometroch oznamuje aj maximálnu povolenú rýchlosť odčítanú z dopravných značiek. Z bezpečnostných systémov na palube nájdeme aj varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, parkovaciu kameru a zadné parkovacie senzory. V ponuke príplatkovej výbavy je aj sledovanie mŕtveho uhla.

Najvýkonnejší motor v ponuke

Zážihový agregát PureTech 110 je najsilnejšou pohonnou jednotkou v ponuke modelu C3. Číslo 110 vyjadruje výkon v konských silách, čo predstavuje 81 kW. Krútiaci moment má hodnotu 205 Nm a je dostupný už pri 1 500 otáčkach za minútu. Ide o pomerne slušné parametre vzhľadom na tri valce s celkovým objemom 1,2 litra. Tento motor spolupracuje výlučne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Zážihový agregát PureTech 110 je najsilnejšou... Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN0868 Zážihový agregát PureTech 110 je najsilnejšou pohonnou jednotkou v ponuke modelu C3.

Ide o veľmi dobrú kombináciu. Motor má síce typický trojvalcový zvukový prejav a do kabíny prenikajú vibrácie, no vozidlo s hmotnosťou 1 211 kilogramov je vďaka nemu veľmi svižné. Automatická prevodovka radí plynule a v správnych momentoch, čím vodičovi umožňuje využiť potenciál motora. Auto dokáže ísť maximálne 188 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,8 sekundy.

Riadenie je voľné, čo uľahčuje jazdu v meste a manévrovanie na parkovisku. Podvozok je nastavený komfortne, no jeho prínos znižovali sedemnásťpalcové disky kolies. So šestnásťpalcovými bude mať posádka väčšie pohodlie. Celkový dojem z jazdy zhoršuje aj slabé odhlučnenie, keďže hlavne počas jazdy po diaľnici do kabíny preniká hluk od kolies.

Vzhľadom na výkon a prítomnosť automatickej prevodovky má auto slušnú spotrebu. V meste sa síce pohybuje nad úrovňou osem litrov, no mimo obce sa dá dosiahnuť údaj šesť litrov na sto kilometrov. Pohonnej jednotke nerobí problém ani jazda po diaľnici. Pri rýchlosti 130 km/h za hodinu motor pracuje pri 2 700 otáčkach za minútu a benzín ubúda z nádrže tempom 7,6 l/100 km. Kombinovaná spotreba má hodnotu 7,2 l/100 km.

Záver

Základná cena Citroënu C3 je 8 990 eur. V tomto prípade ide o vozidlo poháňané motorom PureTech 68 spolupracujúcim s päťstupňovou manuálnou prevodovkou v najnižšej výbave Live. Agregát PureTech 110 je dostupný od strednej výbavy Feel, v ktorej stojí 12 590 eur. My sme testovali vozidlo v najvyššej výbave Shine. V tomto prípade má cenovku 14 390 eur.

Súčasťou najvyššej výbavy sú predné hmlové svetlá, šestnásťpalcové oceľové disky kolies, čierna strecha, ochranné panely Airbump, kožený volant, elektrické sekvenčné predné a zadné okná, dažďový a svetelný senzor, sedempalcový dotykový displej, zadné senzory a automatická klimatizácia.

Súčasťou najvyššej výbavy je aj čierna strecha. Foto: Pravda, Matej Mikula
DSCN0848 Súčasťou najvyššej výbavy je aj čierna strecha.

Okrem troch stupňov výbavy možno vozidlo vylepšiť ešte prvkami z ponuky príplatkovej výbavy. K najvyššej výbave možno prikúpiť vyhrievanie predných sedadiel za 200 eur, látkové poťahy za 250 alebo 400 eur, navigáciu za 400 eur, presklenú panoramatickú strechu za 330 eur, rezervné koleso za 100 eur, parkovaciu kameru za 250 eur, sedemnásťpalcové disky kolies za 400 eur alebo metalický lak karosérie za takisto 400 eur. Výrobca poskytuje záruku na dva roky.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 3 996
Šírka (mm) 1 749
Výška (mm) 1 474
Rázvor (mm) 2 540
Objem batožinového priestoru (l) 300/922
Objem palivovej nádrže (l) 45
Prevádzková hmotnosť (kg) 1 211
Celková hmotnosť (kg) 1 640

Technické údaje

Typ motora radový zážihový
Zdvihový objem motora (cm3) 1 199
Počet valcov 3.12
Výkon (kW/k pri ot./min) 81/110 pri 5 500
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 205 pri 1 500
Prevodovka 6-stupňová automatická
Poháňaná náprava predná
Max rýchlosť (km/h) 188
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,8
Spotreba (mesto/mimo/kombi) (l/100km) 6,8/4,2/5,2
Emisie CO2 (g/km) 118

Cena a záruka

Základná cena modelu 8 990 EUR
Základná cena testovanej verzie 14 390 EUR
Cena testovaného vozidla 16 670 EUR
Záruka 2 roky
Citroën C3 PureTech 110 EAT6
Citroën C3 PureTech 110 EAT6
+24Citroën C3 PureTech 110 EAT6

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Citroen #Citroen C3 #EAT6 #PureTech 110
Články podľa značiek