Nový Tucson vzbudil obrovskú pozornosť už pri svojom predstavení avantgardným dizajnom s neviditeľnými svetlami, kompletne prepracovaným interiérom a niekoľkými zásadnými inováciami. Pozrime sa na ne podrobnejšie.
Pokiaľ ide o ceny, na konci testu nájdete kompletný cenník. Základná (neakciová) cena nového Tucsonu je 23 490 eur, teda v tomto smere stojí niekde medzi Škodou Karoq a Kodiaq, respektíva základ je na úrovni Toyoty RAV4, alebo hybridnej Kie Niro, Sportage začína nižšie.
Skryté svetlá
Asi najviac sa pri novom Tucsone hovorí o jeho „neviditeľných svetlách“ Parametric Hidden Lights. Ak sú vypnuté, splývajú s trojuholníkovou štruktúrou masky, sú vlastne jej plynulým rozšírením, de facto sú v nej schované a naozaj temer neviditeľné. Profil Tucsonu je aerodynamický, čo zvýrazňuje chrómová lišta okien, boky zdobia dva pomerne masívne prelisy, pričom jeden končí v predných dverách, druhý začína v zadných a tiahne sa smerom ku kufru.
K ďalším dizajnovým zaujímavostiam patrí „neviditeľný“ zadný stierač a do zadného skla zapustené logo. Pravdou je, že na väčšine oficiálnych fotografií pôsobí Tucson extravagantnejšie, než naživo. Je to nasvietením, zvýrazňujúcim jem masívne bočné prelisy. To však nie je kritika, práve naopak.
Tucson sa, možno s výnimkou prednej masky, ktorá je naozaj neprehliadnuteľná nielen kvôli už zmieneným parametrickým svetlám, ale aj svojej pomerne komplikovanej štruktúre, nesnaží zaujať prvoplánovo tak, ako napríklad Toyota C-HR a tým pádom sa ani tak rýchlo nepozerá. Budete ho objavovať postupne, jeden originálnym prvok za druhým a postupne im prichádzať na chuť.
Pokiaľ ide o rozmery, nový model oproti predchodcovi nepatrne vo všetkých smeroch narástol. Je o 20 mm dlhší, o 15 širší a o päť vyšší. Rázvor náprav sa natiahol o centimeter. Napriek tomu sa trochu zmenila architektúra kabíny, ťažiť z toho budú najmä cestujúci vzadu, ktorí majú v oblasti kolien podstatne viac miesta.
Nový Hyundai Tucson – rozmery, objemy, hmotnosti | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 500 |
Šírka (mm) | 1 865 |
Výška (mm) | 1 650 |
Rázvor (mm) | 2 680 |
Objem batožinového priestoru (l) | 546 – 620 (podľa motorizácie) |
Objem palivovej nádrže (l) | 54 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 425 – 1 729 (podľa motorizácie) |
V kabíne
Interiér je temer rovnako revolučný ako zovňajšok auta. Infotainmentový stredový displej úplne postráda hardvérové tlačidlá, nájdete ich pár ešte v stredovom tuneli a samozrejme aj na multifunkčnom volante.
Displej je hladko zakomponovaný do stredovej konzoly, ktorá prerastá nielen do stredového tunela, ale aj do palubnej dosky a tá následne do výplní dverí. Zmizli aj analógové prístroje, prednosť dostal virtuálny kokpit, tiež s 10,25-palcovou obrazovkou. Všade naozaj cítiť veľký dôraz na vnímanú kvalitu, spracovanie nemáme ani v najmenšom problém označiť za prémiové.
A ďalšie inovácie sa týkajú technológií. Tucson má nový asistent pre odbočovanie v križovatke, ktorý registruje pri odbočovaní doľava „neviditeľné“ protismerné vozidlá v zákryte stĺpikov a v prípade rizika stretu aktivuje autonómne brzdy. Inteligentný tempomat odteraz upravuje rýchlosť aj na základe profilu trasy a dopravného značenia. Systém sledovania mŕtveho uhla zobrazuje vozidlá po stranách priamo na prístrojovom paneli a v prípade núdze aktivuje brzdy a zasiahne do riadenia. Ďalšou inováciou je parkovací asistent, ktorý zvládne manévre úplne svojpomocne.
Ďalšiu vychytávku spomenieme napriek tomu, že Tucson s ňou zďaleka neprišiel prvý. Je nám však sympatická a považujeme ju za mimoriadne praktickú. Auto totiž myslí na „zabudnuté“ deti na zadných sedadlách, upozornením na ich prítomnosť, samozrejme pri opúšťaní vozidla. V kufri zas (podľa motorizácie) pribudlo v porovnaní s predchodcom od 33 do 107 litrov. Maximálny objem je 620 litrov, minimálny základný 546 litrov – rozdiely súvisia s tým, pre ktorú motorizáciu sa rozhodnete.
Motorizácie
Pod kapotou predstavuje Hyundai v Tucsone najrozsiahlejšiu ponuku elektrifikovaných motorov. Mild-hybridné verzie so 48 V štartér-generátorom si môžete dopriať s benzínovými agregátmi 1,6 T-GDI Smartstream (110, 132 kW) a dieselom 1,6 CRDi 100 kW).
A keďže Hyundai má k dispozícii inteligentnú manuálnu prevodovkou iMT s automatickou spojkou, ktorá vie plachtiť, kombinujú sa mild-hybridy okrem dvojspojkového automatu aj s ňou. Výnimkou je diesel, štandardne spojený so 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Vzdať sa netreba ani štvorkolky, tá je dostupná dokonca už pre 110 kW benzínový motor, silnejší diesel a tiež aj pre hybridnú verziu.
Nový Hyundai Tucson – Technické údaje: spaľovacie motory a MHEV |
Motor | Typ motoru | Max. výkon. (kw/k/ot.) | Krút. moment (Nm/ot.) | Prevodovka | Max. rýchlosť (km/h) | Zrýchlenie 0–100 km/h (s.) | Priem. spotr. (l.) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1,6 T-GDi | zážihový radový | 110 kW/150 k | 250/1 500 – 4000 | manuál 6 st. | 189 | 10,3 | 6,6–7,0 |
1,6 T-GDi 4×4 | zážihový radový | 110 kW/150 k | 250/1 500 – 4000 | manuál 6 st. | 189 | 10,6 | 7,3–7,8 |
1,6 T-GDi MHEV LP | zážihový radový | 110 kW/150 k | 250/1 500 – 4000 | automat 7 st. | 189 | 9,6 | 6,3–6,6 |
1,6 T-GDi MHEV HP | zážihový radový | 132 kW/180 k | 265/1500 – 4500 | manuál 6 st. | 205 | 9,4 | 6,4–6,7 |
1,6 T-GDi MHEV HP 4×4 | zážihový radový | 132 kW/180 k | 265/1500 – 4500 | automat 7 st. | 201 | 9,1 | 6,9–7,2 |
1,6 CRDi VGT | vznetový radový | 85 kW /115 k | 280/1 500 – 2750 | manuál 6 st. | 175 | 12,1 | 5,2–5,6 |
1,6 CRDi MHEV | vznetový radový | 100 kW/136 k | 320/200 – 2250 | automat 7 st. | 180 | 11,4 | 5,2–5,6 |
1,6 CRDi MHEV 4×4 | vznetový radový | 100 kW/136 k | 320/200 – 2250 | automat 7 st. | 180 | 11,6 | 5,7–6,0 |
Hybrid skombinuje 4-valec 1,6 T-GDi s elektromotorom s výkonom 44,2 kW, 6-stupňovým automatom a li-ion batériou s kapacitou 1,49 kWh. K predným kolesám tak poputuje systémových 169 kW. Neskôr sa ukáže aj plug-in hybrid s výkonom 195 kW, no jeho bližšie špecifikácie Hyundai zatiaľ nezverejnil. V každom prípade využije motor 1,6 T-GDi.
Sympatické je, že Hyundai zachoval aj ponuku klasických verzií 1,6 T-GDI (110) a 1,6 CRDi (85 kW), vždy s manuálom a pohonom predných kolies. Automobilka zároveň pripomína, že pre Tucson je pripravený modernejší benzínový 4-valec 1,6 T-GDi s kontinuálnym časovaním ventilov CVVD, ktoré sa prispôsobuje okamžitým podmienkam.
Nový Hyundai Tucson – Technické údaje: hybrid |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 598 |
---|---|
Výkon spaľovacieho motora(kW/ot.) | 132/6 000 |
Výkon elektromotora (kW/ot.) | 44/2 500 |
Krútiaci moment spaľovacieho motora (Nm/ot.) | 265/1 500 – 4 500 |
Kapacita batérie (kW) | 13,2 |
Systémový výkon (kWh) | 1,49 |
El. dojazd (km/WLTP) | 52 |
Prevodovka | AT, 6 stupňov |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s) | 8,0 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 193 |
Spotreba na 100 km WLTP (l) | 5,5 – 5,9 (6.2 – 6,6)* |
*4×4
Pri pohone všetkých kolies HTRAC je novinkou systém Terrain Modes. Umožňuje prispôsobiť trakčné vlastnosti pre rôzne terénne povrchy – blato, piesok a sneh.
Na ceste kultivované
Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, tak po prvých desiatkach kilometrov, absolvovaných s naftovým mild hybridom s pohonom všetkých kolies s maximálnym výkonom rovných 100 kW, ktorý bol doplnený 7-stupňovým dvojspojkovým automatom zatiaľ môžeme v podstate len chváliť. V prvom rade podvozok, s ktorým bolo auto pomerne isté aj pri ostrejších prejazdoch zákrut, pričom ste ale vôbec nemali pocit, že by bol nejako tvrdo naladený. Veľmi dobre si poradil aj s prejazdmi nerovností, do kabíny sa žiadne rázy neprenášali. Tá navyše bola naozaj dobre odhlučnená.
Dobrý pocit sme mali zatiaľ aj zo 7-stupňového automatu, pri rozbehu auto reaguje promptne, bez omeškania. Ani pri dynamickejšej jazde do kopca nemal problém s radením a podraďovaním, viac uvidíme pri štandardnom teste, pri ktorom budeme samozrejme zvedaví aj na spotrebu, ktorú zatiaľ hodnotiť nebudeme, najazdili sme toho málo. V každom prípade – prvé jazdné dojmy sú príjemné, ak by sme auto mali zhodnotiť jedným slovom, povedali by sme – kultivované. Uvidíme, aké dojmy budeme mať po štandardnom týždňovom teste.
Nový Hyundai Tucson bude schádzať z výrobných liniek českého závodu v Nošoviciach. Pôjde už o tretiu generáciu vyrábanú u našich západných susedov.
NOVÝ HYUNDAI TUCSON – CENY
Výbava | Motor | Prevodovka | Výkon | Cena (€) | Akciová cena (€) |
---|---|---|---|---|---|
Comfort | 1,6 T-GDI | manuálna 6–st. | 110 kW/150 k | 23 490 | 21 990 |
Family | 1,6 T-GDI | manuálna 6–st. | 110 kW/150 k | 25 090 | 23 5900 |
Family | 1,6 T-GDI Mild Hybrid | automat 7 DCT | 110 kW/150 k | 28 290 | 26 790 |
Family | 1,6 T-GDI Mild Hybrid | manuálna 6–st. iMT | 132 kW/180 k | 26 890 | 25 390 |
Family | 1,6 T-GDI 4×4 | manuálna 6–st. | 110 kW/150 k | 26 890 | 25 390 |
Family | 1,6 T-GDI Mild Hybrid 4×4 | automat 7 DCT | 132 kW/180 k | 29 890 | 28 390 |
Family | 1,6 CRDi | manuálna 6–st. | 85 kW/115 k | 27 090 | 25 590 |
Family | 1,6 CRDi Mild Hybrid | automat 7 DCT | 100 kW/136 k | 29 690 | 28 190 |
Style | 1,6 T-GDI | manuálna 6–st. | 110 kW/150 k | 27 090 | 25 590 |
Style | 1,6 T-GDI Mild Hybrid | automat 7 DCT | 110 kW/150 k | 30 290 | 28 790 |
Style | 1,6 T-GDI Mild Hybrid | manuálna 6–st. iMT | 132 kW/180 k | 28 890 | 27 390 |
Style | 1,6 T-GDI 4×4 | manuálna 6–st. | 110 kW/150 k | 28 890 | 27 390 |
Style | 1,6 T-GDI Mild Hybrid 4×4 | automat 7 DCT | 132 kW/180 k | 31 890 | 30 190 |
Style | 1,6 CRDi Mild Hybrid | automat 7 DCT | 100 kW/136 k | 31 690 | 30 190 |
Style | 1,6 CRDi Mild Hybrid 4×4 | automat 7 DCT | 100 kW/136 k | 33 490 | 31 990 |
Premium | 1,6 T-GDI Mild Hybrid 4×4 | automat 7 DCT | 132 kW/180 k | 34 490 | 32 990 |
Premium | P1,6 CRDi Mild Hybrid 4×4 | automat 7 DCT | 100 kW/136 k | 36 090 | 34 590 |
NOVÝ HYUNDAI TUCSON HYBRID – CENY
Výbava | Motor | Prevodovka | Výkon | Cena (€) | Akciová cena (€) |
---|---|---|---|---|---|
Family | 1,6 T-GDI HEV | automat 6 st. | 169 kW/230 k | 30 590 | 29 090 |
Style | 1,6 T-GDI HEV | automat 6 st. | 169 kW/230 k | 32 590 | 31 090 |
Style | 1,6 T-GDI HEV 4×4 | automat 6 st. | 169 kW/230 k | 34 390 | 32 890 |
Premium | 1,6 T-GDI HEV 4×4 | automat 6 st. | 169 kW/230 k | 36 990 | 35 490 |
(Akciové platia len pri využití finančných služieb spoločnosti v kombinácii s ďalšími balíkmi)