Test: Peugeot Traveller VIP - pojazdná kancelária na dlhé cesty

, 13.12.2020 07:00

Traveller v kombinácii so silným naftovým dvojlitrom a 8-stupňovým automatom sa môže pochváliť jazdnou dynamikou, ktorú mu môžu závidieť aj mnohé menšie a podstatne ľahšie osobné autá.

Traveller v edícii VIP je naozaj luxusný a...
Traveller v edícii VIP je naozaj luxusný a veľký, oceňujeme na ňom aj diaľkovo ovládané posuvné dvere na oboch stranách a prídavné kúrenie, patriace už do výbavy. Autor: Jakub Šuplata

Peugeot Traveller sme naposledy testovali takmer pred tromi rokmi. Avšak podstatne menší a menej luxusný. Teraz sme mali možnosť jazdiť s predĺženou top verziou, navyše v exkluzívnej výbave VIP a s 8-stupňovým automatom.

Predĺžená verzia s označením Long znamená, že auto má dĺžku 5,3 metra, teda približne o 30 centimetrov viac, ako štandardná verzia. Rázvor však zostáva u oboch rovnaký, 3,28 metra. Celé predĺženie sa premietlo cez zadný previs do veľkosti batožinového priestoru. To v praxi znamená, že aj pri trojradovom obsadení vám zostáva pomerne slušný priestor na batožinu.

Nielen pre firmy

O takýchto veľkých luxusných a dobre vybavených biznis vanoch sa zväčša píše, ako o „kanceláriách na kolesách“. Je to bežné klišé a v nadpise sme ho použili aj my. Pravdou je, že rozhodne nejde o žiadne mainstreamové auto a zväčša ho naozaj kupujú hlavne firmy. Dá sa však naň pozrieť aj inak – nie je to vôbec zlá voľba pre väčšie rodiny, alebo tých, čo radi a často cestujú autom na dovolenky.

Interiér je elegantný, za volantom sa určite...
Interiér je elegantný, za volantom sa určite nebudete cítiť ako v "dodávke". Autor: Jakub Šuplata

Kupujete si totiž priestranné a pohodlné auto s veľmi praktickým a variabilným interiérom. Sedadlá v druhom a treťom rade môžete, samozrejme v závislosti od verzie, otočiť proti sebe a máte hneď „obývačkové sedenie“ uprostred so stolíkom, ktorý vyčaríte zo stredovej opierky.

A taktiež môžete sedadlá v druhom alebo treťom rade úplne z auta vybrať a získate rôznym spôsobom členený priestor na prepravu aj neštandardného športového vybavenia priamo v kabíne, čo niekedy nie je na škodu.

Interiér je variabilný, v závislosti od verzie...
Interiér je variabilný, v závislosti od verzie sa sedadlá v druhom rade dajú vyberať a aj otáčať do protismeru, v treťom rade sa dajú posúvať aj sklápať. Autor: Jakub Šuplata

My sme napríklad mali celokožený interiér, pričom v druhom rade boli dve samostatné sedadlá, v treťom (príplatková) 3-miestna vyberateľná posuvná lavica, delená v pomere jednosedadlo a dvojsedadlo. A samozrejme, nechýbal ani stolík, vytvorený zo stredovej posuvnej opierky, taktiež v koľajničkách. Opäť podľa výbavy – sedadlá v druhom rade môžete nielen vybrať, ale aj otočiť proti sedadlám v treťom rade a máte k dispozícii pojazdnú vyššie zmienenú „obývačku“.

Vysoká cena, no silná výbava

K ďalším vymoženostiam, ktoré oceníte práve v tomto chladnejšom období, patrí samostatné prídavné kúrenie Webasto. Do výbavy patrí aj aj automatická dvojzónová klimatizácia a k tomu ako bonus prídavná klimatizácia vzadu so stropným rozvodom. A keď sme už vzadu, naozaj luxusne pôsobí sklenená strecha, tiahnúca sa prakticky cez celé auto.

AJ pri troch radoch sedadiel vám zostáva...
AJ pri troch radoch sedadiel vám zostáva pomerne slušný priestor na batožinu. Autor: Jakub Šuplata

Ďalšou praktickou vecou sú diaľkovo ovládané zadné posuvné dvere na oboch stranách auta. Z pohľadu vodiča máte k dispozícii prakticky rovnakú výbavu, ako v akomkoľvek „civilnom“ aute strednej triedy. V cene výbavy VIP je farebný head-up displej, navigácia, bezkľúčový prístup a štartovanie, tempomat a aj audio so subwooferom pod predným sedadlom spolujazdca.

A veľmi podobné bežn=emu osobnému autu sú aj jazdné vlastnosti. Samozrejme, treba rátať s tým, že jazdíte vo veľkom a vysokom aute s prevádzkovou hmotnosťou cez dve tony. To sa podpisuje na trochu vyššej spotrebe pri jazde po diaľnici niekde na hranici alebo trochu za hranicou povoleného rýchlostného limitu. Tam už cítiť aerodynamický odpor a rozhodne pôjde cez 8 a možno aj cez deväť litrov.

Prekvapivo agilné

Akonáhle však zvoľníte na okreskách, bez problému sa dostanete aj takmer na šesťlitrovú hranicu. Dlhodobý priemer by sa vám malo dariť udržiavať niekde okolo sedemlitrovej hranice. Navyše dvojlitrový naftový motor s výkonom 130 kW, resp. 177 koní je dostatočne silný, nehovoriac o tom, že máte k dispozícii aj maximálny krútiaci moment 400 Nm, dostupný pri dvetisíc otáčkach. Auto je s ním až prekvapivo dobre agilné a dynamické. Na stovku zrýchli za 8,8 sekundy, čo je méta, nedosiahnuteľná pre mnoho bežných „malých“ áut.

Veľká panoramatická presklená strecha je...
Veľká panoramatická presklená strecha je príplatková - a nie lacná - no interiér naozaj presvetlí a autu dáva luxusný charakter. Autor: Jakub Šuplata

Taktiež chválime kombináciu s osemstupňovým automatom. Pokiaľ jazdíte s Travellerom „civilným“ spôsobom, je radenie plynulé, temer nepostrehnuteľné. Podvozok je naladený mäkšie, pretože sedíte v pomerne drahom biznis vane, ktorý má byť v prvom rade komfortný. Takže treba priznať, že v zákrutách sa tento veľký a dlhý Traveller trochu nakláňa, respektíve húpe, na celkovo drží stopu dobre. Ak budete rešpektovať jeho rozmery a váhu, dá sa s ním dokonca jazdiť aj pomerne dynamicky a zároveň bezpečne.

Testovaný model vo verzii Long a výbave VIP nie je úplne lacný, začína na cene tesne pod 50-tisícovou hranicou. Na druhú stranu, výbava je naozaj silná, z príplatkových prvkov by sme volili možno len skladací posuvný stolík na samostatných koľajniciach, hoci cena 850 eur je zaň naozaj pomerne vysoká a 800-eurový balík, obsahujúci adaptívny tempomat, predkolízny systém a núdzové brzdenie. Vo výbave auta sú xenóny, predné full LED svetlá zatiaľ chýbajú.

Zadná časť auta, tak ako na väčšine vodičov,...
Zadná časť auta, tak ako na väčšine vodičov, nemá príliš čím zaujať, azda až na zadný previs, svedčiaci o tom, ako sa priestor pre kufor "natiahol". Autor: Jakub Šuplata

Peugeot Traveller VIP rozhodne nie je pre každého, ale – a to sa snažíme vlastne celý čas napísať, bolo by chybou pristupovať k nemu iba ako firemnému biznis-vanu. Pre viacčlenné rodiny s „cestovateľským“ životným štýlom takto veľké auto s variabilným interiérom je určite praktickejšia voľba než menšie SUV, aj keď možno prémiovejšej značky. Samozrejme, pokiaľ neriešite v prvom rade svoj sociálny status.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 5 309
Šírka (mm) 1 920
Výška (mm) 1 899
Rázvor náprav (mm) 3 275
Objem kufra/nádrže (l) 980/3000 (bez 3. radu sedadiel)

Technické údaje

Verzia 2.0 BlueHDi 180 S&S
Počet valcov/ventilov 4/12
Zdvihový objem (ccm) 1 997
Max. výkon (kw/ot.) 130/3 750
Max. krút. moment (Nm/ot.) 400/2 000
Prevodovka 8 AT
0 – 100 km/h (s) 8,8
Max. rýchlosť (km/h) 185
Spotreba na 100 km, NEDC (l) 5,7
Spotreba počas testu (l) 6,5 – 7,3
Cena základnej verzie (long) 1.5 BlueHDi 120k S&S 30 440 €
Zákl. cena testovanej verzie 49 890 €
Peugeot
		Traveller VIP
		(2020)
Peugeot
		Traveller VIP
		(2020)
+26Peugeot Traveller VIP
		(2020)
Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#van #test auta #Peugeot Traveller #Peugeot #biznis van
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek