Test: Octavia 2,0 FSI

13.10.2005 12:47

Kvality novej generácie Škody Octavia sú už známe. Tentoraz sme ju preverili v kombinácii 150 koňovým benzínovým motorom FSI.

Nová generácia Škody Octavia sa už udomácnila na našich cestách a nie je novinkou. Jej popularita rastie aj napriek faktu, že súčasne sa predáva aj predchádzajúca generácia, navyše za zaujímavých finančných podmienok.

Silným tromfom Octavie bola vždy nenápadná elegancia. Testovaná Octavia 2,0 FSI nedávala svoj výkon nijak okato najavo, decentným náznakom bol iba športpaket v kombinácii so 17 palcovými doskami kolies v tradičnom päťlúčovom prevedení.

Polokožené čalúnenie, a vkusný čierny polokožený interiér dodal Octavii prémiový charakter, možno dokonca vyhlásiť, v tomto smere je Octavia na tom v porovnaní s koncernovými bratmi najlepšie, čo sa týka kvality plastov aj vypracovania.

Scenéria prístrojového panelu je už notoricky známa, prehľadné prístroje, stredová konzola s neomylnou ergonómiou, jednoduchšie strihnuté sedadlá opäť potvrdili komfort sedenia, cestujúci si na zadných sedadlách už nemusia sťažovať.

Výkon 150 koní (110 kW) a maximálny krútiaci moment 200 Nm zabezpečoval tentoraz atmosférický motor s priamym vstrekovaním paliva a objemom 2,0 litra. v porovnaní s rovnako výkonným turbomotorom 1,8 T stratil na dravosti, na druhej strane získala kultúra chodu.

Za svoj dynamický prejav sa nový motor hanbiť nemusí. Z 0na 100 kilometrov to zvládne za 9,3 sekundy a maximálna rýchlosť predstavuje 213 km/h. A to sú hodnoty, ktoré vyhovujú povahám, ktoré nekladú športové vyžitie z jazdy na prvé miesto, ale majú radi istú výkonovú rezervu.

Tomu zodpovedá aj spotreba paliva, pri pokojnej  jazde nie je problém jazdiť za rovných deväť litrov v meste, športovo orientovaná jazda zastaví priemer kdesi na jedenástich litroch. Mimo mesta má motor 2,0 FSI šance podliezť aj osemlitrovú hranicu.

Podvozok opäť potvrdil kvality, neomylný, neutrálny v spolupráci ESP a v prípade jeho vypnutia jasne signalizuje svoje hranice a aj za nimi ostáva kontrolovateľný.

Vybavenie Elegance spĺňa drvivú väčšinu požiadaviek, listinu príplatkového vybavenia tentoraz doplnili skôr efektné, než praktické doplnky, xenónové výbojky však rozhodne odporúčame.

Cena základného modelu:  Škoda Octavia 2,0 FSI Elegance: 769.900 Sk

Cena testovaného vozidla:  866.090 Sk

Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, protipreklzový systém ASR, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca, výškovo a osovo nastaviteľný volant, tempomat, automatická klimatizácia Climatronic.

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Metalický lak: 10.700 Sk, Hliníkové kolesá 17" PEGASUS 4 ks so športovým podvozkom: 17.100 Sk, Xenónové svetlomety: 23.900 Sk, polokožený balík: 28.350 Sk, príprava na telefón 2150, rádio STREAM s CD: 13.850 Sk

Technické údaje:
Motor:  Radový štvorvalcový zážihový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1984 cm3, maximálny výkon 110 kW (150 k) pri 6000 ot/min, maximálny krútiaci moment 200 Nm pri 3500 ot/min

Priemerná spotreba: 9,0 litra/100 km
Prevodovka:  šesťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies,
Podvozok:  Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu štvorprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Karoséria:  Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4572×1769×1462 mm, rázvor osí kolies 2578 mm, pohotovostná hmotnosť 1310 kg, celková hmotnosť 1980 kg, Objem batožinového priestoru 560/1350 litrov,

Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 9,2 s

Maximálna rýchlosť:  213 km/h

Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
27. 8. 2018zdraženie1.278 €zdraženie1.434 €
20. 8. 2018zdraženie1.260 €zdraženie1.415 €
13. 8. 2018zlacnenie1.259 €zlacnenie1.413 €
6. 8. 2018zdraženie1.261 €zdraženie1.415 €
30. 7. 2018zdraženie1.260 €zdraženie1.400 €
23. 7. 2018zlacnenie1.235 €zlacnenie1.375 €
16. 7. 2018zlacnenie1.237 €zlacnenie1.384 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk