Test: Renault Clio

Väčší, lepší, bezpečnejší. To je skrátené porovnanie predchádzajúcej a novej generácie francúzskeho Clia. Po druhýkrát sme si auto roka 2006 vyskúšali s motorom 1.2 16V vo verzii Authentique.

04.08.2006 13:28
Renault Clio Foto:
Renault Clio 1.2 16V Authentique
debata

Clio III je oproti „dvojke“ omnoho dospelejšie. Nie je to dané len exteriérovou a výraznou interiérovou podobou s väčším Méganom, ale hlavne jeho vlastnosťami. Na cestách sa správa vyzreto a vytvára dojem, že sedíte v aute o triedu vyššom.

Kvalita & elegancia

Naše Clio kombinovalo čierny interiér s množstvom doplnkov imitujúcich hliník ako  sú lemy reproduktorov a výduchov klimatizácie, lišta na palubnej doske, kľučky dverí. Vytváralo to veľmi hodnotný dojem a týchto zopár malých detailov subjektívne posunulo auto do vyšších sfér. Úprimnú radosť vám spravia aj športovo ladené budíky – prehľadné a efektné. Polohu za volantom nájdete vďaka nastaviteľnému volantu jednoducho, veľká celková presklenná plocha zabezpečuje výborný výhľad z auta. Nočnú jazdu spríjemňovalo nasvecovanie zákrut pomocou prídavného reflektora, ktorý tým zvyšuje bezpečnosť jazdy v serpentínach i v meste.

Rázvor dlhý 2575 mm si budú cestujúci na zadných sedadlách nesmierne pochvaľovať. Štyria dospelí sa v aute odvezú v úplnom pohodlí.

Vonkajší dizajn je zmesou ostrých čiar a jemných oblín, čo vytvára zaujímavú hranatú bacuľatosť. V sýtej bordovej farbe, s hmlovkami a chrómovanými vonkajšími kľučkami dverí má Clio sebavedomia na rozdávanie.

Luxusný základ

Najslabší benzínový motor s objemom 1,2-litra a štvorventilovou technikou je vyslovene mestský typ pohonu. Jeho 65 koní si musíte vypýtať otáčkami, v meste je však ako doma. Svižné štrikovanie preplnenou dopravou, to je jeho doména. Keď mu pritlačíte na krk, chuť po palive môže vybehnúť cez sedem litrov na sto kilometrov. Bez akéhokoľvek obmedzovania dosiahnete spotrebu okolo šiestich litrov. S danou výbavou poskytuje Clio komfortné zvezenie na vysokej úrovni v útrobách aglomerácií. Za hranicami mesta je 1.2-ka trochu vystrašená – udrží diaľničné tempo, predbehne kolónu avií, ale nebude sa cítiť príjemne. Obzvlášť pri takom podvozkom potenciáli, aký Clio má, pôsobí motor zakríknuto. Vďaka dostatočne dlhému rázvoru má Clio more priľnavosti. Ak sa správne zahryzne, nepustí.

Správna voľba

Clio 1.2 16V je absolútne ideálny spoločník na každodenné cestovanie v meste. Oceníte najmä nízku spotrebu a pohodlie, s akým sa auto vedie po cestách. Vyššia cena vozidla je daňou za nádych luxusu v interiéri.

Cena základného modelu Renault Clio 1.2 16V Authentique: 381.900 Sk
Cena testovaného vozidla: 460.500 Sk (- 30.000 Sk pri financovaní cez Renault FIN)

Sériové vybavenie:
airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS s rozdeľovačom brzdnej sily EBV, elektrický posilňovač riadenia, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním + imobilizér, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, ISOFIX, manuálna klimatizácia, rádio s CD + 4 repro, palubný počítač, tónované sklá
Príplatkové vybavenie:
delené zadné sedadlo 1:2 – 5.000 Sk, elektrické ovládanie predných okien – 8.500 SK, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá – 5.000 Sk, manuálna klimatizácia – 37.900 SK, predné hmlovky – 4.900 Sk, rádio s CD + 4×15W a ovládaním pri volante 16.900 Sk

Technické údaje
štvorvalcový radový zážihový motor, kvapalinou chladený, štvorventilová technika, zdvihový objem valcov 1149 cm3, maximálny výkon 48 kW (65 k) pri 5500 ot./min, maximálny krútiaci moment 105 Nm pri 4250 ot./min
Priemerná spotreba: 5,9 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová manuálna
Podvozok: vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu: vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu.
Brzdy: vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS s EBD
Karoséria:
päťdverová kompaktná limuzína, 3986 × 1707 × 1496 mm (DxŠxV), rázvor osí kolies 2575 mm, pohotovostná hmotnosť 1090 kg, objem batožinového priestoru 288/1350 litrov
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h za 14,9 s
Maximálna rýchlosť: 157 km/h

debata chyba
Články podľa značiek