Test: Peugeot 3008 Hybrid4 - 300 koní a pohon 4x4

, 29.11.2020 07:00

Peugeot 3008 Hybrid4 prejde na elektrinu takmer 50 kilometrov, musíte sa však zmieriť s tým, že ho treba relatívne dlho dobíjať.

Navonok tak možno nepôsobí, pravdou však je, že...
Navonok tak možno nepôsobí, pravdou však je, že Peugeot 3008 Hybrid4 ponúka naozaj veľmi slušný vnútorný priestor. Autor: Ľuboš Pilc, Pravda

Peugeot 3008 Hybrid4 zaujme spredu najmä výraznou mriežkou chladiča, na ktorú prirodzene nadväzujú originálne tvarované full LED svetlá. Zvonku pôsobí relatívne kompaktne, preto prekvapí naozaj veľkorysý priestor v kabíne. Vpredu nie je so sedením najmenší problém, možno len vyšším vodičom by prišlo vhod o niečo lepšie výškové nastavenie volantu.

Rovnako hodnotíme aj sedenie vzadu. Aj pri výške temer 190 centimetrov nebol problém, aby sme si dokázali pri komfortnom nastavení sedadla sadnúť pohodlne sami za seba. Opticky zväčší – respektíve presvetlí – interiér veľká panoramatická presklená strecha. Priplatíte si však za ňu – v závislosti od výbavy – minimálne 1 200 eur.

Vo vnútri, tak ako v iných modeloch, nájdeme...
Vo vnútri, tak ako v iných modeloch, nájdeme ergonómiu optimalizujúce komplexné riešenie i-Cockpit, vrátane digitálneho prístrojového štítu. Autor: Ľuboš Pilc, Pravda, Lubos Pilc

Pri pohľade do cenníku a s ohľadom na zámer zvýšiť vnútorný komfort nám už pripadá rozumnejšie investovať 1900 eur do koženého interiéru s elektricky nastaviteľnými vyhrievanými a masážnymi sedadlami. Masáž môže niekomu pripadať ako zbytočný luxus, ale ak sa častejšie vydávate na 500 – 600 kilometrovú nonstop jazdu, skutočne je to jeden z dobrých a účinných prostriedkov proti únave.

Silná výbava, vysoká cena

Druhým je slušné audio – 850 eur za high-endový systém Focal s desiatimi reproduktormi, subwooferom, 515-wattovým zosilňovačom a akusticky laminovanými prednými sklami tiež nie je zlá ponuka. Multimediálny displej by však mohol mať aspoň o niečo rýchlejšiu odozvu.

Pri doplnkovej výbave naozaj platí staré známe „dvakrát meraj a raz rež“, pretože inak vám môže cena tejto hybridnej štvorkolky ľahko vystreliť až niekam do nebies. Tým myslíme, že nie je žiadny problém dostať sa, najmä pri najvyššej výbave, cez hranicu 50-tisíc eur.

Pomerne sebavedomo nastavená cena je jednou z mála výhrad, ktorú by sme k testovanému plug-in hybridu mohli vzniesť. Interiér hybridnej verzie sa od Peugeotu 3008 so spaľovacím motorom celkovo odlišuje len minimálne.

Objem kufra  je 520 litrov, prítomnosť dvoch...
Objem kufra je 520 litrov, prítomnosť dvoch elektromotorov a batérie z neho neubrala ani liter. Autor: Ľuboš Pilc, Pravda

Samozrejmosťou je prítomnosť komplexného riešenie i-Cockpit, zlepšujúceho z pohľadu vodiča ergonómiu. Jeho súčasťou je aj vyvýšený digitálny prístrojový štít. Keďže ide o verziu s pohonom 4×4, pribudol napríklad v stredovom tuneli vedľa radiacej páky volič jazdných režimov. Pozitívne je, že prítomnosť dvoch elektromotorov a batérie nijako neovplyvnila veľkosť kufra. Ten ponúka veľmi slušných 520 litrov a otvoríte ho aj bezdotykovo.

Tri motory

A keď sme už pri tých motoroch, v klasickom hybride je elektrický jeden, pripojený k prednej náprave, v testovanej verzii s pohonom 4×4 k nemu pribudol na zadnej náprave druhý. Predný má 81 kW a výrazne vyšší krútiaci moment, zadný má 83 kW.

Spaľovací motor reprezentuje benzínová 1,6-ka s výkonom 147 kW. Aj ten má oproti verzii s jednou poháňanou nápravou o niečo, konkrétne o 14 kW, vyšší výkon. Celé je to prepojené automatickou prevodovkou e-EAT8. Zadné kolesá sa však pripájajú výlučne pôsobením elektromotoru.

Vo verzii s pohonom 4x4 pribudol vedľa radiacej...
Vo verzii s pohonom 4x4 pribudol vedľa radiacej páky aj volič jazdných režimov. Autor: Ľuboš Pilc, Pravda

Auto má systémový výkon, teda maximálny výkon, dosiahnutý v súčinnosti benzínového motoru a elektromotorov 221 kW, čo je rovných 300 koní. Prítomnosť elektromotorov sa prejavuje aj na dobrej dynamike. Zrýchlenie na stovku pod 6 sekúnd je naozaj výborná hodnota. Maximálna rýchlosť je 240 km/h, v čisto elektrickom režime 135 km/h.

Udávaný dojazd v elektrickom režime je mierne nad 50 kilometrov. Reálny závisí od štýlu jazdy a profilu trasy. V meste sme sa však na túto hranicu nedostali, zväčša sa nám podarilo odjazdiť 40 až 45 kilometrov. A potom musíte nabíjať.

A keďže plug-in hybridy, až na niekoľko výnimiek, napríklad Mitsubishi Outlander alebo naftový Mercedes GLE 350 de, nepodporujú rýchle nabíjanie, nabíjate fakt dlhu. Z bežnej zásuvky približne 7,5 hodiny, z wall-boxu alebo rýchlonabíjačky s konektorom Mennekes niečo vyše dvoch hodín. Takže sa rozlúčte s predstavou, že si odskočíte do obchodu a auto sa vám medzitým nabije na maximum.

Máte ho kde nabíjať?

Ak chcete jazdiť naozaj úsporne, potrebujete možnosť nabíjať ho doma v noci, alebo ho na dlhšie nechať v nabíjačke niekde v práci. V kombinovanom režime a za súčinnosti elektromotorov s batériou nabitou na maximum môžete naozaj mestských sto kilometrov absolvovať so spotrebou niečo nad dva litre. No ak ju máte vybitú, jazdíte s priemerom blízko siedmych litrov.

Len pre zaujímavosť, jedno nabitie z domácej nabíjačky vás vyjde pri priemernej cene energie 0,16 eura za jednu kWh vyjde menej ako dve eurá a za ne prejdete minimálne 40 až 45 kilometrov. Nakoľko sa vám oplatia nabíjacie paušály rôznych spoločností, si musíte podľa vlastného štýlu, výskytu nabíjačiek a počtu kilometrov zvážiť sami.

Nechýba ani typický svetelný podpis nových...
Nechýba ani typický svetelný podpis nových Peugeotov... Autor: Ľuboš Pilc, Pravda

Aj keď je hybridná 3008-ka štvorkolkou, nie je rozhodne určená do terénu. Lepšiu trakciu a prenos výkonu na vozovku najviac pocítite pri zrýchľovaní a na povrchoch s horšou trakciou. Jazda je celkovo tichá, kabína je dobre odhlučnená a podvozok naladený komfortne. Jediným rušivým prvkom je zvýšený a pomerne nepríjemný hluk, keď potrebujete do vyšších otáčok dostať benzínový PureTech.

Peugeot 3008 Hybrid4 sa najlepšie cíti v mestskej premávke. Je tichý, priestranný, komfortný a veľmi dobre vyzerá. Aby ste jeho benefity naozaj dokázali využiť, treba si premyslieť, či máte možnosť ho pravidelne nechávať relatívne dlhý čas na nabíjačke. A zmieriť sa pri ňom treba aj s pomerne vysokou cenou. Pravdou je, že aj výbava auta je naozaj bohatá, no napriek tomu cenu hodnotíme ako pomerne vysoko nastavenú.

Rozmery, objemy, hmotnosti Peugeot 3008 Hybrid4
Dĺžka (mm) 4 447
Šírka (mm) 1 841
Výška (mm) 1 620
Rázvor (mm) 2 675
Objem batožinového priestoru (l) 520
Prevádzková hmotnosť – priemerná (kg) 2 000

Technické údaje

Model Peugeot 3008 Hybrid4
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem motora (ccm) 1 598
Výkon spaľovacieho motora(kW/ot.) 147/6 000
Výkon predného elektromotora (kW/ot.) 81/2 500
Výkon zadného elektromotora (kW/ot.) 83/2 500 – 4 000
Krútiaci moment spaľovacieho motora (Nm/ot.) 300/3 000
Krútiaci moment predného elektromotora (Nm/ot.) 320/500 – 2 500
Krútiaci moment zadného elektromotora (Nm/ot.) 166/0 – 4 760
Systémový krútiaci moment (Nm) 520
Kapacita batérie (kW) 13,2
Systémový výkon (kW) 300
El. dojazd (km/WLTP) 52
Prevodovka AT, 8 stupňov
0 – 100 km/h (s) 5,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 240
Maximálna rýchlosť v elektrickom režime (km/h) 135
Normovaná spotreba na 100 km, benzín, NEDC (mesto/mimo/kom­b.) (l) 4,4/6,3/3,2
Normovaná spotreba na 100 km (l) 1,5
Spotreba elektriny (kWh/100 km)
Ceny
Základná cena Peugeot 3008 Hybrid 38 490 eur
Základná cena Peugeot 3008 Hybrid4 (s pohonom 4×4) 45 690 eur
Peugeot
		3008 Hybrid4
		(2020)
Peugeot
		3008 Hybrid4 spredu zaujme
		výraznou...
+24Peugeot 3008 Hybrid4
		(2020)

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#test auta #plug-in hybrid #Peugeot 3008 HYBRID4 #Peugeot #Peuegot 3008
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek