Test: Mercedes B

Kategória multifunkčných vozidiel otvára svoju náruč čoraz širšie a k úžitkovému rozmeru sa pomaly prikráda aj imidž, či ak chcete lifestyle. Minulý rok obohatila portfólio luxusnej značky Mercedes trieda B. Testovali sme ju vo verzii 180 CDI.

10.01.2006 12:59
debata

Využiteľnosť vnútorného priestoru, veľkosť batožinového, či možnosť sklápania sedadiel kedysi u trojcípej hviezdy nebola témou, dnes je ponuka skutočne bohatá, druhou generáciou „Áčka“ počnúc cez triedu R až po nami testovaný Mercedes B. Ten sa v porovnaní s menším bratom môže pochváliť rozhodne chlapskejším dizajnom.

Ten ťaží najmä z hranatých tvarov a výrazného bočného prelisu. Pri pohľade zboku vynikne 2778 milimetrový rázvor osí kolies. Zaradenie do triedy N účinne maskovali chrómové lišty na blatníkoch, dverách či na efeknej maske chladiča.

Kým exteriér neprezrádza technickú príbuznosť s modelom triedy A, interiér naopak poskytuje známu scenériu menšieho brata s výnimkou multifunkčného volantu. To značí síce bezchybnú ergonómiu s neomylným rozmiestnením ovládačov, no interiér tak stráca na atraktivite a nápade. Jediným dekoratívnym prvkom sú strieborné lišty na bokoch stredovej konzoly a na dverách. Strieborný je aj podklad prístrojov.

Priestorové pomery na predných sedadlách opäť pripomenú technický základ, zadné sedadlá však poskytujú výrazne viac priestoru aj vďaka už spomínanému rázvoru. Rodinný charakter dokumentujú aj zadné sedadlá s výklopným sedákom vytvárajúc tak detskú sedačku pre odrastenejšie deti. Zaradenie do kategórie úžitkových vozidiel prezrádza mreža za zadnými sedadlami.

Slová chvály získava aj batožinový priestor, 458 litrov je rozdelených takmer kubicky, uložiť akúkoľvek batožinu nie je vôbec problém aj vďaka širokému otvoru piatych dvier. Zadné sedadlá možno nielen sklopiť, ale aj demontovať, po demontáži aj predného vzniká úložný (alebo nákladný?) priestor s hodnotou až 2245 litrov.

Jazdné vlastnosti ťažia s veľkého rázvoru, neutralitu v zákrutách stráži stabilizačný systém ESP, i po jeho vypnutí sa nadotáčavosť prihlási za hranicou bežného jazdenia, pretáčavosť sa nedostaví ani po vypnutí systému ESP, a zmene zaťaženia v zákrute. Jediným (výrazným) nedostatkom je pomerne veľký polomer zatáčania, ktorý je citeľný najmä pri parkovacích manévroch.

Dynamiku mal na starosti asi najžiadanejší motor v ponuke s označením 180 CDI. Maximálny výkon 80 kW (109 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm je presne to, čo bežný motorista potrebuje. V meste dokáže byť úsporný, na diaľnici dynamický a posádku neobťažuje ani hlukom. Týždňovú známosť s prevažným používaním v meste a dynamickým napredovaním uzavrelo testované vozidlo s priemernou spotrebou 6,6 litra, ktorú považujeme za viac než priaznivú.

Vybavenie Mercedesu B myslí na priority: štyri airbagy, stabilizačný systém ESP plus klimatizácia a elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel. Všetko ostatné je otázkou osobného vkusu, želaní, alebo nárokov. Mercedes triedy B totiž dokáže byť aj štýlový.

Cena základného modelu: Mercedes B 180 CDI: 939.978 Sk s DPH
Cena testovaného vozidla:   985.460 Sk s DPH (818.473 Sk bez DPH)
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, , protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBD, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, klimatizácia, autorádio s CD.
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:PTS parkovací systém: 25.990 Sk, detstká sedadčka integrovaná do zadných sedadiel: 9.050 Sk, hlavové airbagy: 10.442 Sk, úprava N1: 25.000 Sk

Technické údaje
Motor: Radový štvorvalcový vznetový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu common rail, dvojventilová technika, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 1991 cm3, maximálny výkon 80 kW (109 k) pri 4200 ot/min, maximálny krútiaci moment 250 Nm pri 1600–2600 ot/min

Priemerná spotreba: 6,6 litra/100 km
Prevodovka: šesťstupňová  manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu tuhá náprava s parabolickým priečnym členom a Wattovým priamovodom, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4270 × 1777 × 1604 mm, rázvor osí kolies 2778 mm, pohotovostná hmotnosť 1435 kg, celková hmotnosť 1880 kg, Objem batožinového priestoru 448/1530/2243 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 11,3 s
Maximálna rýchlosť: 183 km/h

 
debata chyba
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek