Prvá jazda: Volvo V60 – to pravé Švédsko

30.06.2018 07:00

Švédska automobilka sa nevzdáva toho v čom je dobrá. Volvo a kombi idú jednoznačne dohromady. Model strednej triedy s označením V60 dostal svoje druhé dejstvo. Vyskúšať sme ho boli na cestách neďaleko Barcelony.

Nové Volvo V60 sa dizajnom hlási k rodinnému...
Nové Volvo V60 sa dizajnom hlási k rodinnému klanu. Autor: Volvo

Minulá generácia V60 sa vyrábala v rokoch 2010 až 2018 a musíme uznať, že vyzerala dobre. Generácia druhá je ešte lepšia. Vozidlo prevzalo nový dizajnový jazyk, ktorým hovorí už niekoľko modelov švédskej automobilky.

Veľká maska chladiča a na mieste svetiel Thorove kladivo. Zadné svetlá zasahujúce od strechy až ku značke. To všetko dáva V60 jasnú identitu. Volvo sa v tomto prípade nevybralo cestou novej XC40. Žiadne zbytočné farebné kombinácie a snahy o zaujatie.

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou ide o...
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou ide o veľký dizajnový skok. Autor: Volvo

V60 je dizajnovo dospelá a dôstojná. Dynamické a ostré línie striedajú neopozerané tvary a robustné oblúky. Na parkovisku nepôsobí vulgárne, nesnaží sa pútať pohľady a aj tak ich predsa akosi priťahuje. Unifikovaný dizajn vo všeobecnosti prináša niekoľko úskalí, ktorým sa nevyhlo ani Volvo.

Asi najväčším je fakt, že modely sa podobajú. Človek, ktorý sa o autá nijak zvlášť nezaujíma bude mať veľký problém rozpoznať, že pred ním v diaľke ide model V60 a nie V90. Každopádne bude vedieť, že ide o Volvo.

Na ceste sa Volvo v60 zdá byť ľahšie a menšie...
Na ceste sa Volvo v60 zdá byť ľahšie a menšie ako v skutočnosti je. Autor: Manuel Giron (Volvo)

Všetky modely, ktoré sme mali možnosť vyskúšať boli v najvyššej výbave Inscription. To znamená, že vo vnútri sa nachádzala koža, drevo a leštený hliník. Pocit z interiéru je veľmi dobrý. Švédi opäť dokázali vyrobiť vozidlo, na palube ktorého vládne pokoj. Akoby sa hluk a zhon okolia posádky netýkali.

Už po prvých stovkách metrov je jasné, že do vnútra neprenikajú takmer žiadne zbytočné decibely. Tak ako exteriér, aj rozmiestnenie a tvar vnútra mimoriadne pripomína väčšiu V90. Rozdiel je, samozrejme, v objeme miesta. Nemáme pocit, že V60 by ho ponúkala málo. Navyše nám osobne sa viac páči svetlý interiér, ktorý spolu s panoramatickou strechou dodáva väčší pocit vzdušnosti a priestoru.

Benzínový motor má náskok v kultúre chodu aj...
Benzínový motor má náskok v kultúre chodu aj jazdnom prejave. Autor: Manuel Giron (Volvo)

Napriek tomu, že na palube vládne akýsi zvláštny švédsky pokoj, vodič podvedome nie je nútený jazdiť defenzívne. Ani to nie je potrebné. V60 v zákrutách prekvapivo pôsobí ako omnoho ľahšie auto. Riadenie je nezvyklo komunikatívne a vodičove povely sú okamžite prenášané na asfalt.

V stúpaniach na horu Monserrat neďaleko Barcelony sme na chvíľu zabudli na to, že ide o kombík strednej triedy. Spokojní sme boli aj s 8 stupňovým automatom. Síce nemá dve spojky, no ani ich nepotrebuje.

Naftové motory z ponuky nezmizli. V budúcnosti...
Naftové motory z ponuky nezmizli. V budúcnosti sa do cenníkov dostane aj hybrid. Autor: Volvo

Na diaľnici sa k slovu dostáva vylepšený poloautonómny režim jazdy. Ten je aktuálne lepší ako v modeli V90, ktorý sme mali možnosť vyskúšať v minulosti. Elektronika drží auto v jazdných pruhoch istejšie a jazda je plynulejšia. Vodič musí byť aj naďalej prítomný na volante aspoň jednou rukou. Aj keď my preventívne odporúčame dve.

Rozhodujúca pre predajnosť v Európe bude aj ponuka motorov. Kým príbuzný sedan S60 definitívne nebude mať naftové motory, V60 ich dostane. Dôvodom je fakt, že Volvo očakáva predaje S60 najmä v USA a Číne. V Európe sa sedany predávajú len okrajovo a teda pridanie naftového motora do ponuky nemá pre automobilku hlbší význam. Na druhej strane kombi bude úspešné práve na starom kontinente, kde aj napriek všeobecnej nevôli voči naftovým motorom má tento typ pohonu potenciál.

My sme na krátky čas dostali možnosť zoznámiť sa s naftovou verziou D4 s výkonom 190 koní a benzínovým štvorvalcom T6 produkujúcim až 310 koní, ktoré automat posiela na obe nápravy. V ponuke modelu V60 neskôr pribudne aj hybridný pohon.

Benzínový motor nám vďaka svojim parametrom prišiel živší. Automobil s ním je obratnejší a lepšie reaguje na pokyny plynového pedálu. Počas práce tejto pohonnej jednotky bolo na palube väčšie ticho a menej vibrácií.

Kým benzínový motor oficiálne zrýchľuje na 100 km/h za 5,8 sekundy. Naftovému to trvá 7,8 sekundy. V tomto prípade je na palube trochu viac vibrácií, no agregát svoj naftový pôvod veľmi dobre maskuje. V60 je s ním o čosi menej obratnejšia. Môže za to aj pohon len prednej nápravy.

Záver

Druhá generácia modelu V60 má potenciál na to, aby „obsypala ulice“. Nie je prehnane agresívna, nemá na seba plasty a zvýšený podvozok. Je elegantná a dôstojná. A práve to možno zmení prípadná verzia CrossCountry, ktorá dá zákazníkom to, po čom túžia.

Interiér taktiež čerpal inšpiráciu vo väčších...
Interiér taktiež čerpal inšpiráciu vo väčších modeloch. Autor: Volvo

Nový dizajnový jazyk Volva je stále neopozeraný a svieži. Švédi našťastie zachovali aj naftový pohon. Ten však nie je možné skombinovať v pohonom všetkých kolies. Ten, kto chce roztáčať obe nápravy tak bude musieť siahnuť po hybridnej alebo benzínovej verzii.

Základná cena na Slovensku sa pohybuje od 39 780 eur až do 54 950 eur za benzínový motor s najvyššou výbavou. Naftové motory produkujú 150 a 190 koní. Hybrid u nás zatiaľ dostupný nie je.

Cenník Volva V60

Benzínový motor

Motor Výkon (kW/k) Prevodovka Momentum Inscription
T6 AWD 228/310 8A 51 090 € 54 950 €

Naftové motory

Motor Výkon (kW/k) Prevodovka Momentum Inscription
D3 110/150 6M 39 780 € 43 640 €
D3 110/150 8A 41 980 € 45 840 €
D4 140/190 6M 42 980 € 46 840 €
D4 140/190 8A 45 180 € 49 040 €

Rozmery, hmotnosti, objemy

Dĺžka (mm) 4 761
Šírka (mm) 1 850
Výška (mm) 1 427
Rázvor (mm) 2 872
Objem batožinového priestoru (l) 529/1 441
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 620–1 754

Technické údaje (benzínový motor)

Typ motora T6
Zdvihový objem (cm3) 1 969
Počet valcov 4
Prevodovka 8-stupňová automatická
Výkon (kW/k pri ot./min) 228/310 pri 5 700
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 400 pri 2 200 – 5 100
Max rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 5,8
Spotreba (kombi) (l/100km) 7,2

Technické údaje (naftové motory)

Typ motora D3 D3 D4 D4
Zdvihový objem (cm3) 1 969 1 969 1 969 1 969
Počet valcov 4 4 4 4
Prevodovka 6-stupňová manuálna 8-stupňová automatická 6-stupňová manuálna 8-stupňová automatická
Výkon (kW/k pri ot./min) 110/150 pri 3 750 110/150 pri 3 750 140/190 pri 4 250 140/190 pri 4 250
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 320 pri 1 750–3 000 320 pri 1 750–3 000 400 pri 1 750–2 250 400 pri 1 750–2 250
Max rýchlosť (km/h) 205 205 220 220
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,9 9,9 7,9 7,9
Spotreba (kombi) (l/100km) N/A 4,5 4,4 4,5
Volvo
		V60
Volvo
		V60
+15Volvo
		V60

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Volvo V60 #Volvo #prvá jazda #kombi
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 10. 2018zdraženie1.330 €1.391 €
22. 10. 2018zlacnenie1.329 €zlacnenie1.391 €
15. 10. 2018zdraženie1.330 €zlacnenie1.394 €
8. 10. 2018zdraženie1.329 €zdraženie1.424 €
1. 10. 2018zdraženie1.301 €1.408 €
24. 9. 2018zlacnenie1.286 €zlacnenie1.408 €
17. 9. 2018zlacnenie1.287 €zlacnenie1.409 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk