Test: Hyundai Tucson 1,6 T-GDI – zmodernizovaný bestseller

Kórejská automobilka omladila jej najlepšie sa predávajúce SUV. Tucson dostal niekoľko zmien ako v exteriéri, tak aj v interiéri. Pohonná jednotka 1,6 T-GDI ostáva bez výraznejších zmien. Ponuka motorov však obmene neušla.

28.10.2018 07:00
debata (2)
Hyundai Tucson tretej generácie je na trhu od... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Hyundai Tucson Hyundai Tucson tretej generácie je na trhu od 2015.

Hyundai Tucson je aktuálne v predaji vo svojej tretej generácii. Tá na trh prišla v roku 2015. Dnes je už v predajniach faceliftovaná verzia, ktorá má udržať vysoký záujem o tento model.

O tento model je záujem ako v USA, tak aj v Európe. Príchod aktuálnej generácie navyše výrazne akceleroval predaje. Kým v roku 2015 Hyundai predal 36 094 kusov tohto modelu, o rok neskôr to bolo už 147 072 kusov. V roku 2017 predaje prekonali hranicu 152-tisíc kusov.

Hyundai Tucson poslednej generácie výrazne... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Hyundai Tucson Hyundai Tucson poslednej generácie výrazne zvýšil predaje modelu.

Vysoký záujem o Tucson prevláda aj na slovenskom trhu. Model šliape na päty najpredávanejšiemu modelu značky Hyundai, ktorým je i30. V rámci predajov SUV modelov na Slovensku za prvé tri mesiace roka 2018 skončil Tucson na druhom mieste. Automobil jednoducho trafil recept na úspech. Ide o robustné SUV s dynamickými líniami, dobrou výbavou a prijateľnou cenou.

Jemné úpravy

Dizajnéri modelu Tucson vymenili niekoľko častí karosérie. Napriek tomu na prvý pohľad vyzerá veľmi podobne ako jeho pôvodná verzia. Spoľahlivým poznávacím znamením sú predné denné LED svetlá. Po novom ide o zalomený pásik v tvare písmena „L“. Pôvodne bol rovný.

Denné LED svetlá sú v tvare písmena... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Hyundai Tucson Denné LED svetlá sú v tvare písmena "L".

Výrobca prepracoval celú prednú časť vozidla. Mriežka chladiča je väčšia a viac pripomína nové Santa Fe alebo Konu. Zmenený bol aj predný nárazník. Výrobca upravil dizajn 17 až 19 palcových zliatinových kolies. Na streche klasická anténa ustúpila „žraločej plutve“.

Vzadu výrobca zmenil tvar svetiel a rovnako prepracoval nárazník. Okrem toho odrazky posunul o niečo vyššie, k hornej línii evidenčného čísla. Ďalšie zmeny sa odohrali v interiéri auta. Hyundai prepracoval celú hornú časť palubnej dosky.

Displej vystúpil z palubnej dosky. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Hyundai Tucson Displej vystúpil z palubnej dosky.

Už na prvý pohľad je jasné, že svoju pozíciu zmenil 7-palcový displej. Ten už nie je integrovaný do palubnej dosky, ale stojí samostatne. Vďaka tomu sa zmenili výduchy ventilácie. Hyundai použil kvalitnejšie plasty, takže interiér pôsobí hodnotnejšie. Rovnako sa nebránil ani použitiu kože.

K zmene prístrojového štítu nedošlo. Ten sa aj naďalej vyznačuje jednoduchými tvarmi, ktoré sú síce jasné a dobre čitateľné, no vo vodičovi nenechávajú žiadnu emóciu. Posádka na zadných sedadlách má k dispozícii dostatok miesta ako pre nohy, tak aj pre hlavu. Okrem toho výrobca druhý rad vybavil vyhrievaním sedadiel, výduchmi ventilácie a USB vstupom.

Prepracovaná je celá horná časť palubnej dosky. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Hyundai Tucson Prepracovaná je celá horná časť palubnej dosky.

Najvýkonnejší benzínový motor

Testovaný automobil bol vybavený druhým najvýkonnejším motorom v ponuke. Je ním 1,6 litrový preplňovaný benzínový štvorvalec s výkonom 177 koní. Napriek tomu, že ide o najvýkonnejší agregát, nie je pre tento typ úplne ideálny.

Benzínový 1,6 litrový motor s preplňovaním je... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Hyundai Tucson Benzínový 1,6 litrový motor s preplňovaním je aj naďalej smädný.

V spojení so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou DCT a s pohonom prednej nápravy zrýchľuje takto vybavený Tucson na 100 km/h za 8,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 201 km/h. Pohonná jednotka dosahuje krútiaci moment 265 Nm, ktorý je dostupný už od 1 500 otáčok a trvá až do 4 500 otáčok. Nástup sily teda prichádza pomerne skoro. Vytáčanie agregátu nemá zmysel. Zvukový prejav pohonnej jednotke navyše nepatrí k tým najlákavejším.

Najväčším nepriateľom tejto pohonnej jednotky je spotreba. Tá sa pri pokojnej jazde v priemere pohybuje na úrovni 8 l/100 km. V meste sa vodič musí zmieriť s odberom približne 10 litrov benzínu na 100 kilometrov. Vzhľadom na jazdné výkony tohto motora ide podľa nás o vysokú spotrebu. V prípade pohonu oboch náprav je výsledok ešte vyšší.

Hyundai Tucson má v ponuke aj nový 1,6 litrový... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Hyundai Tucson Hyundai Tucson má v ponuke aj nový 1,6 litrový naftový motor alebo mild-hybridný systém.

Po facelifte však Tucson dostal nový 1,6 litrový naftový motor CRDi, ktorý nahrádza starší 1,7 litrový štvorvalec. Vyskúšať sme ho mali možnosť v sesterskom modeli Kia Sportage a príjemne prekvapil. Rovnako je model dostupný aj 2,0 litrovým naftovým motorom s mild-hybridným systémom.

Dospelý jazdný prejav

Facelift nezmenil jazdné vlastnosti kórejského SUV. Automobil je stále zameraný najmä na pokojnú a komfortnú jazdu. Účinok posilňovača riadenia je pomerne silný, vďaka čomu spoľahlivo filtruje takmer všetky informácie spod predných kolies. Ani zmena jazdného režimu tento stav príliš nezmení.

Zadná náprava všetkých verzií modelu Tucson je viacprvková, čo prináša na palubu väčší komfort najmä na nerovnej ceste. V zákrutách sú náklony karosérie v norme. Do priestoru pre cestujúcich preniká len tlmený hluk.

Na parkovisku pomáha okrem pracovitého posilňovača riadenia aj kvalitná zadná kamera, prípadne 360 stupňový kamerový systém. Tucson je vybavený aj systémom na udržanie v jazdných pruhoch, ktorý je možné vypnúť a zapnúť jednoduchým stlačením tlačidla. Pomocník je užitočný najmä počas diaľničných presunov, kedy aktívne zasahuje do riadenia, aby automobil udržal v jazdnom pruhu.

Záver

Facelift priniesol pod kapotu modelu Tucson najmä obnovenú naftovú techniku. Exteriérových dizajnových zmien je síce niekoľko, no spoločne sa nepodpísali pod dizajnovú revolúciu tohto SUV. Najviac viditeľné zmeny sa odohrali v interiéri, kde nad palubnú dosku vystúpil displej.

Základná cena ostáva nezmenená na hodnote 18... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Hyundai Tucson Základná cena ostáva nezmenená na hodnote 18 990 eur.

Základná cena modelu ostáva nezmenená, teda 18 990 eur. V základe je Tucson dostupný s 1,6 litrovým motorom bez turba s výkonom 132 koní. Testovaný motor 1,6 T-GDI je k dispozícii až v druhej výbave s názvom Family a s cenovkou od 22 190 eur. Za dvojspojkovú prevodovku sa dopláca 2-tisíc eur.

Rozmery, Objemy, hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška (mm) 4 480/1 850/1 645
Rázvor náprav (mm) 2 670
Minimálna svetlá výška podvozku (mm) 172
Objem kufra (l) 513/1 503
Objem nádrže (l) 62
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 502 – 1 668

Technické údaje

Motor benzínový preplňovaný štvorvalec
Objem motora (ccm) 1 591
Max. výkon (kW/ot.) 130/5 500
Krút. moment (Nm/ot.) 265/1 500 – 4 500
Prevodovka 7A
Poháňaná náprava predná
Max. rýchlosť (km/h) 201
0 – 100 km/h (s) 8,9
Priemerná spotreba na 100 km (l) 7,0
Priemerná spotreba počas test (l) 8,2
Cena modelu od 18 990 €
Cena testovanej verzie 22 190 €
Záruka 5 rokov bez obmedzenia počtu najazdených km
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
+23Hyundai Tucson

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #test #SUV #T-GDI #Hyundai Tucson
Články podľa značiek