Test: Škoda Fabia 1,2 12V HTP Classic

Škoda Fabia svojím dizajnom nikdy nešokovala, a možno povedať, že ani nenadchla, no možno práve to ju drží už piaty rok na pozícii bestsellera, a to nielen u nás. Testovali sme Škodu Fabiu Combi s novým motorom 1,2 12V HTP.

11.05.2005 12:00
debata

Dizajn sa teda nezmenil ani pri nedávnom facelifte, jednoducho tvary Fabie nepotrebovali osviežiť. Tak sa repertoár zmien exteriéru zúžil na okrúhly tvar hmloviek, a nový tvar zadných skupinových svetiel. Medzi zmeny možno ešte zarátať aj jemne prispôsobený tvar predného nárazníka, tým však akékoľvek zmeny na exteriéri končia.

Interiér taktiež rovnako rýchlo identifikujete, a až skúmavý pohľad odhalí novú prístrojovú dosku s iným fontom číslic, či zmenené ukazovatele teploty motora a palivomeru. Najväčšou zmenou je importovaný volant z väčšej Octavie, ktorý pôsobí masívnejším dojmom. Jemnou optickou zmenou je aj perforácia povrchu palubnej dosky, ktorá aspoň mierne zmenšuje jej plochu.

Naopak naďalej si musia vodiči zvykať na malú plochu pravého spätného zrkadla, ktoré najmä v mestskej premávke nedostačujúce.

Všetko ostatné ostalo po starom-dobrom a osvedčenom, snáď už ani netreba vyzdvihovať priaznivú, možno povedať aj najlepšiu priestorovú ponuku v rámci svojej kategórie. Podobne aj batožinový priestor so svojím objemom 425 litrov patrí medzi tie najväčšie, variabilita dovoľuje aj sťahovanie veľkých predmetov.

Pod kapotou už v novom modelovom ročníku nenájdeme klasické 1,4 MPI, nahradili ich trojvalce s označením HTP. Pod kapotou Fabie Combi nájdeme iba silnejšiu verziu, čo znamená maximálny výkon 47 kW (64 k) v spolupráci s maximálnym krútiacim momentom 112 Nm musia hýbať 1095 kilogramami čo je na dynamike aj cítiť.

Fabia Combi 1,2 HTP nie je šprintérom, zrýchlenie z 0–100 km/h za 16,3 sekundy a maximálna rýchlosť 160 km/h sú určene pokojným povahám, aj tie by však pri predbiehaní uvítali silnejší motor.

Dynamická jazda si vyžaduje časté radenie, a svoje si tým pádom vypýta aj spotreba. Počas testu sme jazdili priemerne za 6,8 litra na 100 kilometrov, to sme sa však museli vzdať akýchkoľvek pokusov o športovú jazdu. Tá totiž znamená minimálne o 1,5 litra priemernej spotreby viac.

Škoda Fabia Combi je mimoriadne dobrým automobilom, atribúty priestoru, kvality a bezproblémového ovládania zostávajú, v prípade Combi však odporúčame orientáciu na silnejší motor 1,4 16V. Cenníkovo je totiž drahší iba o 20.000 Sk.

Cena základného modelu:  Škoda Fabia 1,2 HTP:374.990 Sk

Cena testovaného vozidla:  384.990 Sk

Sériové vybavenie:  posilňovač riadenia, airbag vodiča, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča.

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
metalíza

Technické údaje:
Motor:  Vodou chladený, zážihový radový trojvalec, štvorventilová technika, uložený vpredu naprieč, zdvihový objem valcov 1198 cm3, výkon 47 kW (64 k) pri 5400 ot/min, maximálny krútiaci moment 112 Nm pri 3000 ot/min
Prevodovka:  Päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies.
Podvozok:  Vpredu: nezávislé zavesenie kolies, priečne trojuholníkové rameno, tlmičová vzpera Mac Pherson, odpruženie vinutými pružinami Vzadu: pozdĺžne vlečné ramená spojené torzne pružnou priečkou Priečny skrutný stabilizátor vpredu , Hrebeňové riadenie s hydraulickým posilňovačom
Brzdy:  vpredu kotúčové s vnútorným chladením s priemerom 256 mm, vzadu bubnové brzdy s priemerom 200 mm, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Karoséria:  päťdverové päťmiestne kombi dĺžka – 4220mm, šírka – 1646 mm, výška – 1451 mm, rázvor osí kolies 2580 mm, pohotovostná hmotnosť1095 kg, celková hmotnosť 1600 kg, Objem batožinového priestoru 425/1225 dm3 , Objem palivovej nádrže 45 l

Zrýchlenie  0 – 100 km/h za 16,3 s

Maximálna rýchlosť:  160 km/h

debata chyba
Články podľa značiek