Test: Nissan Micra 1,0 – útok na cenu

08.04.2018 07:00

Micra je v našich končinách známym mestským autom od japonského výrobcu. Malý Nissan nikdy nemal povesť najlacnejšej ponuky na trhu. So základným litrovým motorom však dokáže cenovo podliezť aj silných hráčov.

Piata generácia vyzerá najsebavedomejšie.
Piata generácia vyzerá najsebavedomejšie. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Piata generácia Nissanu Micra prišla na trh na začiatku roku 2017. Predstavená bola v roku 2016 na autosalóne v Paríži. Malý 5-dverový hatchback schádza z výrobných liniek vo Francúzsku, Thajsku a v Indonézii.

V Latinskej Amerike a v niektorých častiach Ázie je tento model dlhodobo známy ako Nissan March. Názov Micra, ktorý poznáme my, odkazuje na rozmery tohto malého mestského auta. Prvá generácia, ktorá prišla na trh v roku 1982 merala na dĺžku len 3,7 metra a vážila 635 kg.

Denné LED svietenie je súčasťou základnej výbavy.
Denné LED svietenie je súčasťou základnej výbavy. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Najodvážnejšia Micra všetkých čias

Piata generácia so sebou priniesla výraznú zmenu dizajnu. Štvrtá generácia svojim zjavom lákala najmä ženy. Niežeby ju muži nemohli používať napríklad z rozmerových alebo výkonnostných dôvodov. Jej oblé tvary bublinky mužskú časť publika jednoducho nezaujali.

Teraz je však všetko inak a nová generácia útočí na srdcia oboch pohlaví. Dynamické ostré hrany už v ničom nepripomínajú jemný a submisívny dizajn predchodkyne. Na prvý pohľad automobil vyzerá ako trojdverový, keďže kľučky zadných dverí sú ukryté v C-stĺpiku. Svojho času s týmto riešením ako prvá prišla značka Alfa Romeo.

Nissan Micra sa z niektorých uhlov tvári ako...
Nissan Micra sa z niektorých uhlov tvári ako trojdverové auto. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Vďaka čiernej časti daného stĺpika máme pocit, že strecha sa nad autom vznáša. Tento dizajnový prvok sa do popredia dostáva najmä v posledných rokoch. Spomeňme si napríklad na Opel Astru.

Vo vnútri to už také agresívne nie je. Pred zadnými sedadlami je na danú triedu priemerné množstvo priestoru. Do kufra sa zmestí 300 litrov batožiny. Po sklopení zadných sedadiel však rovná plocha nevzniká.

Vnútorný priestor je priemerný. Ako pred...
Vnútorný priestor je priemerný. Ako pred zadnými sedadlami, tak aj v batožinovom priestore. Autor: Pravda, Martin Majerníček

V prednej časti sú jasne badateľné snahy o farebné a tvarové kombinácie, ktoré sú pre malé autá typické. Väčšina materiálov je kvalitných. Avšak našli sme aj tvrdé plasty. Napríklad na dverách a tie v nás dobrý dojem nezanechali, pretože Micra bola známa kvalitou vypracovania a použitých materiálov. Testovaný automobil bol však v druhej najnižšej výbave Visia+.

Niektoré prvky interiéru sa nachádzajú aj v iných modeloch značky. Napríklad volant. Pochváliť musíme sedadlá. Sú pohodlné s dostatočným bočným vedením, takže telo udržia na mieste aj v zákrute. Trochu nám chýbala lakťová opierka, no tá v danej triede automobilov vôbec nie je štandardom.

Volant má Micra rovnaký aj s väčšími súrodencami.
Volant má Micra rovnaký aj s väčšími súrodencami. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Najslabší motor

Pod kapotou Micry môže pracovať jeden naftový motor, ktorým je 1,5 litrový štvorvalec s výkonom 90 koní. Výkonnejšiu možnosť benzínovej ponuky reprezentuje preplňovaný trojvalec s objemom 0,9 litra a výkonom taktiež 90 koní. Výška krútiaceho momentu je však na strane naftového agregátu, ktorý produkuje 220 Nm, pričom benzínový trojvalec si musí vystačiť so 150 Nm.

Základnou pohonnou jednotkou je však 1,0 litrový benzínový trojvalec bez turba. Ten produkuje výkon 71 koní a maximálny krútiaci moment 95 Nm. Jazdné výkony týmto číslam úplne korešpondujú. Z 0 na 100 km/h sa testovaná Micra dostala za 16,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 158 km/h.

Najslabší motor sa hodí najmä do mesta.
Najslabší motor sa hodí najmä do mesta. Autor: Pravda, Martin Majerníček

To predurčuje Micru na použitie v meste. Motor nemá nijak zvlášť príjemný zvuk, nie je kultivovaný ani výkonný. Z križovatky dokáže však Micra dosiahnuť pekný odpich. Pri rýchlostiach vyšších ako 100 km/h do interiéru začína prenikať zvuk motora viac ako je žiaduce.

Vodič musí pracovať v pákou prevodovky. Pri stúpaniach je potrebné držať otáčkomer v oblasti 3 500 otáčok. Páka prevodovky je však dosť vysoká a radiace dráhy 5-stupňového manuálu dlhé. Agregát je jednoducho vhodný len na pokojnú jazdu mestom. Spotreba paliva v meste dosahuje hodnotu 6,3 l/100 km. Na diaľnici je predpoklad, že odber bude ešte vyšší. V priemere sa však s Microu dá jazdiť pri odbere 5,3 l/100 km. Nesmiete ju však naháňať.

Diaľničné tempo si vynúti vyššiu spotrebu, akú...
Diaľničné tempo si vynúti vyššiu spotrebu, akú Micra dosahuje v meste. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Do mesta

Micra urobila veľký generačný krok dopredu. Jazdnými vlastnosťami patrí v danej triede k nadpriemeru. Limitujúcim faktorom je, samozrejme, jednoduchá zadná náprava. Tá robí dobrú službu na kvalitnom asfalte, no s nerovnosťami v zákrutách si všeobecne nerozumie.

Podvozok je nastavený príjemne tuho. Do interiéru nepreniká ani výrazný hluk z prejazdu nerovností. Ale to len do chvíle, kým vodič narazí na nejaký jarný výmoľ, kedy odhlučnenie ide bokom a do interiéru preniká rana.

Posilňovač riadenia Nissan nastavil veľmi správne. Jeho účinok je teda pomerne silný. Vďaka tomu nebudú mať problém s parkovaním ani slabšie ženské ruky. V mestských podmienkach jazdným vlastnostiam jednoducho nemáme čo vyčítať. Mimo mesta, na diaľnici a pri dlhších jazdách takto vybavená Micra vôbec nie je doma.

Záver a ceny

Ponuka malých mestských áut je pomerne široká. Proti Micre stojí napríklad Ford Fiesta, Seat Ibiza, VW Polo, Škoda Fabia, Renault Clio alebo Peugeot 208. V danej triede je v našich zemepisných šírkach navyše často podstatná cena, za ktorú sa automobil predáva. Magická je hranica 10-tisíc eur.

Nissan práve vďaka základnému motoru s základnej výbave dokáže túto hranicu hravo podliezť. Jeho cenovka začína na hodnote 9 690 eur. To je napríklad menej, ako stojí Fiesta, ktorej základná cena štartuje na sume 10 990 eur. Rovnako aj Seat Ibiza stojí viac, 10 240 eur.

Na trhu s malými autami je jedným z...
Na trhu s malými autami je jedným z najrozhodujúcejších faktorov cena. Autor: Pravda, Martin Majerníček

Z koncernu VW dokáže byť lacnejšia len Fabia, no s ešte slabším motorom. So 75 koňmi pod kapotou stojí 9 980 eur. Medzi lacnejšie modely patrí napríklad Renault Clio, ktorého základná cena je 8 990 eur.

Nissan teda nevzdáva boj o cenu. Základná výbava Visia však nemá napríklad klimatizáciu. Napriek tomu je na palube LED denné svietenie, elektrický nastaviteľné spätné zrkadlá, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, 6 airbagov a inteligentné núdzové brzdenie.

Na druhej strane, vyššie výbavy spolu so silnejšími motormi dokážu cenovkou atakovať aj hranicu 15-tisíc eur. A to je už pre malé auto skutočne poriadna cena. Kto netúži po všetkých technologických novinkách, ten sa rozhodne zmestí pod 10-tisíc eur.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 3 999
Šírka (mm) 1 743
Výška (mm) 1 455
Rázvor (mm) 2 525
Objem palivovej nádrže 41 l
Pohotovostná hmotnosť 977 kg

Technické údaje

Typ Motora zážihový radový trojvalec
Zdvihový objem motora 999 cm3
Výkon 52 kW (71 k ) pri 6 300 ot./min
Max. krútiaci moment 95 Nm pri 3 500 ot./min
Prevodovka 5-stupňová manuálna
Pohon predná
Max rýchlosť 158km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 16,4 s
Spotreba (kombi) 4,6 l/100 km
Spotreba (test) 5,3 l/100 km

Cena a záruka

Základná cena 9 690 EUR
Cena testovanej verzie 11 340 EUR
Nissan
		Micra
Nissan
		Micra
+18Nissan
		Micra

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#test #Nissan Micra #Nissan #mestské auto
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
6. 8. 2018zdraženie1.261 €zdraženie1.415 €
30. 7. 2018zdraženie1.260 €zdraženie1.400 €
23. 7. 2018zlacnenie1.235 €zlacnenie1.375 €
16. 7. 2018zlacnenie1.237 €zlacnenie1.384 €
9. 7. 2018zlacnenie1.257 €zlacnenie1.397 €
2. 7. 2018zlacnenie1.274 €zdraženie1.414 €
25. 6. 20181.275 €zlacnenie1.396 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk