TEST: Mazda 3 1.6i Comfort - Kvalita aj štýl

Už pri avizovaných príchodoch nového Golfa V a novej Astry bolo hneď jasné, že obaja dostanú veľkého konkurenta v ženskom rode. Mazda 3 sa predstavila v dvoch verziách a to hatchback a sedan. Pred niekoľkými dňami sa do nášho redakčného testu hrdo hlásila Mazda 3 v prevedení hatchback so srdiečkom objemu 1.6l.

09.03.2005 18:16
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Vzhľad nám pripomínal dokonalú ženu; na pohľad milá, nežná, trošku drzá a vnútri skrytá mačkovitá šelma, ktorá zavrčí len keď treba. Predná maska s úzkymi svetlometmi spoločne s dokonalým tvarom chladiča pripomínajúca ženský prešibaný úsmev plynulo prechádza do dravej bočnej línie, ktorá bezchybne stvárňuje charakter vozidla. Veľmi netradičné ukončenie v podobe výčnelku nájdete, v piatych zalomených zadných dverách, pripisujeme hravým návrhárom.

V interiéri nenájdete prakticky žiadne nedostatky až na farbu sivých plastov, ktoré však vďaka ich kvalite môžeme prehliadnuť. Farebný nezdar však zachraňuje efektné strieborné olemovanie budíkov. V kokpite si veľmi rýchlo zvyknete a pohodlne sa usadíte vďaka pohodlným sedadlám, ktoré môžu iné automobilky Mazde tíško závidieť i výškovo nastaviteľnému volantu, obsahujúci širokú paletu možných polôh.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Komfort bezpochyby dopĺňa i pohodlné látkové čalúnenie. Vzadu je pomerne dosť miesta, Mazda 3 má v porovnaní s väčšou Mazdou 6 kratší rázvor iba o 35 mm. Takže pokiaľ sa v nej naozaj nechystáte spať – nemusíte sa báť.

Dvojité dno batožinového priestoru patrí dnes k štandardu a spolu s ním núka Mazda 3 325 litrov úložného priestoru, čo je priemerná hodnota danej triedy. Sklopením zadných sedadiel možno dostať 635 litrov úložného priestoru po spodnú hranu okien.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Stredovú konzolu zvrchu definuje multifunkčný displej, pod ktorým sa nachádza fabrické autorádio s CD- prehrávačom, ktorý prehráva aj formát MP3. Pod ním sa nachádzajú ovládače kúrenia a klimatizácie. Cítiť tu štýl Mazdy 6, čo prezrádza dokonalosť. Vyslovenou silnou stránkou Mazdy tri sú odkladacie priestory. Schránka pred spolujazdcom má doslova rozmery veľkosti XXL, objem 25 litrov skutočne vzbudzuje rešpekt. A to ešte nerátame „povinné“ priestory na fľaše, či priestor v stredovej konzole.

Naša spoločníčka nás počas jazdy neraz milo prekvapila svojou dynamikou a agilitou na vozovke. Jazdné vlastnosti sú vďaka systémom ABS, EBD (elektronický rozdeľovanie brzdnej sily) a brzdový asistent EBA na vysokej úrovni Mazda 3 nezaváha ani v rýchlych zákrutách. V spolupráci s veľmi presnou 5– stupňovou manuálna prevodovka ponúka aj športové vyžitie, pričom komfortne ladených poteší najmä tichý motor.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Veľmi dôležitou informáciou pre vodičov je i spotreba, ktorá sa pri ekonomickej jazde pohybovala na hranici 6.8 l na 100 km . Pri bláznivejšom sme štýle však vedeli zajazdiť i za 8.0 l /100km, čo je stále prijateľná hodnota.

O bezpečnosť sa okrem už spomínaných systémov aktívnej bezpečnosti, starajú až tri páry airbagov a to predné, okenné a bočné, čo je v danej triede nadštandard.

Už spomínaný agregát o objemu 1.6 litra disponuje výkonom 105 konských síl (77 kW), sa chová kultivovane. Prejav automobilu prekonáva priemerné údaje o výkone a poskytuje veľmi dobrú dynamiku vyjadrenú zrýchlením na 100 km/h za rovných 11 sekúnd a maximálnou rýchlosťou 182 km/h.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Až na pár detailov pôsobí auto veľmi vyvážene a ako dokonalý stúpenec nižšej strednej triedy. V porovnaní s konkurenciou neprekáža ani cena, ktorá však zahŕňa i pomerne bohatú výbavu. Po stručnej charakteristike vozidla som sa len uistil ako blízko k sebe má žena a Mazda 3. Jedno majú veľmi blízke, vedia byť milé, ale i výbušné!

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Mazda 3 1.6i Comfort: 584 900 Sk
Cena testovaného vozidla:  626 90­0Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, okenné airbagy, ABS, EBA, EBD, diaľkové ovládanie centrálneho uzamykania, imobilizér, ukazovateľ vonkajšej teploty, elektricky ovládané predné okná, manuálna klimatizácia
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Meta­líza – 12 000 Sk,
klimatizácia 30 000 Sk

Technické údaje:

Motor:  radový, vodou chladený zážihový štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová hlava valcov, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 1598 ccm, maximálny výkon 77 kW (105k) pri 6000 ot./min, maximálny krútiaci moment 145 Nm pri 4000 ot/min

Priemerná spotreba: 7.3 l/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných koliesPodvozok:  Vpre­du nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách typu MacPherson , vzadu vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, odpruženie vinutými pružinami, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzaduBrzdy:  vpre­du aj vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladenímKaro­séria:  Päťmi­estny, päťdverový automobil, typu hatchback, DxŠxV 4420×1755×1465 mm, rázvor osí kolies 2640 mm, pohotovostná hmotnosť 1185 kg, celková hmotnosť 1695 kg, Objem batožinového priestoru 300/25 litrov, palivová nádrž 55 litrov
Zrýchlenie  : z 0 – 100 km/h : 11,2 s
Maximálna rýchlosť:  182 km/h

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Články podľa značiek