TEST: Mini CooperS - Is it love?

Zamýšľali ste sa už nad tým, koľko potrebujete na to aby ste sa zamilovali do auta? Rok? Mesiac, či týždeň? Zabudnite na to, do Mini sa zaľúbite v priebehu jedného dňa a to dokonca tak silno, že vás spoza volantu budú musieť vypáčiť. Testovali sme najsilnejšie Mini – CooperS.

09.03.2005 18:31
debata
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Krátke zoznámenie prebehne veľmi rýchlo. Do očí sa vám pozrú kukuče so xenónovými výbojkami tak silno, že noblesné chrómované obruče svetiel masky chladiča ani nevnímate. Rovnako aj chróm na spätných zrkadlách. Okom pohladíte zásadne v inej farbe lakovanú strechu, ktorú v našom prípade okorenila sklenená posuvná strecha.

Váš pohľad sa však istotne zastaví na štrbine kapoty ktorá jasne naznačuje neukojiteľnú chuť nasávania chladacieho vzduchu. Potrebný prítlak zabezpečí spojler, a dvojitá koncovka výfuku je sebaisto umiestnená v strede zadného nárazníka.

 
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie
 

Estetický striptíz však pokračuje ďalej a milo nemravné Mini sa pochváli 17“ kolesami s typickým dizajnom. Posledné štádium beznádejnej lásky predstavuje otvorenie bezrámových dverí. Po tomto kroku ste beznádejne stratený na Mini CooperS neexistuje protiliek.

Útok vírusu Mini v interiéri je už nezastaviteľný. Veľký kruhový tachometer vás zanesie do čias kedy sa originálne Mini obúvalo do desaťpalcových diskov. Retroštýl je natoľko hodnoverný, že nejeden bývalý majiteľ mini už vlastní aj druhú generáciu. Pod tachometrom sa ukrylo autorádio, príplatková automatická klimatizácia, a opäť retro v podobe kolískových spínačov na okná, hmlovky a rozmrazovanie.

 
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie
 

Stĺpiky stredovej konzoly vyúsťujú do držiakov na nápoje, za nimi tróni opäť chrómom zdobená hlavica prevodovej páky. Jej dráhy sú nielen presné, ale aj mimoriadne krátke. Pred vodičom je volant a otáčkomer a tak je to správne – viac netreba. CooperS je totiž stvorený na jazdenie – športové jazdenie.

Je to celkom samozrejmé, najmä ak si uvedomíme, že 1,6 litrový motor kŕmi vzduchom kompresor, ktorému pomáha medzichladič stlačeného vzduchu. (Na to slúži tá štrbinka) Jeho výkon činí rovných 120 kW (163 k). CooperS sa tak môže smelo chváliť litrovým výkonom 100 koní/liter, čo predstavuje špičkovú hodnotu. Krútiaceho momentu je tiež na rozdávanie 210 Nm je tiež hodnota veľkolitrážnych motorov.

 
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie
 

Ale už naštartujeme, vzrušenia bolo dosť. Zaradíme jednotku a vyrážame. Po neuveriteľne dlhej jednotke, nasleduje dvojka a to už uháňate 120 km/h. Trojka, štvorka o rýchlosti radšej nepíšem stále totiž jazdím v meste. Adrenalín dvíha patrične aj zvuk kompresora. Pískajúci kovový zvuk vás bude sprevádzať a nútiť Vás nechať pracovať motor vo vyšších otáčkach. Osobitne zachutia otáčky nad hranicou 4000 ot/min.

V zákrutách drží Mini ako pribitý nedotáčavosť sa neprejavuje ani pri vypnutom ESP. Vďaka za to patrí aj príplatkovým nízkoprofilovým pneumatikám s rozmerom 205/45 R17, ale aj vyspelej konštrukcii podvozka. Tvrdý podvozok ponúka aj špecialitku pre zdatnejších. Pri ostrom vjazde do zákruty stačí pustiť plyn a dostaví sa BMW feeling – pretáčavý šmyk. Dĺžku šmyku si reguluje vodič sám, kontra volantom a pridanie plynu znamená pokračovanie v imaginárnych koľajniciach.

Radosť z jazdy spôsobila priemernú spotrebu 10l/100 km na čerpacej stanici sa však zastavíte celkom rád. Váš úsmev na perách prezradí, že Mini Vás ukojí hneď po naštartovaní.

   

Užívať s Mini si možno všetko, športovú jazdu, každú zákrutu, v zácpe zvedavé a mnohokrát aj závistlivé pohľady, kochať sa možno interiérom aj exteriérom. Jednoducho láska na celý život pozinkovaná tak dokonale, že nezhrdzavie ani na dôchodku – tomu verte.

  

Cena základného modelu:  Mini CooperS: 1 005 300 Sk

 

Cena testovaného vozidla:  1 283 0­00 Sk

 

Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľný volant, ABS+CBC, protipreklzový systém ASC.

 

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  meta­líza, 17 289 Sk, stabilizačný systém DSC III 21 966 Sk, športový podvozok 14 910 Sk, vyhrievanie čelného skla, dažďový senzor a elektrochromatické spätné zrkadlá 12 642 Sk, strešné okno 39 732 Sk, interiérový obklad Silver 4 657 Sk, xenónové výbojky 24 735 Sk, automatická klimatizácia 58 422 Sk, palubný počítač 6 048 Sk, Poťahy, volant, madlá koža – Soft 66 402, multifunkčný volant 11 214 Sk

 

Technické údaje:

Motor:  radový, vodou chladený preplňovaný zážihový štvorvalec, medzichladič stlačeného vzduchu, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1598 ccm, maximálny výkon 120 kW (163k) pri 5200 ot/min, maximálny krútiaci moment 210 Nm pri 2600 ot/minPre­vodovka:  šes­ťstupňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojkaPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies vpredu na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu kľuková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du aj vzadu kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS+CBCKarosé­ria:  Päťmies­tna, päťdverová limuzína, DxŠxV 3626×1688×1416 mm, rázvor osí kolies 2467 mm, pohotovostná hmotnosť 1180 kg, celková hmotnosť 1480 kg, Objem batožinového priestoru 250 litrov.
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 7,4 s
Maximálna rýchlosť:  225 km/h

debata chyba
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek