Test: Renault Kadjar TCe 160 - nový motor je dobrý motor

Francúzska automobilka do svojho SUV namontovala nový benzínový agregát. Preplňovaný štvorvalec s objemom 1,3 litra nestretávame po prvýkrát. Novinku používa okrem Renaultu aj Nissan a Mercedes.

07.07.2019 07:00
Renault Kadjar Foto: ,
Renault Kadjar
debata (2)
Renault Kadjar je dlhý 4 489 mm. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Renault Kadjar Renault Kadjar je dlhý 4 489 mm.

Renault Kadjar je na trhu od roku 2015. Po prvýkrát ho verejnosť mohla oficiálne vidieť na autosalóne v Ženeve, ktorý sa konal v rovnakom roku ako samotné uvedenie na trh. Automobil sa radí do kategórie kompaktných SUV a platformu zdieľa so svojim súrodencom Nissanom Qashqai.

Miestami rodiska modelu Kadjar sú španielska Palencia a továreň v čínskom meste Wuhan. Automobil absolvoval nárazové testy EuroNCAP v roku 2015, kedy získal plný počet piatich hviezdičiek.

Zadné svetlá dostali po facelifte LED technológiu. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Renault Kadjar Zadné svetlá dostali po facelifte LED technológiu.

Motorový posun správnym smerom

Nový 1,3 litrový benzínový preplňovaný štvorvalec vyvinuli spoločne automobilky Renault, Nissan a Mercedes. Pohonná jednotka má výkon 140 alebo 160 koní. Testovaný Kadjar bol vybavený silnejšou verziou.

Sme veľmi radi, že automobilky nepristúpili k produkcii trojvalcového motora. Štyri valce v tejto pohonnej jednotke robia divy. Pohonná jednotka dosahuje maximálny výkon 160 koní pri 5 500 otáčkach. Krútiaci moment 260 Nm leží už pri 1 750 otáčkach.

Nový 1,3 litrový benzínový štvorvalec má... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Renault Kadjar Nový 1,3 litrový benzínový štvorvalec má presvedčivý prejav. Zrýchľuje až prekvapivo odhodlane.

Spolu s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou takto vybavený Kadjar zrýchľuje na 100 km/h za 9,9 sekundy. Maximálna rýchlosť má hodnotu 210 km/h. Nový agregát pod kapotou nahradil 1,6 a 1,2 litrové štvorvalce.

Pri jazde zanecháva pohonná jednotka veľmi dobrý dojem. Vodič by spoza volantu rozhodne netipoval, že pod kapotou je len 1,3 litrový motor. Agregát ochotne zrýchľuje už od stredných otáčok. Rovnako problémy nerobí ani filter pevných častíc, ktorý je prítomný vo výfukovom systéme.

Digitálny prístrojový štít má tri možnosti... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Renault Kadjar Digitálny prístrojový štít má tri možnosti zobrazenia.

Agregát sa vyznačuje veľmi hladkým chodom. Vo vyšších otáčkach sa prejaví príjemným zvukovým prejavom. Inak posádku o svojej činnosti akusticky informuje len minimálne. Spotrebou sa radí k lepšiemu priemeru. Kadjar z nádrže odoberá v kombinovanom režime približne 7 litrov benzínu na 100 km.

Jazdné vlastnosti v rámci priemeru

Renault Kadjar svojimi jazdnými vlastnosťami patrí k priemeru segmentu kompaktných SUV. Nejde o športovo založený model a rovnako posádka v ňom nedostane ani morskú chorobu. Testovaný automobil je postavený na 18-palcových kolesách.

Ide o štandardný prvok najvyššej výbavy Intens. Za príplatok je možné Kadjar dokonca postaviť na 19-palcové kolesá. Napriek tomu, my odporúčame menší priemer diskov. Kým v bežných podmienkach podvozok vzorne filtruje nerovnosti a s nimi spojené zvukové prejavy, väčšie nerovnosti spôsobujú nepríjemnosti. V takomto prípade sa spod kolies ozve prekvapivo hlasný zvuk.

Menej spokojní sme aj so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Radiace dráhy sú dlhé a ich zapadanie nepatrí k najpresvedči­vejším. Automatická dvojspojková prevodovka má presvedčivejšie správanie.

Kadjar je v ponuke aj s pohonom oboch náprav. V takom prípade však musíte siahnuť po 1,7 litrovom naftovom motore. Ostatné pohonné jednotky prenášajú výkon len na prednú nápravu. Automatická prevodovka je podľa cenníkov dostupná len s testovanou silnejšou verziou 1,3 litrového benzínového motora.

Dizajnové zmeny sú len kozmetické

Renault Kadjar má okrem nového motora aj niekoľko dizajnových vylepšení. V rámci faceliftu sa však príliš nezmenil. Výrobca upravil predný nárazník spolu s maskou chladiča. Nový dizajn dostali zliatinové disky a do ponuky pribudli nové farby.

Volant sa v rámci faceliftu nezmenil. V... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Renault Kadjar Volant sa v rámci faceliftu nezmenil. V najvyššej výbave je potiahnutý kožou.

Viac zmien si je možné všimnúť vo vnútri auta. Centrom interiéru je po novom 7-palcový dotykový displej. Okolo neho sa nachádza hrubý čierny rám z plastu, ktorý ho opticky zmenšuje. Renault mohol na dané miesto namontovať väčší displej.

Displej zobrazuje informačno-zábavný systém R-Link 2. Na jeho ovládanie si treba zvyknúť. Pred vodičom sa nachádza digitálny ukazovateľ rýchlosti a počtu otáčok motora, ktorý má tri možnosti zobrazenia. Z hľadiska ergonómie nám nevadilo, že ovládanie rádia ostáva na samostatnom ovládači umiestnenom na pravej strane za volantom. Nie sme spokojní s elektrickým ovládaním rolety strešného okna. Kým na jej otvorenie stačí ovládač stlačiť raz a roleta sa automaticky zasunie, jej zatiahnutie vyžaduje neustále držanie ovládača. Pri jazde v premávke sa tak môže stať, že vodič bude zaťahovať roletu strešného okna na niekoľko etáp.

Batožinový priestor má dvojité dno a po... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Renault Kadjar Batožinový priestor má dvojité dno a po sklopení zadných sedadiel pojme 1 478 litrov.

Celkovo sa kvalita vypracovania interiéru zvýšila. K priestoru pred zadnými sedadlami nemáme výhrady. Posádka má dostatok miesta na nohy aj nad hlavou. Do batožinového priestoru sa zmestí 472 litrov. Piate dvere sa otvárajú len manuálne. Elektrické otváranie chýba. Po sklopení zadných sedadiel priestor narastá na 1 478 litrov.

Záver

Renault Kadjar nie je na našich cestách úplne ojedinelým autom. Po facelifte a vylepšeniach má potenciál na to, aby sa počty tejto generácie ešte zvýšili. Základná cena francúzskeho modelu je 18 490 eur. V porovnaní so svojim japonským súrodencom je však drahší. Nissan Qashqai v čase písania tohto textu podľa oficiálneho cenníka stojí minimálne 17 580 eur.

7-palcový dotykový displej má okolo seba hrubý... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Renault Kadjar 7-palcový dotykový displej má okolo seba hrubý plastový čierny rám. Mohol byť väčší.

Renault v základnej výbave ponúka 17-palcové zliatinové kolesá, zadné parkovacie senzory, hmlovky alebo bezkľúčové štartovanie. V najvyššej výbave Intens nájdete dvojzónovú klimatizáciu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, predné parkovacie senzory, 18-palcové zliatinové kolesá alebo volant potiahnutý kožou Nappa.

Full LED predné svetlá sú len za príplatok k najvyššej výbave Intens. Za rovnakú sumu 200 eur výrobca na palubu pribalí aj 19-palcové zliatinové disky. Panoramatické strešné okno sa otvoriť nedá a stojí 800 eur navyše. Kožené čalúnenie stojí 950 eur. Elektrické nastavovanie sedadla má cenovku 250 eur a prémiový audiosystém Bose Renault ponúka za 500 eur.

Rozmery, objemy, hmotnosti  
Dĺžka (mm) 4 489
Šírka (mm) 1 836
Výška (mm) 1 613
Rázvor (mm) 2 646
Svetlá výška (mm) 200
Objem batožinového priestoru (l) 472/1 478
Objem palivovej nádrže (l) 55
Prevádzková hmotnosť (kg) 1 333 – 1 442
Technické údaje  
Typ motora zážihový
Zdvihový objem motora (cm3) 1 332
Počet valcov 4
Výkon (kW/k pri ot./min) 117/160 pri 5 500
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 260 pri 1 750
Prevodovka manuálna 6-stupňová
Poháňaná náprava predná
Max. rýchlosť (km/h) 210
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,9
Spotreba (kombinovaná) (l/100km) 6,4 – 6,6
Spotreba (test) (l/100km) 7,0
Ceny a záruka  
Základná cena modelu Kadjar 18 490 eur
Základná cena testovanej verzie od 21 490 eur
Záruka 5 rokov/ 100 000 km
Renault Kadjar
Renault Kadjar
+24Renault Kadjar

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Renault #SUV #Renault Kadjar #1.3 TCe
Články podľa značiek