Nová generácia sa na trh dostala v roku 2019. Svoju koncepciu však nemení. L200 sa nepriblížila viac svetu asfaltu. Práve naopak. Aj naďalej ostáva pracovným strojom, ktorý zvládne aj stredne ťažký terén. Svetovú premiéru Mitsubishi L200 zažilo v Bangkoku. Model L200 je na trhu od roku 1978. Od jeho uvedenia výrobca na celom svete predal takmer 4,5 milióna kusov. To radí L200 k najúspešnejším pracovným pick-upom v histórii.
Automobil schádza z výrobných liniek v Thajsku a v Brazílii. Vo svete je známy aj pod označnením Triton. L200 dostala okrem nového dizajnu aj novú techniku. Automobilka komunikuje novinku ako novú generáciu. Niektoré zdroje uvádzajú, že ide o hĺbkový facelift. Keďže piata generácia prišla na trh v roku 2015, na novú generáciu je trochu priskoro. Každopádne L200 dostala nový dizajn, motor aj techniku.
Mitsubishi L200 s novou tvárou
Nejde o reklamný slogan, ale o jednu z noviniek, ktorú si každý všimne ako prvú. L200 dostala výrazne prepracovanú prednú masku. Automobil sa tak tvárou podobá na svojich súrodencov. Do ponuky pribudla aj nová metalíza, ktorou je vybavené aj testované auto.
Hlavné svetlomety využívajúce LED technológiu sú mimoriadne úzke. Dizajnéri ich opticky spojili s prednou mriežkou chladiča. LED technológia je však dostupná až v najvyššej výbave. Novinkou sú aj širšie nástupné prahy, ktoré vítame. Z bočnej strany L200 vyzerá ako štandardný pick-up.
Na ľavej strane nás prekvapili dva vstupné otvory. Zvnútra otvoríte len jeden z nich. Nájdete za ním hrdlo 75 litrovej naftovej nádrže a ďalšie tiahlo. S ním otvoríte druhé “dvierka”, za ktorými sa nachádza hrdlo nádrže pre AdBlue.
Mitsubishi L200 vo štvordverovej konfigurácii je dlhé 5,3 metra, pričom do jeho nákladného priestoru naložíte predmety dlhé 1,5 metra. Šírka nákladného priestoru je 1,4 metra. Automobil odvezie približne jednu tonu nákladu.
Po nastúpení do interiéru však nachádzame aj staré známe prvky. Ako prvé nám do oka padne “červotoč” automatickej prevodovky a ovládací panel ventilácie a klimatizácie. Teší nás však nová dotyková obrazovka a prepracovaný informačno-zábavný systém. Rozhodne ide o krok smerom dopredu. Zobrazovanie je kvalitnejšie, odozva na dotyk lepšia. Systém poskytuje plnú konektivitu. Navigáciu si do novej L200 síce kúpiť nemôžete, no prostredníctvom svojho mobilného telefónu ju bez problémov zobrazíte na obrazovke.
Nový je aj volant, ktorý je robustný a má vysoký počet tlačidiel. V aute tohto typu nám to akosi nevadí. Za ním sa nachádza prístrojový štít, ktorý dostal taktiež omladený dizajn. O žiadnu závažnú zmenu nejde. Potešili nás však USB vstupy, ktoré sme našli aj pred zadnými sedadlami.
Jeden motor v ponuke
Automobilka Mitsubishi na naftové motory už takmer úplne zanevrela. Pre model L200 to neplatí. Ten má v ponuke len jednu pohonnú jednotku, ktorou je 2,3 litrový naftový štvorvalec s výkonom 150 koní. Krútiaci moment má hodnotu 400 Nm. Agregát spĺňa najprísnejšie emisné normy. Okrem nafty musí vodič dbať aj o dopĺňanie AdBlue, ktoré vstupuje do selektívnej katalytickej redukcie.
S motorom v testovanom aute spolupracuje nová 6-stupňová automatická prevodovka. Okrem nej je v ponuke aj manuál s rovnakým počtom stupňov. Maximálna rýchlosť je 171 km/h. Oficiálne údaje o zrýchlení výrobca nezverejnil.
Testovaný naftový motor patrí k najhlučnejším na trhu. Odhlučnenie kabíny L200 pri jej výrobe nehralo najdôležitejšiu úlohu, keďže ide o pracovný automobil. Maximálne zrýchlenie prichádza približne na 1 800 otáčkach. Keď otáčkomer pretne hranicu 3-tisíc otáčok, prísun výkonu začína výrazne miznúť.
Priemerná spotreba sa pohybuje na úrovni 9 litrov nafty na 100 km. Nová automatická prevodovka pracuje s hydrodynamickým meničom. Jej preradenia sú plynulé, čo sa hodí okrem jazdy po asfalte aj v teréne. Automat pracuje s výkonom motora správne a drží ho najmä v oblasti, kde má najväčšiu silu.
V štandardnom režime sa výkon presúva na zadnú nápravu. Kruhovým ovládačom môže vodič zvoliť aj pohon oboch náprav, prípadne pristúpiť k off-roadovému nastaveniu. V takom prípade sa k slovu dostanú aj jazdné režimy, ktoré doteraz L200 nemala.
Funkčnosť dostala prednosť pred pohodlím
Mitsubishi L200 má rebrinový rám s dvojitými lichobežníkovými ramenami vpredu a tuhú zadnú nápravu s listovými perami. Automobil dostal väčšie zadné tlmiče. Výrobca prepracoval aj listové tlmenie. Napriek tomu sa L200 najlepšie cíti v teréne, resp. mimo spevnenej cesty.
Jazdu sprevádza pre tento podvozok typické otriasanie. L200 konečne dostala aj asistenčný systém pre jazdu dolu strmým klesaním. Vodič môže kruhovým ovládačom okrem pohonu zadnej nápravy pripojiť do akcie aj predné kolesá. Pre ťažšie podmienky je k dispozícii aj redukovaný prevod a uzáver medzinápravového a zadného diferenciálu.
Jazdné režimy majú prispôsobiť pohon pre konkrétne jazdné podmienky. Na výber je režim pre štrk, blato/sneh, piesok a kamene. Automobil sa tak uplatní v ťažkých terénnych podmienkach. Jedným z najlimitujúcejších faktorov je rázvor, ktorý má hodnotu 3 metre. Prejazdový uhol je vďaka tomu 24 stupňov. Predný nájazdový uhol má 30 stupňov, zadný 22 stupňov. Automobil zvládne bočný náklon až 45 stupňov.
Počas jazdy vodičovi uľahčuje život svetelný a dažďový senzor. Na parkovisku mu však parkovacie senzory nepomôžu, pretože v ponuke nie sú. Šofér sa tak môže spoľahnúť len na údaje z parkovacej kamery. Do testovaného auta sme sa dostávali prostredníctvom bezkľúčového odomykania a štartovania.
Záver
Mitsubishi L200 dostalo novinky, ktoré potrebovalo. Dizajn je omnoho zaujímavejší, rovnako L200 nechýba nič z komfortnej výbavy. Až na parkovacie senzory. Bez naftového motora by sa tento pracant v Európe zaobišiel len ťažko. Bohužiaľ, automobil dostal do ponuky len jeden agregát.
Je zrejmé, že Mitsubishi v tejto oblasti nie je žiadnym nováčikom a pozná svoju klientelu. Japonci opäť pripravili robustný pick-up, ktorý sa chystá skôr do lesa ako na dlhú diaľničnú trasu. Záležať si dali najmä na funkčnosti a schopnostiam v teréne.
Základná cena verzie Doublecab so štvoricou dverí určených pre nastupovanie je 27 790 eur. Pohon oboch náprav je dostupný bez príplatku. Najlacnejšia verzia s automatickou prevodovkou má cenovku 33 190 eur. Automobil je v ponuke v štyroch výbavách a priplácať si takmer nie je za čo. Zaplatiť navyše je možné len za špeciálny lak a metalízu.
Rozmery, objemy, hmotnosti | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 5 305 |
Šírka (mm) | 1 815 |
Výška (mm) | 1 775 |
Rázvor (mm) | 3 000 |
Rozmery nákladného priestoru (mm) | 1 520×1 470 |
Objem palivovej nádrže (l) | 75 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2 110 |
Najväčšia prípustná hmotnosť (kg) | 3 110 |
Technické údaje | |
---|---|
Typ Motora | vznetový |
Zdvihový objem motora (cm3) | 2 268 |
Počet valcov | 4 |
Výkon (kW/k pri ot./min) | 110/150pri 3 500 |
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 400 pri 1 750 – 2 250 |
Prevodovka | 6-stupňová automatická |
Poháňaná náprava | obe |
Max rýchlosť (km/h) | 171 |
Spotreba (kombinovaná) (l/100km) | 7,9 |
Spotreba (test) (l/100km) | 9,0 |
Ceny a záruka | |
---|---|
Základná cena modelu L200 | 27 790 Eur |
Cena testovanej verzie Black Edition | 35 990 Eur |
Záruka | 5 rokov |