Kia Ceed: Vyskúšali sme novinku zo Žiliny. A poznáme aj ceny!

Do tretej generácie modelu Ceed vkladá kórejská automobilka veľké nádeje. Ten totiž patrí do segmentu nižšej strednej triedy, ktorý v Európe stále predstavuje značné percento predajov. Aj preto Kiu Ceed vyvíjali špeciálne pre potreby európskych zákazníkov.

27.06.2018 06:00
IMG 20180619 132008 Foto:
Najlacnejšou možnosťou je Ceed s atmosférickým motorom MPi vo výbave Amber, ktorý stojí 13 990 eur.
debata (7)

Kórejská automobilka Kia patriaca do koncernu Hyundai-Kia je globálna značka. Okrem ázijského je prítomná aj na americkom a na európskom trhu. V každom kúte sveta sa snaží uspokojiť potreby tamojších zákazníkov. V prípade Európy je typickým príkladom model Ceed. Jeho tretiu generáciu vyvinuli v Nemecku a vyrába sa v našom žilinskom závode. Je preto logické, že je šitá na mieru európskym motoristom.

Najnovšiu generáciu sprevádza niekoľko podstatných zmien vrátane samotného názvu. Odteraz sa bude tento model nižšej strednej triedy volať Ceed a nie c’eed ako v minulosti. V rámci karosárskych verzií bude v ponuke hatchback, kombi s označením SW a koncom roka pribudne aj štýlový shooting brake. Trojdverová verzia nazývaná pro_ceed sa už vyrábať nebude.

Vďaka širšej karosérii a grafike zadných... Foto: Pravda, Matej Mikula
IMG 20180619 132123 Vďaka širšej karosérii a grafike zadných svetiel má Kia Ceed široký postoj, ktorý vzbudzuje dojem stability.

Nová Kia Ceed je postavená na platforme K2. Oproti predchodcovi je o 20 milimetrov širšia a o 23 milimetrov nižšia. Pri pohľade zboku zaujme dynamicky sa zvažujúca silueta. Vďaka širšej karosérii a grafike zadných svetiel má Kia Ceed široký postoj, ktorý vzbudzuje dojem stability. Vpredu upúta nové usporiadanie LED denného svietenia. Štyri štvorcové diódy obklopujú hlavný svetlomet. Ide o dizajnový vývoj „kociek ľadu“, ktoré boli dovtedy výsadou verzií GT a GT Line. Predná maska má už tradične tvar „tigrieho nosa“.

V rámci novinárskej prezentácie v slnečnom Portugalsku sme mali možnosť vyskúšať si novú Kiu Ceed poháňanú 1,4-litrovým zážihovým štvorvalcom T-GDi a 1,6-litrovým vznetovým štvorvalcom CRDi v slabšej výkonovej verzii. Okrem silnejšieho dieselu je v ponuke ešte aj preplňovaný litrový benzínový trojvalec a atmosférický benzínový štvorvalec. Slabšie zážihové motory sú k dispozícii výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Najsilnejší benzínový a oba naftové motory možno spárovať aj so sedemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou.

Ako prvú sme skúsili verziu s 1,4-litrovým benzínovým štvorvalcom a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Motor s výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 242 Nm je výborne vyvážený. Pri defenzívnej jazde je tichý a vďaka preplňovaniu má dostatok sily aj pri nízkych otáčkach. Keď sa však vodič rozhodne pre rýchlejšie prejazdy zákrut, agregát mu ochotne vyhovie a poskytne potrebný výkon.

Dynamickú jazdu umožňuje veľmi dobre nastavený podvozok. Ten je príjemne tuhý a vďaka prepracovanej zadnej náprave dodáva autu mimoriadnu stabilitu. Kia Ceed na príplatkových sedemnásťpalcových diskoch bola dobre ovládateľná aj vďaka voliteľným pneumatikám Michelin Pilot Sport 4. Radiaca páka manuálnej prevodovky má krátke dráhy a pracuje bezchybne.

Následne sme vyskúšali vozidlo s rovnakou pohonnou jednotkou spolupracujúcou s automatickou dvojspojkou. Prevodovka radila hladko a nedávala o sebe zbytočne vedieť. Jej reakcie dokáže zostriť športový režim, ktorý upraví aj správanie akcelerátora a volantu.

Kia Ceed na príplatkových sedemnásťpalcových... Foto: Pravda, Matej Mikula
IMG 20180619 132106 Kia Ceed na príplatkových sedemnásťpalcových diskoch bola dobre ovládateľná aj vďaka voliteľným pneumatikám Michelin Pilot Sport 4.

Z dvoch možných vznetových motorov sme dostali možnosť vyskúšať si ten slabší s výkonom 85 kW (115 k) skombinovaný s automatickou prevodovkou. V prípade dvojspojkovej prevodovky má motor krútiaci moment 300 Nm. Zvuk dieselového motora bolo v kabíne počuť viac ako v prípade benzínového. Napriek dostatočnému krútiacemu momentu a automatickej prevodovke neakceleroval Ceed v tejto konfigurácii tak pružne, ako by sme čakali. Táto verzia bude vyhovovať pokojným vodičom oceňujúcim nízku spotrebu paliva.

Pokiaľ ide o interiér, Kii Ceed sa dá vyčítať len málo. Interiér tvoria väčšinou mäkčené plasty, no tie sú príkladne spracované. Detaily sú z matného hliníka, prípadne z čierneho lesklého plastu. Volant dobre padne do ruky a zároveň má na sebe umiestnené tlačidlá od multimédií a adaptívneho tempomatu. Palubná doska je orientovaná na vodiča, čo uľahčuje manipuláciu s tlačidlami ventilácie a ovládanie voľne stojacej dotykovej obrazovky informačno-zábavného systému.

Slabšia naftová verzia bude vyhovovať pokojným... Foto: Pravda, Matej Mikula
IMG 20180619 132047 Slabšia naftová verzia bude vyhovovať pokojným vodičom oceňujúcim nízku spotrebu paliva.

Za nedostatok považujeme veľký skok medzi jednotlivými stupňami výbav. Kým najvyššia výbava mala vyhrievanie aj ventiláciu predných sedadiel, výbave bez týchto možností chýbal celý kus palubnej dosky. Interiér nižšej výbavy mal aj menej dekoračných prvkov, čo znižovalo kvalitatívny dojem.

Nová Kia Ceed je už v predaji. Na začiatok môžu záujemcovia počítať s uvádzacími zľavami. Najlacnejšou možnosťou je Ceed s atmosférickým motorom MPi vo výbave Amber, ktorý stojí 13 990 eur. K dispozícii sú potom ďalšie tri stupne výbavy, pričom najvyšší First Edition možno skombinovať len s najsilnejším benzínovým a naftovým motorom.

Cenník tretej generácie Kia Ceed (akciové ceny)

Benzínové motory

Motor Výkon (kW/k) Prevodovka Amber Silver Gold First Edition
1,4 MPi 73,6/100 6M 13 990 € 14 690 € 16 190 €  
1,0 T-GDi 88,3/120 6M 15 690 € 17 190 €  
1,4 T-GDi 103/140 6M 16 590 € 18 090 € 20 490 €
1,4 T-GDi 103/140 7A DCT 19 890 € 22 290 €

Naftové motory

Motor Výkon (kW/k) Prevodovka Amber Silver Gold First Edition
1,6 CRDi 85/115 6M 17 290 € 17 990 €  
1,6 CRDi 100/136 6M 19 890 € 22 290 €
1,6 CRDi 100/136 7A DCT 21 690 € 24 090 €

Rozmery, hmotnosti, objemy

Dĺžka (mm) 4 310
Šírka (mm) 1 800
Výška (mm) 1 447
Rázvor (mm) 2 650
Svetlá výška (mm) 140
Objem batožinového priestoru (l) 395
Objem palivovej nádrže (l) 50
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 325–1 477
Celková hmotnosť (kg) 1 760–1 900

Technické údaje (benzínové motory)

Typ motora 1,4 MPi 1,0 T-GDi 1,4 T-GDi 1,4 T-GDi
Zdvihový objem (cm3) 1 368 998 1 353 1 353
Počet valcov 4 3 4 4
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 7-stupňová automatická dvojspojková
Výkon (kW/k pri ot./min) 73/100 pri 6 000 88/120 pri 6 000 103/140 pri 6 000 103/140 pri 6 000
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 134 pri 3 500 172 pri 1 500–4 000 242 pri 1 500–3 200 242 pri 1 500–3 200
Max rýchlosť (km/h) 183 190 210 205
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 12,6 11,1 8,9 9,2
Spotreba (mesto/mimo/kombi) (l/100km) 7,9/5,3/6,2 6,7/4,8/5,5 7,1/4,9/5,7 6,6/4,8/5,5

Technické údaje (naftové motory)

Typ motora 1,6 CRDi 1,6 CRDi 1,6 CRDi
Zdvihový objem (cm3) 1 598 1 598 1 598
Počet valcov 4 4 4
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 7-stupňová automatická dvojspojková
Výkon (kW/k pri ot./min) 85/115 pri 4 000 100/136 pri 4000 100/136 pri 4000
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 280 pri 1 500–2 750 280 pri 1 500–3 000 320 pri 2 000–2 250
Max rýchlosť (km/h) 192 200 200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,9 10,2 9,9
Spotreba (mesto/mimo/kombi) (l/100km) 4,4/3,6/3,9 4,6/3,8/4,1 4,4/4/4,2
Kia Ceed 2019
Kia Ceed 2019
+37Kia Ceed 2019

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Kia Ceed #prvá jazda #1.4 T-GDI #1.6 CRDi
Články podľa značiek