Česká automobilka úspešne dopĺňa portfólio populárnych SUV a crossoverov. Po veľkom Kodiaqu a stredne veľkom Karoqu vstupuje na scénu aj malý Kamiq. Ide o jasný signál, že Škoda chce vyhovieť každému zákazníkovi. Kým Kodiaq je alternatívou k Superbu a Karoq k Octavii, Kamiq bude lákať potenciálnych záujemcov o nový model Scala.
Škoda Kamiq je zároveň koncernová príbuzná Seatu Arona a Volkswagenu T-Cross. Delí sa s nimi o pohonné jednotky aj prevodovky. Na rozdiel od väčších SUV nebude Kamiq v ponuke s pohonom oboch náprav. Základnou motorizáciou bude jednolitrový trojvalec s výkonom 70 kW (95 k) spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejšou alternatívou tohto agregátu bude verzia s výkonom 85 kW (115 k). Tá bude spolupracovať buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Ponuku štvorvalcov zastúpi 1,5-litrový zážihový motor TSI s výkonom 110 kW (150 k) a 1,6-litrový vznetový agregát TDI s výkonom 85 kW (115 k). Oba budú k dispozícii so šesťstupňovým manuálom aj sedemstupňovým dvojspojkovým automatom. Ako prvé SUV Škody bude Kamiq jazdiť aj na stlačený zemný plyn vo verzii G-TEC, no na Slovensku táto možnosť dostupná nebude.
Silnejší trojvalec sa celkom natrápi
Na medzinárodnej prezentácii vo Francúzskom regióne Alsasko sme dostali príležitosť vyskúšať si Kamiq poháňaný silnejším trojvalcom, ktorý spolupracoval s automatickou prevodovkou DSG. V prvom rade nás príjemne prekvapilo správanie podvozku. Auto sa napriek svetlej výške 188 mm nakláňa minimálne. K pohodliu v kabíne prispeli aj sedemnásťpalcové kolesá s vyšším profilom pneumatík, ktoré dobre filtrovali nerovnosti.

V rámci príplatkovej výbavy je na výber aj možnosť nastavovať pruženie v dvoch úrovniach. Okrem klasického komfortného je druhou voľbou športové nastavenie. Spolu s ním sa mení aj správanie prevodovky a riadenia. Kým volant výrazne stuhol a prevodovka preraďovala vo vyšších otáčkach, správanie podvozku sa zmenilo iba symbolicky.
Na motor sa dá pozerať z dvoch hľadísk. Ak bude niekto využívať Kamiq v meste, ocení dostatok výkonu a možnosť výberu medzi manuálnou a automatickou prevodovkou. Ten, kto plánuje voziť v Škode Kamiq rodinu na výlety, mal by zvážiť štvorvalce v ponuke. Jednolitrový trojvalec sa prejavuje výraznou turbodierou, čo núti vodiča stláčať plynový pedál až na podlahu. To má negatívny vplyv na spotrebu a posádka má pocit, že sa auto trápi.

Vo vnútri panuje klasická koncernová atmosféra. Palubnej doske dominuje kombinácia tvrdých a mäkčených plastov. Okrem látkového čalúnenia môže sedadlá pokrývať aj mikrovlákno Suedia. Infotainment Amundsen sa ovláda cez 9,2-palcovú dotykovú obrazovku. Pred vodičom sa nachádza virtuálny prístrojový panel. Ovládanie auta uľahčuje aj nový digitálny asistent Laura. Zatiaľ reaguje len na základné povely ohľadom nastavení vozidla, no časom sa jej možnosti rozšíria.

Posádka sa bude vo vnútri Kamiqu cítiť príjemne. Na zadných sedadlách je dostatok miesta nad hlavou aj pred kolenami. Batožinový priestor má základný objem 400 litrov a po sklopení sedadiel sa prepravná kapacita zvýši na 1 395 litrov. To sú parametre, ktoré splnia nároky menších rodín, takže Kamiq bude v tomto ohľade konkurovať Scale. K zákazníkom sa novinka dostane v novembri. Cenník by mala automobilka zverejniť v druhej polovici septembra.
Technické údaje – benzínové motory
Motor | 1,0 TSI | 1,0 TSI | 1,5 TSI |
Prevodovka | 5M | 6M/7DSG | 6M/7DSG |
Výkon (kW/k) | 70/95 | 85/115 | 110/150 |
Krútiaci moment (Nm) | 175 | 200 | 250 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 181 | 194/193 | -/- |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 11,1 | 9,9/10,0 | -/- |
Technické údaje – naftové motory
Motor | 1,6 TDI |
Prevodovka | 6M/7DSG |
Výkon (kW/k) | 85/115 |
Krútiaci moment (Nm) | 250 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 193/192 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,2/10,4 |