Test: Peugeot 508 GT 2,0 BlueHDI - charizmu môže rozdávať

Peugeotu dizajnová odvaha nechýba. Bezrámové dvere, netypické predné svetlá a štíhle tvary. To sú veci, ktoré sa z dnešných áut pomaly vytrácajú. Francúzska automobilka sa nedala strhnúť davom a ide si svojou cestou. A to sa nám páči. Čo však zvyšok auta?

17.05.2020 07:00
debata (7)
Peugeot 508 je na trhu od roku 2018. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Peugeot 508 GT Peugeot 508 je na trhu od roku 2018.

Model 508 je vlajkovou loďou automobilky Peugeot. Na trhu je od roku 2010, keď nahradil model 407. V súčasnosti Peugeot predáva druhú generáciu tohto modelu, ktorú do predajní uviedol v roku 2018. Dizajnovo ide o veľký skok smerom dopredu. Peugeot 508 v roku 2019 získal titul slovenského auta roka.

Francúzska automobilka vyrába tento model v domácej továrni pri meste Mulhouse a v čínskom Wu-chane. Pre čínsky trh je určený model 508L, teda verzia s predĺženým rázvorom.

Automobil stojí na platforme EMP2, ktorú má spoločnú napríklad s Citroënom C5 Aircross alebo s Oplom Grandland X. Nárazové testy EuroNCAP automobil absolvoval v roku 2018 so ziskom piatich hviezdičiek.

Peugeot 508 patrí do kategórie liftbackov. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Peugeot 508 GT Peugeot 508 patrí do kategórie liftbackov.

Najodvážnejší v triede

Peugeot 508 považujeme za automobil, ktorý má v strednej triede najodvážnejší dizajn. Spomedzi konkurencie má ako jediný bezrámové dvere, ktoré sú výsadou najmä športových automobilov, kupé verzií alebo kabrioletov. Automobil vyzerá veľmi dobre aj bez dizajnových zlepšení, ktoré ponúkajú verzie GT a GT Line.

Po konzervatívnej minulej generácii pôsobilo predstavenie nového dizajnu ako malý zázrak. Automobil má štíhlu siluetu a pripomína kupé. Aj keď ním nie je. Ide o liftback. Teda podobne ako v prípade Škody Octavia sa dvere batožinového priestoru otvárajú spolu so zadným oknom.

Peugeot 508 chce zaujať najmä prednými svetlami. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Peugeot 508 GT Peugeot 508 chce zaujať najmä prednými svetlami.

Dizajnéri sa zamerali aj na svetlá. Azda najzaujímavejšie je predné denné svietenie, ktoré zasahuje hlboko do nárazníka. Zadné svetlá vzhľadovo splývajú s karosériou auta. Naplno vyniknú v noci.

Veľkou medzigeneračnou zmenou prešiel aj interiér. Nové vnútro pôsobí vzdušným dojmom. Prístrojová doska je orientovaná na vodiča. Vo verzii GT má vnútro dramatický charakter vďaka čiernym doplnkom, drevenému stropu a viditeľnému prešívaniu.

V interiéri verzie GT nájdete aj drevo. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Peugeot 508 GT V interiéri verzie GT nájdete aj drevo.

Pred šoférom sa nachádza digitálny prístrojový štít i-Cocpit s uhlopriečkou 12,3 palca, ktorý sa nachádza nad volantom. Ciachovanie otáčkomera je aj v tomto digitálnom vydaní opačné ako v prípade drvivej väčšiny modelov iných značiek.

Samotným centrom interiéru je 10-palcová dotyková obrazovka, prostredníctvom ktorej sa ovládajú základné systémy auta. Dané riešenie nepovažujeme za najlepšie, pretože pri jazde je mimoriadne ťažké triafať požadované miesta na displeji.

Digitálny prístrojový štít sa nachádza nad... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Peugeot 508 GT Digitálny prístrojový štít sa nachádza nad volantom.

Aj nový Peugeot 508 má volant s netypicky malým priemerom. Vodič, ktorý je zvyknutý na volanty z iných značiek, sa bude prvé kilometre na "šoférskom” sedadle tohto auta cítiť zvláštne, možno neisto. Zvyknúť si však nie je problém. Je to otázka niekoľkých desiatok kilometrov.

Vo verzii GT má posádka vezúca sa vpredu k dispozícii veľké a pohodlné sedadlá s masážnou funkciou. Pred zadnými sedadlami je priemerná porcia priestoru. Dospelé postavy vo väčšine prípadov nebudú mať problém ani s priestorom nad hlavou.

Do batožinového priestoru sa zmestí až 1 536... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Peugeot 508 GT Do batožinového priestoru sa zmestí až 1 536 litrov.

Prístup do batožinového priestoru je veľmi dobrý. Vďaka tomu, že piate dvere sú mimoriadne veľké, dovnútra bez problémov naložíte aj väčšie predmety. Do kufra dokážete naložiť 487 litrov nákladu. Po sklopení zadných sedadiel priestor narastá na 1 536 litrov. V porovnaní so Škodou Octavia ide o menší priestor. Do českého modelu je možné v základe naložiť až 600 litrov.

Inak zameraný podvozok

Peugeot 508 má športový dizajn. Prispievajú k nemu spomínané bezrámové dvere a štíhla línia. Ak však očakávate, že bude mať aj športové jazdné vlastnosti, vaše očakávania ostanú nenaplnené. Predsa len ide o rodinné auto strednej triedy. Výraznú zmenu neprináša ani verzia GT s naftovým motorom.

To znamená, že Peugeot 508 nie je stavaný pre to, aby vo vodičovi nechával z jazdy špeciálny zážitok. Jeho hlavnou devízou je komfort pruženia. Automobil ponúka posádke pohodlné miesto na trávenie dlhých ciest. Verzia GT má aj adaptívny podvozok, ktorý v športovom režime pruženie pritvrdí, no je zrejmé, že v tejto polohe sa 508 necíti najlepšie.

Model 508 dostal pre Peugeot typický volant s... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Peugeot 508 GT Model 508 dostal pre Peugeot typický volant s malým priemerom.

Presnosť riadenia patrí k priemeru. Vodičovi dáva len malú spätnú väzbu. 508 má tendenciu byť nedotáčavá aj vďaka naftovému motoru uloženému v prednej časti.

Bohužiaľ, Peugeotu 508 chýba pohon oboch náprav. V ponuke je len verzia s pohonom predných kolies. Nemení to ani fakt, že na trh prišla pluginhybridná verzia. Pohon oboch náprav má len hybridný model 3008. V porovnaní s konkurenciou ide o nevýhodu, keďže väčšina modelov strednej triedy pohon oboch náprav ponúka.

Peugeot 508 GT má vo výbave aj adaptívny podvozok. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Peugeot 508 GT Peugeot 508 GT má vo výbave aj adaptívny podvozok.

Peugeot za príplatok 1 300 eur ponúka aj systém nočného videnia, ktorý má vodiča pri jazde v noci upozorniť na možné nebezpečenstvo ukryté v tme v podobe zvierat a chodcov. V tomto prípade musíme skonštatovať, že systém nefunguje tak, akoby mal a priplácať si za neho nemá zmysel. Počas testu sme v noci stretli niekoľko líšok. Ani jednu z nich systém neoznačil.

Čiastočne sa mu to darilo v prípade chodcov, no ani v tomto prípade nebola úspešnosť 100-percentná.

Úsporný naftový motor

Pod kapotou testovaného auta je dvojlitrový naftový štvorvalec s označením BlueHDI, ktorý dosahuje výkon 177 koní. Spolu s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm a 8-stupňovou automatickou prevodovkou sa takto vybavená 508 dokáže rozbehnúť na 100 km/h za 8,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 235 km/h.

Naftový dvojlitrový motor vodič ocení najmä pri... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Peugeot 508 GT Naftový dvojlitrový motor vodič ocení najmä pri dlhších cestách.

Pohonná jednotka nepatrí k tomu najsilnejšiemu na trhu. Jej hlavnou prednosťou je nízka spotreba. Bežne je s autom možné jazdiť s priemerným odberom na hranici 5,8 litra nafty na 100 km.

Peugeot 508 využíva veľmi dobrý automat, ktorý francúzska automobilka montuje do väčšiny svojich modelov. Automat radí úplne bezproblémovo a hladko. Vďaka ôsmim prevodovým stupňom má motor pri jazde po diaľnici približne 2-tisíc otáčok.

Naftový motor má dobrú kultúru prejavu. Posádka pri jazde počuje, že pod kapotou pracuje naftový motor, no ide o tlmený zvuk. Vibrácie do interiéru neprenikajú takmer žiadne.

Zhodnotenie a záver

Peugeot 508 je mimoriadne charizmatickým autom strednej triedy. Napriek jeho dizajnu športové jazdné vlastnosti od neho čakať nemožno. Peugeot v základnej výbave Active ponúka napríklad tempomat, kožou potiahnutý volant, 17-palcové zliatinové disky, dvojzónovú klimatizáciu, bezkľúčové štartovanie, digitálny prístrojový štít i-Cocpit s uhlopriečkou 12,3 palca, Bluetooth a 8-palcový dotykový displej.

Základná cena Peugeotu 508 je 26 990 eur. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Peugeot 508 GT Základná cena Peugeotu 508 je 26 990 eur.

Verzia GT, ktorou je vybavený testovaný Peugeot, obsahuje navyše 18-palcové zliatinové disky, volant potiahnuté perforovanou kožou s hliníkovými doplnkami a drevený dekor interiéru.

Základná cena tohto modelu je 26 990 eur. Ide o verziu s 1,5-litrovým naftovým motorom a so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Najlacnejší benzínový motor, ktorým je 1,6-litrový preplňovaný štvorvalec PureTech, stojí 30 390 eur.

Verzia GT je však najdrahšia. Štartovacia cena testovaného auta s naftovým motorom je 41 590 eur. Na palube je okrem vyššie spomenutých prvkov výbavy aj adaptívny podvozok a prémiový audiosystém.

Rozmery, objemy, hmotnosti  
Dĺžka (mm) 4 750
Šírka (mm) 1 859
Výška (mm) 1 403
Rázvor (mm) 2 793
Objem batožinového priestoru (l) 487/1 536
Objem palivovej nádrže (l) 55
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 535
Technické údaje  
Typ motora vznetový
Zdvihový objem motora (cm3) 1 997
Počet valcov 4
Výkon (kW/k pri ot./min) 130/177 pri 3 750
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 400 pri 2 000
Prevodovka automatická 8-stupňová
Poháňaná náprava predná
Max. rýchlosť (km/h) 235
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 8,3
Spotreba (kombinovaná – WLTP) (l/100km) 5,6 – 6,3
Spotreba (test) (l/100km) 5,8
Ceny (vrátane DPH) a záruka  
Základná cena Peugeotu 508 26990 eur
Základná cena Peugeotu 508 GT 2,0 BlueHDI 41 590 eur
Záruka a bezplatný servis 2 roky bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov
Peugeot 508 GT
Peugeot 508 GT
+29Peugeot 508 GT

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Peugeot #Peugeot 508 #BlueHDi
Články podľa značiek