Prvá jazda: Nissan Qashqai – motorové zlepšenie

Nissan Qashqai, ako jeden z najpredávanejších SUV modelov na svete, dostal nový motor. Je ním 1,33 litrový štvorvalec, ktorý nahrádza 1,2 a 1,6 litrové benzínové pohonné jednotky. Dobrou správou je, že do histórie odchádza CVT prevodovka, ktorú nahrádza dvojspojkový automat DCT so 7 rýchlostnými stupňami. Okrem toho japonský výrobca vylepšil svoj multimediálny systém.

03.11.2018 00:00
debata
Nový motor nahrádza dvojicu starších... Foto: Nissan
Nissan Qashqai Nový motor nahrádza dvojicu starších benzínových pohonných jednotiek.

Nová pohonná jednotka bude jediným benzínovým motorom v ponuke modelu Qashqai. Ponúkne takmer totožné výkony ako odchádzajúca dvojica. Slabšia verzia je naladená na výkon 140 koní. Silnejší variant ponúkne 160 koní.

Novinka vznikla zo spolupráce medzi Nissanom, Mercedesom, Renaultom a Mitsubishi. Agregát spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6d-Temp. Je vybavený filtrom pevných častíc. V priebehu roka má byť robených jeho milión kusov týchto pohonných jednotiek. Nový motor v službách Nissanu Qashqai sme mali možnosť vyskúšať na cestách v okolí Barcelony.

Nissan upravil aj informačno-zábavný systém. Foto: Nissan
Nissan Qashqai Nissan upravil aj informačno-zábavný systém.

Silnejšia verzia nahrádza 1,6 litrový štvorvalec

Doteraz bol Nissan Qashqai poháňaný aj benzínovým štvorvalcom s objemom 1,6 litra, ktorý dosahoval výkon 163 koní. Novinka má výkon nižší o 3 konské sily. Maximálny krútiaci moment sa zvýšil o 10 Nm na 260 Nm pre manuálnu prevodovku. Automat má k dispozícii 270 Nm.

Starší motor sa vyznačoval pomerne veľkou „turbodierou“ spolu s prudkým a krátkym nástupom plnej sily. Priebeh krútiaceho momentu novej pohonnej jednotky je lepšie predvídateľný a lepšie rozložený. Agregát má stále časový odstup od stlačenia plynového pedálu po nástup turba. Napriek tomu je v nízkych otáčkach živší a lepšie reaguje ako jeho predchodca.

Výkonnejšia verzia nového motora jazdí pocitovo... Foto: Nissan
Nissan Qashqai Výkonnejšia verzia nového motora jazdí pocitovo lepšie ako odchádzajúci agregát s objemom 1,6 litra.

V spojení s automatickou prevodovkou je pohonná jednotka prekvapivo zohratá. Čakali sme, že Nissanu chvíľu potrvá, kým dve novinky zladí. Pri plnej akcelerácii automatická prevodovka necháva otáčkomer agregátu dosiahnuť až hodnotu 6-tisíc otáčok. V bežných podmienkach je motor veľmi dobre odhlučnený.

Slabšia verzia stačí

Lepší dojem v nás však zanechala slabšia verzia s výkonom 140 koní, ktorá nahrádza 1,2 litrový štvorvalec. Túto verziu je možné spojiť len s manuálnou prevodovkou. Krútiaci moment je v tomto prípade stanovený na 240 Nm.

Slabšia verzia pohonnej jednotky jazdným... Foto: Nissan
Nissan Qashqai Slabšia verzia pohonnej jednotky jazdným prejavom za silnejším naladením zaostáva len minimálne.

Rozdiel v jazdných prejavoch oboch motorov je skutočne malý. Aj slabšia verzia pohonnej jednotky ide ochotne do otáčok, pričom do interiéru nepreniká o nič viac hluku ako v prípade silnejšej verzie. Slabšia verzia je dostatočná pre väčšinu potrieb typického majiteľa modelu Qashqai, ktorý má podľa Nissanu viac ako 46 rokov. Nový motor nás rozhodne presvedčil o tom, že má lepší jazdný prejav ako dvojicu, ktorú nahrádza.

Multimediálny systém len dobieha zameškané

Nissan prekopal svoj multimediálny systém spolu s navigáciou, vďaka čomu sa priblížil ku konkurencii. Stále ju však nepredbehol. Displej s uhlopriečkou 7 palcov má rozhodne lepšie rozlíšenie, ktoré používal doteraz.

Nová navigácia umožňuje aj trojrozmerné zobrazovanie budov. Vodič si navyše môže adresu svojho cieľa priniesť do auta na svojom mobilnom telefóne prostredníctvom aplikácie, ktorá sa nahrá do auta po spojení mobilného zariadenia prostredníctvom systému Bluetooth. Systém dokáže rovnako využívať internet získavaný z mobilného zariadenia alebo externého wifi. Sim karta v ňom zabudovaná nie je. Poslať adresu do auta na diaľku možné nie je.

Čitateľnosť displeja na priamom slnku je stále na podpriemernej úrovni. Môže za to aj sklon obrazovky zabudovaný do palubnej dosky. Obrazovka nie je orientovaná na vodiča, je natočená neutrálne do interiéru.

Ceny

Základná cena nového motora je na slovenskom trhu stanovená na 17 290 eur. Silnejšia verzia v základnej výbave Visia stojí 18 960 eur. Za model s automatom si zákazníci priplatia ďalších 2 180 eur.

Základná cena obnoveného SUV je na slovenskom... Foto: Nissan
Nissan Qashqai Základná cena obnoveného SUV je na slovenskom trhu na úrovni 17 290 eur.

V najvyššej výbave Tekna+ ceny nového motora začínajú na sume 28 130 eur a pokračujú cez hodnotu 29 800 eur až k 31 980 eur. Nový displej spolu s navigáciou je sériovo dostupný od výbavy N-Connecta.

Model DIG-T 140 DIG-T 160 DIG-T 160 DCT
Počet valcov 4 4 4
Objem (cm3) 1 332 1 332 1 332
Výkon (kW/k/ot) 104/140/5 000 117/160/5 500 117/160/5 500
Krútiaci moment (Nm/ot) 240/1 600 – 3 500 260/1 600 – 3 500 270/1 600 – 3 500
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 7-stupňová automatická
Zrýchlenie (s) 10,9 8,9 9,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 193 200 198
Výbava Verzia Cena (eur)
Visia DIG-T 140 17 290
Visia DIG-T 160 18 960
Visia DIG-T 160 DCT 21 140
Visia dCi 115 18 020
Acenta DIG-T 140 19 815
Acenta DIG-T 160 21 485
Acenta DIG-T 160 DCT 23 665
Acenta dCi 115 20 545
N-Connecta DIG-T 140 22 630
N-Connecta DIG-T 160 24 300
N-Connecta DIG-T 160 DCT 26 480
N-Connecta dCi 115 23 360
Tekna DIG-T 140 25 380
Tekna DIG-T 160 27 050
Tekna DIG-T 160 DCT 29 230
Tekna dCi 115 26 410
Tekna+ DIG-T 140 28 130
Tekna+ DIG-T 160 29 800
Tekna+ DIG-T 160 DCT 31 980
Tekna+ dCi 115 29 160
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
+24Nissan Qashqai

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #test #Nissan #SUV #motor #Nissan Qashqai
Články podľa značiek