Test: Hyundai i20 1,0 T-GDi Style 7 DCT – trojvalec s automatom si rozumejú

Kategória malých automobilov stále odoláva módnym crossoverom. Hyundai i20 sa v silnej konkurencii nestráca a výbavou sa vyrovná aj modelom nižšej strednej triedy.

01.01.2019 07:00
IMG 20181204 142222 Foto:
Kórejci nepodceňujú ani tradičné segmenty.
debata (6)

Automobilke Hyundai sa darí. Zákazníci majú v rámci portfólia značky z čoho vyberať. A hoci je dnes dôraz kladený hlavne na SUV a crossovery, Kórejci nepodceňujú ani tradičné segmenty. Dôkazom toho je práve model i20, ktorý má pod kapotou najnovšiu koncernovú techniku a v rámci výbav ponúka naozaj veľa.

Zvonku primerane odvážny

Z hľadiska vonkajšieho dizajnu sa Hyundaiu podarilo dosiahnuť výborný kompromis. Model i20 je na prvý pohľad jasným hatchbackom, no nevyhýba sa ani odvážnym riešeniam detailov. Ide hlavne o denné LED svetlá, ktoré nad hlavnými svetlometmi vytvárajú dojem obočia. Zároveň sú obe svetlá tvarované tak, že autu dodávajú prísny pohľad.

Denné LED svetlá, ktoré nad hlavnými... Foto: Pravda, Matej Mikula
IMG 20181204 142300 Denné LED svetlá, ktoré nad hlavnými svetlometmi vytvárajú dojem obočia.

Zboku upúta široký zadný stĺpik lakovaný načierno. Hyundai i20 vyzerá z profilu vyspelo aj vďaka šestnásťpalcovým zliatinovým diskom kolies. Vzadu sú najdominantnejším prvkom delené LED svetlá s grafikou kopírujúcou prelisy karosérie.

Vo vnútri elegantne praktický

Interiér je rovnako ako exteriér primerane vyvážený. Snaha o vizuálne pútavé vypracovanie neubrala vnútrajšku z praktickosti. Cez sedempalcovú dotykovú obrazovku informačno-zábavného systému môžu vodič a spolujazdec ovládať viaceré funkcie, no dobré je, že nastavenie klimatizácie a kúrenia ostalo len analógové. Po bokoch displeja sa nachádzajú tlačidlá, ktoré sú alternatívou k ovládaniu infotainmentu.

Vodič má navyše ovládače tempomatu, palubného počítača, audiosystému a bezdrôtového telefonovania priamo na volante. Riadiaca páka automatickej prevodovky má štandardný tvar. Pred ňou sa nachádza dostatočne veľká odkladacia priehradka s USB prípojkou. Interiéru dodáva eleganciu dvojfarebné prevedenie. Modré a čierne plasty sú zastúpené približne v pomere 1:1.

Hyundai i20 vyzerá z profilu vyspelo aj vďaka... Foto: Pravda, Matej Mikula
IMG 20181204 142248 Hyundai i20 vyzerá z profilu vyspelo aj vďaka šestnásťpalcovým zliatinovým diskom kolies.

Prepravná kapacita Hyundaiu i20 je len priemerná. Vzadu sa pohodlne odvezú iba dvaja cestujúci. Tí vyšší budú pociťovať nedostatok miesta na kolená. Kapacita batožinového priestoru s dvojitým dnom nepatrí k najlepším v triede. V základnom usporiadaní sa doň zmestí 301 litrov. Po sklopení zadných sedadiel vznikne priestor s objemom 1 017 litrov.

Tri valce nezaprie

Hyundai i20 je v ponuke s dvomi motormi, pričom každý je k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Silnejšou možnosťou je jednolitrový zážihový preplňovaný trojvalec T-GDi. Naladený môže byť na 74 kW (100 k ) alebo 88 kW (120 k). My sme si vyskúšali druhú možnosť.

Pre auto vážiace jeden a štvrť tony je stodvadsať koní dostatočná porcia výkonu. Rovnako postačuje aj krútiaci moment 172 Nm. Problémom je akurát kultivovanosť chodu pohonnej jednotky. Vo vyšších otáčkach to prezrádza zvukovo a v nižších pomalým nástupom výkonu. Ten však môže spôsobovať aj softvérové nastavenie auta, ktoré drží na uzde škodlivé emisie.

Snaha o vizuálne pútavé vypracovanie neubrala... Foto: Pravda, Matej Mikula
IMG 20181204 142959 Snaha o vizuálne pútavé vypracovanie neubrala vnútrajšku z praktickosti.

Slabé stránky agregátu pomáha neutralizovať sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka. Tá rozhodne za vodiča, kedy je vhodné podradiť a ten tak nemusí sledovať tachometer a hľadať správny počet otáčok pre maximálne využitie sily motora. Okrem toho možno prevodovku prepnúť do športovejšieho režimu. Vtedy prevodovka púšťa pohonnú jednotku do vyšších otáčok a vodič má tak k dispozícii auto s veľmi svižným prejavom.

Čo sa týka spotreby paliva, motor možno pokladať za úsporný. V meste sa spotreba benzínu pohybuje na úrovni šiestich litrov na sto kilometrov. Mimo obce nie je problém jazdiť za približne päť litrov na sto kilometrov. S najvyššou spotrebou treba počítať na diaľnici. Pri rýchlosti 130 km/h je spotreba paliva 7,2 litra benzínu na 100 km. Priemerná spotreba počas testu bola 6,2 l/100 km. Pri jazdení v športovom režime prevodovky treba počítať so spotrebou vyššou približne o jeden liter paliva na sto kilometrov.

Pre auto vážiace jeden a štvrť tony je... Foto: Pravda, Matej Mikula
IMG 20181204 143817 Pre auto vážiace jeden a štvrť tony je stodvadsať koní dostatočná porcia výkonu.

Záver

Segment malých áut bol ešte donedávna nedocenený z hľadiska rôznych prvkov výbav. O Hyundaii i20 sa to povedať nedá. V najvyššej výbave Style zákazník dostane 16-palcové zliatinové disky kolies, LED denné svetlá a predné projektorové svetlomety so statickým prisvecovaním zákrut, LED parkovacie svetlá, elektrické ovládanie zadných okien, automatickú klimatizáciu, dažďový a svetelný senzor, zadné parkovacie senzory, zadnú parkovaciu kameru, rádio so 7-palcovým farebným LCD displejom vrátane služieb Apple CarPlay a Android Auto a nabíjací USB port.

Najvyššia výbava však nie je vrcholom ponuky. Za príplatok je možné auto vybaviť ďalšími prvkami. Metalický lak stojí 490 eur, vyhrievané predné sedadlá a vyhrievaný volant sú za 500 eur, bezkľúčové odomykanie a štartovanie a chrómované kľučky stoja 600 eur, balík bezpečnostných systémov pozostávajúci zo systému autonómneho núdzového brzdenia, systému na udržanie vozidla v jazdnom pruhu, automatického prepínania diaľkových svetiel a systému na sledovanie únavy vodiča je za príplatok 700 eur.

Balík Plus Pack (prístrojová doska Supervision, zadné LED svetlá, stmavenie zadných okien, bočná ochranná lišta, reproduktory v zadných dverách, palubná doska z TPO, mriežka chladiča v tmavosivej farbe) sa dá dokúpiť za 700 eur. Panoramatické strešné okno je za príplatok 1 200 eur a integrovaná navigácia so 7-palcovým farebným LCD displejom a službami Apple CarPlay a Android Auto stojí 990 eur.

Základná cena Hyundaiu i20 je 9 190 eur. Ide však o verziu s najslabším motorom, päťstupňovou manuálnou prevodovkou a základnou výbavou Classic, ktorá je veľmi skromná. Základná cena najsilnejšej verzie s automatickou prevodovkou je 15 890 eur. Príplatková výbava môže cenu vozidla dostať nad 20 000 eur. Výrobca poskytuje záruku päť rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 035
Šírka (mm) 1 734
Výška (mm) 1 474
Rázvor (mm) 2 570
Svetlá výška (mm) 140
Objem batožinového priestoru (l) 301/1 017
Objem palivovej nádrže (l) 50
Prevádzková hmotnosť (kg) 1 110 – 1 250
Maximálna hmotnosť (kg) 1 650
Rozmer pneumatík 195/55 R16

Technické údaje

Typ motora zážihový radový s preplňovaním
Zdvihový objem motora (cm3) 998
Počet valcov 3
Výkon (kW/k pri ot./min) 88/120 pri 6 000
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 172 pri 1 500 – 4 000
Prevodovka 7-stupňová automatická dvojspojková
Poháňaná náprava predná
Max rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,5
Spotreba (mesto/mimo/kombi) (l/100km) 5,7/4,7/5,1
Emisie CO2 (g/km) 117
Počet miest na sedenie 5

Cena a záruka

Základná cena modelu 9 190 EUR
Základná cena testovanej verzie 15 890 EUR
Cena testovaného vozidla 18 880 EUR
Záruka 5 rokov bez obmedzenia km
Hyundai i20
Hyundai i20
+26Hyundai i20

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai i20 #1.0 T-GDI #7 DCT
Články podľa značiek