Test:Smart Forfour 1,5 cdi

Ochranný rám TRIDION, nezameniteľný dizajn a plastové dielce zostali, Smart Forfour cdi však ponúka okrem atraktívneho zovňajšku aj niekoľko ekonomických argumentov.

19.05.2005 03:52
debata

Tvary Smartu Forfour sú natoľko známe, že ich naetreba zvlášť predstavovať. Testovanú farebnú kombináciu olivovo zelenej a strieborného rámu však už v katalógu pre ročník 2005 nenájdete. To je škoda, táto mierne militantná kombinácia je totiž celkom podarená.

Inak exteriér celkom úspešne zatajuje dátum uvedenia na trh v roku 2003, kedy sa Smart Forfour odhalil publiku. Odvtedy prakticky neopustil pôdu extravagancie a exkluzivity.
Samotné dvojfarebné poňatie karosérie je nekonvenčné. Úsmev mriežky chladiča, či spätné zrkadlá boli lakované identickou farbou ako rám TRIDION čo prezrádzali úroveň vybavenia Passion. Vyšší stupeň vybavenia prezrádzali aj 15“ hliníkové disky kolies.

Európske požiadavky diktujú dnes pod kapotu každej automobilovej kategórie aj dieselový motor. 1,5 litrový trojvalcový turbodiesel s maximálnym výkonom 50 kW (68 k) sme testovali v kombinácii s poloautomatickou prevodovkou s automatickým režimom radenia Softouch. Práve ona občas, najmä pri parkovaní, kazila dojem z inak dynamického turbodiesla. Preradenie v automatickom režime sa nezaobíde bez trhnutia, simulovaným vypustením plynu počas tohto procesu možno spomínaný nedostatok odstrániť. Menšiu námahu ľavej nohy však umocnila aj spotreba, ešte nezabehnutý motor spotreboval počas testu prijateľných 5,9 litra na 100 kilometrov.

Racionalizmus dokumentuje zadná posuvná lavica, takže štyria dospelý sa môžu odviezť aj na hokej, bežná štvorčlenná rodina si tiež nájde svoje pohodlie. Inak veľmi príjemný interiér so separátnymi budíkmi je navyše kvalitne ozvučený, aj vďaka príplatkovému subwooferu so šiestimi reproduktormi za 329 Eur, kožou obšitý volant, poloautomatická klimatizácia a panoramatická strecha posúvajú Forfour tam, kde si odjakživa prial byť – na pôdu mimoriadnych automobilov.

To vysvetľuje aj konečnú cenu testovanej verzie, ktorá prekročila aj hranicu 640 tisíc korún. To je už teritórium, v rámci ktorého sa potencionálni zákazníci hľadajú iba ťažko.

Cena základného modelu: Smart Forfour 1,5 cdi Passion: 541.639 Sk
Cena testovaného vozidla:  644.551 Sk
Sériové vybavenie:
Paket vybavenia Passion 1485 Eur: (Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, protiblokovací systém ABS+EBV, centrálne zamykanie s DO) posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, stabilizačný systém ESP, klimatizácia, 15“ hliníkové disky kolies s pnue 195/50 R15, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a volant. 
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
Smart radio five: 329 Eur; Deep GreenBay zelená metalíza: 256,5 Eur; interiér brick grey 47,6 Eur; päťmiestne prevedenie s toumble funkciou: 87,9 Eur; Softouch automatický režim prevodovky: 403 Eur
Technické údaje
Motor: Radový trojvalcový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu Common Rail, štvorventilová technika, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 1468 cm3, maximálny výkon 50 kW (68 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 160 Nm pri 1600 ot/min
Priemerná spotreba: 6,5 litra/100 km
Prevodovka: šesťstupňová poloautomatická  prevodovka s automatickým režimom „Softouch“, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu kľuková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy: vpredu aj vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, stabilizačný a trakčný systém ESP.
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 3750×1685×1450 mm, rázvor osí kolies 2500 mm, pohotovostná hmotnosť 970 kg, celková hmotnosť 1455 kg, Objem batožinového priestoru 270/910 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 13,9 s
Maximálna rýchlosť: 160 km/h

debata chyba
Články podľa značiek