Test: Mitsubishi L200 - návrat do lesa

Japonská automobilka predstavila novú generáciu svojho pracovného pick-upu. Nevyhnutné sa stalo realitou. Pri poslednom teste modelu L200 sme upozorňovali na to, že v porovnaní s konkurenciou začína zaostávať. V tom čase už novinka bola na ceste do sériovej výroby. Obstojí Mitsubishi v tvrdej konkurencii s nový naftovým modelom aj keď na naftové motory už takmer úplne zanevrelo?

01.12.2019 07:00
debata
Čo je v L200 tak nemoderné, až sa to čoskoro opäť vráti do módy? Pozrite si nový Showroom.
Video

Nová generácia sa na trh dostala v roku 2019. Svoju koncepciu však nemení. L200 sa nepriblížila viac svetu asfaltu. Práve naopak. Aj naďalej ostáva pracovným strojom, ktorý zvládne aj stredne ťažký terén. Svetovú premiéru Mitsubishi L200 zažilo v Bangkoku. Model L200 je na trhu od roku 1978. Od jeho uvedenia výrobca na celom svete predal takmer 4,5 milióna kusov. To radí L200 k najúspešnejším pracovným pick-upom v histórii.

Automobil schádza z výrobných liniek v Thajsku a v Brazílii. Vo svete je známy aj pod označnením Triton. L200 dostala okrem nového dizajnu aj novú techniku. Automobilka komunikuje novinku ako novú generáciu. Niektoré zdroje uvádzajú, že ide o hĺbkový facelift. Keďže piata generácia prišla na trh v roku 2015, na novú generáciu je trochu priskoro. Každopádne L200 dostala nový dizajn, motor aj techniku.

Zadné svetlá sú nové. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Mitsubishi L200 Zadné svetlá sú nové.

Mitsubishi L200 s novou tvárou

Nejde o reklamný slogan, ale o jednu z noviniek, ktorú si každý všimne ako prvú. L200 dostala výrazne prepracovanú prednú masku. Automobil sa tak tvárou podobá na svojich súrodencov. Do ponuky pribudla aj nová metalíza, ktorou je vybavené aj testované auto.

Hlavné svetlomety využívajúce LED technológiu sú mimoriadne úzke. Dizajnéri ich opticky spojili s prednou mriežkou chladiča. LED technológia je však dostupná až v najvyššej výbave. Novinkou sú aj širšie nástupné prahy, ktoré vítame. Z bočnej strany L200 vyzerá ako štandardný pick-up.

Dĺžka L200 je 5,3 metra. Rázvor má 3 metre. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Mitsubishi L200 Dĺžka L200 je 5,3 metra. Rázvor má 3 metre.

Na ľavej strane nás prekvapili dva vstupné otvory. Zvnútra otvoríte len jeden z nich. Nájdete za ním hrdlo 75 litrovej naftovej nádrže a ďalšie tiahlo. S ním otvoríte druhé “dvierka”, za ktorými sa nachádza hrdlo nádrže pre AdBlue.

Mitsubishi L200 vo štvordverovej konfigurácii je dlhé 5,3 metra, pričom do jeho nákladného priestoru naložíte predmety dlhé 1,5 metra. Šírka nákladného priestoru je 1,4 metra. Automobil odvezie približne jednu tonu nákladu.

Interiér je odolný. Nájdeme v ňom zmes nových a... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Mitsubishi L200 Interiér je odolný. Nájdeme v ňom zmes nových a starých prvkov.

Po nastúpení do interiéru však nachádzame aj staré známe prvky. Ako prvé nám do oka padne “červotoč” automatickej prevodovky a ovládací panel ventilácie a klimatizácie. Teší nás však nová dotyková obrazovka a prepracovaný informačno-zábavný systém. Rozhodne ide o krok smerom dopredu. Zobrazovanie je kvalitnejšie, odozva na dotyk lepšia. Systém poskytuje plnú konektivitu. Navigáciu si do novej L200 síce kúpiť nemôžete, no prostredníctvom svojho mobilného telefónu ju bez problémov zobrazíte na obrazovke.

Nový je aj volant, ktorý je robustný a má vysoký počet tlačidiel. V aute tohto typu nám to akosi nevadí. Za ním sa nachádza prístrojový štít, ktorý dostal taktiež omladený dizajn. O žiadnu závažnú zmenu nejde. Potešili nás však USB vstupy, ktoré sme našli aj pred zadnými sedadlami.

Hrdlá nádrží na naftu a AdBlue sú oddelené. Foto: Ľuboš Pilc, Pravda
Mitsubishi L200 Hrdlá nádrží na naftu a AdBlue sú oddelené.

Jeden motor v ponuke

Automobilka Mitsubishi na naftové motory už takmer úplne zanevrela. Pre model L200 to neplatí. Ten má v ponuke len jednu pohonnú jednotku, ktorou je 2,3 litrový naftový štvorvalec s výkonom 150 koní. Krútiaci moment má hodnotu 400 Nm. Agregát spĺňa najprísnejšie emisné normy. Okrem nafty musí vodič dbať aj o dopĺňanie AdBlue, ktoré vstupuje do selektívnej katalytickej redukcie.

S motorom v testovanom aute spolupracuje nová 6-stupňová automatická prevodovka. Okrem nej je v ponuke aj manuál s rovnakým počtom stupňov. Maximálna rýchlosť je 171 km/h. Oficiálne údaje o zrýchlení výrobca nezverejnil.

Po motorickej stránke patrí L200 v rámci svojej... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Mitsubishi L200 Po motorickej stránke patrí L200 v rámci svojej triedy k priemeru.

Testovaný naftový motor patrí k najhlučnejším na trhu. Odhlučnenie kabíny L200 pri jej výrobe nehralo najdôležitejšiu úlohu, keďže ide o pracovný automobil. Maximálne zrýchlenie prichádza približne na 1 800 otáčkach. Keď otáčkomer pretne hranicu 3-tisíc otáčok, prísun výkonu začína výrazne miznúť.

Priemerná spotreba sa pohybuje na úrovni 9 litrov nafty na 100 km. Nová automatická prevodovka pracuje s hydrodynamickým meničom. Jej preradenia sú plynulé, čo sa hodí okrem jazdy po asfalte aj v teréne. Automat pracuje s výkonom motora správne a drží ho najmä v oblasti, kde má najväčšiu silu.

Do nákladného priestoru sa zmestia predmety... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Mitsubishi L200 Do nákladného priestoru sa zmestia predmety dlhé 1,5 metra.

V štandardnom režime sa výkon presúva na zadnú nápravu. Kruhovým ovládačom môže vodič zvoliť aj pohon oboch náprav, prípadne pristúpiť k off-roadovému nastaveniu. V takom prípade sa k slovu dostanú aj jazdné režimy, ktoré doteraz L200 nemala.

Funkčnosť dostala prednosť pred pohodlím

Mitsubishi L200 má rebrinový rám s dvojitými lichobežníkovými ramenami vpredu a tuhú zadnú nápravu s listovými perami. Automobil dostal väčšie zadné tlmiče. Výrobca prepracoval aj listové tlmenie. Napriek tomu sa L200 najlepšie cíti v teréne, resp. mimo spevnenej cesty.

Jazdu sprevádza pre tento podvozok typické otriasanie. L200 konečne dostala aj asistenčný systém pre jazdu dolu strmým klesaním. Vodič môže kruhovým ovládačom okrem pohonu zadnej nápravy pripojiť do akcie aj predné kolesá. Pre ťažšie podmienky je k dispozícii aj redukovaný prevod a uzáver medzinápravového a zadného diferenciálu.

Jazdné režimy majú prispôsobiť pohon pre konkrétne jazdné podmienky. Na výber je režim pre štrk, blato/sneh, piesok a kamene. Automobil sa tak uplatní v ťažkých terénnych podmienkach. Jedným z najlimitujú­cejších faktorov je rázvor, ktorý má hodnotu 3 metre. Prejazdový uhol je vďaka tomu 24 stupňov. Predný nájazdový uhol má 30 stupňov, zadný 22 stupňov. Automobil zvládne bočný náklon až 45 stupňov.

Počas jazdy vodičovi uľahčuje život svetelný a dažďový senzor. Na parkovisku mu však parkovacie senzory nepomôžu, pretože v ponuke nie sú. Šofér sa tak môže spoľahnúť len na údaje z parkovacej kamery. Do testovaného auta sme sa dostávali prostredníctvom bezkľúčového odomykania a štartovania.

Záver

Mitsubishi L200 dostalo novinky, ktoré potrebovalo. Dizajn je omnoho zaujímavejší, rovnako L200 nechýba nič z komfortnej výbavy. Až na parkovacie senzory. Bez naftového motora by sa tento pracant v Európe zaobišiel len ťažko. Bohužiaľ, automobil dostal do ponuky len jeden agregát.

Nový je aj displej a prostredie... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Mitsubishi L200 Nový je aj displej a prostredie informačno-zábavného systému.

Je zrejmé, že Mitsubishi v tejto oblasti nie je žiadnym nováčikom a pozná svoju klientelu. Japonci opäť pripravili robustný pick-up, ktorý sa chystá skôr do lesa ako na dlhú diaľničnú trasu. Záležať si dali najmä na funkčnosti a schopnostiam v teréne.

Základná cena verzie Doublecab so štvoricou dverí určených pre nastupovanie je 27 790 eur. Pohon oboch náprav je dostupný bez príplatku. Najlacnejšia verzia s automatickou prevodovkou má cenovku 33 190 eur. Automobil je v ponuke v štyroch výbavách a priplácať si takmer nie je za čo. Zaplatiť navyše je možné len za špeciálny lak a metalízu.

Rozmery, objemy, hmotnosti  
Dĺžka (mm) 5 305
Šírka (mm) 1 815
Výška (mm) 1 775
Rázvor (mm) 3 000
Rozmery nákladného priestoru (mm) 1 520×1 470
Objem palivovej nádrže (l) 75
Prevádzková hmotnosť (kg) 2 110
Najväčšia prípustná hmotnosť (kg) 3 110
Technické údaje  
Typ Motora vznetový
Zdvihový objem motora (cm3) 2 268
Počet valcov 4
Výkon (kW/k pri ot./min) 110/150pri 3 500
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 400 pri 1 750 – 2 250
Prevodovka 6-stupňová automatická
Poháňaná náprava obe
Max rýchlosť (km/h) 171
Spotreba (kombinovaná) (l/100km) 7,9
Spotreba (test) (l/100km) 9,0
Ceny a záruka  
Základná cena modelu L200 27 790 Eur
Cena testovanej verzie Black Edition 35 990 Eur
Záruka 5 rokov
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
+31Mitsubishi L200

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #test #Mitsubishi #showroom #pick-up #Mitsubishi L200
Články podľa značiek