Videotest
Test vznikol v spolupráci so spoločnosťou AAA AUTO. Ide o vozidlo, ktoré sa na trhu nových áut pohybovalo v rokoch 2010 až 2015. Ide o pokračovateľa prvej generácie modelu s označením Tucson a zároveň predchodcu tretej generácie vozidla, ktoré sa volalo taktiež Tucson. Označenie ix35 bol pokus kórejskej automobilky o premenovanie tohto modelového radu, ktorý evidentne nevyšiel.
Napriek tomu, že ix35 je produktom kórejskej automobilky, k Európe a Slovensku má bližšie, ako si väčšina ľudí môže myslieť. Automobil bol naprojektovaný v Nemecku a v prvých rokoch výroby ho Hyundai vyrábal na Slovensku, konkrétne vo fabrike sesterskej Kie pri Žiline. Následne bola jeho produkcia v roku 2011 presunutá do Česka.
Hyundai ix35 je koncernovým súrodencom Kie Sportage tretej generácie, ktorá bola na trhu v takmer rovnakom časovom období. Išlo o globálny model a okrem strednej Európy ho výrobca produkoval v Číne, Južnej Kórei, Brazílii, Indonézii, Malajzii, Egypte a na Taiwane.
Široká ponuka motorov
Hyundai ix35 sa môže pochváliť širokou ponukou pohonných jednotiek. Na budúcich majiteľov nečakajú žiadne trojvalcové agregáty a na trhu s jazdenkami dokonca nájdete aj nepreplňované pohonné jednotky.
Základným agregátom je 1,6 litrový benzínový štvorvalec, ktorý dosahuje výkon 135 koní. Ide o motor s priamym vstrekovaním, ktorý od majiteľa nebude chcieť nič, len dodržiavanie servisných intervalov a 8 litrov benzínu na 100 km. Motor sa hodí na krátke trasy, prípadne na jazdy po meste.
V ponuke je aj väčší benzínový štvorvalec, ktorý má objem dva litre. Ten poskytuje očosi viac dynamiky. Ak sa máte záujem o tento agregát, odporúčame ho v modeli, ktorý bol vyrobený od roku 2013. V tomto roku Hyundai nahradil starší dvojliter novší s priamym vstrekovaním. Ide o odolný motor, ktorý si vyžiada v prevádzke 10 litrov benzínu.
Ak chcete jazdiť s nižšou spotrebou, báť sa netreba ani naftových agregátov. Najúspornejším je 1,7 litrové CRDI, ktoré dosahuje priemernú spotrebu približne 6 litrov. Silnejší naftový dvojliter odporúčame tým, ktorým 116 naftových koní nestačí, prípadne majú záujem o pohon oboch náprav. Ten bol dostupný len v kombinácii s najvýkonnejším naftovým dvojlitrom.
Najčastejšie poruchy
Hyundai pre tento model ponúkal záruku v dĺžke 5 rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. To znamená, že svojmu produktu musel veriť a auto je pripravené bez väčších problémov prekonať métu 200-tisíc kilometrov.
Jedným z najznámejších problémov tohto modelu je korózia výfukového potrubia, ktoré na rozdiel od zvyšku vozidla, nedostalo ideálnu antikoróznu ochranu.
Benzínové motory s priamym vstrekovaním majú problém s karbónovými usadeninami. V ich prípade je dôležité dodržiavať servisné intervaly. Naftové motory môžu mať problémy s filtrom pevných častíc. Najmä aj sa s autom jazdilo len na krátke trasy.
Nadmernou výdržou sa nevyznačuje spojka, ktorá je spojená s dvojlitrovým naftovým štvorvalcom a pohonom oboch náprav. Po náročnejšej prevádzke je dôležité ju a skontrolovať a prípadne vymeniť. V takom prípade môže potrebovať výmenu aj dvojhmotný zotrvačník.
Pri vyššom počte najazdených kilometrov nastupujú tradičné problémy ako vôle v nápravách, opotrebované vstrekovače (naftové motory) alebo vŕzgajúce časti interiéru.
Záver
Dnes sú už všetky kusy tohto modelu mimo záručnej doby. Napriek tomu ak nájdete model s nízkym počtom najazdených kilometrov, môžete sa spoľahnúť, že ďalšie desiatky tisíc kilometrov bude slúžiť spoľahlivo.
Ceny ix35 v súčasnosti začínajú na sume 6-tisíc eur. Ak chcete kus, ktorý ešte neprekročil 100-tisíc kilometrov, pripravte si minimálne 10-tisíc. V porovnaní so svojím úhlavným nepriateľom, ktorým je VW Tiguan, je Hyundai ix35 lacnejší. V spoľahlivosti navyše rozhodne nezaostáva.
Motor | Roky výroby | Palivo | Výkon (kW/k) | Krútiaci moment (Nm) |
---|---|---|---|---|
1,6 GDI | 10/2010–07/2015 | benzín | 99/135 | 164 |
2,0 | 03/2010–09/2013 | benzín | 120/163 | 194 |
2,0 GDI | 09/2013–07/2015 | benzín | 122/166 | 205 |
1,7 CRDI | 10/2010–07/2015 | diesel | 85/116 | 260 |
2,0 CRDI | 03/2010–07/2015 | diesel | 100/136 | 320 |
2,0 CRDI 4WD | 03/2010–07/2015 | diesel | 135/184 | 383 (392 s automatom) |