Test: Mazda 6 2,0i

Mazda 6 má za sebou už tri roky úspešného pôsobenia. Majiteľom sa zapáčila tvarmi, spoľahlivosťou a ekonomikou. Presne v duchu daných kvalít sa niesol aj minuloročný facelift. Testovali sme Mazdu 6 2,0i Touring.

11.02.2006 12:55
Mazda 6 2,0i Touring Foto:
Mazda 6 2,0i Touring
debata

A ten prakticky nepriniesol prevratné exteriérové zmeny, práve naopak Mazda 6 zostala verná optickým kvalitám a šarmantnej elegantnosti. Vďaka nej sa hatchback ukryl za nenápadné tvary sedanu (prezrádza ho iba stierač zadného skla), praktické piate dvere miesto veka rozhodne odporúčame. (+20.000 Sk)

Identifikovať nový modelový ročník možno podľa nového nárazníka i masky chladiča, zaujímavý je aj tmavý kryt svetlometov so zlatistým efektom. Bočná línia si ponechala už spomínanú eleganciu, zadná časť sa pochváli dvojicou efektných výfukových koncoviek.

Interiér so známkami kvality

Tradičné hodnoty vyznáva aj interiér. Nešpekuluje, nevymýšľa, jednoducho ostáva verný doterajším kvalitám. Škoda len chrómovaných rámikov, ktoré nahradili lacnejšie plastové, i keď s imitáciou kovu. Naopak kvalitatívne aj opticky si prilepšila stredová konzola so striebornou lištou. Kvalita plastov aj samotné vypracovanie je prvotriedne.

Orientáciu na komfort pocíti vodič, pozícia za volantom je uvoľnená všetko je na dosah. Sedadlá nie sú ani príliš tuhé, ani mäkké, aj v zákrutách poskytujú dostatok bočnej opory. Miesta pre dvoch dospelých pasažierov vzadu je dostatok, trojica už pohodlne sedieť určite nebude.

Batožinový priestor operuje s hodnotami 492 až 1662 litrov  v prípade sklopených sedadiel, čo iba dokumentuje vyššiu variabilitu v prípade hatchbacku.

Dynamika aj ekonomika

Pod kapotou úradoval dvojlitrový štvorvalec. So svojím výkonom 108 kW ( 147 k) a maximálnym krútiacim momentom 184 Nm pri 4.000 ot/min tvorí presný stred benzínovej ponuky. Tomu zodpovedajú aj jazdné výkony. Zrýchlenie z 0–100 km/h za 9,7 sekundy a maximálna rýchlosť predstavuje slušných 211 km/h.

To všetko zvýrazňuje aj ekonomika prevádzky, aj počas zimných mesiacov sa pri rozvážnej jazde dá pohodlne jazdiť s priemerom pod osem litrov, celkový priemer 9,2 l/100 km hodnotíme ako výborný. Vodič ocení aj spoluprácu s presnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá s taktiež podpíše pod ekonomickú prevádzku.

Slová o komforte patria aj pre podvozok, je vyladený ideálne. Jazdu nevyrušuje zbytočné poskakovanie, mäkšie vyladenie nejde na úkor jazdných vlastností v zákrutách podvozok je sebaistý aj pri športovom štýle jazdy.

Hodnotenie

Mazda 6 aj po troch rokoch dokázala svoje kvality, do pozornosti ponúka svoju eleganciu a vyvážené vlastnosti, bohaté sériové vybavenie vrátane automatickej klimatizácie, šiestich airbagov, či stabilizačného systému.

Cena základného modelu: Mazda 6 2,0i Touring: 899.900 Sk
Cena testovaného vozidla:   933.900 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, stabilizačný systém DSC,  protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, protipreklzový systém TCS, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, kožou obšitý výškovo a osovo nastaviteľný volant, tempomat, automatická klimatizácia, palubný počítač, 16“ hliníkové disky kolies z ľahkých zliatin s pneu 205/55 R16.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
metalický lak: 14.000 Sk, prevedenie hatchback: 20.000 Sk
Technické údaje
Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1998 cm3, maximálny výkon 108 kW (147 k) pri 6500 ot/min, maximálny krútiaci moment 184 Nm pri 4000 ot/min

Priemerná spotreba: 9,2 litra/100 km
Prevodovka: šesťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies prostredníctvom dvojitého lichobežníkového zavesenia, vzadu viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej EBD, protipreklzový systém TCS, stabilizačný systém DSC
Karoséria:
štvordverový sedan, DxŠxV 4680×1780×1435 mm, rázvor osí kolies 2675 mm, pohotovostná hmotnosť 1385 kg, celková hmotnosť 1855 kg, Objem batožinového priestoru 492/1662 litrov.

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 9,7 s

Maximálna rýchlosť: 211 km/h

debata chyba
Články podľa značiek