Vyskúšali sme Mitsubishi Eclipse Cross a poznáme jeho ceny

Modely značky Mitsubishi starnú. ASX, Outlander, Lancer, Pajero alebo L200 už nepatria k najmladším. Situáciu zachraňuje novinka Eclipse Cross. Uvádzacia cena štartuje pod hranicou 20-tisíc eur.

17.02.2018 07:00
debata
Mitsubishi Eclipse Cross sme mali možnosť... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross sme mali možnosť vyskúšať v ťažkých snehových podmienkach.

Japonskí tvorcovia auta spojili SUV spolu s kupé. S týmto nápadom však neprišli ako prví. Všetci poznáme BMW X6, X4 alebo Mercedes GLC. Ľudia tento štýl karosérie prijali veľmi dobre. Mitsubishi je ale prvým neprémiovým výrobcom, ktorý sa vydal do týchto vôd.

Netradičné tvary

Vzhľad modelu Eclipse Cross rozdeľuje. Jednej skupine ľudí sa páči, iná ho zatracuje. Faktom ostáva, že predná časť sa vydarila a pripojila sa k rodinnej tvári faceliftovaného ASX a Outlandera. Novinka je navyše rozmerovo veľmi podobná obom modelom.

Najmä zadná časť auta vyvoláva diskusiu. Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross Najmä zadná časť auta vyvoláva diskusiu.

Bočná strana auta pomerne jednoduchá so stúpajúcou spodnou líniou okien. Najkontroverznejšia je zadná strana. Delené zadné okno vytvára priestor pre veľmi peknú svetelnú grafiku zadných svetiel.

Mitsubishi síce tvrdí, že delené zadné okno neovplyvňuje výhľad smerom dozadu. Pravdou je, že ovplyvňuje. Najmä ak sa zašpiní spodná menšia časť, ktorá nemá stierač. Na druhej strane v noci vodiča neoslňujú svetlá vozidiel idúcich za Mitsubishi.

Interiér pôsobí príjemným dojmom. Na jeho vrchu sa nachádza displej informačno-zábavného systému, ktorý však ani za príplatok nemôže mať navigáciu. Namiesto toho je možné spojiť mobilné telefóny s operačnými systémami Android a iOS a využívať navigáciu z nich. Mistubishi v tomto modeli po prvýkrát používa head-up displej.

V interiéri je touchpad alebo head-up displej. Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross V interiéri je touchpad alebo head-up displej.

Volič automatickej prevodovky už nemá viditeľné dráhy a vedľa neho pribudol touchpad pre ovládanie informačno-zábavného systému.

Nový motor a premyslená technika

V ponuke je však zatiaľ len jeden motor. Ide o nový 1,5 litrový štvorvalec s preplňovaním, ktorý dosahuje výkon 163 koní. Krútiaci moment dosahuje 250 Nm. Pohonná jednotka kombinuje priame a nepriame vstrekovanie paliva.

Výkon prenáša na obe nápravy CVT prevodovka s 8 prednastavenými stupňami. V prípade nízkeho zaťaženia motora tak prevodovka využíva výhody, ktoré jej vštepuje jej samotná konštrukcia. Otáčky klesajú na minimum. Ak vodič žiada od agregátu vysoký výkon spojený s veľkým krútiacim momentom, k slovu prídu prednastavené prevodové stupne tak, aby sa ručička otáčkomera nenasťahovala k obmedzovaču. Spojenie výhod dvoch svetov automatov v nás zanechal dobrý dojem aj napriek tomu, že nie sme fanúšikmi CVT prevodoviek.

Mitsubishi Eclipse Cross zvládol 14 kilometrov... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross zvládol 14 kilometrov dlhú zasneženú cestu so strmými stúpaniami bez problémov.

Nový motor pôsobí solídnym dojmom. Autu poskytuje dostatočnú dynamiku aj napriek tomu, že výkon je rozdelený medzi prednú a zadnú nápravu. Japonský výrobca po novom upravil aj systém S-AWC, teda pohon oboch náprav. Z voliteľných možností zmizla možnosť „eco“ a k dispozícii je aj voľba „lock“.

Automobil sme mali možnosť vyskúšať v extrémnych snehových podmienkach neďaleko horského prechodu Šturec pri Banskej Bystrici. Eclipse Cross zvládol 14 kilometrov dlhú a výrazne stúpajúcu cestu absolútne bez problémov. Cesta vyfrézovaná miestami ledva na šírku jedného auta skutočne preverila zdatnosť pohonu oboch náprav.

Základná cena modelu začína pod hranicou... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross Základná cena modelu začína pod hranicou 20-tisíc eur.

Eclipse Cross nie je žiadna mestská slečna. Stabilizáciu je možné úplne vypnúť a pohon všetkých kolies sa o zábavu postará. Pod plynom automobil neváha vyhodiť zadok zo zákruty smerom von. Všetko sa však deje pri pomerne dobre čitateľnom správaní auta. Na ceste je badať snahu konštruktérov a správne naladenie podvozka spolu s jeho odhlučnením.

Ceny

Výbava Motor Prevodovka Pohon Cena
Inform 1.5T MIVEC (120 kW / 163 k) 6MT 2WD 19 990 €
Invite 1.5T MIVEC (120 kW / 163 k) 6MT 2WD 21 490 €
Invite 1.5T MIVEC (120 kW / 163 k) 8AT CVT 2WD 22 990 €
Intense 1.5T MIVEC (120 kW / 163 k) 6MT 2WD 22 690 €
Intense 1.5T MIVEC (120 kW / 163 k) 8AT CVT 2WD 24 690 €
Intense 1.5T MIVEC (120 kW / 163 k) 8AT CVT 4WD 26 690 €
Instyle 1.5T MIVEC (120 kW / 163 k) 8AT CVT 4WD 29 290 €

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #crossover #Mitsubishi #jazda #cenník #MIVEC #CVT #Mitsubishi Eclipse Cross
Články podľa značiek