Test:Citroen C3 1,1i

Mimoriadne obľúbený model Citroen C3, sa minulý rok podrobil plastickým úpravám, vďaka ktorým si chce udržiavať priazeň publika. Testovali sme Citroen C3 1,1i Firio.

25.03.2006 13:55
Citroen C3 1,1i Firio Foto:
Citroen C3 1,1i Firio
debata

Plastická operácia sa celkom logicky dotkla predného nárazníka. Ten dostal chladiacu štrbinu vo vrchnej časti, výraznejšia je aj tá spodná. Vďaka spomínaným úpravám vyznieva C3 predsalen trocha športovejšie. Naopak menej plochy aj imidžu poskytuje maska chladiča, jej tvary viac prezrádzajú plastový charakter a C3 v tomto smere trocha stratila (aspoň podľa mňa)

Bok aj zadná časť sa nezmenili, snáď až na dvojfarebný „otufit“ zadných skupinových svetiel. Strih zostal milo bacuľatý a tvary opäť oslovia skôr ženy.

Interiér (takmer) bezo zmien

Interiér privítal tiež iba niekoľko zmien. Akčná séria Firio poskytla modrú farbu poťahov a priesvitnú prevodovú páku taktiež modrej farby. Všetky ostatné črty interiéru zostali zachované medzi kozmetické zmeny patrí zmena hliníkovej farby výduchov kúrenia na čierne, naopak obruba spomínaných výduchov má striebornú farbu.

Pomery v interiéri sú dostatočne známe. Štyria dospelí sa pohodlne odvezú aj na dlhšie vzdialenosti. Pochváliť môžeme aj úroveň vybavenia, obsahuje všetky prvky komfortu aj bezpečnosti, ktoré potrebuje väčšina užívateľov. Posilňovač riadenia, čelné airbagy, centrálne zamykanie na diaľkové ovládanie, elektrické ovládanie predných okien.

Stará známa 1,1i

Pod kapotou úradovala základná „jedna-jednotka“ s výkonom 44 kW (64 k) a maximálnym krútiacim momentom 94 Nm spĺňa predpoklady mestskej premávky, mimomestskú však tiež zvláda v rámci svojej objemovej triedy.

Nasledujúcim pozitívom motora s objemom 1,1 litra je priaznivá spotreba. Ani zimné podmienky a svižná jazda nevyhnali spotrebu za hranicu siedmich litrov. Môžeme teda predpokladať že celoročný priemer bežného motoristu neprekročí šesť a pol litra.

Jazdné vlastnosti ponúka C3 identické ako predchodca, nedotáčavosť avizuje podvozok najmä na mokrých cestách. Inak je podvozok vypočitateľný, na čom má zásluhu aj relatívne tvrdé nastavenie podvozka.

**Predovšetkým emócie **

Podčiarknuté a spočítane: Dobrý motor (nízka poistka), kypré tvary prijateľná cena a atraktívny oblek plný emócii je protihodnotou za veselé poňatie tohto mestského bohatiera s malým, no o to snaživejším srdcom.

**Cena základného modelu: ** 391.400 Sk (279.900 Sk cez Citroen Leasing)

Cena testovaného vozidla:  402.000 Sk

Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, elektrický posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo a osovo nastaviteľný volant,

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:   Metalíza 11 000 Sk

Technické údaje:
  Radový, vodou chladený zážihový štvorvalec, dvojventilová technika, zdvihový objem valcov 1124 ccm, maximálny výkon 40 kW(60 k) pri 5500 ot/min, maximálny krútiaci moment 94 Nm pri 3300 ot/min.
Prevodovka:  päťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka
Podvozok:  Vpredu: nezávislé zavesenie kolies vpredu na priečnych ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu
Brzdy: ** vpredu kotúčové brzdy s vnútorným chladením, bubnové brzdy vzadu, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
**Karoséria:
  Päťmiestna, päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 3850×1667×1519 mm, rázvor osí kolies 2460 mm, pohotovostná hmotnosť 978 kg, celková hmotnosť 1470 kg, Objem batožinového priestoru 305/1155 litrov, objem palivovej nádrže 45 l

Zrýchlenie:  17,4 s

Maximálna rýchlosť:  157 km/h

debata chyba
Články podľa značiek