Test: Kia Ceed GT - pre každodennú rýchlu jazdu aj po rožky

24.11.2019 07:00

Autá z kategórie športových hatchbackov v sebe často nesú kompromisy. Vysoký výkon často prichádza s tvrdým a menej pohodlným podvozkom. Kia to urobila inak. Výkon zvýšila, no nešla do extrémov. Päťdverový hatchback dostal 204 koní. Podvozok by mu však mohli závidieť aj omnoho menej výkonné modely.

Kia Ceed GT nemá len dizajnové doplnky. Motor...
Kia Ceed GT nemá len dizajnové doplnky. Motor dosahuje výkon 204 koní. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Kia Ceed tretej generácie, ktorú kórejská automobilka vyrába pri Žiline, schádza z miestnych výrobných liniek od roku 2018. S príchodom novej generácie modelový rad dostal okrem iného upravený názov, z ktorého vypadol apostrof.

Posledná generácia Kie Ceed má viacero karosárskych verzií. Okrem hatchbacku je v ponuke kombi (Sports Wagon), crossover (XCeed) a shooting brake (Proceed). Hatchback spolu s verziou Proceed dostali aj ostrú verziu s označením GT.

Automobil vzniká v továrni pri Žiline.
Automobil vzniká v továrni pri Žiline. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Automobil absolvoval nárazové testy EuroNCAP v roku 2019. Verzia vybavená príplatkovým balíkom bezpečnostnej výbavy (Safety Pack) získala plný počet piatich hviezdičiek.

Decentný svalnatý výzor

Kia Ceed GT ako vrchol modelového radu dostala špeciálny dizajn. Okolie majú zaujať 18-palcové zliatinové disky a červené doplnky. Červenú farbu nájdete napríklad v mriežke chladiča, na prednom nárazníku a po stranách auta. Na karosérii nechýbajú ani špeciálne “GT” logá.

Denné LED svetlá majú zaujímavý dizajn.
Denné LED svetlá majú zaujímavý dizajn. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Na zadnej strane hrá hlavnú úlohu dvojitá koncovka výfukového systému. Za diskami sa nachádzajú červené brzdové strmene, ktoré svojou farbou chcú naznačiť, že dokážu krotiť vysoký výkon. Dizajnové doplnky sú však decentné a nepôsobia vulgárne. Kia Ceed s týmto postrojom svojmu okoliu kultivovane naznačuje, že pod kapotou skrýva vysoký počet koní.

Interiér taktiež nepatrí k obyčajným. Posádka vo vnútri nájde športové sedadlá. Tie majú výrazné bočné vedenie. Na základe ich vzhľadu sme očakávali, že budú tvrdé. Nie sú. Sedadlá s alcantarovo-koženým poťahom sú prekvapivo pohodlné.

Interiér má športový volant a športové sedadlá.
Interiér má športový volant a športové sedadlá. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Vodič má pred sebou perforovanou kožou potiahnutý volant so skosenou spodnou časťou. Za príplatok sa za volantom nachádza digitálny prístrojový štít. Kto si priplatiť nechce, ten si bude musieť vystačiť s klasickými ukazovateľmi. Centrom interiéru je však 10,25-palcový dotykový displej, ktorý okrem navigácie združuje základné systémy auta.

Hardvérový ovládač informačno-zábavného systému chýba. Pohyby v samotnom menu prebiehajú prostredníctvom dotykovej obrazovky. Našťastie ovládanie ventilácie má samostatný panel s klasickými ovládačmi.

Do batožinového priestoru sa zmestí 395 litrov....
Do batožinového priestoru sa zmestí 395 litrov. Po sklopení zadných sedadiel 1 291 litrov. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Najvýkonnejší 1,6 litrový benzínový štvorvalec je smädný

Kiu Ceed GT poháňa 1,6 litrový benzínový motor s preplňovaním. Jeho výkon dosahuje 204 koní. Krútiaci moment má hodnotu 265 Nm. Z 0 na 100 km/h najvýkonnejší Ceed s manuálnou prevodovkou zrýchli za 7,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je 230 km/h.

V porovnaní s koncernovým sesterským modelom Hyundai i30N ide o kompromisnú voľbu pohonu. Hyundai poháňa benzínový štvorvalec s objemom 2 litre, ktorého výkon dosahuje 250, resp. 275 koní.

Kiu Ceed GT poháňa 1,6 litrový benzínový...
Kiu Ceed GT poháňa 1,6 litrový benzínový štvorvalec s označením T-GDi. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Napriek tomu rozhodne nemôžeme Kiu Ceed GT hodnotiť ako pomalé auto. Nástup výkonu 1,6 litrového benzínového motora je vždy takmer okamžitý. Sila prichádza v jednej výraznej vlne, ktorá začína tesne nad hranicou 1 500 otáčok a začína poľavovať po prekonaní hodnoty 4 000 otáčok.

Pohonná jednotka však neoslní spotrebou. 204 konských síl si v meste na trase 100 km pýta približne 10,5 litra benzínu. Na diaľnici spotreba klesá na 9 litrov. Mimo mesta je možné dostať sa defenzívnym jazdným štýlom na hranicu 6,5 litra. V priemere sa nám s autom darilo jazdiť s odberom mierne prevyšujúcim 8 litrov.

Štandardom sú zliatinové disky s priemerom 18...
Štandardom sú zliatinové disky s priemerom 18 palcov. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Spotreba je citlivá na jazdný štýl. Ak má vodič ťažšiu nohu na plyne, priemerná spotreba môže bez problémov atakovať hranicu 10 litrov. Vysoká spotreba sa prejaví najmä na dlhších cestách. Manuálna prevodovka so 6 stupňami na diaľnici motor drží tesne pod hranicou 4-tisíc otáčok. Podľa nás ide o zbytočne vysoké otáčky, keďže pod kapotou je motor s dostatočným výkonom.

Vynikajúci podvozok

Kia Ceed GT je jeden z najpohodlnejších športových hatchbackov. Podvozok, ktorý pripravila kórejská automobilka, je bez problémov použiteľný na každý deň. Automobil sa aj napriek športovému zameraniu nesnaží na posádku pôsobiť okruhovou tvrdosťou.

Z pohodlia neuberajú ani 18-palcové zliatinové disky. Adaptívny podvozok v ponuke nie je. Do interiéru taktiež nepreniká ani hluk od podvozku. Najväčší hluk pochádza práve z motora. Komu sa zdá, že v interiéri je prílišné ticho, môže si aktivovať športový režim.

Výrobca sa netají tým, že pohonná jednotka spolupracuje s generátorom zvuku, ktorý do interiéru dodáva tú správnu atmosféru. Okrem športového a štandardného režimu sa na palube iné jazdné režimy nenachádzajú.

Riadenie športového hatchbacku je príjemne tuhé a presné. Vodič si s ním užije najmä v zákrutách. Naopak manuálna prevodovka mohla byť aj autentickejšia a výrobca vodičovi mal poskytnúť väčší mechanický zážitok.

Záver

Kia Ceed GT právom patrí do kategórie “hot-hatchov”. Nejde však o nekompromisný ostrý hatchback. Výrobca ho pripravil pre ľudí, ktorí ho budú skôr používať na každodenné cesty ako na výlety na okruh. Kto chce brutálnejší prejav, musí siahnuť po koncernovom bratovi, ktorým je Hyundai i30N. Škoda, že 1,6 litrový štvorvalec nie je menej smädný.

Digitálny prístrojový štít je za príplatok.
Digitálny prístrojový štít je za príplatok. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Ceed GT má v porovnaní s Hyundaiom ale priaznivejšiu cenu. Jeho základná cena je 23 290 eur. Hyundai i30N je drahší minimálne o 4 200 eur. Kia Ceed GT má v ponuke okrem manuálnej prevodovky aj automat so 7 rýchlostnými stupňami.

V štandardnej výbave Kie Ceed GT sú napríklad 18-palcové zliatinové disky, prémiový audiosystém JBL s 8 reproduktormi, hliníkové pedále, elektronická parkovacia brzda, pádla pod volantom (s automatickou prevodovkou) a navigačný systém spolu s 10,25 dotykovou obrazovkou. Priplatiť sa dá len za metalízu, digitálny prístrojový štít a balík bezpečnostnej výbavy Safety Pack (s automatickou prevodovkou).

Rozmery, objemy, hmotnosti  
Dĺžka (mm) 4 325
Šírka (mm) 1 800
Výška (mm) 1 442
Rázvor (mm) 2 650
Objem palivovej nádrže (l) 50
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 411
Technické údaje  
Typ motora zážihový
Zdvihový objem motora (cm3) 1 591
Počet valcov 4
Výkon (kW/k pri ot./min) 150/204 pri 5 500
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 265 pri 1 500 – 4 500
Prevodovka 6-stupňový manuál
Poháňaná náprava predná
Max. rýchlosť (km/h) 230
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 7,5
Spotreba (kombinovaná – WLTP) (l/100km) 7,4
Spotreba (test) (l/100km) 8,1
Ceny a záruka  
Základná cena Kie Ceed 14 190 eur s DPH
Základná cena Kie Ceed GT 23 290 eur s DPH
Záruka 7 rokov/150 000 km (prvé 3 roky bez obmedzenia počtu km)
Kia Ceed
		GT
Kia Ceed
		GT
+24Kia Ceed
		GT

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#test #T-GDI #Kia Ceed GT #Kia Ceed #Kia #hot-hatch #hatchback
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek