Peugeot 3008 Hybrid4 zaujme spredu najmä výraznou mriežkou chladiča, na ktorú prirodzene nadväzujú originálne tvarované full LED svetlá. Zvonku pôsobí relatívne kompaktne, preto prekvapí naozaj veľkorysý priestor v kabíne. Vpredu nie je so sedením najmenší problém, možno len vyšším vodičom by prišlo vhod o niečo lepšie výškové nastavenie volantu.
Rovnako hodnotíme aj sedenie vzadu. Aj pri výške temer 190 centimetrov nebol problém, aby sme si dokázali pri komfortnom nastavení sedadla sadnúť pohodlne sami za seba. Opticky zväčší – respektíve presvetlí – interiér veľká panoramatická presklená strecha. Priplatíte si však za ňu – v závislosti od výbavy – minimálne 1 200 eur.
Pri pohľade do cenníku a s ohľadom na zámer zvýšiť vnútorný komfort nám už pripadá rozumnejšie investovať 1900 eur do koženého interiéru s elektricky nastaviteľnými vyhrievanými a masážnymi sedadlami. Masáž môže niekomu pripadať ako zbytočný luxus, ale ak sa častejšie vydávate na 500 – 600 kilometrovú nonstop jazdu, skutočne je to jeden z dobrých a účinných prostriedkov proti únave.
Silná výbava, vysoká cena
Druhým je slušné audio – 850 eur za high-endový systém Focal s desiatimi reproduktormi, subwooferom, 515-wattovým zosilňovačom a akusticky laminovanými prednými sklami tiež nie je zlá ponuka. Multimediálny displej by však mohol mať aspoň o niečo rýchlejšiu odozvu.
Pri doplnkovej výbave naozaj platí staré známe „dvakrát meraj a raz rež“, pretože inak vám môže cena tejto hybridnej štvorkolky ľahko vystreliť až niekam do nebies. Tým myslíme, že nie je žiadny problém dostať sa, najmä pri najvyššej výbave, cez hranicu 50-tisíc eur.
Pomerne sebavedomo nastavená cena je jednou z mála výhrad, ktorú by sme k testovanému plug-in hybridu mohli vzniesť. Interiér hybridnej verzie sa od Peugeotu 3008 so spaľovacím motorom celkovo odlišuje len minimálne.
Samozrejmosťou je prítomnosť komplexného riešenie i-Cockpit, zlepšujúceho z pohľadu vodiča ergonómiu. Jeho súčasťou je aj vyvýšený digitálny prístrojový štít. Keďže ide o verziu s pohonom 4×4, pribudol napríklad v stredovom tuneli vedľa radiacej páky volič jazdných režimov. Pozitívne je, že prítomnosť dvoch elektromotorov a batérie nijako neovplyvnila veľkosť kufra. Ten ponúka veľmi slušných 520 litrov a otvoríte ho aj bezdotykovo.
Tri motory
A keď sme už pri tých motoroch, v klasickom hybride je elektrický jeden, pripojený k prednej náprave, v testovanej verzii s pohonom 4×4 k nemu pribudol na zadnej náprave druhý. Predný má 81 kW a výrazne vyšší krútiaci moment, zadný má 83 kW.
Spaľovací motor reprezentuje benzínová 1,6-ka s výkonom 147 kW. Aj ten má oproti verzii s jednou poháňanou nápravou o niečo, konkrétne o 14 kW, vyšší výkon. Celé je to prepojené automatickou prevodovkou e-EAT8. Zadné kolesá sa však pripájajú výlučne pôsobením elektromotoru.
Auto má systémový výkon, teda maximálny výkon, dosiahnutý v súčinnosti benzínového motoru a elektromotorov 221 kW, čo je rovných 300 koní. Prítomnosť elektromotorov sa prejavuje aj na dobrej dynamike. Zrýchlenie na stovku pod 6 sekúnd je naozaj výborná hodnota. Maximálna rýchlosť je 240 km/h, v čisto elektrickom režime 135 km/h.
Udávaný dojazd v elektrickom režime je mierne nad 50 kilometrov. Reálny závisí od štýlu jazdy a profilu trasy. V meste sme sa však na túto hranicu nedostali, zväčša sa nám podarilo odjazdiť 40 až 45 kilometrov. A potom musíte nabíjať.
A keďže plug-in hybridy, až na niekoľko výnimiek, napríklad Mitsubishi Outlander alebo naftový Mercedes GLE 350 de, nepodporujú rýchle nabíjanie, nabíjate fakt dlhu. Z bežnej zásuvky približne 7,5 hodiny, z wall-boxu alebo rýchlonabíjačky s konektorom Mennekes niečo vyše dvoch hodín. Takže sa rozlúčte s predstavou, že si odskočíte do obchodu a auto sa vám medzitým nabije na maximum.
Máte ho kde nabíjať?
Ak chcete jazdiť naozaj úsporne, potrebujete možnosť nabíjať ho doma v noci, alebo ho na dlhšie nechať v nabíjačke niekde v práci. V kombinovanom režime a za súčinnosti elektromotorov s batériou nabitou na maximum môžete naozaj mestských sto kilometrov absolvovať so spotrebou niečo nad dva litre. No ak ju máte vybitú, jazdíte s priemerom blízko siedmych litrov.
Len pre zaujímavosť, jedno nabitie z domácej nabíjačky vás vyjde pri priemernej cene energie 0,16 eura za jednu kWh vyjde menej ako dve eurá a za ne prejdete minimálne 40 až 45 kilometrov. Nakoľko sa vám oplatia nabíjacie paušály rôznych spoločností, si musíte podľa vlastného štýlu, výskytu nabíjačiek a počtu kilometrov zvážiť sami.
Aj keď je hybridná 3008-ka štvorkolkou, nie je rozhodne určená do terénu. Lepšiu trakciu a prenos výkonu na vozovku najviac pocítite pri zrýchľovaní a na povrchoch s horšou trakciou. Jazda je celkovo tichá, kabína je dobre odhlučnená a podvozok naladený komfortne. Jediným rušivým prvkom je zvýšený a pomerne nepríjemný hluk, keď potrebujete do vyšších otáčok dostať benzínový PureTech.
Peugeot 3008 Hybrid4 sa najlepšie cíti v mestskej premávke. Je tichý, priestranný, komfortný a veľmi dobre vyzerá. Aby ste jeho benefity naozaj dokázali využiť, treba si premyslieť, či máte možnosť ho pravidelne nechávať relatívne dlhý čas na nabíjačke. A zmieriť sa pri ňom treba aj s pomerne vysokou cenou. Pravdou je, že aj výbava auta je naozaj bohatá, no napriek tomu cenu hodnotíme ako pomerne vysoko nastavenú.
Rozmery, objemy, hmotnosti | Peugeot 3008 Hybrid4 |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 447 |
Šírka (mm) | 1 841 |
Výška (mm) | 1 620 |
Rázvor (mm) | 2 675 |
Objem batožinového priestoru (l) | 520 |
Prevádzková hmotnosť – priemerná (kg) | 2 000 |
Technické údaje
Model | Peugeot 3008 Hybrid4 |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 598 |
Výkon spaľovacieho motora(kW/ot.) | 147/6 000 |
Výkon predného elektromotora (kW/ot.) | 81/2 500 |
Výkon zadného elektromotora (kW/ot.) | 83/2 500 – 4 000 |
Krútiaci moment spaľovacieho motora (Nm/ot.) | 300/3 000 |
Krútiaci moment predného elektromotora (Nm/ot.) | 320/500 – 2 500 |
Krútiaci moment zadného elektromotora (Nm/ot.) | 166/0 – 4 760 |
Systémový krútiaci moment (Nm) | 520 |
Kapacita batérie (kW) | 13,2 |
Systémový výkon (kW) | 300 |
El. dojazd (km/WLTP) | 52 |
Prevodovka | AT, 8 stupňov |
0 – 100 km/h (s) | 5,9 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 240 |
Maximálna rýchlosť v elektrickom režime (km/h) | 135 |
Normovaná spotreba na 100 km, benzín, NEDC (mesto/mimo/komb.) (l) | 4,4/6,3/3,2 |
Normovaná spotreba na 100 km (l) | 1,5 |
Spotreba elektriny (kWh/100 km) | – |
Ceny | |
---|---|
Základná cena Peugeot 3008 Hybrid | 38 490 eur |
Základná cena Peugeot 3008 Hybrid4 (s pohonom 4×4) | 45 690 eur |