Test: Seat Tarraco 2,0 TDI - nafta, SUV a automat. Recept na úspech?

Automatická prevodovka a “esúvéčka” idú k sebe. Stačí Seatu Tarraco 150 koní? Dvojlitrový naftový motor TDI Seat ponúka v dvoch výkonnostných verziách. V testovanom aute je slabšia z nich. Napriek tomu môže ísť o ideálnu voľbu.

03.11.2019 07:00
debata (24)
Stačí Tarracu 150 koní? Pozrite si Showroom!
Video

Seat Tarraco patrí k vlajkovým lodiam španielskej automobilky. SUV výrobca predstavil na autosalóne v Paríži v roku 2018, pričom výroba začala v tom istom roku v nemeckom Wolfsburgu.

V rámci konkurenčného boja sú koncernovými súrodencami Tarraca Škoda Kodiaq a VW Tiguan Allspace. Testovaný automobil je prvou generáciou tohto modelu a zároveň ide o najväčšie SUV, aké kedy španielsky výrobca ponúkal. Nárazové testy EuroNCAP automobil absolvoval v roku 2019 so ziskom plného počtu piatich hviezdičiek.

Seat Tarraco sa drží konzervatívnych línií.... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Seat Tarraco Seat Tarraco sa drží konzervatívnych línií. Výnimkou sú zadné svetlá.

Elegantný dizajn

V porovnaní so Škodou Kodiaq a VW Tiguan Allspace má Tarraco najelegantnejší dizajn. Napríklad Kodiaq má robustné prvky, ktoré Tarracu chýbajú. Automobil z vonkajšej strany nepôsobí tak masívnym dojmom ako Škoda.

Jeho hlavným dizajnovým prvkom sú zadné svetlá. Tie sa tiahnu naprieč jeho celou šírkou a stretávajú sa v strede batožinových dverí. Prednej časti dominuje maska chladiča. Automobil je dlhý 4 735 mm, široký 1 839 mm a vysoký 1 658 mm. Rázvor má hodnotu 2 790 mm.

Na dĺžku Tarraco meria 4 735 mm. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Seat Tarraco Na dĺžku Tarraco meria 4 735 mm.

Zadný previs Tarraca je pomerne dlhý, má hodnotu 1 019 mm. Nespôsobuje to však problémy v rámci vnútorného priestoru. Zadné sedadlá sú polohovateľné a teda dajú sa aj posúvať. Línia strechy neklesá, takže dostatok priestoru na hlavu budú mať aj vyššie dospelé postavy.

Za príplatok môže Tarraco odviezť až sedem pasažierov. To však nie je prípad testovaného Tarraca. Namiesto v podlahe sklopených sedadiel má pod dnom batožinového priestoru rezervné koleso. Do batožinového priestoru sa zmestí 760 litrov nákladu.

Interiéru chýba emócia. K spracovaniu výhrady... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Seat Tarraco Interiéru chýba emócia. K spracovaniu výhrady nemáme.

Vodič a spolujazdec sedia na sedadlách, ktoré radíme k tým tuhším, no napriek tomu pohodlným. Seat sa vo všeobecnosti vyznačuje emocionálnym dizajnom, no interiér je pomerne strohý. Centrom je 8-palcový dotykový displej, ktorý združuje základné systémy auta. Klimatizácia a ventilácia má samostatný ovládací panel.

Okrem toho je pred vodičom digitálny prístrojový štít. Vďaka nemu si vodič vie prispôsobovať zobrazenie informácií a ich rozvrhnutie. Tarraco patrí k vozidlám, z ktorých je dobrý výhľad do všetkých strán. Interiér vodiča nepohltí.

Tretí rad sedadiel je za príplatok. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Seat Tarraco Tretí rad sedadiel je za príplatok.

Dvojlitrové TDI s výkonom 150 koní

Pohon testovaného Seatu zabezpečuje dvojlitrový naftový motor TDI s výkonom 150 koní. V ponuke je aj silnejšia verzia so 190 konskými silami. Slabšia pohonná jednotka má maximálny krútiaci moment 340 Nm. V spolupráci so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou posiela výkon na obe nápravy.

Jej jazdný prejav označujeme ako priemerný. Z 0 na 100 km/h automobil zrýchli za 9,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 198 km/h. Pre väčšinu vodičov ide o dostatočné hodnoty. Nedostatok výkonu môžu pociťovať len pri plnom obsadení a naložení auta.

Dvojlitrový naftový motor TDI je stávka na... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Seat Tarraco Dvojlitrový naftový motor TDI je stávka na istotu. 150 koní nenadchne ani neurazí.

Nám najviac na tomto spojení prekáža správanie automatickej prevodovky, ktorá chce za každú cenu radiť čo najvyššie rýchlostné stupne. Najviac badateľné je to najmä pri rozjazde, kedy prvý prevodový stupeň je druhým nahradený takmer okamžite.

Dvojspojková prevodovka veľmi dobre radí prevodové stupne smerom nahor. Na podradenie si treba niekoľko desatín sekundy počkať. Pri ovládači automatickej prevodovky má vodič k dispozícii ovládač jazdných režimov. K dispozícii je aj offroadový režim. Pri zmene jazdného režimu netreba voľbu potvrdiť na dotykovej obrazovke. Ide o praktickejší spôsob ako napríklad ten, ktorý nájdete v Leone.

Digitálny prístrojový štít je bez príplatku. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Seat Tarraco Digitálny prístrojový štít je bez príplatku.

V spotrebe patrí TDI k priemeru. Vodič musí počítať s priemerným odberom na úrovni 7,4 litra nafty na 100 km. Mimo mesta môže hodnota spotreby klesne aj pod 6 litrov. V meste presahuje 8. Netreba zabúdať, že vozidlo váži viac ako 1,7 tony a je vybavené systémom, ktorý umožňuje pripojiť do záberu aj zadnú nápravu. Na diaľnici automat motor drží pod hranicou 2-tisíc otáčok. Spotreba je v takom prípade 8 litrov.

Aj mimo asfaltu

Najmä vďaka pohonu oboch náprav, ktorý Seat označuje ako 4Drive, sa Tarraco môže pozrieť aj ďalej od spevnených asfaltových ciest. Podvozok je však nastavený tuhšie. Podobnú charakteristiku majú všetky vozidlá koncernu VW.

Tarraco svojim prejavom vodiča nabáda k defenzívnemu jazdnému štýlu. Vodič sedí vyššie, riadenie je výrazne nekomunikatívne. Testované SUV jednoducho nemá potrebu vodiča presviedčať, aby ho skúsil priviesť na limit.

Športový režim v štandarde mení len správanie automatickej prevodovky a charakteristiku posilňovača riadenia. Adaptívny podvozok je dostupný za príplatok. Testovaný automobil stojí na 20 palcových kolesách, ktoré sú taktiež za príplatok. Zvolením diskov s menším priemerom nič nepokazíte.

Vodič má k dispozícii aj kamerový systém. Tarraco dokáže snímať prostredie okolo seba, z čoho vytvorí 360 stupňový záber. Pri cúvaní je k dispozícii štandardný záber smerom dozadu. Kvalitou zobrazenia patrí kamerový systém k priemeru.

Záver

Seat Tarraco je najväčším SUV v ponuke značky Seat. V rámci koncernových súrodencov patrí k najelegantnejším SUV modelom svojej veľkosti. Dve miesta v treťom rade patria skôr do kategórie núdzového sedenia.

Základná cena Tarraca je 27 920 eur. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Seat Tarraco Základná cena Tarraca je 27 920 eur.

Dvojlitrový naftový motor TDI v slabšej verzii s výkonom 150 koní nikoho neurazí, no sily nemá na rozdávanie. V bežných jazdných situáciách bude jeho sila dostatočná. Ku kompromisom bude potrebné pristúpiť len v prípade plného obsadenia auta.

Základná cena Tarraca je 27 920 eur. To je o 3 710 eur viac v porovnaní so základnou cenou Škody Kodiaq. Seat však ponúka od základu vyššiu výbavu. Vo verzii Xcellence so 150 koňovým dvojlitrovým TDI, pohonom oboch náprav a automatickou prevodovkou stojí 36 970 eur. V štandardnej výbave je napríklad bezkľúčové odomykanie, parkovací asistent a jazdné režimy.

Rozmery, objemy, hmotnosti  
Dĺžka (mm) 4 735
Šírka (mm) 1 839
Výška (mm) 1 658
Rázvor (mm) 2 790
Objem palivovej nádrže (l) 58
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 762
Technické údaje  
Typ motora vznetový
Zdvihový objem motora (cm3) 1 968
Počet valcov 4
Výkon (kW/k pri ot./min) 110/150 pri 3 500 – 4 000
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 340 pri 1 750 – 3 000
Prevodovka 7-stupňový automat
Poháňaná náprava obe
Max. rýchlosť (km/h) 198
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,8
Spotreba (kombinovaná – WLTP) (l/100km) 7,2
Spotreba (test) (l/100km) 7,4
Ceny a záruka  
Základná cena Seatu Tarraco 27 920 eur s DPH
Základná cena testovanej verzie Xcellence 36 970 eur s DPH
Záruka 6 rokov/150 000 km
Seat Tarraco
Seat Tarraco
+26Seat Tarraco

© Autorské práva vyhradené

24 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Seat #TDI #Seat Tarraco
Články podľa značiek