Test:E 280 CDI 4Matic

Ekonomiku zabezpečí nový motor 280 CDI, bezchybné jazdné vlastnosti stráži aktívny pohon 4x4 – 4MATIC a imidž zabezpečí hviezda nad kapotou. Testovali sme Mercedes Benz E 280 CDI 4 Matic Avantgarde.

06.03.2006 11:38
Mercedes Benz E 280 CDI 4MATIC Foto:
Mercedes Benz E 280 CDI 4MATIC
debata

Komplikovaný, kódovo slovný názov vystihuje dlho žiadanú verziu triedy s pohonom 4×4 a dieselovým motorom. Daná kombinácia obohatila cenník minulý rok, pričom medzi novinky patril aj samotný agregát 280 CDI.

Jemne korenená klasika

Výrobca obohatil štýl triedy E aj športovým paketom, ktorý bol okrem zníženej svetlej výšky nástavcov predného a zadného nárazníka a podbehov rozpoznateľný aj podľa efektných mnoholúčových diskov z ľahkých zliatin. Inak si trieda E stráži pole klasickej elegancie s nadčasovým prístupom a je už dostatočne známa aj z našich ciest.

Identické hodnotenie dostane interiér. Rovnako štýlový ako klasický, vybavenie Avantgarde mu dodáva športový šmrnc sedadlá potešia mladšiu generáciu výborným držaním tela, rovnako aj starší vodiči si vychutnajú pohodlie, priestorové pomery sú šité na mieru štyrom dospelým osobám, tretie miesto vzadu je určené maximálne na mestské presúvanie.

Pohodlie vodiča

Vystihuje kombinácia s automatickou prevodovkou a tempomatom, či ovládaním mnohých funkcií na volante. Logika ovládačov je neomylne mercedesovská (stierače sa ovládajú jedinou páčkou na ľavej strane volantu, tempomat sa taktiež ovláda páčkou). Medzi efektné riešenia patrí ukrytie CD meniča pod ovládače na stredovej konzole. Úroveň rozmaznávania zvyšuje aj štvorzónová automatická klimatizácia THERMATIK.

190 dieselových koní…

Nájdeme pod kapotou. Produkuje ich moderný šesťvalcový turbodiesel do V s najmodernejšou technikou priameho vstrekovanie typu Common Rail. Výsledkom je maximálny krútiaci moment 440 Nm v prípade kombinácie s päťstupňovou automatickou prevodovkou. Ten je k dispozícii prakticky od voľnobežných otáčok (1400 ot/min). V kombinácii s maximálnym výkonom 140 kW (190 k) stačí na športové zrýchlenie z 0–100 km/h za 7,6 sekundy, maximálna rýchlosť predstavuje neslušných 232 km/h.

Pritom v zimných podmienkach sa spotreba pohybovala na úrovni desiatich litrov v čistom mestskom režime. Dva litre priemernej spotreby ochotne odovzdáte v prospech jazdných vlastností, ktoré podpisuje pohon 4×4.

Jazdná stabilita je príkladná 4MATIC reaguje na zmenu adhéznych podmienok prakticky okamžite, náznaky pretáčavosti, či nedotáčavosti nehľadajte elektronické rozdeľovanie krútiaceho momentu prenáša na prednú nápravu presne toľko, koľko potrebuje maximálne však 40 percent. Konštruktéri teda zachovali pôvodnú charakteristiku jazdných pôžitkov s dôrazom na zadnú nápravu. Pretáčavú charakteristiku dosiahnete iba v prípade vypnutého stabilizačného systému a na klzkej či zasneženej vozovke.

Imidž, luxus a tradícia

Mercedes triedy E čaká čoskoro facelift, svoju tvár si však zachová E 280 CDI 4Matic vo verzii Avantgarde spolu so športovým paketom vychutnajú najmä zákazníci s chuťou vynikať aj v rámci prémiového segmentu a medzi svoje priority zaraďujú aj istotu jazdných vlastností.

Cena základného modelu: Mercedes Benz E 280 CDI 4Matic : 1.461.583 Sk
Cena testovaného vozidla:  1.866.324 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky nastaviteľný sklon a výškové nastavenie sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, tempomat, automatická klimatizácia, Bi-xenónové svetlomety, autorádio s CD.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
PTS parkovací systém 670 Euro,  Vak na lyže: 180 Euro, Automatická 5 st. prevodovka: 435 Euro, Ochrana spodku: 95 Euro, El. roletka zadného okna: 380 Euro, Automatická 4 zónová klimatizácie Thermotronik: 700 Euro, CD menič 415 Euro, Vyhrievanie predných sedadiel: 320 Euro, Sportpaket (18“ hliníkové disky kolies, spojlery): 1210 Euro, Vybavenie Avantgarde: 2825 Euro.

Technické údaje
Motor: šesťvalcový vznetový motor do V, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu Common rail, štvorventilová technika, ventilový rozvod 2×DOHC, zdvihový objem valcov 2987 cm3, maximálny výkon 140 kW (190 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 440 Nm pri 1400 ot/min

Priemerná spotreba: 10,0 litra/100 km
Prevodovka: päťstupňová  automatická prevodovka, hydrodynamický menič, aktívny pohon všetkých štyroch kolies 4MTATIC.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies štvorprvkové, tlmičové vzpery, vzadu priestorová viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy: ** vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, elektromechanický brzdový systém, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, núdzová brzda pôsobiaca na zadné kolesá
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4820×1820×1450 mm, rázvor osí kolies 2855 mm, pohotovostná hmotnosť 1495 kg, celková hmotnosť 2295 kg, Objem batožinového priestoru 540 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 7,6 s
**Maximálna rýchlosť:
234 km/h

   
debata chyba
Články podľa značiek