Test: Volkswagen Golf Sportsvan 1,5 TSI DSG – rodinný typ

28.04.2018 00:00
DSCN0873
Volkswagen Golf Sportsvan sa v hierarchii značky nachádza pod väčšími modelmi Touran a Sharan. Autor:

Volkswagen Golf kraľuje rebríčkom predajnosti v Európe. Väčšinu úspechu mu zabezpečila karoséria hatchback. Okrem nej je však Golf v ponuke aj ako kombi a dokonca aj ako MPV. Práve prevedenie Sportsvan robí z Golfu skutočne rodinné auto.

V segmente C je konkurencia mimoriadne silná. Napriek tomu sa Volkswagenu Golf darí udržovať si pozíciu lídra. Vďačí za to najmä karosérii hatchback, no jeho univerzálnosť podčiarkuje aj kombi Variant a malé MPV Sportsvan. To sa v hierarchii značky nachádza pod väčšími modelmi Touran a Sharan.

Kategória rodinných MPV prežíva hlavne v Európe ťažké obdobie, keďže im zákazníkov odoberajú čoraz populárnejšie crossovery a SUV. Dôvodom bude hlavne konzervatívny dizajn, lebo v ostatných aspektoch sú minivany vyrovnaným súperom crossoverov a neraz ich aj prevyšujú.

Zvonku klasika

Z hľadiska dizajnu je Golf Sportsvan starým dobrým Golfom. Prednú časť tvoria ostré línie. Maska chladiča vytvára s hlavnými svetlometmi jeden celok. Hmlové svetlá majú trojuholníkový tvar, ktorý pôsobí dynamicky. Vzadu upútajú LED svetlá s peknou grafikou. Spodnú časť tvorí imitácia dvojitej koncovky výfukového potrubia.

Hmlové svetlá majú trojuholníkový tvar, ktorý...
Hmlové svetlá majú trojuholníkový tvar, ktorý pôsobí dynamicky. Autor: Pravda, Matej Mikula

Pri pohľade zboku jednoznačne vynikne silueta karosérie MPV. Napriek konvenčnému vzhľadu sa dizajnérom podarilo auto skrášliť, a to malým spojlerom nad oknom piatych dverí a chrómovaným lemovaním bočných okien. Proporčne je Sportsvan vyvážený a pristanú mu aj šestnásťpalcové disky kolies s vyšším profilom pneumatík.

Vo vnútri elegantný a praktický

V interiéri Golfu Sportsvan vládne typický duch značky. Kvalitné plasty dopĺňajú kovové detaily. Dominantu tvorí osempalcový dotykový displej informačno-zábavného systému, ktorý obklopujú výduchy ventilácie. Ovládanie kúrenia a klimatizácie sa nastavuje tlačidlami a ovládačmi pod ním. Ovládateľnosť uľahčuje aj multifunkčný volant.

Ovládanie kúrenia a klimatizácie sa nastavuje...
Ovládanie kúrenia a klimatizácie sa nastavuje tlačidlami. Autor: Pravda, Matej Mikula

Prístrojový panel sa skladá z klasických budíkov a palubného počítača. Súčasťou najvyššej výbavy Edition Highline je palubný počítač Premium s výbornou grafikou a množstvom funkcií. Kolorit rodinného auta zdôrazňujú veľké odkladacie priestory vo dverách a jeden navyše na palubnej doske.

V rámci spomínanej najvyššej výbavy zákazník dostane aj sedadlo vodiča ergoActive, ktoré okrem nastavenia v 14 smeroch poskytuje aj masáž bedrovej časti chrbta. Sedadlá sú vo všeobecnosti veľmi pohodlné a vhodné aj na dlhé trasy. Na zadných sedadlách sa posádka môže tešiť z hojnosti priestoru vo všetkých smeroch. Sportsvan za to vďačí rázvoru náprav o dĺžke 2 670 mm, čo je spomedzi troch verzií Golfu najviac. Druhý rad sedadiel je navyše posuvný o 180 mm, takže v prípade potreby sa dá zväčšiť batožinový priestor. Ten má základný objem 500 litrov a po sklopení operadiel zadných sedadiel vzrastie na 1 520 litrov.

Kufor má základný objem 500 litrov a po...
Kufor má základný objem 500 litrov a po sklopení operadiel zadných sedadiel vzrastie na 1 520 litrov. Autor: Pravda, Matej Mikula

Nový štvorvalec sa k autu hodí

Volkswagen Golf Sportsvan je v ponuke s dvomi benzínovými a s dvomi naftovými motormi. My sme testovali vozidlo poháňané 1,5-litrovým zážihovým štvorvalcom TSI s výkonom 96 kW (130 k). Ide o druhú najsilnejšiu výkonovú verziu v ponuke. Maximálny krútiaci moment má hodnotu 200 Nm. Výkon motora prenáša na prednú nápravu buď šesťstupňová manuálna prevodovka alebo sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka DSG. My sme testovali samočinnú prevodovku.

Spomínaný agregát autu vyhovuje. Vzhľadom na to, že disponuje funkciou vypínania dvoch valcov pri nízkom zaťažení, je vhodný aj do mesta. Vozidlo dokáže rýchlo odpichnúť do križovatky a zároveň má v mestskej premávke uspokojivú spotrebu. V obci sa spotreba pohybovala okolo hranice 6,5 l/100 km. Mimo nej sme dosiahli spotrebu približne o liter nižšiu. Na diaľnici v rýchlosti 130 km/h motor pracoval pri 2 700 ot./min a spotreba dosiahla úroveň 7,8 l/100 km. Kombinovaná spotreba sa ustálila na hodnote 6,8 l/100 km. Na druhej strane však musíme dodať, že auto, ktoré sme testovali, malo najazdených len niekoľko sto kilometrov, takže je predpoklad, že jeho reálna spotreba bude o niečo nižšia.

Kombinovaná spotreba sa ustálila na hodnote 6,8...
Kombinovaná spotreba sa ustálila na hodnote 6,8 l/100 km. Autor: Pravda, Matej Mikula

Podvozok Golfu Sportsvan je naladený mimoriadne pohodlne. Aj vďaka šestnásťpalcovým kolesám bez problémov odfiltroval nástrahy slovenských ciest. Nárazy od podvozka sa ozývali len minimálne a motor bolo počuť len pri prudkej akcelerácii. Miernym sklamaním je značný aerodynamický hluk prechádzajúci cez predné stĺpiky, ktorý posádku obťažuje hlavne počas cestovania po diaľnici. Automatická prevodovka DSG radí dobre a zvyšuje komfort jazdy.

Záver

Volkswagen Golf Sportsvan má potenciál osloviť množstvo zákazníkov. V jeho prospech hovorí dostatočná ponuka pohonných jednotiek a prevodoviek, výborný podvozok a veľa vnútorného priestoru. Z tohto hľadiska prekonáva väčšinu crossoverov. Tie na druhej strane zväčša ponúkajú odvážnejší dizajn a vyššiu svetlú výšku podvozku. V konečnom dôsledku tak môže rozhodovať cena.

Základná cena modelu je 15 990 eur.
Základná cena modelu je 15 990 eur. Autor: Pravda, Matej Mikula

Základná cena modelu je 15 990 eur. Ide o kombináciu jednolitrového trojvalca s výkonom 63 kW (85 k) a päťstupňovej manuálnej prevodovky. Štvorvalec 1,5 TSI je dostupný od strednej výbavy Edition Comfortline. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou stojí 20 640 eur. My sme testovali verziu s automatickou prevodovkou DSG v najvyššej výbave Edition Highline, ktorá má cenovku 24 820 eur.

Súčasťou najvyššej výbavy sú LED hlavné svetlomety, ergoActive sedadlo vodiča, palubný počítač Premium, adaptívny tempomat, parkovacie senzory vpredu a vzadu, dažďový senzor a vyhrievané predné sedadlá. Možnosť vylepšiť vozidlo ponúka bohatá príplatková výbava. Priplácať treba napríklad za navigáciu, parkovaciu kameru, bezkľúčový prístup a štartovanie a za väčšinu bezpečnostných asistentov. Výrobca poskytuje zákonnú dvojročnú záruku.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 351
Šírka (mm) 1 807
Výška (mm) 1 613
Rázvor (mm) 2 670
Objem batožinového priestoru (l) 500–590/1 520
Objem palivovej nádrže (l) 50
Prevádzková hmotnosť (kg) 1 464
Celková hmotnosť (kg) 1 920
Rozmer pneumatík 205/55 R16

Technické údaje

Typ motora radový zážihový s preplňovaním
Zdvihový objem motora (cm3) 1 498
Počet valcov 4
Výkon (kW/k pri ot./min) 96/130 pri 5 000–6 000
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 200 pri 1 400–4 000
Prevodovka 7-stupňová automatická dvojspojková
Poháňaná náprava predná
Max rýchlosť (km/h) 202
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,6
Spotreba (mesto/mimo/kombi) (l/100km) 6,3/4,4/5,1
Emisie CO2 (g/km) 116

Cena a záruka

Základná cena modelu 15 990 EUR
Základná cena testovanej verzie 24 820 EUR
Cena testovaného vozidla 25 690 EUR
Záruka 2 roky
Volkswagen Golf
		Sportsvan
Volkswagen
		Golf
		Sportsvan
+33Volkswagen Golf
		Sportsvan

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Volkswagen Golf Sportsvan #Volkswagen Golf #Volkswagen #1.5 TSI
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
7. 5. 2018zdraženie1.239 €zdraženie1.369 €
30. 4. 2018zdraženie1.237 €zdraženie1.367 €
23. 4. 2018zdraženie1.223 €zdraženie1.354 €
16. 4. 2018zdraženie1.213 €zlacnenie1.321 €
9. 4. 2018zlacnenie1.193 €zlacnenie1.338 €
2. 4. 2018zlacnenie1.194 €zdraženie1.355 €
26. 3. 2018zdraženie1.195 €zdraženie1.337 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk