Test jazdenky: Hyundai ix35 - v tieni nemeckej konkurencie. Právom?

Medzi návštevníkmi autobazárov je segment jazdených SUV obľúbený. Nejde pritom len o popularitu týchto áut. Ponuka jazdených SUV je bohatá a zachovalé kusy sa predávajú za prijateľné ceny. Slováci tradične preferujú nemecké značky. Hyundai ix35 ostáva akosi prehliadaný. Často neprávom.

30.01.2021 07:00
26

Videotest

Test vznikol v spolupráci so spoločnosťou AAA AUTO. Ide o vozidlo, ktoré sa na trhu nových áut pohybovalo v rokoch 2010 až 2015. Ide o pokračovateľa prvej generácie modelu s označením Tucson a zároveň predchodcu tretej generácie vozidla, ktoré sa volalo taktiež Tucson. Označenie ix35 bol pokus kórejskej automobilky o premenovanie tohto modelového radu, ktorý evidentne nevyšiel.

Napriek tomu, že ix35 je produktom kórejskej automobilky, k Európe a Slovensku má bližšie, ako si väčšina ľudí môže myslieť. Automobil bol naprojektovaný v Nemecku a v prvých rokoch výroby ho Hyundai vyrábal na Slovensku, konkrétne vo fabrike sesterskej Kie pri Žiline. Následne bola jeho produkcia v roku 2011 presunutá do Česka.

Do roku 2011 sa Hyundai ix35 vyrábal na Slovensku. Foto: Martin Majerníček
Hyundai ix35 Do roku 2011 sa Hyundai ix35 vyrábal na Slovensku.

Hyundai ix35 je koncernovým súrodencom Kie Sportage tretej generácie, ktorá bola na trhu v takmer rovnakom časovom období. Išlo o globálny model a okrem strednej Európy ho výrobca produkoval v Číne, Južnej Kórei, Brazílii, Indonézii, Malajzii, Egypte a na Taiwane.

Široká ponuka motorov

Hyundai ix35 sa môže pochváliť širokou ponukou pohonných jednotiek. Na budúcich majiteľov nečakajú žiadne trojvalcové agregáty a na trhu s jazdenkami dokonca nájdete aj nepreplňované pohonné jednotky.

1,6 litrový benzínový štvorvalec je jedným z... Foto: Martin Majerníček
Hyundai ix35 1,6 litrový benzínový štvorvalec je jedným z najodolnejších motorov v ponuke.

Základným agregátom je 1,6 litrový benzínový štvorvalec, ktorý dosahuje výkon 135 koní. Ide o motor s priamym vstrekovaním, ktorý od majiteľa nebude chcieť nič, len dodržiavanie servisných intervalov a 8 litrov benzínu na 100 km. Motor sa hodí na krátke trasy, prípadne na jazdy po meste.

V ponuke je aj väčší benzínový štvorvalec, ktorý má objem dva litre. Ten poskytuje očosi viac dynamiky. Ak sa máte záujem o tento agregát, odporúčame ho v modeli, ktorý bol vyrobený od roku 2013. V tomto roku Hyundai nahradil starší dvojliter novší s priamym vstrekovaním. Ide o odolný motor, ktorý si vyžiada v prevádzke 10 litrov benzínu.

Hyundai ix35 ponúka priestranný interiér. Foto: Martin Majerníček
Hyundai ix35 Hyundai ix35 ponúka priestranný interiér.

Ak chcete jazdiť s nižšou spotrebou, báť sa netreba ani naftových agregátov. Najúspornejším je 1,7 litrové CRDI, ktoré dosahuje priemernú spotrebu približne 6 litrov. Silnejší naftový dvojliter odporúčame tým, ktorým 116 naftových koní nestačí, prípadne majú záujem o pohon oboch náprav. Ten bol dostupný len v kombinácii s najvýkonnejším naftovým dvojlitrom.

Najčastejšie poruchy

Hyundai pre tento model ponúkal záruku v dĺžke 5 rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. To znamená, že svojmu produktu musel veriť a auto je pripravené bez väčších problémov prekonať métu 200-tisíc kilometrov.

Výfukové potrubie často podlieha korózii. Foto: Martin Majerníček
Hyundai ix35 Výfukové potrubie často podlieha korózii.

Jedným z najznámejších problémov tohto modelu je korózia výfukového potrubia, ktoré na rozdiel od zvyšku vozidla, nedostalo ideálnu antikoróznu ochranu.

Benzínové motory s priamym vstrekovaním majú problém s karbónovými usadeninami. V ich prípade je dôležité dodržiavať servisné intervaly. Naftové motory môžu mať problémy s filtrom pevných častíc. Najmä aj sa s autom jazdilo len na krátke trasy.

Nadmernou výdržou sa nevyznačuje spojka, ktorá je spojená s dvojlitrovým naftovým štvorvalcom a pohonom oboch náprav. Po náročnejšej prevádzke je dôležité ju a skontrolovať a prípadne vymeniť. V takom prípade môže potrebovať výmenu aj dvojhmotný zotrvačník.

Pri vyššom počte najazdených kilometrov nastupujú tradičné problémy ako vôle v nápravách, opotrebované vstrekovače (naftové motory) alebo vŕzgajúce časti interiéru.

Cestujúci na zadných sedadlách nemajú problém s... Foto: Martin Majerníček
Hyundai ix35 Cestujúci na zadných sedadlách nemajú problém s miestom pre nohy ani hlavu.

Záver

Dnes sú už všetky kusy tohto modelu mimo záručnej doby. Napriek tomu ak nájdete model s nízkym počtom najazdených kilometrov, môžete sa spoľahnúť, že ďalšie desiatky tisíc kilometrov bude slúžiť spoľahlivo.

Pohon oboch náprav bol dostupný len s naftovým... Foto: Martin Majerníček
Hyundai ix35 Pohon oboch náprav bol dostupný len s naftovým dvojlitrom.

Ceny ix35 v súčasnosti začínajú na sume 6-tisíc eur. Ak chcete kus, ktorý ešte neprekročil 100-tisíc kilometrov, pripravte si minimálne 10-tisíc. V porovnaní so svojím úhlavným nepriateľom, ktorým je VW Tiguan, je Hyundai ix35 lacnejší. V spoľahlivosti navyše rozhodne nezaostáva.

Motor Roky výroby Palivo Výkon (kW/k) Krútiaci moment (Nm)
1,6 GDI 10/2010–07/2015 benzín 99/135 164
2,0 03/2010–09/2013 benzín 120/163 194
2,0 GDI 09/2013–07/2015 benzín 122/166 205
1,7 CRDI 10/2010–07/2015 diesel 85/116 260
2,0 CRDI 03/2010–07/2015 diesel 100/136 320
2,0 CRDI 4WD 03/2010–07/2015 diesel 135/184 383 (392 s automatom)
Hyundai ix35
Hyundai ix35
+25Hyundai ix35

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
26 debata chyba
Viac na túto tému: #video #test #SUV #jazdené autá #Hyundai ix35 #Hyundai
Články podľa značiek