Test: Opel Insignia ST 2,0 CDTI - majster komfortu

14.01.2018 07:00

Vlajková loď značky Opel prišla v druhom vydaní. Čaká ju však súboj so silnými hráčmi. V strednej triede konkurencia nespí. VW Passat, Ford Mondeo, Škoda Superb a ďalší sa nebudú ľahko vzdávať svojich zákazníkov.

Druhá generácie Insignie je fotogenická.
Druhá generácie Insignie je fotogenická. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Insignia je v rámci triedy stále čerstvým členom. Prvá generácia prišla na trh v roku 2008, pričom už v nasledujúcom roku získala titul Auto roka. Práve v tomto roku sa celosvetovo predalo najviac kusov. Opel predal 36 347 kusov. Do automobilového dôchodku sa odobrala len v minulom roku, kedy ju vystriedala novinka.

Novinka bola oficiálne odhalená na ženevskom autosalóne v marci 2017. Prišla v dvoch karosárskych verziách. Liftback sa označuje ako Grand Sport a kombi je Sports Tourer. Kombi ponúka aj verziu s 20 mm vyššou svetlou výškou a terénnou ochranou.

Konzervatívno-dynamický dizajn

Dizajn novej Insignie je elegantný a zároveň dynamický. Prednej časti dominuje mriežka chladiča s jednou výraznou lamelou a hlavné svetlomety, ktoré môžu byť vybavené adaptívnou LED technológiou.

Z bočnej strany dodávajú dynamiku najmä smerom dozadu sa zužujúce okná. Z tohto pohľadu sú evidentné dlhé previsy auta na oboch stranách. Na ne treba myslieť najmä pri parkovaní v meste, prípadne pri zdolávaní väčších nerovností ako napríklad veľké spomaľovacie prahy.

Karoséria má na oboch stranách dlhé previsy.
Karoséria má na oboch stranách dlhé previsy. Autor: Pravda, Martin Majerníček

V zadnej časti dizajnovo korešpondujú svetlá s prednými svetlometmi. Najmä v noci efektne pôsobí svetelná značka pod autom, ktorá nabáda na bezdotykové otvorenie batožinového priestoru zamávaním nohou.

Vo vnútri panuje väčší konzervativizmus. Ako prvý nás rozhodne zaujal prístrojový štít pred vodičom. V súčasnosti sa automobilky predháňajú v tom, kto ponúkne väčší plne digitálny prístrojový štít. Klasické ručičky a ukazovatele už nie sú v móde.

Opel sa vydal vlastnou cestou a pred vodičom je tradičný tachometer a otáčkomer. Dizajnovo sú úplne jednoduché, no prehľadné a ľahké na ovládanie. Okrem toho však Opel vodičovi poskytuje nielen informáciu o teplote chladiacej kvapaliny, ale aj o teplote oleja a stave nabitia akumulátora.

Vodič má prehľad o najdôležitejších parametroch...
Vodič má prehľad o najdôležitejších parametroch auta. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Zvyšok palubnej dosky je na náš vkus trochu fádny, no účelný a dobre vyrobený. Sedadlo vodiča v najvyššej výbave Innovation vzniklo za pomoci odborníkov na problémy s chrbticami. Výhradu máme ku kombinácii kože a vyhrievania sedadiel. Rozohriatie sedadla trvá jednoducho príliš dlho.

Cestujúci na zadných sedadlách sa určite potešia dostatku miesta na nohy aj na hlavu. V oblasti priestoru pred zadnými sedadlami síce nejde o rekordéra ako napríklad Škodu Superb, no väčšine pasažierov budú priestorové podmienky Insignie vyhovovať.

Každé jedno sedadlo v druhom rade je možné...
Každé jedno sedadlo v druhom rade je možné sklopiť osobitne. Autor: Martin Majerníček, Pravda

Kombi verzia väčšinou býva o praktickosti a teraz to nie je inak. V základe sa do batožinového priestoru zmestí 560 litrov batožiny, pričom po sklopení zadných sedadiel narastá na 1 665 litrov. Každé jedno zadné sedadlo je možné sklopiť osobitne, takže prevoz dlhších predmetov, ako napríklad lyží, nie je žiadny problém.

Ako na obláčiku

Najviac nás v aute potešil adaptívny podvozok FlexRide. V cestovnom režime je Insignia obdivuhodne pohodlné auto. Cez nerovnosti doslova prepláva a posádka o nich nevie ani vďaka zvukovým prejavom.

Za podvozok FlexRide sa oplatí priplatiť.
Za podvozok FlexRide sa oplatí priplatiť. Autor: Pravda, Martin Majerníček

V prípade náhlej a prudkej zmeny smeru sa však Insignia neváha pomerne hlboko ponoriť do tlmičov. Tento neduh rieši automatický režim podvozku, prípadne priamo športový režim.

Po aktivácii športového režimu sa z Insignie stáva príjemne tvrdé auto, ktoré kopíruje povrch cesty. Rovnako sa spevní aj riadenie a zostrí sa reakcia plynového pedálu. Napriek tomu si Insigniu netreba mýliť so športovým autom. Na limite je nedotáčavá a pomerne ťažko čitateľná. Šoférsky zážitok pre gurmánov z jazdy po kľukatých cestách prítomný nie je.

Interiér je konzervatívny.
Interiér je konzervatívny. Autor: Martin Majerníček, Pravda

V meste, najmä pri parkovaní, treba myslieť na rozmery samotného auta. Insignia je dlhá takmer 5 metrov a vďaka dlhým previsom pri cúvaní na parkovacie miesto môže zadok auta výrazne zasahovať napríklad do chodníka. Rázvor vozidla je 2 829 mm.

Veľmi dobrá naftová voľba

Testovaný automobil je vybavený naftovým štvorvalcovým motorom s objemom dva litre. Výkon 170 koní spolu s krútiacim momentom 400 Nm prechádzajú na predné kolesá prostredníctvom 6 stupňovej manuálnej prevodovky. Z 0 na 100 km/h auto zrýchľuje za 9,9 sekundy a maximálne sa rozbehne na 218 km/h.

Napriek tomu, že ide o naftový motor, reakcia na plyn je dobrá. Výrobcovi sa podarilo skrátiť čakaciu dobu na reakciu turba na minimum. Krútiaci moment je dostupný už od 1 750 otáčok. Pod touto hranicou motor mierne váha s vyrazením dopredu, no po jej prekonaní je prekvapivo živý. V prípade potreby je táto pohonná jednotka dostupná aj s pohonom oboch náprav.

Komu stačí menší výkon ten môže siahnuť po menšom 1,6 litrovom motore. Ak naopak túžite po väčšej porcii koní k dispozícii je bi-turbo verzia testovaného motora s výkonom 210 koní. Benzínové motory sú v ponuke dva. Menší má objem 1,5 litra a s výkonom začína na úrovni 140 koní. Väčší motor má objem dva litre a s výkonom končí na hranici 260 konských síl.

Kombinovaná spotreba sa počas testu ustálila na hodnote 6,9 l/100 km. Mimo mesta je možné stlačiť odber aj na hodnotu 5,5 l/100 km. Deklarovaný kombinovaný odber 5,3 litra sme nedosiahli.

Záver

Opel Insignia je dôstojná vlajková loď značky. Jej cenovka začína pri sume 21 490 eur. Už v základnej výbave má posádka k dispozícii napríklad 7 palcový dotykový displej, Bluetooth, manuálnu klimatizáciu a LED denné svetlá.

Adaptívne LED svetlá plnia svoju funkciu...
Adaptívne LED svetlá plnia svoju funkciu vynikajúco. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Najvyššia výbava Innovation začína na sume 23 990 eur. Testovaný model má cenovku 28 490 eur. Za príplatok môže 170 koňový naftový motor posielať výkon na všetky štyri kolesá alebo byť spriahnutý s osem stupňovou automatickou prevodovkou.

Za adaptívne LED svetlá sa pripláca 1 400 eur, taktiež ani navigácia nie je v cene vrcholnej ponuky. Za adaptívny podvozok sa pripláca 850 eur. Výnimkou je 2,0 litrový benzínový motor, ktorý ho má v štandarde.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 986
Šírka (mm) 1 863
Výška (mm) 1 500
Rázvor (mm) 2 829
Svetlá výška (mm) 93
Objem batožinového priestoru (l) 560/1 665
Objem palivovej nádrže (l) 62
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 558
Celková hmotnosť (kg) 2 240

Technické údaje

Typ motora radový vznetový s preplňovaním
Zdvihový objem motora (cm3) 1 956
Počet valcov 4
Výkon (kW/k pri ot./min) 125/170 pri 3 750
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 400 pri 1 750 – 2000
Prevodovka 6-stupňová manuálna
Poháňaná náprava predná
Max rýchlosť (km/h) 220
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,9
Spotreba (kombi) (l/100km) 5,3
Spotreba (test) (l/100km) 6,9

Cena a záruka

Základná cena modelu 20 490 EUR
Základná cena testovanej verzie 28 490 EUR
Záruka 5 rokov alebo 150 000 km na motor, prevodovku a rozvodovku
Opel
		Insignia Sports Tourer 2,0
		CDTI
Opel
		Insignia Sports Tourer 2,0
		CDTI
+26Opel Insignia Sports
		Tourer 2,0
		CDTI

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#test #Opel Insignia Sport Tourer #Opel #Insignia
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
7. 5. 2018zdraženie1.239 €zdraženie1.369 €
30. 4. 2018zdraženie1.237 €zdraženie1.367 €
23. 4. 2018zdraženie1.223 €zdraženie1.354 €
16. 4. 2018zdraženie1.213 €zlacnenie1.321 €
9. 4. 2018zlacnenie1.193 €zlacnenie1.338 €
2. 4. 2018zlacnenie1.194 €zdraženie1.355 €
26. 3. 2018zdraženie1.195 €zdraženie1.337 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk