Test: Kia XCeed 1,4 T-GDi - vyšší podvozok, väčší kufor, vyššia cena

10.11.2019 07:00

Tretia generácia Kie Ceed má viac derivátov ako kedykoľvek predtým. Okrem dvoch verzií kombi a jedného hatchbacku je v ponuke aj crossover. Zákazníci majú o autá so zvýšenými podvozkami a plastovými doplnkami stále väčší záujem. Oplatí sa XCeed viac ako obyčajný hatchback?

Z prednej strany vyzerá XCeed rovnako ako...
Z prednej strany vyzerá XCeed rovnako ako ostatné deriváty modelu Ceed. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Kia Ceed tretej generácie je na trhu od februára 2018. Výrobca automobilu v rámci generačnej výmeny upravil názov, z ktorého vypadol apostrof. Do ponuky navyše pribudli karosárske verzie. Proceed už nie je trojdverový hatchback, ale elegantné kombi. Úplnou novinkou je XCeed, teda crossover.

Posledná generácia modelu Ceed bola predstavená na minuloročnom autosalóne v Ženeve. Výroba všetkých verzií prebieha v továrni pri Žiline. Kórejský výrobca odhalil XCeed v júni tohto roku. Do predaja sa dostal v septembri. V roku 2020 má do ponuky pribudnúť hybridná verzia.

Testovaná Kia XCeed svieti cez deň aj v noci...
Testovaná Kia XCeed svieti cez deň aj v noci svetlami s technológiou LED. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Výsledky nárazových testov EuroNCAP modelu XCeed zatiaľ zverejnené neboli. Samotný model Ceed získal v roku 2019 štyri hviezdičky z piatich. Verzia so Safety Packom dosiahla zisk plného počtu piatich hviezdičiek.

Vyššia svetlá výška, väčší kufor

Kia XCeed má zaujať najmä svojím dizajnom. Spolu s ním sa spája aj svetlá výška vozidla. Karoséria modelu XCeed je od asfaltu vzdialená 174 mm, ak stojí na 16-palcových kolesách. S 18-palcovými diskami svetlá výška narastá na 184 mm. Tradičný hatchback má medzi asfaltom a karosériou 140 mm priestor.

Kia XCeed má väčšiu svetlú výšku, no elegantnou...
Kia XCeed má väčšiu svetlú výšku, no elegantnou siluetou sa pochváliť nemôže. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

XCeed je v porovnaní s hatchbackom o niekoľko milimetrov dlhší. Meria 4 395 mm, pričom hatchback Ceed 4 310 mm. XCeed je o 48 mm vyšší ako Ceed. Na výšku meria 1 495 mm.

Dizajnovo je na prvý pohľad jasné, že XCeed patrí do rodiny Ceed. Rovnaká podobnosť je aj vo vnútri auta. Nemáme pocit, že XCeed ponúka väčší priestor pre posádku ako iné verzie. Dovnútra sa zmestí päťčlenná skupina ľudí.

Predná časť interiéru je zhodná s ostatnými...
Predná časť interiéru je zhodná s ostatnými verziami modelového radu Ceed. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Palubná doska je zhodná so zvyškom “štartového poľa” Ceedu. Centrom interiéru je dotyková obrazovka s uhlopriečkou 10,25 palca, ktorá zobrazuje aj navigáciu. Bez navigácie má displej 8 palcov. Testované auto má priamo pred vodičom ďalší displej, ktorý zastupuje tradičné ukazovatele. Tento digitálny kokpit je za príplatok.

Do batožinového priestoru sa zmestí 426 litrov nákladu, čo je o 31 litrov viac ako v prípade hatchbacku. Po sklopení zadných sedadiel priestor narastá na 1 378 litrov. Do batožinového priestoru sa pristupuje cez piate dvere, ktoré sa otvárajú elektricky.

V porovnaní s hatchbackom má XCeed väčší kufor.
V porovnaní s hatchbackom má XCeed väčší kufor. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Stredná motorová cesta

Pod kapotou testovaného auta je 1,4 litrový preplňovaný benzínový štvorvalec s výkonom 140 koní. Pohonná jednotka patrí v rámci konkurencie k priemeru. Krútiaci moment 242 Nm posiela len na predné kolesá. Crossover pohon oboch náprav nedostal.

Benzínový motor má výkon 140 koní. Pre potreby...
Benzínový motor má výkon 140 koní. Pre potreby XCeedu je to dostatočný výkon. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Spolu so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou XCeed zrýchli na 100 km/h za 9,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je 200 km/h. Počas testu táto pohonná jednotka dosiahla priemernú spotrebu 7 litrov benzínu na 100 km.

Štvorvalec si musí vystačiť bez systému vypínania valcov, ktorým disponuje napríklad konkurenčný motor 1,5 TSI vyrábaný koncernom VW. Napriek tomu ide, podľa nás, v rámci ponuky benzínových motorov Kie o najlepšiu voľbu pre XCeed.

Digitálny prístrojový panel je za príplatok.
Digitálny prístrojový panel je za príplatok. Autor: Ľuboš Pilc, Pravda

Jazdné vlastnosti ako hatchback

V bežných podmienkach sa XCeed správa takmer rovnako ako Ceed. Zvýšená svetlá výška nemá výrazný vplyv na jazdné vlastnosti. Rozdiel si vodič všimne až pri rýchlej jazde.

Automatická prevodovka radí bez problémov a rýchlo. Jazdné režimy sú dostupné len dva. Vodič si môže zvoliť medzi štandardným a športovým. Adaptívny podvozok v ponuke nie je. Na druhej strane z komfortu neubrali ani 18-palcové zliatinové disky, na ktorých boli obuté zimné pneumatiky s rozmermi 235/45.

Najmä v zime vodiča poteší vyhrievaný volant, ktorý sa zahrieva po celom svojom obvode. Vyhrievanie je súčasťou štandardnej výbavy od stupňa Silver. Kia XCeed si od základnej výbavy na cestu v noci svieti LED svetlami, ktoré majú dobrý výkon. Adaptívne LED svetlá sú nedostupné.

Záver

Kia XCeed osloví najmä ľudí, ktorí majú záujem o vozidlo s dizajnom crossoveru. Ostatné prínosy, ako napríklad väčší batožinový priestor, dokáže pokryť kombi alebo Proceed. Základná cena Kie XCeed je 17 690 eur s trojvalcovým benzínovým motorom. Hatchback začína s cenovkou 14 190 eur. V základe je lacnejšie ako kombi, ktoré stojí od 15 190 eur.

Automatická prevodovka má 7 stupňov a dve spojky.
Automatická prevodovka má 7 stupňov a dve spojky. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

XCeed s testovaným 1,4 litrovým motorom stojí podľa cenníka minimálne 19 490 eur. V najvyššej výbave Platinum s automatickou prevodovkou sa jeho cena šplhá na 25 290 eur. Najvyššia výbava obsahuje napríklad bezkľúčové odomykanie a štartovanie, navigačný systém Bluetooth a vyhrievanie aj zadných sedadiel.

Rozmery, objemy, hmotnosti  
Dĺžka (mm) 4 395
Šírka (mm) 1 826
Výška (mm) 1 495
Rázvor (mm) 2 650
Objem palivovej nádrže (l) 50
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 436
Technické údaje  
Typ motora zážihový
Zdvihový objem motora (cm3) 1 353
Počet valcov 4
Výkon (kW/k pri ot./min) 104/140 pri 6 000
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 242 pri 1 500 – 3 200
Prevodovka 7-stupňový automat
Poháňaná náprava predná
Max. rýchlosť (km/h) 200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,5
Spotreba (kombinovaná – WLTP) (l/100km) 6,4 – 7,1
Spotreba (test) (l/100km) 7,0
Ceny a záruka  
Základná cena Kie XCeed 17 690 eur s DPH
Základná cena testovanej verzie vo výbave Platinum 25 290 eur s DPH
Záruka 7 rokov/150 000 km (prvé 3 roky bez obmedzenia počtu km)
Kia XCeed
Kia XCeed
+22Kia XCeed

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#test #Kia Xceed #Kia #crossover
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek