Druhá generácia modelu Juke je na trhu od roku 2019. Nissan ho vyrába v britskej fabrike pri meste Sunderland. Z rovnakej linky schádzala aj prvá generácia, pričom tú japonská automobilka produkovala aj na domácej pôde a v Indonézii.
Novinka bola predstavená presne 3. septembra minulého roka. Vozidlo stojí na platforme CMF-B, ktorú Juke zdieľa aj s Renaultmi Captur a Clio. Pre Nissan ide o mimoriadne dôležitý model. V Európe je Juke druhým najpredávanejším modelom tejto značky. Na prvej priečke sa drží väčší Qashqai.

Nárazové testy EuroNCAP absolvovala druhá generácia malého crossoveru v roku 2019 so ziskom plného počtu piatich hviezdičiek.
Prerastená Micra
Juke sa skutočne radí k malým crossoverom aj napriek tomu, že pôsobí robustným dojmom. Vozidlo na dĺžku meria 4,2 metra, na šírku meria 1,8 metra, pričom jeho výška dosahuje 1,6 metra. Rázvor je dlhý 2 636 mm.
Na prvý pohľad je zrejmé, že vozidlo patrí do dizajnového jazyka značky Nissan. Rovnako je evidentné, že ide o Juke. Na karosérii už nenájdete vypuklé tvary, ako napríklad odstávajúce parkovacie svetlá.

Nový Juke je rozhodne uhladenejší. Stále však platí, že denné svietenie je umiestnené nad hlavnými svetlometmi. V noci si model na cestu svieti výhradne LED svetlometmi. Hlavné svetlomety spolu s prednou maskou však tvoria jedinečný výzor tohto vozidla. S inými modelmi si ho rozhodne nepomýlite.
Dobrá správa prichádza aj z interiéru. Na palube sme našli staré známe tlačidlá, ale aj úplne nové prvky. Kvalita spracovania je vysoká. Japonci použili kvalitné materiály a kvalitnú montáž.

Myslíte si, že model Juke si kupujú len mladí ľudia? Nie je to pravda. Podľa minulých predajov sa o tento model zaujímali najmä ľudia po štyridsiatke. A tomu je prispôsobený interiér. Juke neprichádza s hypermoderným vnútrom. Na palube nenájdete žiadne digitálne prístrojové dosky ani dotykové ovládače (s výnimkou centrálneho displeja). Dokonca aj klimatizácia má samostatný ovládací panel.
Výhrady máme dve. Prvým je neprehľadný informačno-zábavný systém. Na to sme si už u značky Nissan zvykli, ale akosi sme v kútiku duše dúfali, že nový Juke by mohol dostať prehľadnejší systém. Nestalo sa tak a vodič sa teda bude musieť naučiť, čo a ako sa prostredníctvom dotykovej obrazovky ovláda. Rovnako ani grafické stvárnenie tohto systému nepatrí k tým najlepším.

Druhé negatívum smeruje k rozmerom vnútra. Posádka sediaca na predných sedadlách sa cíti pomerne stiesnene. Auto síce z vonkajšej strany vyzerá robustne, no do interiéru sa vzdušnosť nedostala. Dospelí cestujúci na zadných sedadlách sa budú musieť uskromniť s priestorom pre nohy a najmä pre hlavu. Klesajúca línia strechy im príliš veľa priestoru nenecháva.
Len jeden motor
Ďalšou nevýhodou, ktorá môže Juke pripraviť o úspech je chudobná ponuka motorov. V ponuke je len jediný. Ide o benzínový trojvalec s výkonom 114 koní. Štvorvalcový, naftový a dokonca ani hybridný pohon v slovenskej ponuke aktuálne nefiguruje.
Benzínový trojvalec je však veľmi dobrou voľbou do mesta. Majitelia najmä v zime ocenia, že agregát sa mimoriadne rýchlo zohrieva, je primerane pružný a nie príliš smädný. Výkon 114 koní dopĺňa krútiaci moment 200 Nm.

Vďaka tomu Juke s manuálnou prevodovkou zrýchľuje na 100 km/h za 10,4 sekundy. S dvojspojkovým automatom je o dve desatiny pomalší. Maximálna rýchlosť má hodnotu 180 km/h.
Ak to vodič nepreháňa so stláčaním plynu, Juke sa odmení dobrou spotrebou. V meste je možné s týmto autom a automatickou prevodovkou držať spotrebu sa v oblasti 6,5 litra benzínu na 100 km. Mimo zastavaného územia spotreba klesá na približne 5,2 litra. Na diaľnici si však pripravte približne 7 litrov benzínu. Údaje o spotrebe dokazujú, kde sa Juke cíti najlepšie. V meste, prípadne na krátkych mimomestských cestách. Diaľnica a vysoké rýchlosti mu príliš nesedia. Malý motor si navyše veľmi dobre rozumie so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom.

Jazdné vlastnosti o úroveň vyššie
Jazdné vlastnosti Nissanu Juke sú lepšie, ako tomu bolo v minulosti. Prispieva k tomu naladenie podvozku, ktorý dostal správnu zmes tuhosti a pohodlia. Vozidlo je veľmi dobre pripravené na zvládanie mestských nerovností v podobe výmoľov a retardérov.
Nissan týmto podmienkam prispôsobil aj riadenie. Účinok posilňovača je vysoký, takže s autom nie je problém manévrovať ani na parkovisku s nedostatkom miesta. Komu to nevyhovuje, ten si môže aktivovať športový režim, kedy riadenie stuhne.
Keďže Juke bol vyrobený pre mestskú džungľu , dostal len pohon prednej nápravy. Pre dlhšie diaľničné presuny nám chýbalo aj lepšie odhlučnenie podvozku. Najmä pri vyšších rýchlostiach sa do vnútra dostávajú neželané zvukové vlny z obrovských 19-palcových kolies.
Záver
Nissan Juke je iný. Je odvážny a to sa v dnešnom svete unifikovaných dizajnov počíta. Jeho základná cena je 15 590 eur. Súčasťou tejto cenovky je manuálna prevodovka, klimatizácia, LED svetlá, 4,2-palcový displej, elektrické sťahovanie okien, tempomat, systém rozpoznávania značiek a iné.

Ak máte záujem o 7-stupňový dvojspojkový automat, ktorý v meste zvláda svoju úlohu veľmi dobre, pripravte si minimálne 18 890 eur. V takom prípade dostanete Juka vo vyššej výbave, ktorá obsahuje aj 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin, 8-palcový dotykový displej a parkovaciu kameru.
Vo vyšších výbavách nájdete aj asistenčný systém pre jazdu v pruhoch, 19-palcové kolesá, dvojfarebné prevedenie karosérie, bezkľúčové odomykanie a štartovanie a iné.
Rozmery, objemy, hmotnosti | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 210 |
Šírka (mm) | 1 800 |
Výška (mm) | 1 595 |
Rázvor (mm) | 2 636 |
Objem batožinového priestoru (l) | 422 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 210 |
Technické údaje | |
---|---|
Typ motora | zážihový |
Zdvihový objem motora (cm3) | 999 |
Počet valcov | 3 |
Výkon (kW/k pri ot./min) | 85 (114) pri 5 250 |
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 200 pri 1 750 |
Prevodovka | automatická 7-stupňová |
Poháňaná náprava | predná |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 11,1 |
Spotreba (kombinovaná) (l/100km) | 6,0 – 6,4 |
Spotreba (test) (l/100km) | 6,1 |
Ceny (vrátane DPH) a záruka | |
---|---|
Základná cena Nissanu Juke | 15 590 eur |
Základná cena testovanej verzie | 25 460 eur |
Záruka | 3 roky/100 000 km |