Test: Audi Q3 Sportback 45 TFSI- druhý kríženec kupé a SUV v ponuke

Audi Q3 Sportback je druhým krížencom typu karosérie kupé a SUV v ponuke značky. Podľa toho automobil aj vyzerá. Audi vytiahlo všetky dizajnové zbrane, ktorými chce prilákať zákazníkov. Testovaný automobil je navyše vo verzii S line, ktorá jeho športové línie len zvýrazňuje.

28.12.2019 07:00
DSCF9613 Foto: ,
Dizajnovo je zrejmé, že automobil vychádza z SUV Q3.
debata (3)

Na prvý pohľad upúta silueta automobilu. Tú dopĺňa zvýšený podvozok a plastové lemy okolo blatníkov. Kým prednej časti dominuje veľká mriežka chladiča, z hľadiska dizajnu vzadu hrajú hlavnú úlohu svetlá.

Dizajnovo je zrejmé, že automobil vychádza z SUV Q3. Audi sa radí medzi ďalších výrobcov, ktorí z klasického SUV urobili derivát skrížený s kupé. V porovnaní napríklad s Mercedesom GLC Coupé je však testované Audi omnoho menej uhladené a oveľa viac agresívne.

Automobil je dlhý 4 500 mm a rázvor kolies má... Foto: Ľuboš Pilc, Pravda
DSCF9626 Automobil je dlhý 4 500 mm a rázvor kolies má hodnotu 2 680 mm.

Automobil je dlhý 4 500 mm. Rázvor kolies má hodnotu 2 680 mm. Z toho je jasné, že nejde o veľký model. Napriek tomu automobil pôsobí robustne. V belasej farbe, ktoré je za príplatok 388 eur, doslova svieti. V interiéri už sme však veľa miesta nenašli.

V interiéri vládne čierna

Vo vnútri jasne badať snahu dizajnérov zvýrazniť športový vzhľad použitím elegantnej čiernej. Na palubnej doske nájdeme lesklé plastové obloženie prístrojovej dosky aj pás z Alcantary. Priehradku pred spolujazdcom zdobí plastový panel imitujúci hliník. Na druhej strane nás sklamalo použitie lacných tvrdých plastov v okolí stredovej konzoly a vo výplniach dverí.

Na palubnej doske nájdeme lesklé plastové... Foto: Ľuboš Pilc, Pravda
DSCF9667 Na palubnej doske nájdeme lesklé plastové obloženie prístrojovej dosky aj pás z Alcantary.

Vodič má k dispozícii dva displeje. Prvý vo funkcii prístrojového panelu ovláda tlačidlami na volante. Veľkosťou a grafikou patrí k najlepším, no čakali sme viac ako dve možnosti zobrazenia. Skosený športový volant je čalúnený kombináciou kože a perforovanej kože. Hrúbka venca je akurátna. Škoda, že sa ovládanie adaptívneho tempomatu nedostalo na volant, keďže páčka naľavo pod volantom je pred vodičom skrytá. Ide o typické riešenie v rámci koncernu Volkswagen.

Dotyková obrazovka informačno-zábavného systému s uhlopriečkou 10,1 palca je orientovaná na vodiča. Graficky patrí takisto ako virtuálny prístrojový štít k špičke a na dotyk reaguje okamžite. Chválime aj ovládanie klimatizácie a kúrenia pod displejom, ktoré zabezpečujú analógové ovládače. O úroveň nižšie sa nachádzajú tlačidlá na ovládanie jazdných režimov, parkovacieho asistenta a systému štart-stop.

Zadné sedadlá tak na dlhšie cesty môžu využívať... Foto: Ľuboš Pilc, Pravda
DSCF9636 Zadné sedadlá tak na dlhšie cesty môžu využívať len ľudia s malou výškou alebo deti.

Výbava S line obsahuje aj športové sedadlá s výrazným bočným vedením, ktoré sú čalúnené kombináciou kože a Alcantary. Sú pohodlné a určite vhodné aj na dlhé trasy. Výrazné bočné vedenie dobre drží telo v zákrutách. Športovo-elegantná silueta karosérie negatívne ovplyvňuje priestor na zadných sedadlách. Nad hlavou aj pred kolenami budú mať vyššie postavy pocit stiesnenosti a nepohodlia. Dvaja dospelí ľudia s výškou 186 cm si za seba sadnú len s veľkými problémami. Zadné sedadlá tak na dlhšie cesty môžu využívať len ľudia s malou výškou alebo deti. Vysoký stredový tunel prakticky znemožňuje využite tretieho zadného sedadla.

Kufor poskytuje prekvapivo veľkorysí objem 530... Foto: Ľuboš Pilc, Pravda
DSCF9639 Kufor poskytuje prekvapivo veľkorysí objem 530 litrov.

Paradoxne kufor poskytuje prekvapivo veľkorysí objem. V základom usporiadaní sa doň zmestí 530 litrov batožiny. To je o 30 litrov viac, ako sa zmestí do Mercedesu GLC Coupé. BMW X4 v batožinovom priestore odvezie 525 litrov.Po­sunutím zadných sedadiel sa dá batožinový priestor zväčšiť až na 625 litrov. Vtedy sa vzadu odvezú len deti. Po sklopení druhého radu sedadiel delených v pomere 40:20:40 sa prepravná kapacita zvýši na 1 400 litrov.

Rýchle aj pohodlné SUV

Pod kapotou verzie 45 TFSI pracuje prepĺňaný zážihový štvorvalec s objemom dva litre. Motor má výkon 169 kW (230 k) a krútiaci moment 350 Nm. Prenos sily agregátu na obe nápravy systému quattro má na starosti sedemstupňová automatická dvojspojková prevodovka S tronic. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 6,5 sekundy a maximálna rýchlosť je 233 km/h.

Pod kapotou verzie 45 TFSI pracuje prepĺňaný... Foto: Ľuboš Pilc, Pravda
DSCF9651 Pod kapotou verzie 45 TFSI pracuje prepĺňaný zážihový štvorvalec s objemom dva litre. Motor má výkon 169 kW (230 k) a krútiaci moment 350 Nm.

Hoci auto váži 1 700 kilogramov, pohonná jednotka poskytuje dostatok výkonu aj na športovú jazdu. Tá je však možná iba v športovom režime, lebo v komfortnom a v úspornom zvanom Efficiency je výkon dávkovaný len veľmi striedmo a Audi pôsobí letargicky. Naopak v športovom má povolenú uzdu a prevodovka drží otáčky na úrovni zodpovedajúcej maximálnemu výkonu. No pri snahe o športovú jazdu sa o slovo hneď prihlási fyzika. Vyššie ťažisko a väčšia hmotnosť auto nakláňajú a rýchlo prichádza aj nedotáčavosť.

Testované vozidlo bolo vybavené aj príplatkovými adaptívnymi tlmičmi, ktoré takisto ako riadenie menili správanie na základe zvoleného jazdného režimu. V komfortnom a v úspornom režime podvozok veľmi dobre filtruje nerovnosti, no sklamalo nás jeho odhlučnenie. Prémiové auto v tejto kategórii by malo poskytovať väčšie akustické pohodlie. Pritom príplatkové devätnásťpalcové disky neboli obuté do nízkoprofilových pneumatík, čo komfortu jazdy jednoznačne prospelo.

Hoci auto váži 1 700 kilogramov, pohonná... Foto: Ľuboš Pilc, Pravda
DSCF9600 Hoci auto váži 1 700 kilogramov, pohonná jednotka poskytuje dostatok výkonu aj na športovú jazdu.

Riadenie v športovom režime dáva vodičovi veľmi dobrú odozvu a je presné. V komfortnom a v úspornom režime je naopak veľmi voľné. Vodič má však k dispozícii aj individuálny a automatický režim. Kým v individuálnom si nastaví jednotlivé parametre podľa seba, v automatickom o tom rozhodne auto za neho. V druhom prípade sme naozaj pociťovali plynulé zmeny nastavení pri jazde v obci a pri prudšej akcelerácii. Pri rýchlosti 50 km/h bol podvozok mäkký a riadenie voľné a po zrýchlení za obcou riadenie stuhlo a podvozok stvrdol. Keďže auto má systém quattro, v náročnejšom teréne sa môže hodiť aj posledný režim offroad. Keď však uvážime vzhľad a svetlú výšku 173 milimetrov, do terénu toto auto zoberie málokto.

Tienistou stránkou je spotreba paliva. Tá vo veľkej miere závisí od spôsobu jazdy. Nám sa skôr pokojným štýlom podarilo jazdiť v priemere za deväť litrov benzínu na sto kilometrov. Mimo obce sme sa nedostali pod hranicu 7,5 l/100 km. Na diaľnici sme namerali spotrebu 9,2 l/100 km, pričom pri rýchlosti 130 km/h motor pracuje pri 2 400 ot./min. V meste sme jazdili za 10,5 l/100 km.

Zhodnotenie a ceny

Audi Q3 Sportback je pre ľudí, ktorí si vyberajú auto najmä zrakom. Ostré línie a športová silueta nenechajú mnohých chladnými. Z vonkajšej strany automobil pôsobí robustne, no vo vnútri dochádza k priestorovým kompromisom. Najmä pred zadnými sedadlami.

Motor s vysokým výkonom si však pýta daň v podobe vysokej spotreby. Deje sa tak najmä v prípade, ak vodič chce využiť jeho potenciál.

Základná cena Audi Q3 Sportback je 31 550 eur s daňou. Ide o akciovú ponuku, vďaka čomu je Q3 Sportback v porovnaní s Q3 SUV lacnejší o 1 250 eur. Cena testovanej verzie Q3 Sportback 45 TFSI začína na sume 41 850 eur. Vo verzii S line stúpa na 44 540 eur.

Testovaný automobil je však po okraj naplnený príplatkovou výbavou. Kvôli tomu jeho konečná cena vystrelila do neuveriteľných výšin. Testované Audi Q3 Sportback stojí 71 337 eur s DPH. Medzi najdrahšie položky príplatkov v danom aute patria LED svetlá Audi Matrix (1 788 eur), S line interiér (1 586 eur), adaptívny podvozok (1 327 eur), 19-palcové zliatinové disky (2 137 eur) a balík asistenčných systémov (1 462 eur).

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 500
Šírka (mm) 1 843
Výška (mm) 1 567
Rázvor (mm) 2 680
Objem batožinového priestoru (l) 530/1 400
Objem palivovej nádrže (l) 60
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 700
Celková hmotnosť (kg) 2 210

Technické údaje

Typ motora zážihový s preplňovaním
Zdvihový objem motora (cm3) 1 984
Počet valcov 4
Výkon (kW/k pri ot./min) 169/230 pri 5 000–6 700
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 350 pri 1 500 – 4 400
Prevodovka 7-stupňová automatická dvojspojková
Poháňaná náprava obe
Max rýchlosť (km/h) 233
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 6,5
Kombinovaná spotreba podľa NEDC (l/100km) 7,3–7,7
Kombinovaná spotreba podľa WLTP (l/100km) 8,6–9,1
Emisie CO2 podľa NEDC (g/km) 166–174
Emisie CO2 podľa WLTP (g/km) 194–206
Počet miest na sedenie 5

Cena a záruka

Základná cena modelu 31 550 EUR
Základná cena testovanej verzie 41 850 EUR
Cena testovaného vozidla 71 337 EUR
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Audi Q3 Sportback
Dizajnovo je zrejmé, že automobil vychádza z...
+28Audi Q3 Sportback

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #TFSI #Audi Q3 #kupé SUV #Audi Q3 Sportback
Články podľa značiek