Test:Peugeot 207 1,6 HDi

Takmer každý nový model takmer okamžite atakuje predajné štatistiky. My sme sa koncom jesene pozreli na Peugeot 207 1,6 HDi GT podrobne.

27.12.2006 00:27
Peugeot 207 1,6 HDi GT Foto:
Peugeot 207 1,6 HDi GT
debata

Dizajn modelu 207 si najmä vo verzii GT vychutnáva doslova každý detail súčasnej dizajnérskej tváre modelov tejto francúzskej značky. Atraktivitu vytiahne na pozorovateľa prakticky okamžite. Drzo usmiata maska chladiča so strieborným rebrovaním so vsadenými kruhovými hmlovkami.

Dizajn sa neskrýva, identifikuje sa okamžite

Identické hodnoty si prizná aj bočná časť. Nezaprie podobnosť s väčším modelom 307, no napriek tomu má vlastnú identitu. Bacuľatá zadná časť je opäť geneticky čistá, niet pochýb je to Peugeot.

Najviac 207 poteší v interiéri. Tu je cítiť generačný rozdiel medzi súčasným a predchádzajúcim modelom. Ponuka priestoru je doslova nadpriemerná, vo verzii GT však poteší všetky oči športovo orientovaných vodičov. Predné sedadlá s výrazným anatomickým tvarovaním potešia oko aj chrbát a v prípade nášho testovaného sa pridalo aj kožené čalúnenie.

Radosť v interiéri

Priestor na zadných sedadlách postačí pre deti aj dospievajúcich teenagerov a ak budú dvaja nebudú sa sťažovať v prípade, že spadajú do bežného výškového priemeru. V batožinovom priestore umiestnite 270 litrov batožiny, ich sklopenie umožní zvýšiť danú hodnotu na 952 litrov.

Vymenovanie pozitívnych hodnôt nekončí, kaplnka prístrojov ukrýva trojicu chrómovaných obručí tachometra, otáčkomera a združeného prístroja (palivomer a ukazovateľ teploty motora). Krásnemu motorkárskemu detailu sekunduje kvalitný plast na palubnej doske, naopak stredová konzola ponúka intímne známu scenériu zo sesterských modelov. Dávku hliníku a kovu poskytne hlavica radiacej páky a šľapky pedálov

Poteší tlačidlo detskej poistky. V našom prípade nechýbal ani menič na 6CD diskov, či dvojzónová klimatizácia. Poteší aj množstvo odkladacích priestorov vrátane klimatizovanej odkladacej schránky rozmerov XXL.

Výborne jazdí, veľa nepýta

Pod kapotou úradovala v súčasnosti najsilnejšia dieselová alternatíva, 110 koňový motor HDi s objemom 1,6 litra. Maximálny krútiaci predstavuje mimoriadne slušných 240 Nm (v overboostovom režime až 260 Nm). Dynamiku reprezentovali hodnoty zrýchlenia z 0–100 km/h za 10,1 sekundy, maximálna rýchlosť predstavuje 193 km/h.

Dynamika je uspokojivá prakticky vo všetkých jazdných režimoch, nároky bežného motoristu uspokojí s veľkou rezervou. Na svoje si prídu aj vyznavači športovej jazdy podvozok 207 je istý a má vypočítateľné reakcie, ostrejšiu jazdu pomerne skoro skrotí ESP, ktoré zasahuje pomerne skoro. Aktivuje po prekročení rýchlosti 50 km/h, po dosiahnutí tejto hranice ho nemožno vypnúť.

Práve väčšinu motoristovo bude zrejme viac zaujímať priemerná spotreba. Jazdiť s 207 1,6 HDi možno na hranici piatich litrov a ani pri dynamickej jazde v meste nevystúpi spotreba nad hranicu šiestich litrov. Hodnotíme to ako výbornú spotrebu.

Cena je relatívna

Konečné hodnotenie je mimoriadne pozitívne okrem jednej oblasti a tou je základná cena verzie GT. Tá je výkladnou skriňou päťhviezdičkového hodnotenia v testov Euro NCAP. Ponúka plný počet airbagov, ABS, stabilizačný systém ESP. Prirátajte komfort dvojzónovej klimatizácie, audiosústavu s CD meničom a razom pochopíte základnú cenu 740.000 Sk. Na druhej strane ani jedno vaše prianie neostane nesplnené.

Cena základného modelu: Peugeot 207 1,6 HDi GT: 740.000 Sk

Cena testovaného vozidla:  827.000 Sk

Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, stabilizačný systém ESP, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, superuzamykanie, alarm, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, automatická dvojzónová klimatizácia, panoramatická strecha, polokožené čalúnenie, parkovací asistent vzadu, automatické stierače, elektrochromatické spätné zrkadlo, 16“ hliníkové disky kolies, palubný počítač, autorádio RD4 (8×repro).

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Metalický lak: 12.000 Sk,  Hi-Fi JBL 30.000 Sk, menič na CD: 15.000 Sk, kožené čalúnenie: 40.000 Sk.

Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový vznetový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu common rail, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1560 cm3, maximálny výkon 80 kW (109 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 240 Nm pri 1750 ot/min (260 Nm – overboostový režim)

Priemerná spotreba: 6,2 litra/100 km

Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.

Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.

Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, stabilizačný systém ESP, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá

Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4030×1720×1470 mm, rázvor osí kolies 2540 mm, pohotovostná hmotnosť 1265 kg, celková hmotnosť 1710 kg, Objem batožinového priestoru 270/952 litrov,

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 10,1 s
Maximálna rýchlosť: 193 km/h

debata chyba
Články podľa značiek