Test: Nissan Juke DIG-T - stávka na tri valce

Odvážnym šťastie praje. Pravdepodobne také bolo heslo dizajnérov prvej generácii Nissanu Juke. Auto, ktoré po svojom príchode automobilový svet rozdelilo. Kým jedným sa páčilo, iní sa na neho nemohli pozerať. Napriek tomu vo výrobe vydržalo dlhých desať rokov. Dnes tu máme pred sebou novú generáciu. Divoký dizajn ochladol, no nudným sa rozhodne nestal.

26.12.2020 07:00
debata (8)
Aká je nová generácia Nissanu Juke? Dozviete sa vo videu.
Video

Druhá generácia modelu Juke je na trhu od roku 2019. Nissan ho vyrába v britskej fabrike pri meste Sunderland. Z rovnakej linky schádzala aj prvá generácia, pričom tú japonská automobilka produkovala aj na domácej pôde a v Indonézii.

Novinka bola predstavená presne 3. septembra minulého roka. Vozidlo stojí na platforme CMF-B, ktorú Juke zdieľa aj s Renaultmi Captur a Clio. Pre Nissan ide o mimoriadne dôležitý model. V Európe je Juke druhým najpredávanejším modelom tejto značky. Na prvej priečke sa drží väčší Qashqai.

Juke druhej generácie sa odhalil v septembri... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Nissan Juke Juke druhej generácie sa odhalil v septembri minulého roka.

Nárazové testy EuroNCAP absolvovala druhá generácia malého crossoveru v roku 2019 so ziskom plného počtu piatich hviezdičiek.

Prerastená Micra

Juke sa skutočne radí k malým crossoverom aj napriek tomu, že pôsobí robustným dojmom. Vozidlo na dĺžku meria 4,2 metra, na šírku meria 1,8 metra, pričom jeho výška dosahuje 1,6 metra. Rázvor je dlhý 2 636 mm.

Na prvý pohľad je zrejmé, že vozidlo patrí do dizajnového jazyka značky Nissan. Rovnako je evidentné, že ide o Juke. Na karosérii už nenájdete vypuklé tvary, ako napríklad odstávajúce parkovacie svetlá.

Nissan Juke svieti výhradne LED svetlami. Tie... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Nissan Juke Nissan Juke svieti výhradne LED svetlami. Tie sú v ponuke bez príplatku.

Nový Juke je rozhodne uhladenejší. Stále však platí, že denné svietenie je umiestnené nad hlavnými svetlometmi. V noci si model na cestu svieti výhradne LED svetlometmi. Hlavné svetlomety spolu s prednou maskou však tvoria jedinečný výzor tohto vozidla. S inými modelmi si ho rozhodne nepomýlite.

Dobrá správa prichádza aj z interiéru. Na palube sme našli staré známe tlačidlá, ale aj úplne nové prvky. Kvalita spracovania je vysoká. Japonci použili kvalitné materiály a kvalitnú montáž.

Interiér pôsobí veľmi kvalitným dojmom. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Nissan Juke Interiér pôsobí veľmi kvalitným dojmom.

Myslíte si, že model Juke si kupujú len mladí ľudia? Nie je to pravda. Podľa minulých predajov sa o tento model zaujímali najmä ľudia po štyridsiatke. A tomu je prispôsobený interiér. Juke neprichádza s hypermoderným vnútrom. Na palube nenájdete žiadne digitálne prístrojové dosky ani dotykové ovládače (s výnimkou centrálneho displeja). Dokonca aj klimatizácia má samostatný ovládací panel.

Výhrady máme dve. Prvým je neprehľadný informačno-zábavný systém. Na to sme si už u značky Nissan zvykli, ale akosi sme v kútiku duše dúfali, že nový Juke by mohol dostať prehľadnejší systém. Nestalo sa tak a vodič sa teda bude musieť naučiť, čo a ako sa prostredníctvom dotykovej obrazovky ovláda. Rovnako ani grafické stvárnenie tohto systému nepatrí k tým najlepším.

Od infotainmentu očakávame lepšiu grafiku. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Nissan Juke Od infotainmentu očakávame lepšiu grafiku.

Druhé negatívum smeruje k rozmerom vnútra. Posádka sediaca na predných sedadlách sa cíti pomerne stiesnene. Auto síce z vonkajšej strany vyzerá robustne, no do interiéru sa vzdušnosť nedostala. Dospelí cestujúci na zadných sedadlách sa budú musieť uskromniť s priestorom pre nohy a najmä pre hlavu. Klesajúca línia strechy im príliš veľa priestoru nenecháva.

Len jeden motor

Ďalšou nevýhodou, ktorá môže Juke pripraviť o úspech je chudobná ponuka motorov. V ponuke je len jediný. Ide o benzínový trojvalec s výkonom 114 koní. Štvorvalcový, naftový a dokonca ani hybridný pohon v slovenskej ponuke aktuálne nefiguruje.

Benzínový trojvalec je však veľmi dobrou voľbou do mesta. Majitelia najmä v zime ocenia, že agregát sa mimoriadne rýchlo zohrieva, je primerane pružný a nie príliš smädný. Výkon 114 koní dopĺňa krútiaci moment 200 Nm.

Litrový trojvalec sa do mestskej prevádzky hodí. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Nissan Juke Litrový trojvalec sa do mestskej prevádzky hodí.

Vďaka tomu Juke s manuálnou prevodovkou zrýchľuje na 100 km/h za 10,4 sekundy. S dvojspojkovým automatom je o dve desatiny pomalší. Maximálna rýchlosť má hodnotu 180 km/h.

Ak to vodič nepreháňa so stláčaním plynu, Juke sa odmení dobrou spotrebou. V meste je možné s týmto autom a automatickou prevodovkou držať spotrebu sa v oblasti 6,5 litra benzínu na 100 km. Mimo zastavaného územia spotreba klesá na približne 5,2 litra. Na diaľnici si však pripravte približne 7 litrov benzínu. Údaje o spotrebe dokazujú, kde sa Juke cíti najlepšie. V meste, prípadne na krátkych mimomestských cestách. Diaľnica a vysoké rýchlosti mu príliš nesedia. Malý motor si navyše veľmi dobre rozumie so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom.

Automat odporúčame aj keď je za príplatok. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Nissan Juke Automat odporúčame aj keď je za príplatok.

Jazdné vlastnosti o úroveň vyššie

Jazdné vlastnosti Nissanu Juke sú lepšie, ako tomu bolo v minulosti. Prispieva k tomu naladenie podvozku, ktorý dostal správnu zmes tuhosti a pohodlia. Vozidlo je veľmi dobre pripravené na zvládanie mestských nerovností v podobe výmoľov a retardérov.

Nissan týmto podmienkam prispôsobil aj riadenie. Účinok posilňovača je vysoký, takže s autom nie je problém manévrovať ani na parkovisku s nedostatkom miesta. Komu to nevyhovuje, ten si môže aktivovať športový režim, kedy riadenie stuhne.

Keďže Juke bol vyrobený pre mestskú džungľu , dostal len pohon prednej nápravy. Pre dlhšie diaľničné presuny nám chýbalo aj lepšie odhlučnenie podvozku. Najmä pri vyšších rýchlostiach sa do vnútra dostávajú neželané zvukové vlny z obrovských 19-palcových kolies.

Záver

Nissan Juke je iný. Je odvážny a to sa v dnešnom svete unifikovaných dizajnov počíta. Jeho základná cena je 15 590 eur. Súčasťou tejto cenovky je manuálna prevodovka, klimatizácia, LED svetlá, 4,2-palcový displej, elektrické sťahovanie okien, tempomat, systém rozpoznávania značiek a iné.

Základná cena Nissanu Juke je 15 590 eur. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Nissan Juke Základná cena Nissanu Juke je 15 590 eur.

Ak máte záujem o 7-stupňový dvojspojkový automat, ktorý v meste zvláda svoju úlohu veľmi dobre, pripravte si minimálne 18 890 eur. V takom prípade dostanete Juka vo vyššej výbave, ktorá obsahuje aj 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin, 8-palcový dotykový displej a parkovaciu kameru.

Vo vyšších výbavách nájdete aj asistenčný systém pre jazdu v pruhoch, 19-palcové kolesá, dvojfarebné prevedenie karosérie, bezkľúčové odomykanie a štartovanie a iné.

Rozmery, objemy, hmotnosti  
Dĺžka (mm) 4 210
Šírka (mm) 1 800
Výška (mm) 1 595
Rázvor (mm) 2 636
Objem batožinového priestoru (l) 422
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 210
Technické údaje  
Typ motora zážihový
Zdvihový objem motora (cm3) 999
Počet valcov 3
Výkon (kW/k pri ot./min) 85 (114) pri 5 250
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 200 pri 1 750
Prevodovka automatická 7-stupňová
Poháňaná náprava predná
Max. rýchlosť (km/h) 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,1
Spotreba (kombinovaná) (l/100km) 6,0 – 6,4
Spotreba (test) (l/100km) 6,1
Ceny (vrátane DPH) a záruka  
Základná cena Nissanu Juke 15 590 eur
Základná cena testovanej verzie 25 460 eur
Záruka 3 roky/100 000 km
Nissan Juke
Nissan Juke
+21Nissan Juke

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Nissan #crossover #video #Nissan Juke
Články podľa značiek